محافظ تشک: بهترین مارک محافظ تشک ضد آب و ضد حساسیت

راهنمای خرید بهترین مارک محافظ تشک ضد آب

طبق توصیه پزشکان افراد باید در طول شبانه‌روز ۶ تا ۸ ساعت را به خوابیدن اختصاص دهند. داشتن خواب آرام و راحت بر سلامت جسم و روان افراد تاثیر بسزایی دارد. برای اینکه خواب راحتی داشته باشید لازم و ضروری است که تخت خواب و تشک شما استاندارد باشد.

ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر می‌خواهیم اطلاعات مفیدی در زمینه انواع محافظ تشک در اختیارتان بگذاریم. اگر دارای فرزندانی در گروه سنی کودک و نوجوان هستید، توصیه می‌کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا بهترین محافظ تشک کودک و نوجوان را برای فرزندان خود تهیه و خریداری کنید‌.

محافظ تشک یک نفره رویا 

ابعاد این محافظ تشک مرغوب و درجه ریک 200×100 سانتی‌متر است. جنس پارچه این محصول از پارچه لمینت بوده و قابلیت شست‌وشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد. این محافظ تشک برای نوجوانان مناسب بوده و محدوده‌ی دمای مناسب برای شستوشوی آن معادل ۰تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

محافظ تشک کودک رویا 

اگر برای کودک خود به دنبال خرید محافظ تشک کودکهستید، این مورد گزینه بسیار مناسبی است و ابعاد آن معادل 135×70 سانتز‌متر بوده و به شدت سبک وزن است.

جنس پارچه از لمینت بوده و برای شست‌شوی آن باید دمای آب معادل ۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد باشد و به کمک دست و ماشین لباسشویی می‌توانید آن را بشویید.

مشخصات
ابعاددونفره
جنسگردباف حوله ای ضد آب
نحوه شستشوبا دست و ماشین لباسشویی

مشخصات
ابعادیک نفره
جنسپارچه گردباف
الیاف داخلی پنبه لمینت
قابلیت شستشودست/ ماشین لباسشویی

مشخصات
ابعاد۱۴۰ × ۲۰۰ سانتی‌متر
جنسپارچه لمینت شده
قابلیت شستشودست/ ماشین لباسشویی
دمای شستشو0 تا 15 درجه سانتی گراد

مشخصات
ابعاد 200*180
جنسپارچه گردباف
قابلیت شستشودست/ ماشین لباسشویی
الیاف داخلی پنبه لمینت

مشخصات
ابعاد یک نفره
جنسگردباف طرح دار
الیاف داخلی لمینت ضدآب
قابلیت شستشودست/ ماشین لباسشویی

برای خرید بهترین محافظ تشک ضد آب به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

بهترین مارک محافظ تشک ضد آب

زمانی که تصمیم به خرید محافظ تشک تخت دو نفره و محافظ توشک کودک و نوجوان می‌گیرید، باید به نکات و فاکتورهایی دقت داشته باشید. این موارد عبارت‌اند از:

ابعاد محافظ تشک:

محافظ تشک در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود بوده و به فروش می‌روند. این محافظ‌ ها دارای ابعاد خاصی بوده و متناسب با تشک‌های تک نفره و دو نفره طراحی و آماده شده‌اند. اگر برای نوجوانان می‌خواهید محافظ تشک خریداری کنید حتما باید به اندازه و ابعاد توجه داشته و از محافظ تشک تک نفره خریداری کنید. برای خرید محافظ تشک ضد آب دونفره نیز بهتر است ابعاد تخت را اندازه بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید. 

ضد آب بودن محافظ تشک:

معمولا محافظ تشک را خریداری می‌کنیم که به تشک و بافت آن آسیب وارد نشود، بنابراین باید محافظ تشک حتماً ضد‌ آب باشد و اجازه نفوذ مایعات به داخل تشک را ندهد. اگر کودک شما مشکل شب ادراری دارد، توجه داشته باشید که حتما برایش محافظ تشک ضد آب خریداری کنید تا از آلودگی و سایر موارد دیگر مصون باشد.

ضد حساسیت بودن روکش ضد آب تشک:

بهترین محافظ تشک، محافظی است که ضد حساسیت بوده و آنتی‌باکتریال باشد. محافظ تخت باید در مقابل میکروب‌ها و ویروس‌هایی که ممکن است تشک تخت شما را آلوده کنند، مقاوم بود و برای شخص حساسیت‌های پوستی ایجاد نکنند. اگر دچار آلرژی و حساسیت‌های پوستی هستید، حتماً به این مسئله توجه ویژه داشته و از تشک‌هایی استاندارد با الیاف طبیعی و ضد حساسیت خریداری کنید‌.

مقاومت در برابر لکه:

محافظ تشک تخت که خریداری می‌کنید باید در برابر تشکیل لکه مقاوم بوده و آلودگی‌ها را به سمت خود جذب نکنند. از طرفی باید جنس  آن‌ها به گونه‌ای باشد که لکه‌ها پس از شست و شو کاملا محو شوند.

