راهنمای خرید و معرفی بهترین مدل فر برقی (ارزان ترین)

چطور بهترین مدل فر برقی را بخریم؟

امروزه در تمامی منازل به جای استفاده از اجاق گازهای بزرگ که دارای فر نیز هستند از گازهای رومیزی استفاده می‌کنند. در برخی مواقع افراد مشغول آشپزی و پخت غذاهای متنوع هستند و  نیاز ضروری به فر دارند. در این شرایط داشتن یک فر برقی می‌تواند بسیار کارساز باشد.ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر می می‌خواهیم برایتان در‌باره انواع فر برقی و بهترین مدل فرهای برقی بگویم و اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیارتان بگذاریم. اگر می‌خواهید یک فر برقی باکیفیت بخرید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فر برقی چیست؟

دستگاه فر برقی در واقع نوعی فر کوره‌ای است که به جای اینکه انرژی خور را از گاز دریافت کند به وسیله برق کار کرده و انرژی مورد نیاز خود را از طریق جریان برق دریافت می‌کند. امروز استفاده از این مدل فرهای برقی رایج شده است و معمولا افراد برای طبخ انواع نان،  شیرینی،  پیتزا و سایر غذاهای دیگر از فرهای برقی استفاده می‌کنند.

 برای خرید فرهای برقی لازم است که به نکات مهمی دقت شود، در ادامه برایتان خواهیم گفت که برای خرید این قبیل از دستگاه‌های فر برقی به چه مواردی باید دقت داشته باشید.

فر برقی گلین فر  مدل GA21

ابعاد این فر 48×48×30 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۶ کیلوگرم دارد. جنس بدنه فر از فلز است و دارای توان ۱۴۰۰ وات است. لوازم جانبی فر قابلت شست و شو در ماشین ظرفشویی را نداشته و پایه ضد لغزش دارد. طول سیم آن حدود یک متر بوده و دارای سینی سرامیکی، دستگیره استیل متحرک و محافظ شیشه از بالا است.

فر برقی بریان مدل G2000 دو طبقه

ابعاد این فر معادل 46×46×35 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۸ کیلوگرم دارد. جنس بدنه فر فلزی بوده و قابلیت شست و شوی لوازم جانبی آن در فر میسر است و این فر مجهز به پایه ضدلغزش و دو عدد سینی گرانیتی است.

فر برقی مدل 1400 TAT

ابعاد این فر 35×42×45 سانتی‌متر بوده و وزن آن ۷ کیلوگرم است. جنس آن فلزی است و قابلیت شست و شو دارد. با خیال آسوده از این فر در فاصله حدود ۱.۳۰ متر از پریز برق می‌توانید استفاده کنید و مجهز به سینی گرانیتی نیز است.

فر برقی گلفر مدل T 2003

لوازم جانبی فر گلفر قابلیت شست و شو داشته و ابعاد آن 48×48×38 سانتی‌متر است و وزنی معادل ۸ کیلوگرم با بدنه کاملا فلزی دارد.این فر مجهز به پایه ضدلغزش بوده و یک عدد سینی تفلون باکیفیت نیز به همراه دارد.


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین مارک اون توستر (باکیفیت ترین)


در ادامه بخوانید : طرز استفاده از کیک پز برقی و بهترین مارک کیک پز برقی (ارزان ترین)

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین مارک فر برقی 

خرید و قیمت انواع فر برقی

قبل از اینکه برای خرید بهترین مدل فر برقی اقدام نمایید لازم است که به نکات و موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید. این موارد عبارت‌اند از:

توجه به ابعاد فر برقی

دستگاه فر برقی که خریداری می‌کنید باید ابعاد مناسبی داشته و بهتر است که قبل از خرید مکان قرار گرفتن آن را مشخص کرده و سپس با توجه به محیطی که قرار است فر را در آنجا قرار دهیدمی‌کنم،  ابعاد فر را انتخاب کرده و با توجه به این نکته دستگاه فر برقی خریداری کنید. فرهای برقی ابعاد مختلفی داشته و می‌توانید به هنگام خرید از همه ابعاد و اندازه آن‌ها بازدید کنید.

توان مصرفی فر برقی

توان مصرفی فر برقی یکی از موارد بسیار مهمی است که به هنگام خرید یک فر برقی باکیفیت باید به آن نهایت دقت را داشته باشید.

