راهنمای خرید و قیمت بهترین مارک اتو پرس خانگی (بایترون، ژانومه)

راهنمای خرید و قیمت بهترین مارک اتو پرس خانگی

آراستگی و مرتب بودن لباس‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که افراد باید به آن دقت ویژه داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره لباس‌های خود را اتو کشیده و پاکیزه نگه‌ ‌دارید.‌اتو کردن برخی از لباس‌ها به دلیل جنس و مدل لباس دشوار بوده و در این مواقع افراد اتوکشی را به اتوشویی‌ها واگذار می‌کنند. ما برای این مشکل شما راه‌حل مناسبی داریم.

در این مقاله از وب‌سایت چی‌ بگیر می‌خواهیم برایتان اتو پرس را معرفی کنیم. با خرید یک‌ اتو پرسی باکیفت و مرغوب لازم نیست زمان طولانی را برای صرف رفتن به خشک شویی و اتوشویی‌ها صرف کنید. برای همیشه با دستگاه اتو پرسی از شر چین و چروک لباس‌ها، پرده‌ها و انواع پارچه‌ها راحت خواهید شد. 

در این مقاله برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید بهترین مارک اتو پرسی و انواع اتو پرسی خانگی به چه موارد مهمی دقت داشته باشید، همراه ما باشید.

اتو پرسی چیست و چه کاربردهایی دارد‌؟

اتو پرسی در واقع مشابه دستگاه بخاری است که در اتوشویی‌ها بارها دیده‌اید. این قبیل از اتوها قابلیت ویژه‌ای داشته و به کمک آن می‌توانید انواع پارچه، لباس و حتی پارچه را اتو کنید.

اگر به شغل خیاطی مشغول هستید و به صورت حرفه‌ای مشغول دوخت و دوز هستید، خرید اتو پرسی برای شما واجب بوده و کیفیت کارهای شما را افزایش داده و موجب رصایت مشتریان شما خواهدبود.‌چنانچه تصمیم به خرید بهترین مارک اتو پرسی  خانگی گرفته‌اید‌، ادامه این مطالب را از دست ندهید.

معرفی بهترین برند اتو پرس

اتو پرس هایسونگ مدل N-SP8910

ابعاد این اتو پرس خانگی معادل 850×270×740 میلی‌متر است و وزنی معادل 15.8 کیلوگرم دارد. جنس کف این اتو پرس از آلومینیوم دایکست بوده و قابلیت تنظیم میزان بخاردهی دارد. این اتو دارای سیستم قطع خودکار بوده و مخزن آب آن ۸۰۰ میلی‌لیتر گنجایش دارد. 

طول کابل این اتو پرس ۱.۸ متر بوده و دارای توان مصرفی معادل ۲۲۰۰ وات بوده و مجهز به چراغ صفحه،  نمایشگر دیجیتال، مخزن رسوب، سیستم ضدرسوب  و تقویت کننده بخار است.

اتو پرسی بایترون مدل BSI-400BB

ابعاد اتوی پرسی بایترون معادل 650×290×740 میلی‌متر بوده و وزن تقریبی آن ۴ کیلوگرم است. جنس کف اتوی بخار نچسب بوده و قابلیت تنظیم میزان بخاردهی دارد. طول کابل آن ۲ متر بوده و مخزن آب آن ظرفیت ۳۰۰ میلی‌لیتر آب را دارد. 

این اتو مجهز به پایه تلسکوپی، پیمانه آب، بالشتک ابری، سیستم ضدرسوب و اسپری آب است. توان مصرفی اتو پرسب معادل ۱۳۵۰ وات بوده و برای مصارف خانگی به شدت مناسب است.

اتو پرسی ژانومه مدل 2750S

اتو پرسی ژانومه دارای ابعاد 700×320×620 میلی‌متر بوده و وزنی معادل 10 کیلوگرم دارد. محدوده توان مصرفی این اتو 1601 تا 2000 وات بوده و طول کابل آن یک متر است‌.

