همه چیز درباره خرید بهترین کنسول بازی (پرفروش ترین کنسول بازی)

راهنمای خرید کنسول بازی

اگر قصد خرید بهترین کنسول بازی را دارید و سردرگم هستید این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام کنسول برای شما مناسب است تا حدی برای شما سخت باشد. در این مقاله از سایت چی بگیر ما برای سهولت کارتان، فهرستی از مواردی تهیه‌ کرده‌ایم که قبل از خرید باید به آن‌ها فکر کنید.

معیارهای خرید بهترین کنسول بازی:

کنسول بازی چیست? راهنمای خرید و قیمت

نوع بازی خود را انتخاب کنید:

احتمالاً هنگام خرید کنسول بازی تصمیم خودتان را گرفته‌اید که چه نوع بازی را انتخاب خواهید کرد. بعضی از ما بازی‌های ورزشی را ترجیح می‌دهیم درحالی‌که بعضی‌ها بازی‌های پرشی یا تیراندازی را دوست دارند. احتمالاً بعضی از شما به یک بازی به حدی علاقه دارید که بدون آن نمی‌توانید به سراغ بازی دیگری بروید.

مهم است که وقتی یک کنسول بازی زیبا و عالی می‌خرید، بتوانید بازی‌های موردعلاقه‌تان را روی آن نصب کنید. به‌عنوان‌مثال RPG های ژاپنی در کنسول‌های غربی مانند Xbox به‌راحتی در دسترس نخواهند بود.

حتماً درباره کنسولی که می‌خرید تحقیق کنید که آیا انواع بازی‌ها و امتیازهایی که شما لازم دارید را شامل می‌شود.

قیمت کنسول بازی

در مورد اینکه چقدر می‌خواهید هزینه کنید هم باید فکر کرده باشید. بازی‌های رایانه‌ای واقعاً پرهزینه هستند، نه‌تنها باید هزینه کنسول را بپردازید باید هزینه بازی‌ها، لوازم و خدمات جانبی مانند بازی‌های آنلاین را هم در نظر بگیرید.

نباید بیشتر از بودجه‌ای که دارید هزینه کنید، قطعاً نمی‌خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که از عهده خرید بازی موردنظرتان که مدت‌ها منتظر آن بودید، برآیید.

محاسبه کنید که خرید کنسول و تمام وسایل جانبی آن چقدر هزینه دارد. بررسی کنید هزینه خدمات اضافی چقدر است. همچنین نظرات افراد را در انجمن‌ها بخوانید تا ببینید آیا هزینه‌هایی وجود دارد که ممکن است شما نادیده گرفته باشید.

عملکرد کنسول بازی

  • آیا می‌خواهید گرافیک آن 4K باشد یا 1080p یا حتی 720p برای شما کافی است؟
  • آیا می‌خواهید روند بازی روان باشد، آیا می‌توانید تفاوت بین 30FPS و 60FPS را تشخیص دهید؟

اگر شما یک کاربر قوی در بازی‌های کامپیوتری باشید، قطعاً نمی‌خواهید یک کنسول بخرید که نتواند انتظارهای شما را برآورده کند.

برای مثال، Xbox One X در مقابل Xbox One می‌تواند روند بازی یا همان گیم پلی روان 4K ارائه دهد. مهم است که در مورد عملکرد کنسول هم تحقیق کنید تا بعد ناامید نشوید.

سازگاری کنسول بازی با ورژن‌ های قبلی

سازگاری با ورژن های قبلی به حالتی اشاره دارد که بتوانید بازی‌های نسل قبلی را روی کنسول نسل فعلی خود انجام دهید. اگر هنوز می‌خواهید بازی‌های قدیمی و کلاسیک خود را بازی کنید اما نمی‌خواهید مدام کنسول خود را عوض کنید یا حتی اگر کنسول قبلی خود را فروخته‌اید تا کنسول جدیدی بخرید اما هنوز دوست دارید بازی‌های قبلی خود را ادامه دهید باید دقت داشته باشید که کنسول جدید قابلیت سازگاری با بازی‌های قبلی را داشته باشد.

پلی‌استیشن و ایکس باکس سازگاری متفاوتی با یکدیگر دارند. به‌عنوان‌مثال، با سرویس Streaming Playstation، Playstation NOW، می‌توانید عناوین PS3 را در PS4 خود بازی کنید.