برند و مارک فر برقی

یکی از عوامل بسیار مهمی که به روی کیفیت کالاهای برقی تاثیر بسزایی دارد برند آن کالا است. توصیه می‌کنیم  از کالاهای برند و مارک‌دار خریداری نمایید زیرا کیفیت این محصولات منحصر به فرد بوده و طول عمر نسبتاً طولانی دارند.

 تایمر و قابلیت تنظیم زمان

یک فر برقی منحصر به فرد و باکیفیت باید دارای تایمر و قابلیت تنظیم زمان باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید در این فر برقی  کیک بپزید باید زمان تعیین شده‌ای را برای آن مشخص کرده و اجازه بدهید که با میزان درجه حرارت مناسب پخته شود و پس از اینکه آماده شد به صورت اتوماتیک وار خاموش شود.

بررسی سینی‌ فر

فرهای برقی اورجینال و اصل مجهز به سینی‌های برای قرارگیری مواد غذایی هستند. باید به تعداد سینی‌ها و جنس آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید تا از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و به هیچ عنوان مواد غذایی به آن‌ها نچسبند. از طرفی باید سینی‌های فر قابلیت شستشو داشته باشند.

ظرفیت پخت فر برقی

کلیه فرهای برقی که در بازار وجود داشته و به فروش می‌روند دارای یک ظرفیت و گنجایش  برای قرار دادن مواد غذایی هستند. اگر از این فرها برای مصارف شخصی و خانه‌های خود استفاده می‌کنید،  می‌توانید از ظرفیت‌های پایین خریداری نمایید اما اگر قصد استفاده از فر های برقی را برای مکان‌های بزرگتری مثل رستوران‌ها و کافه‌ها را دارید،  توصیه می‌کنیم که فرهای برقی با ظرفیت بیشتر خریداری کنید.

قابلیت شستشو و نظافت

فر برقی که خریداری می‌کنید باید به راحتی قابلیت تمیز شدن داشته باشد و توجه داشته باشید که برخی از این فرها  را می‌توانید به کمک ماشین ظرفشویی بشویید اما برای شستشوی برخی از آن‌ها حتماً باید لوازم جانبی را به کمک دست شسته و از مواد شوینده مخصوص استفاده کنید.

سخن آخر: در این مقاله از وب سایت چی بگیر برایتان درباره انواع فر برقی گفته و همچنین اشاره کردیم که برای خرید فر برقی مناسب و با کیفیت باید به چه مواردی دقت داشته باشید. با مطالعه این مقاله حال   میتوانید با خیالی آسوده برای خرید فر برقی اقدام کرده و تجهیزات آشپزخانه خود را تکمیل نمایید. 

سوالات مهم در زمینه خرید فر برقی

تفاوت فر برقی توکار با فر برقی رو کار در چیست؟

زمانی که برای خرید انواع فر برقی اقدام می‌کنید با تعدادی از فرهای برقی توکار و فرهای برقی روکار مواجه خواهید شد. فرهای برقی توکار معمولاً  قابلیت نصب داشته و درون دیوار نصب می‌شوند اما فرهای روکار درست مشابه مایکروویو بوده و به روی کابینت قرار می‌گیرند. انتخاب نوع توکار و روکار بودن فرهای برقی کاملاً سلیقه‌ای بوده و به شما بستگی دارد.

مزایای خرید فر برقی چیست؟

فر برقی وسیله‌ای محبوب آشپزهای حرفه‌ای است و معمولاً از آن برای پخت انواع کیک شیرینی پیتزا و سایر موارد دیگر استفاده می‌کنند. مزایای فر برقی می‌توانیم،  به درجه حرارت بسیار بالا و قابلیت کنترل آن اشاره کنیم. همچنین فر برقی برای خشک کردن انواع میوه‌ها نیز بسیار مناسب بوده و کاربرد دارد.

فر برقی خارجی بخریم یا ایرانی؟

توجه داشته باشید که امروزه انواع فرهای برقی توکار روکار و مدل‌های متنوع با ظرفیت‌های ویژه وجود دارند و هر کدام از آن‌ها از برندهای خارجی و ایرانی هستند. شما با توجه به قابلیت‌هایی که این فرها دلرند و قیمت آن‌ها می‌توانید متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایند. لازم به ذکر است که فرهای برقی ایرانی نیز از کیفیتی مناسب برخوردار بوده و می‌توانند با فرهای برقی خارجی رقابت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.