برس حرارتی چیست؟معرفی و قیمت بهترین مارک برس حرارتی مو

راهنمای خرید بهترین مارک برس حرارتی 

طراحان مد وزیبایی هر روزه محصولات جدیدتری طراحی و تولید می‌کنند، که انسان را در داشتن زیبایی هر چه تمام‌تر کمک می‌کنند. وسایلی که به راحتی قابل استفاده باشند و وقت کمتری از ما برای رسیدن به هدف دلخواهمان بگیرند. یکی از این وسایل برس حرارتی می‌باشد که امروزه بسیار پرطرفدار شده و برخی آن را جایگزین مناسبی برای سشوار و اتوی مو می‌دانند. از این رو لازم است دانستنی‌هایی برای خرید بهترین برس حرارتی را بدانید و با خیالی آسوده خرید کنید. چی بگیر اطلاعات خرید برس حرارتی خوب را در اختیار شما می‌گذارد. 

برای افرادی که هنور با این وسیله آشنایی ندارند لازم است قبل از خرید برس حرارتی با آن آشنا شوند و تفاوت برس حرارتی با اتو مو را بدانند، پس با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • برس حرارتی مو چیست؟
  • کاربرد برس حرارتی مو چیست؟ 
  • راهنمای خرید بهترین برس حرارتی مو؟
  • تفاوت اتو مو با برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی چیست؟

برس حرارتی مو که با نام‌های دیگر مثل برس جادویی، مو صاف کن، برس صاف کننده سریع مو، صاف کننده سریع، برس صاف کننده سرامیکی نیز شناخته می‌شود، تکنولوژی آن در سال 2015 توسط دافنی ارائه شد و در نهایت ثبت اختراع به نام همان شرکت انجام شد. برس صاف کننده مو که خیلی سریع توانست رقیبی برای اتو مو شود، از دندانه‌های آهنی و معمولا با روکش سرامیکی ساخته می‌شود که این روکش سرامیکی حرارت را به طور یکنواخت و خیلی سریع به موها منتقل می‌کند و با یک شانه زدن خیلی ساده و راحت موهای شما کاملا صاف، یکدست، بدون وز و گره خوردگی می‌شوند. 

برس حرارتی چه کاربردی دارد؟

از برس صاف کننده مو برای چند کاربرد می‌توان استفاده کرد:

  • با برس حرارتی موهای خود را به راحتی شانه می‌کنید. درحالی که گره خوردگی‌های آن نیز باز می‌شوند.
  • برس صاف کننده موها را بدون زحمت زیاد کاملا صاف و لخت می‌کنید.
  • می‌تواند جایگزین سشوار برای خشک کردن موهای مرطوب باشد.
  • همچنین از برس صاف کننده برای حالت دادن به موها نیز استفاده می‌شود.

بعد از آشنا شدن با برس حرارتی و کاربرد آن حتما این سوال برایتان ایجاد می‌شود که چگونه یک برس حرارتی خوب بخرم؟ و می‌خواهید بدانید ویژگی‌های برس حرارتی خوب چیست؟ پس با چی بگیر همراه باشید تا شما را راهنمایی کند.

معرفی بهترین مارک برس حرارتی:

برس حرارتی جیمی مدل GM-2972

برس حرارتی جیمی از جمله برس حرارتی‌هایی است که به با قدرت بالا و کیفیت ساخت خوب بسیار کاربردی و قابل اطمینان می‌باشد. برس حرارتی جیمی با بیشینه دما حدود 400 درجه سانتی گراد با سرعت بالا موها را صاف، حالت دار و خشک می‌کند. از دیگر مزیت‌های این برس حرارتی می‌توان به طراحی ارگونومیک، قابلیت تنظیم دما، صفحه نمایشگر LCD و  پوشش پانل سرامیکی اشاره کرد.

برس حرارتی روزیا مدل HR765

برس حرارتی روزیا محصول پیشنهادی بعدی است، از این مدل می‌توانید به راحتی بعد از حمام برای خشک کردن و صاف کردن کامل مو استفاده کنید زیرا با سری‌های پهن و سرامیکی به طور یکنواخت حرارت را پخش می‌کند و علاوه بر حالت زیبایی که به موها می‌بخشد، از موها در برابر حرارت محافظت می‌کند. شایان ذکر است برس حرارتی روزیا قابلیت تنظیم دما و صفحه نمایشگر دارد و همچنین دارای سیم دو متری می‌باشد که کار با این برس حرارتی را بسیار راحت می‌کند.

برس حرارتی دی اس پی مدل G-10028 به همراه روغن مو

برس حرارتی دی اس پی کراتینه یک دستگاه حرفه‌ای برای صاف کردن و کراتینه کردن موها می‌باشد، که به همراه روغن آرگان ارائه می‌شود. این برس حرارتی حرفه‌ای بیشینه گرما تا 240 درجه سانتی گراد دارد و موها را با پخش یکنواخت حرارت بدون آسیب دیدگی کاملا صاف و درخشان می‌کند. 