ابتدا در نظر بگیرید که آیا سازگاری با گذشته برای شما مهم است. اگر جواب شما بله است، مشخص کنید که چه نوع سازگاری روی کنسول موجود است. ممکن است کنسول جدید پشتیبانی همه بازی‌ها را نداشته باشند (البته هنوز)؛ بنابراین برای اینکه بفهمید بازی‌هایی که دارید پشتیبانی می‌شوند یا نه، کتابخانه بازی خود را بررسی کنید.

کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا به همراه دسته اضافی و پایه شارژر و هدست

مشخصات
ابعاد صفحه نمایشHDMI با رزولوشن ۴K و حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه
ظرفیت هارددیسک825 گیگابایت
تعداد دستهدو عدد
حافظه۱۶ گیگابایت حافظه GDDR۶ و ۲۵۶ بیتی
پردازشگر گرافیکپردازنده گرافیکی با معماری شخصی سازی شده RDNA ۲ ، قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر ۲.۲۳ گیگاهرتز
CPUپردازنده شخصی‌سازی شده Zen ۲ با ۸ هسته و فرکانس متغیر ۳.۵ GHz
درایو کنسولدرایو نوری اپتیکال بلوری ۴K با ظرفیت مضاعف
اقلام همراه- دو کنترلر - پایه شارژر کنترلر سونی مدل Dualsense Charging Station - هدست سونی مدل Pulse ۳D - کابل HDMI

کنسول بازی سونی مدل Playstation 4 Slim کد Region 2 CUH-2216B ظرفیت یک ترابایت

مشخصات
طرفیت هارد دیسک1 ترابایت
تعداد دستهیک عدد
خروجی تصویرHDMI ۱۰۸۰p
حافظه۸GB GDDR۵
پردازشگر گرافیک۱.۸۴Flops, AMD Radeon Graphics Core
پردازشگر اصلی CPUA
AMD
اقلام همراه- دسته بازی Dual Shock ۴ - هدست مونو - کابل برق - کابل HDMI - کابل USB - دفترچه راهنما - یک عدد دسته بازی PS۴ رنگ مشکی
وزن 2100 گرم

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

مشخصات
فناوری ارتباطیبلوتوث
تعداد دستهیک عدد
خروجی صداL-PCM up to ۷.۱ ۳.۶ GHz, Dolby Digital ۵.۱
خروجی تصویرHDMI با پشتیبانی از فرمت‌های ۴K و HDR
حافظهRAM۱۰GB GDDR۶ ۱۲۸ bit-wide bus
گرافیکپردازنده‌ی گرافیکی AMD RDNA ۲
وزن1930 گرم
امکاناتدارای ۱ عدد پورت HDMI ۲.۱ دارای ۳ عدد پورت USB ۳.۱ Wireless. ۸۰۲.۱۱ac dual band Ethernet. ۸۰۲.۳ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

فرمان بازی یورو کوانتم مدل 5in1 مناسب برای PS4-XBOX ONE-PS3-PC -SWITCH

مشخصات
ابعاد۲۹ × ۳۴.۵ × ۴۴.۵ سانتی‌متر
وزن1060 گرم
قابلیت هاتنها برای اجرای بازی های مسابقه ای - اتصال دسته بازی به فرمان بازی - پدال گاز و ترمز -اتصال به XBOX ONE S فقط در صورت استفاده از دسته بازی XBOX ONE -اتصال به SWITCH فقط برای بازی های صرفا ماشین مسابقه ای
سخت افزارامکان چرخش 90 درجه


در ادامه بخوانید : صندلی گیمینگ: راهنمای خرید صندلی بازی + قیمت روز


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید جدیدترین کنسول بازی و ایکس باکس (کنسول بازی ارزان)

سرویس آنلاین کنسول بازی

بیشتر کنسول‌ها خدمات آنلاین ارائه می‌دهند. هم هزینه و هم خدماتی که در این سرویس‌ها ارائه می‌شود متفاوت‌اند. اگر قرار است که زیاد آنلاین بازی کنید، باید بهترین سرویس‌ها را در اختیار داشته باشید؛ سرویس‌های ثابت، بدون ازکارافتادگی و قابلیت ذخیره ابر.

نتایج یک بررسی در سال 2016 نشان داد که PSN زمان خرابی بیشتری نسبت به Xbox Live داشته است.

خدمات مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام‌ یک با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارند. هزینه‌ها و کیفیت خدمات را در نظر بگیرید. همچنین به پاداش‌های رایگان (مثل بازی‌های دیگر) که آن‌ها ارائه می‌دهند حتماً نگاه کنید.

