سماور برقی:معرفی و قیمت بهترین مارک سماور برقی (ایرانی و خارجی)

بهترین مارک سماور ایرانی و خارجی

سماورها از جمله لوازمی هستند که از گذشته تا به امروز استفاده از آن‌ها مرسوم بوده و هست. همه‌ی ما با شنیدن واژه سماور خانه‌های قدیمی را به یاد می‌آوریم که بساط چای تازه دم  و سماورها همواره به راه بود و خاطرات خوشی برایمان زنده می‌شود‌. امروزه نیز در بسیاری از منازل ایرانی از انواع سماورهای برقی ایرانی و خارجی استفاده می‌کنند‌.

اگر شما نیز تصمیم به خرید یک سماور برقی خوب و باکیفیت گرفته‌اید توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه سایت چی‌بگیر باشید، زیرا می‌خواهیم بهترین مارک سماور برقی ایرانی و خارجی و انواع سماورهای برقی ارزان قیمت و درجه یک را برایتان معرفی کنیم.

مروری بر تاریخچه سماور ایرانی

معرفی بهترین مارک سماور ایرانی و خارجی

به نظر شما اولین مردمانی که از سماور استفاده می‌کردند، چه کسانی بودند؟ 

جالب است بدانید که مردمان روسیه اولین کسانی بودند که از سماورها برای جوشاندن آب استفاده می‌کردند. سماور در واقع از فرهنگ روسی وارد اروپای شرقی و جنوب شرقی، ایران، افغانستان، هند و سایر کشورهای دیگر شده است. سماورها در ایران نیز قدمت طولانی دارند و اگر به تصاویر قدیمی که از قهوه‌خانه‌های سنتی به ثبت رسیده‌اند با دقت نگاه کنید، سماورهای قدیمی و منحصر به فرد در دوره‌های مختلف تاریخی را خواهید دید. اگر به دنبال خرید بهترین سماور برقی ایرانی و یا خارجی هستید‌، توصیه می‌کنیم به راهنمای خرید بهترین سماور برقی ایرانی و خارجی دقت داشته و یکی از سماورهای برقی درجه یکی که در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم را انتخاب کنید.

بهترین مارک سماور برقی ایرانی و خارجی

سماور برقی گلد مستر مدل zGM-7340

ابعاد این سماور برقی منحصر به فرد 270×160×340  میلی‌متر بوده و وزن آن معادل 1.6 کیلوگرم است و ظریفت مخزن آن 2 لیتر گزارش شده است.

جنس بدنه آن فلزی بوده ک مجهز به قوری است و دارای ترموستات نیز است. با خرید این سماور برقی درجه یک طعم واقعی چای ایرانی را خواهید چشید.

 سماور برقی ورمونت مدل VT-ES122GB

ابعاد این سماور برقی لوکس و زیبا 250×250×500میلی‌متر بوده و وزنی معادل 2.5 کیلوگرم است که دارای ظرفیت 4 لیتر است و جنس آن از استیل با روکش پلاستیکی است و مجهز به قوری نیز است.

این سماور برقی دارای ترموستات بوده و توان مصرفب برق آن ۲۳۰۰ وات بوده و چون دارای گرم نگه‌دار است همواره چای گرم و خوش طعمی در دسترس خواهید داشت.

سماور برقی مایر مدل MR-3866 با گنجایش ۳ لیتر

این سماور برقی به رنگ مسکی است و توان برق مصرفی آن ۲۲۰۰ وات است  و دارای کلید خاموش و روشن و کلیدی برای گرم نگه داشتن چای است و مجهز به LED هایی است که چراغ سماور هستند.

ابعاد این سماور برقی 300×240×540 میلی‌متر بوده و وزن آن 2.6 کیلوگرمی است و ظرفیت 3 لیتر آب را داشته و جنس بدنه آن از استیل، پیرکس و پلاستیک است که به راحتی تمیز می‌شود. این سماور برقی مجهز به صافی قوری، قوری و ترموستات است.

سماور برقی مایر مدل 3899 گنجایش 4.5 لیتری

اگر به دنبال خرید یک سماور برقی شیشه‌ای هستید، توصیه می‌کنیم که این سماور برقی را که دارای ابعاد 250×251×570 میلی‌متر و وزنی معادل 2.8 کیلوگرم است، انتخاب کنید. این سماور دارای ظرفیت 4.5 لیتر بوده و جنس بدنه آن از شیشه نشکن و پلاستیک است.

شیر این سماور تمام استیل بوره و دارای LED دو رنگ آبی و قرمز است و میزان حرارت آن را می‌توانید تنظیم کنید.توصیه می‌کنیم قبل از نصب آن دفترچه راهنمای فارسی که دارد را مطالعه کنید.

سماور برقی عالی نسب مدل Sevil با ظرفیت ۵ لیتر

اگر خانه شما پر از رفت و آمد بوده و همواره مهمان دارید توصیه می‌کنیم که سمااور برقی عالی نسب را خریداری کنید زیرا ظرفیت آن ۵ لیتر بوده و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا خالی شود. از طرفی جنس بدنه آن استیل بوده و دارای پوشش نیکل کروم است و توان المنت این سماور برقی ۲۰۰۰ وات است و دارای ترموستات هیدرولیکی است و مجهز به چینی است.

سماور برقی آپولون مدل پلوتون با ظرفیت ۶ لیتر

 اگر قصد خرید یک سماور برقی با ظرفیت بالا را دارید پیشنهاد ما برای شما سماور  برقی آپولون است زیرا کمتر کسی است که برند آپولون را نشناسد و از مزایای منحصر به فرد آن آگاهی نداشته باشد. این سماور مجهز به قوری بوده و قطر دهانه آن ۲۰ میلی متر و طول آن ۴۱ و دارای عرض ۳۲۰ و ارتفاع ۲۸ میلیمتری است و از طرفی وزن آن تقریباً نزدیک به ۳ کیلوگرم اس.ت طول سیم این سماور برقی یک و نیم متر است.