برس حرارتی صاف کننده مو بابیلیس مدل HSB100E

برس حرارتی بابلیس از جمله مدل‌هایی است که تمام نیاز شما به یک برس حرارتی خوب را برطرف می‌کند. دارای 126 دندانه که متشکل از دندانه‌های سرامیکی، سیلیکون و پلاستیک می‌باشد. یون سازی برس حرارتی بابلیس مانند سایر برس‌های سرامیکی از وز شدن و آسیب مو جلوگیری می‌کند. قابلیت تنظیم دما، سیم گردان و پد نسوز از دیگر مزیت‌های این برس حرارتی می‌باشد. 

برس حرارتی صاف کننده مو پروویو مدل PW-5112

برس حرارتی صاف کننده مو پروویو بسیار سریع گرم می‌شود و موها را صاف و یکدست می‌کند. در این مدل نیز جهت جلوگیری از وز شدن و ایجاد الکتریسیته ساکن از قابلیت یون سازی بهره گرفته شده است. برس حرارتی پروویو در 14 دمای مختلف قابل تنظیم است و بعد از مدت 30 دقیقه به طور خوکار خاموش می‌شود.

برس حرارتی جیمی مدل GM2973

برس حرارتی جیمی با بیشینه دما 400 درجه سانتی گراد قادر است گره و بهم پیچیدگی موها را کاملا برطرف کند و موهایی یکدست و صاف برای شما به ارمغان بیاورد. برس حرارتی جیمی از صفحه سرامیکی ساخته شده و حرارت را کاملا پخش می‌کند. این مدل برس حرارتی قابلیت تنظیم دما و خاموشی خودکار ندارد اما قیمت مناسبی دارد.

 برس حرارتی اینفیس مدل ZH-10D

برس حرارتی اینفیس به دلیل طراحی منحصر به فرد علاوه بر اینکه برای صاف کردن موها استفاده می‌شود، برای حالت دادن به موها نیز کاربرد دارد. همچنین دارا بودن فناوری تولید یون از وز شدن و ایجاد الکتریسیته ساکن در مو جلوگیری می‌کند.

برس حرارتی مو روزیا مدل hr767

برس حرارتی مو روزیا تمام ویژگی‌های یک برس حرارتی خوب و کاربردی را دارا است. علاوه بر صاف کردن یکدست موها با سیستم تولید یون از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند و همچنین بعد از 39 دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شود تا از بروز هر گونه خطر جلوگیری شود.


در ادامه بخوانید : بهترین مارک دستگاه حالت دهنده‌ مو: بابلیس، اتوی مو، فرکننده مو


در ادامه بخوانید : چطور سشوار بکشیم بدون آنکه مو آسیب ببیند؟

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین مارک برس حرارتی صاف کننده مو

قبل از خرید برس حرارتی مو باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید مانند:

قیمت و خرید پرفروش ترین برس حرارتی

جنس صفحه برس حرارتی: 

برس حرارتی سرامیکی به دلیل ایجاد گرمای مادون قرمز به موها آسیب کمتری می‌زند. دو جنس دیگر یعنی تورمالین و تیتانیوم نیز مزایا و معایب خود را دارند ولی معمولا قیمت بالاتری نسبت به برس صاف کننده سرامیکی دارند. تورمالین بیشتر برای افراد با موهای ضخیم وموخوره دار مناسب است، این مدل سریع‌تر از سرامیک گرم می‌شود و تولید یون بیشتری دارد که از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.

تنظیم دما برس حرارتی مو:

برخی از انواع برس‌ حرارتی قابلیت تنظیم دما دارند. این یک ویژگی کاربردی برای محصول محسوب می‌شود. شما بر این اساس می‌توانید با توجه به نوع موی خود، میزان فر بودن و حالت پذیری آن، خشک یا مرطوب بودن و دیگر عوامل برس صاف کننده را روی حرارت دلخواه تنظیم نمایید.

تولید یون منفی:

تکنولوژی تولید یون منفی در برخی از مدل‌های برس حرارتی موجب می‌شود که یون مثبت مو خنثی شود. و در نتیجه از وز شدن و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری شود. همچنین تولید یون منفی توسط برس حرارتی از موخوره و آسیب به مو جلوگیری کرده و طراوت و زیبایی مو را افزایش می‌دهد.

طراحی ارگونومیک:

ممکن است شما موهای بلند و پر حجمی داشته باشید و بخواهید ممدتی طولانی آن را صاف کنید بنابریاین بسیار مهم است که برس حرارتی خوش دست و دست باشد تا کار با آن راحت شود.