پیشتیبانی رسانه

می‌توان از کنسول‌ها بیش از یک وسیله بازی استفاده کرد. اگر از گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا پخش آنلاین Twitch بین فصل‌های مختلف بازی خود لذت می‌برید، باید بدانید چه چیزی در کنسول شما پشتیبانی می‌شود و چه چیزی پشتیبانی نمی‌شود. هم ایکس باکس و هم PS4 نمایش زنده دارند.

اگر می‌خواهید از کنسول خود بیشتر از یک دستگاه بازی استفاده کنید. مهم است بدانید که این کنسول از نظر قابلیت چندرسانه‌ای چه چیزی می‌تواند به شما ارائه دهد.

کنترلر کنسول بازی

دوست دارید بازی‌های خود را چطور کنترل کنید؟ با دسته‌های کنترلری که یک صفحه‌نمایش دارد یا چیزی که بیشتر شبیه نانچیکو است؟ کنسولی که قرار است با آن کارکنید کنترلر شما را نیز تعیین می‌کند؛ بنابراین بهتر است مطمئن شوید که دسته کنترلر وسیله‌ای است که با آن راحت هستید.

همیشه این گزینه را روبروی خود دارید که دسته کنترلر جداگانه‌ای بخرید اما خرید دسته‌های جدا هم چندان ارزان نیست یا حتی ممکن است یک درجه کیفیت پایین‌تری نسبت به کنترلر دستگاه کنسول داشته باشد.

کنترلر کنسول موردنظر خود را امتحان کنید. برای مثال یک جلسه بازی در خانه یکی از دوستان خود داشته باشید. مطمئن شوید که به‌اندازه کافی با آن کنترلر کارکرده‌اید و بازی با آن واقعاً راحت است.

فضای ذخیره سازی در کنسول بازی

نحوه ذخیره اطلاعات و حداکثر ظرفیت دیسک موارد بسیار مهمی هستند. اگر قصد خرید نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها را دارید، ممکن است فضای دیسک شما خیلی زود پر شود. در بازی PlayStation افزودن فضای ذخیره اضافی با SSD (درایو حالت‌جامد) بسیار آسان است.

در مورد ظرفیت دیسک کنسول تحقیق کنید و مشخص کنید که فکر می‌کنید چقدر فضا لازم دارید. همچنین امکان افزودن هارددیسک را بررسی کنید تا در صورت لزوم ظرفیت دیسک (داخلی یا خارجی) را افزایش دهید.

لوزام جانبی کنسول بازی

لوازم جانبی می‌توانند عملکردهای جالبی به کنسول شما اضافه کنند. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید بازی‌های VR انجام دهید، باید بدانید که آیا کنسول دارای مجموعه VR هست یا خیر. از دوربین‌هایی مانند kinect می‌توان برای دستورات صوتی و بازی‌های تناسب‌اندام نیز استفاده کرد.

حتماً بررسی کنید لوازم جانبی برای کنسول شما در دسترس است، شاید در ابتدا نخواهید از آن‌ها استفاده کنید اما خوب است بدانید که گزینه‌های خاصی برای گسترش عملکرد کنسول خود دارید.

بازی‌ های انحصاری

بازی‌های انحصاری بازی‌هایی هستند که فقط برای یک کنسول منتشر می‌شوند. برخی از امتیازها فقط در یک کنسول وجود دارند. نمونه‌های آن Halo برای Xbox و Uncharted برای Playstation است.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد کنسول، موارد انحصاری کنسول‌های مختلف را بررسی کنید. اکثر بازی‌ها چند پلتفرمی هستند به این معنی که بر روی تمام کنسول‌های فعلی (و رایانه شخصی) انجام می‌شوند. موارد انحصاری موجود ممکن است برای شما عامل تعیین‌کننده‌ای باشد.

نکته آخر:

آخرین مورد که اتفاقاً بسیار مهم هم هستند. دوستان شما از چه کنسول‌هایی استفاده می‌کنند؟ احتمالاً می‌توانید با آن‌ها به‌صورت آنلاین بازی کنید؟ داشتن کنسول مشابه آنچه دوستانتان دارند خیلی خوب است. می‌توانید بازی‌هایی را که آن‌ها قبلاً تمام کرده‌اند را از آن‌ها قرض بگیرید.

حتماً از دوستان خود بپرسید که آن‌ها کدام کنسول را دارند یا می‌خواهند بخرند. توانایی بازی با دوستان خود بازی‌های آنلاین را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.