برای خرید سماور برقی مارک خوب به چه نکاتی دقت کنیم؟

معرفی بهترین و ارزان ترین مارک سماور برقی

سماورهایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی داشته و به مانند گذشته با زغال کار نمی‌کنند و سماورهای گازی و برقی شایع‌ترین نوع سماور هستند. برای خرید بهترین سماور برقی ایرانی و خارجی توجه به نکات زیر ضروری است، این نکات عبارت‌اند از:

ظرفیت و گنجایش سماور‌ برقی

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از سماور برقی این است که به مانند استفاده از کتری‌ها هیچ گونه محدودیتی نداشته و می‌توانید با استفاده از سماورهای برقی برای مهمانی‌ها و مجالسی که تعداد بالایی مهمان دارند، چای آماده داشته باشید و  تعداد بالایی از افراد را با چای پذیرایی کنید.

مخزن ‌‌سماورهای برقی گنجایش و ظرفیت ویژه‌ای دارند، به عنوان مثال ممکن است حجم آن‌ها ۳ لیتری، ۵ لیتری، ۶ لیتری و در سایر حجم‌‌های بزرگتر باشند. به هنگام خرید سماور برقی با قیمت مناسب حتما ظرفیت و حجم مخزن سماور برقی را در نظر داشته باشید.

 جنس سماور برقی

سماورهای برقی از نظر جنس به سماورهای تمام استیل، سماور برقی شیشه‌ای، سماور برقی مسی، سماور برقی نقره‌ای و سایر سماورهای برقی تقسیم بندی می‌شوند. توجه داشته باشید که جنس سماور برقی اصل بوده و  چون این وسیله برقی به صورت مداوم با آب در ارتباط است، باید ضدزنگ باشد.

 داشتن چراغ راهنما

سماورهای برقی مدرن دارای یک چراغ هشدار هستند که به شما نشان بدهند چه زمانی باید مخزن سماور را پر کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان سماور برقی خالی شده را روشن نگذارید.

قوری سماور برقی

برخی از سماورهای برقی دارای قوری مخصوص هستند و بعضی از سماورها نیز مجهز به قوری نبوده و باید خودتان برای خرید قوری مناسب اقدام کنید. در این‌ صورت لازم است که به مکان قرار گرفتن قوری توجه داشته و متناسب با ابعاد آن قوری مخصوص دم کردن چای را خریداری کنید.

توجه به شیر سماور برقی

شیر سماور برقی که خریداری می‌کنید باید به راحتی باز و بسته شود و به گونه‌ای نباشد که آب سماور از آن چکه کند و یا برای باز کردن آن به کندی و سختی عمل کنید.

 قدرت و توان مصرفی سماور برقی

بهترین سماور برقی که خریداری می‌کنید باید دارای توان مصرفی مطلوبی باشند و این قدرت را داشته باشند که در سریع‌ترین زمان ممکن آب داخل مخزن را به دمای مطلوب و جوش رسانده و همواره آن را گرم نگه دارند. در واقع  فلسفه استفاده از سماور برقی این است که همواره چای شما آماده و تازه دم باشد و از طرفی طعم چای شما همواره مطبوع و بدون تغییر مزه باشد.

 داشتن ضمانت نامه و گارانتی

بهتر است سماور برقی خارجی و ایرانی که خریداری می‌کنید دارای ضمانت نامه و گارانتی باشد تا با خیال آسوده از آن استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل قادر به پیگیری باشید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از سماور برقی حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و به نکات ایمنی در استفاده از سماور برقی نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

برای جلوگیری از خراب شدن سماوربرقی چکار کنم؟

برای اینکه سماور برقی شما هموار سالم بوده و عملکرد مناسبی داشته باشد، توصیه می‌کنیم هر از چند گاهی مخزن آن را تمیز کنید تا المنت آن دچار رسوب گرفتگی نشود.

برای رسوب زدایی سماور برقی ایرانی و خارجی چگونه عمل کنیم؟

اگر سماور برقی شما دچار رسوب شده است بهتر است سه فنجان سرکه سفید داخل آن ریخته و باقی حجم مخزن را با آب به صورت کامل پر کنید و به مدت یک شب نگه داشته و سپس چندین بار مخزن سماور را آبکشی کنید تا بوی سرکه باقی نماند.

مزایای استفاده از سماور برقی در مقایسه با چای‌ساز چیست؟

سماورهای برقی تنوع بسیار زیادی از نظر ظاهری داشته و می‌توانید آن‌ها را در  طرح‌های سنتی و قدیمی و حتیرکلاسیک و مدرن خریداری کرده و زیبایی آشپزخانه منزل خود را دو چندان کنید. از طرفی طعم فوق‌العاده چای را فقط به هنگام استفاده از سماور خواهید چشید و هیچ گونه محدودیتی در استفاده از سماور برقی از نظر کمیت نداشته و همواره چای تازه دم در دسترس شما خواهد بود.

سخن آخر: در این مقاله از سایت چی‌بگیر برای ان دسته از افرادی که به دنبال خرید بهترین مارک سماور برقی هستند، بهترین سماور برقی را معرفی کرده و از ویژگی‌های آن‌ها گفتیم. با توجه به نکات گفته شده می‌توانید بهترین مارک سماور برقی را خریداری کرده و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.