شست و شوی محافظ تشک:

برخی از محافظ‌ تشک معمولا به صورت دستی شسته می‌شوند و قابلیت شست و شو با ماشین لباسشویی را ندارند. به هنگام خرید بهترین محافظ تخت دو نفره و محافظ تخت نوجوانان باید به ین مسئله نهایت دقت را داشته باشید.

همچنین به هنگام شست و شوی محافظ تخت لازم و ضروری است که به دمای آب دقت داشته و در دمای مناسب آن‌ها را بشویید.

جنس پارچه روکش تشک:

محافظ تشک از پارچه‌ و الیاف به خصوصی درست می‌شود. به هنگام خرید توجه به جنس پارچه ضروری و حیاتی است‌. توصیه می‌کنیم که محافظ تشکی باجنس و کیفیت مطلوب خریداری کنید تا برای مدت‌ها در مقابل آلودگی مقاومت داشته و دوام نسبتاً طولانی داشته باشند.


در ادامه بخوانید : تشک طبی: خرید و قیمت 10 مدل تشک طبی باکیفیت (یک نفره و دو نفره)


در ادامه بخوانید : قیمت و خرید بهترین مدل روتختی (دونفره و تک نفره)

چرا به محافظ تشک احتیاج دارید؟

استفاده از محافظ تشک موجب می‌شود که تشک تخت شما دچار پارگی، ایجاد خراش نداشته و در مقابل نفوذ رطوبت و آب از تخت شما مراقبت می‌کند. داشتن محافظ تشک، تشک شما را در برابر باکتری‌هایی مانند عرق، پرز، کنه گرد و غبار، شوره حیوانات، لوازم آرایشی و حشرات محافظت می کند. استفاده از محافظ تشک، بسته به کیفیت تشک و محافظ، می‌تواند عمر تشک شما را پنج تا 10 سال افزایش دهد.

فرق محافظ تشک با پد تشک و ملحفه معمولی در چیست؟

پد تشک و روکش یا محافظ تشک اغلب اشتباه گرفته می‌شود. ممکن است در ابتدا شبیه به هم به نظر برسند، اما یکسان نیستند. هر دو گزینه می‌توانند طول عمر تشک شما را افزایش داده و مشکلات بهداشتی خاصی مانند گرد و غبار و آلرژی را برطرف کنند. پدهای تشک برای ایجاد راحتی بیشتر در تخت خواب با تغییر کمی در تخت خواب طراحی شده اند، در حالی که محافظ های تشک برای ایجاد یک سد محافظ هستند.

محافظ تشک جنسی متفاوت با پد تشک و ملحفه معمولی دارد. ملحفه‌های معمولی در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاومتی ندارند. در صورتی که محافظ تخت در مقابل نفوذ مایعات و رطوبت مقاوم بوده و حساسیت‌زا نیز نیست.

محافظ تشک به طور خاص برای تمیز نگه داشتن تشک طراحی شده‌اند و معمولاً ضد آب هستند. برخی نیز به دفع عرق و رطوبت کمک می‌کند.

هر چند وقت یکبار باید محافظ تشک خود را بشویم؟

بهتر است هر از چند گاهی برای شست و شوی محافظ تخت اقدام کنید. به عنوان  مثال آغاز هر فصل زمان مناسبی برای شست و شوی محافظ تشک است. به هنگام شست و شو حتما به برچسب روی محافظ تشک دقت داشته و اگر لازم است در دمای خاص آن را شست و شو دهید. برخی از محافظ‌های تشک حتما باید به صورت دستی شسته شوند، به این مسئله مهم نیز دقت داشته باشید.

به طور معمول، شما باید محافظ تشک خود را با استفاده از شوینده ملایم هر سه ماه یکبار بشویید، اما بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • محافظ تشک در اتاق خواب مهمان که اغلب استفاده نمی‌شود باید هر چهار ماه یکبار تمیز شود.
  • اگر حساسیت دارید، سعی کنید ماهانه دوبار محافظ تشک خود را تمیز کنید تا از تجمع موارد حساسیت زا جلوگیری شود.
  • اگر به تازگی بیماری را پشت سر گذاشته‌اید، محافظ تشک باید به محض اینکه احساس بهتری داشتید تمیز شود تا به از بین بردن هرگونه باکتری اضافی از عطسه یا سرفه کمک کند.
  • و اگر مقداری بستنی یا قهوه صبحگاهی در رختخواب ریخته‌اید؟ منتظر نمانید تا لکه جا بیفتد. تشک خود را بلافاصله به همراه ملحفه تخت بشوید.

سخن آخر:

در این مقاله از وب سایت چی بگیر برایت درباره اهمیت خرید محافظ تشک گفته و همچنین به نکات مهمی که برای خرید محافظ تشک ارزان قیمت و باکیفیت باید به آن‌ها دقت کنید، اشاره کردیم. حال می‌توانید با خیالی آسوده یکی از بهترین محافظ‌های تشک باکیفیت معرفی شده را انتخاب و خریداری کنید و همواره خوابی آرام و مفید داشته باشید.
همچنین برای خواندن مقاله روبالشی جدید کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ملحفه قیمت انواع ملحفه