این اتو مجهز به مخزن آب، اسپری آب، سیستم ضد رسوب، کفه از جنس تفلون و سایر موارد یگر است. به کمک این اتو پرسی مرغوب دیگر لازم نیست که به اتوشویی مراجعه کنید و در این زمینه مستقل خواهید بود.

اتو پرسی ژانومه مدل 4950

ابعاد این اتو معادل 340×460×900میلی‌متر و وزن آن معادل ۱۳ کیلوگرم است. جنس کف این اتو از آلومنیوم دایکست بوده و قابلیت تنظیم میزان بخار دارد. این اتو مجهز به سیستم قطع خودکار، مخزن آب با گنجایش ۳۰۰ میلی‌لیتر، سیستم ضدچکه، بخاردهی عمودی، سیستم ضد رسوب و طول کابل ۲.۸ متری است.


اتوپرسی ژانومه مدل 2950S

اگر به دنبال اتو پرسی هستید که مجهز به سیستم قطع خودکار باشد، این اتو گزینه مناسبی است و ابعاد آن 700×320×620میلی‌متر و وزنی معادل ۱۰ کیلوگرم دارد. این اتو مجهز به مخزن آب، اسپری آب، سیستم ضد چکه، سبستم ضد رسوب و کفه تفلونی است. طول کابل آن یک متر و محدوده توان مصرفی آن ۱۶۰۱ تا ۲۰۰۰ وات است.

 اتو پرسی دومنا مدل SP4401

ابعاد اتو پرسی دومنا 700×350×680میلی‌متر و وزن آن ۱۰ کیلوگرم است. جنس کف اتو از فلز بوده و به هیچ عنوان به لباس و پارچه‌ها نمی‌چسبد.گنجایش مخزن آب اتو پرسی دومنا ۸۰۰میلی‌لیتر بوده و دارای سیستم قطع خودکار است.‌ویژگی مثبت این اتو داشتن مخزن رسوب است.

طول کابل آن ۲ متر بوده و سیم گردان ندارد. توان مصرفی این اتو ۲۲۰۰ وات است و اسپری آب نیز ندارد.

اتو پرسی برلیانت مدل 10600

ابعاد این اتو 810×260×900 میلی‌متر و وزن آن ۸ کیلوگرم است. این اتو با جنس کف آلومنیوم دایکست دارای سیستم قطع خودکار است. مخزن آب این اتو گنجایش ۸۰۰ میلی‌لیتر آب را دارد و مجهز به سیستم ضدچکه و ضد رسوب بوده و دارای اسپری آب و مخزن رسوب است. جنس کفه اتو از تفلون است و طول کابل آن ۲ متر گزارش شده است.

برای خرید بهترین مارک اتو بخار به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

خرید و قیمت بهترین مارک اتو پرس

اگر قصد خرید بهترین اتو پرسی خانگی را دارید، لازم و ضروری است که به نکات مهمی دقت و توجه داشته باشید و با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید. ما این نکات را برایتان شرح می‌دهیم که عبارت‌اند از:

ابعاد اتو پرسی خانگی:

امروزه اتوهای پرسی متعددی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ابعاد و اندازه‌های خاصی هستند، پیشنهاد ما برای شما خرید اتو پرسی در ابعاد و اندازه استاندارد است که به خوبی قادر به اتوکشی لباس‌های خود باشید. مسئله مهمی که به هنگام توجه به ابعاد نباید آن را فراموش کنید، سطح پرس است.‌ فراموش نکنید که به سطح پرس نیز باید دقت داشته باشید.

توجه به قدرت اتو پرسی:

به جرئت می‌توانیم بگوییم که هر چقدر قدرت اتوی پرسی شما بیشتر باشد، کیفیت و کارآیی اتو نیز بهتر خواهد بود. توجه داشته باشید که توان اتو پرسی که خریداری می‌کنید، حتما بالای ۱۰۰۰ وات باشد. اتوهای پرسی ارزان قیمت معمولا توان کمتری دارند و بهتر است که یک بار برای همیشه بابت بهترین کیفیت ممکن هزینه کنید.