دکمه خاموشی خودکار: 

یکی دیگر از نکات خرید برس حرارتی توجه به داشتن دکمه خاموشی خودکار دستگاه می‌باشد. این قابلیت باعث می‌شود، برس حرارتی شما بعد از یک زمان مشخص به طور خودکار خاموش شود تا اگز شما فراموش کرده بودید این کار را انجام دهید، از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

نوع و طول سیم شانه حرارتی: 

یک سیم نسبتا بلند که هنگام استفاده با آن راحت باشید و تا میز آرایش شما برسد، یک نکته مهم است که کمتر به آن توجه می‌شود. همچنین جنس سیم و قابلیت چرخش آن نیز مهم است تا وقتی در زوایای مختلف موها را شانه می‌زنید سیم دچار پارگی نشود. 

تفاوت اتو مو با برس حرارتی چیست؟

شاید از خوب بپرسید که اتوی مو بهتر است یا برس حرارتی؟ پاسخ را بررسی می‌کنیم: 

  • هر دو مزایا و معایب خود را دارند و در نهایت شما باید با توجه به نوع موی خود و همچنین نیاز خود بهترین مدل را انتخاب کنید.
  • اتوی مو و برس حرارتی هر دو فناوری تولید یون دارند که یون مثبت موها را خنثی می‌کند و باعث براق شدن موها می‌شوند. 
  • موها بعد از اتو شدن بسیار لخت‌تر از زمانی می‌شوند که آن‌ها را به وسیله برس حرارتی شانه زده‌اید. زیرا برس حرارتی موها را پر حجم‌تر نشان می‌دهد و مثل اتوی مو کاملا لخت نمی‌کند.
  • برای موهای آسیب پذیر و شکننده برس حرارتی مناسب‌تر است و برای موهایی که فر یا بسیار ضخیم و حالت دار هستند و مایلند موهایشان کاملا لخت شود اتوی مو بهتر است. 

آیا از برس حرارتی می‌توان بر روی موهای خیس استفاده کرد؟

شما می توانید از برس مو روی موهای مرطوب یا خیس استفاده کنید، اما توصیه می کنیم ابتدا موهای خود را با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. موها هنگام خیس شدن شکننده‌تر می‌شوند، بنابراین حالت دادن در دمای بالا نه تنها به تارهای ظریف آسیب می‌رساند، بلکه به احتمال زیاد به ظاهری که می‌خواهید نیز نخواهید رسید.

اگر موهایتان خیس است و می‌خواهید با برس حرارتی آن‌ها را حالت دهید، آن‌ها را تا 80 درصد با سشوار خشک کنید (یا اجازه دهید تا  در هوا خشک شوند). سپس از برس حرارتی برای حجم دادن و فرم دادن به موهای خود استفاده کنید.  

نحوه استفاده از برس حرارتی مو چطور است؟

  • موهای خود را بشویید.
  •  80 درصد موهایتان را با حوله خشک کنید.
  •  از یک محصول محافظ حرارت برای موهای خود استفاده کنید.
  •  موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید: تاج، سمت راست، سمت چپ و پشت .
  • برس را روشن کنید و هر قسمت را به آرامی از ریشه تا نوک شانه بزنید.

آیا برس حرارتی برای موها مضر است؟

در حالی که هر شکلی از حالت دادن حرارتی می تواند به موهای شما آسیب برساند، برس های حرارتی یکی از ایمن ترین ابزارهای حالت دهنده مو هستند.

برس حرارتی مو کمترین آسیب را ایجاد می کنند زیرا از حرارت مستقیم کمتری نسبت به فر مو یا اتو مو استفاده می کنند.

به جای اینکه موهایتان را روی یک سطح داغ نگه دارید مانند (اتو مو)، برس های حرارتی طوری طراحی شده اند که به آرامی روی موها سر بخورند. حرارت از طریق پایه برس اعمال می شود. این امر خطر لکه های داغ، خشکی و موخوره را کاهش می دهد.

اگر موهای شما رنگ شده یا در اثر حرارت آسیب دیده است، به دنبال یک برس حرارتی یونی باشید که به شما امکان می دهد زمان حالت دادن را کاهش دهید.

فناوری یونی استاتیک را خنثی می کند، رطوبت را القا می کند و کوتیکول موهای شما را برای درخشندگی درخشان و سالم براق می کند.

سخن آخر:  

برس حرارتی یک وسیله‌ی برقی است که لازم است برای اطمینان بیشتر همراه ضمانت نامه برای شما فرستاده شود. تا در صورت هر گونه مشکل از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین قیمت برس‌ حرارتی متفاوت است و بستگی به برند و مزایای دستگاه دارد. فراموش نکنید که این وسیله در ارتباط مستقیم با موهای شما می‌باشد پس بهتر است یک مدل خوب با قیمت مناسب خریداری کنید.

به یاد داشته باشید استفاده بیش از حد از برس حرارتی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.