ظرفیت مخزن آب اتو پرس:

اتوهای پرسی دارای مخزن آب هستند و به واسطه این مخزن است که بخار تولید می‌شود. اگر به صورت حرفه‌ای خیاطی می‌کنید و قصد استفاده مداوم از اتو پرسی را دارید، بهتر است که اتویی با ظرفیت مخزن بیشتر خریداری کنید تا در مدت طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.

قابلیت تنظیم بخار:

لباس‌ها و پارچه‌هایی که می‌خواهید به کمک اتو پرسی اتوکشی کنید، جنس‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی از جنس کتان، حریر‌، ساتن، ابریشم و سایر  موارد دیگر هستند. هر کدام از این پارچه‌ها قابلیت تحمل مقدار خاصی ار حرارت و بخار را دارند. اگر اتو پرسی قابلیت تنظیم بخار نداشته باشد، ممکن است به پارچه آسیب وارد کند.  معمولا برای اتوکشی پارچه‌‌هایی که درصد نایلون آن‌ها بیشتر است، باید میزان بخار را به روی کمترین میزان ممکن تنظیم کنید.

وزن اتو پرس:

برخی از اتوهای پرسی که در بازار موجود بوده و به فروش می‌روند، نسبتا سنگین وزن بوده و جابه‌جایی آن‌ها دشوار است. توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید حتما به وزن اتو پرسی وقت داشته و استانداردترین گزینه ممکن را خریدادی کنید.

قابلیت خاموش شدن خودکار:

نکته بسیار مهمی که در اتو پرسی وجود دارد، قابلیت خاموش شدن خودکار است.  اتوهای پرسی که قابلیت خاموش شدن خودکار دارند، محیط کاری شما را ایمن کرده و  در مصرف انرژی نیز موجب صرفه‌جویی می‌شوند. این قابلیت امکان خاموش شدن دستگاه را زمانی که مدتی از آن استفاده نمی‌کنید، فراهم می‌کند.

ضد رسوب و ضد چکه بودن:

اگر اتو پرسی مجهز به ضد رسوب و ضد چکه نباشد، به بافت پارچه آسیب زده و موجب تشکیل شدن لکه‌هایی به روی پارچه می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به هنگام خرید بهترین اتو پرسی ارزان قیمت و باکیفیت به این نکته مهم توجه داشته باشید.‌بهتر است اتویی که خریداری می‌کنید دارای امکانات جانبی کامل و مناسب باشد. به عنوان مثال طول کابل آن بلند بوده و مجهز به اسپری آب نیز باشد.

معرفی بهترین مارک اتو پرس

از اتو پرس برای چه پارچه‌ها و لباس‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از اتو پرسی دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. در این دفترچه نوشته شده است که چه نوع از پارچه‌ها را و در چه دمایی می‌توانید استفاده کنید‌. با این حال، ما صد در صد به شما توصیه می‌کنیم هنگام کار با پارچه‌هایی مانند جیر، کاپشن‌های مومی و هر چیز پلاستیکی (از جمله قسمت‌های مختلف لباس) خودداری کنید. پرس بخار احتمالاً می‌تواند آنها را ذوب کند!

آیا می توانیم از آب لوله کشی برای مخزن اتو پرس استفاده کنیم؟

برخی از اتوهای پرسی قابلیت استفاده از آب لوله کشی برای مخزن خود را ندارند و باید حتما از آب جوشیده شده برای پر کردن مخزن آن‌ها استفاده کرد. در این شرایط بهتر است به دفترچه راهنمای اتو پرسی مراجعه کرده و راهنمای  شیوه پر کردن آب در مخزن اتو پرسی را مطالعه کنید. برخی از این اتوها قابلیت استفاده از ۵۰ درصد آب مقطر و ۵۰ درصد لوله‌کشی را دارند.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا لباس خود را با اتوی پرسی اتو کنید چقدر است؟

یکی از مهمترین مزایای استفاده از اتوی پرسی کاهش مدت زمان استفاده از آن است و از زمانی که عجله دارید می‌توانید در کمتر از چند دقیقه لباس خود را به کمک آن اتو کنید و برای همیشه از شر چین و چروک‌ها راحت شوید. 

البته این نیز بستگی به مدل اتو پرسی که انتخاب کرده‌اید دارد. بسته به اندازه مخزن آب اتو پرسی، اکثر مدلها فقط چند دقیقه طول می کشد تا گرم شوند - مخصوصاً اگر اندازه مخزن آب کوچکتر باشد. معمولاً  6 تا 10 ثانیه. باید فشار را 6 تا 10 ثانیه تکرار کنید تا پارچه صاف و بدون چین و چروک شود. به طور معمول ، اتو کشی هر تکه پارچه نباید بیش از یک دقیقه طول بکشد.

مزیت وات بالاتر در اتو پرسی چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره شد هنگام صحبت در مورد ویژگی‌های مختلف دستگاه بخار پرس، هرچه توان و توان بیشتر باشد، دستگاه بخار هنگام تولید گرما راحت تر و سریعتر خواهد بود. این کار نه تنها اتو کردن شما را سریعتر می‌کند، بلکه میزان بخار تولید شده را نیز افزایش می‌دهد، که به صاف شدن تمام آن چین و چروک‌ها کمک می کند.

سخن پایانی: 

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برایتان به معرفی بهترین اتو پرسی ایرانی و خارجی پرداخته و گفتیم که به هنگام خرید باید به چه نکات مهمی دقت داشته باشید. حال می‌توانید با آگاهی کامل برای خرید اتو پرسی مارک و باکیفیت اقدام کنید و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - Zohre s

جانتک تنوع مدلش خیلی زیاده.من سری ۳۰۰۰ خریدم.اندازش برای مصرف من عالیه.بخار زیادی داره واندازه مخزن اتو هم خوبه.گارانتی دو ساله داره و داخل شهر ما که کرج هستیم هم خدمات داره

27 فروردین 1402 - 15:55

پاسخ
نظرات چی بگیر - جباری

منم جانتک دارم کیفیتش خوبه شما از اب معمولی استفاده میکنید یا اب مقطر؟

5 بهمن 1401 - 13:51

پاسخ
نظرات چی بگیر - جباری

من از اب تصفیه یا جوشیده استفاده میکنم بااینکه ضد رسوب داره ولی اینجوری دیر به دیر فیلتر تعویض میکنم برای منم جانتک هستش

18 بهمن 1401 - 16:36

نظرات چی بگیر - ریحانی

سلام اتو پرس خیلی بهتر و سریع تر از اتو دستی قدرت بخار و پرس بالاتری هم داره من مارک جانتکش رو خریدم که همون مارک جدید ژانومه است واقعا راضیم پیشنهاد میکنم

26 دی 1401 - 16:47

پاسخ
نظرات چی بگیر - ریحانی

منم پارسال اتو پرس بایترون خریدم خیلی کارم راحت شده با دوتا بچه خیلی تو وقتم صرفه جویی میشه.

27 دی 1401 - 13:45

نظرات چی بگیر - Liravi

مدل bsi_615 بایترون خوبه ولی در مقایسه با مدل ۶۰۰۰ جانتک من جانتک و پیشنهاد میدم من خودم بایترون دارم ولی داداشم مدل ۶۰۰۰ جانتک و داره وقتی مقایسه کردم دیدم بایترون گرونتره ولی جانتک مزیت های بیشتری داشت و مناسب تر بود مثلا سیستم کنترل کننده مواد معدنی داشت که خیلی خوب بود اینکه جانتک ۱۶۰۰ وات بود ولی بایترون ۱۵۰۰ حتی حجم مخزناشونم فرق داشت جانتک ۸۰۰ میلیلیتر بود ولی بایترون ۳۰۰ میلیلیتر بود درحالی که جانتک قیمتش ارزونتر بود

4 آذر 1401 - 15:06

پاسخ