مزایای و معرفی بهترین شامپو بدون سولفات (ایرانی و خارجی)

معرفی بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی و خارجی

دغدغه زیبایی از مسائلی است که زمان و مکان نمی‌شناسد و در عصر ما راز زیبایی در سالم بودن تن، پوست و مو است. شاید شما هم از آن دسته از آدم‌هایی باشید که از ریزش شدید مو خود خسته شده باشید و یا شاید به دلیل استفاده از رنگ‌های شیمیایی و دکلره‌های مختلف به موهای خود آسیب زده باشید. موی سالم مویی به رنگ طبیعی و سالم است، برای اینکه سلول‌های مرده موهای خود را احیا کنید و جانی دوباره به آن‌ها ببخشید باید سبک زندگی و سلامت بهداشت خود را تغییر دهید. در این تغییر سبک بهداشی شامپو بدون سولفات به شما کمک خواهد کرد تا سلول‌های مرده مو را دوباره احیا و ابریشمی کنید. 

در این مقاله از چی بگیر از ویژگی‌های شامپو بدون سولفات می‌گویم و بهترین شامپوی بدون سولفات خارجی و ایرانی را معرفی کرده ایم.

سولفات چیست و چرا باید از سولفات‌ ها اجتناب کنیم؟

سولفات‌ ها در واقع شوینده‌های نسبتاً قوی هستند. آنها به دلیل توانایی خود در حذف چربی به شامپوها اضافه می‌شوند و کف زیادی تولید می‌کنند.سولفات‌ها عوامل رایج کف کننده هستند که در شامپوها هستند. 

وقتی صحبت از قابلیت چربی سوزی سولفات می‌شود، آنها تقریباً بی نظیر هستند. آنها می‌توانند چربی اضافی را که در طول یک روز شلوغ در روی موهای شما جمع شده را پاک کند. هر چند معایب نسبتاً قابل توجهی برای سولفات وجود دارد. همانطور که بعداً در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد، سولفات‌ها برخی از روغن های خوب مو را از بین می‌برند و غلظت زیاد آنها می‌تواند موها را در عرض چند روز خشک کند.

دقت کنید که:

سدیم لوریل سولفات SLS
سدیم لورت سولفات SLES
سدیم آمونیوم لورث ALS

سه ترکیب سولفاتی که بیشتر در صنعت زیبایی استفاده می‌شوند عبارتند از سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و سولفات لورن آمونیوم. وقتی هر یک از این مواد را در شامپو مشاهده کردید، متوجه می‌شوید که شامپو بدون سولفات نیست. هر کدام از این مواد از نظر شدت متفاوت هستند. اما همه آنها می‌توانند برای پوست و موهای حساس تحریک کننده باشند. استفاده از محصولات حاوی کوکو بتائین (سورفاکتانت مشتق شده از روغن نارگیل) یک گزینه فاقد سولفات است و اگرچه تا حدودی ملایم تر است، اما هنوز یک شوینده است.

جنبه منفی سولفات‌ها این است که آنها می توانند روغن های طبیعی را از پوست سر جدا کرده و رطوبت طبیعی مو را از بین ببرند ، که می تواند موها را خشک و شکننده کند. و اگر پوست سر شما حساس است، سولفات‌ها می‌توانند باعث تحریک مانند قرمزی، خشکی و خارش در بسیاری از انواع مو شوند.

معرفی بهترین شامپوی بدون سولفات خارجی و ایرانی

برای کمک به شما در انتخاب بهترین شامپوی بدون سولفات، ما لیستی از محصولات را جمع آوری کرده‌ایم. همه این محصولات برای پوست‌های حساس ایده آل هستند و پوست سر شما را از سوزش نجات دهند.

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل نوتریسل حجم 300 میلی لیتر

بو و حس تازگی شسشتوی مو بعد از حمام یکی از بهترین حس‌های این جهان است. شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol حاوی کافئین است که علاوه بر تاثرگذاری خاص خود، مو را معطر خواهد کرد. بهترین شامپو بدون سولفات که علاوه بر نرمی ساقه‌ها باعث کاهش ریز مو شود، شامپو ضد ریزش مو نئودرم است. یکی از ویژگی‌های خارق‌العاده این شامپو استحکامی است که به مو و ساقه آن می‌بخشد و به همبن دلیل هر روز موهای شما کمتر ریزش خواهد داشت.

سازنده این مدل از شامپو یک برند ایرانی است که سازمان غذا و دارو آن را برای مصرف خانم‌ها و آقایان تولید کرده است. انواع مو به راحتی برای شستشوی روزانه مو می‌توانند از آن استفاده کنند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل کافئین مناسب برای انواع مو حجم 200 میلی لیتر

سریتا یکی از معروف‌ترین برندهای آرایشی است که در تولید شامپوهای فاقد سولفات نیز بسیار خوب درخشیده است. سلامت مصرف‌کننده از مهم‌ترین اهداف این برند است و به همین دلیل همیشه در محصولات خود به تقویت ویژگی‌های طبیعی بدن توجه می‌کند. 

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine  حاوی کافئین ساوپالمیتو  است و نقداری از آن همراه با عطر خوش شکلات است. علاوه بر نرمی و صافی مو به دلیل وجود ویتامین در آن باعث تقویت و خوش حالتی مو خواهد شد.

ارگ شما علاوه بر کنترل ریزش موهای خود در تلاش برای تقویت و ویتامبنه کردن نیز هستید، این شامپو می‌تواند یکی ز بهترین گزینه‌ها برای سلامتی موهای شما باشد. ججم شامپو 200 میلی‌گرم و با هر نوعی از مو سازگار است.

شامپو کراتینه مو لروکس مدل Reconstructing مناسب موهای آسیب دیده و ضعیف وزن 550 گرم

لروکس برندی معروف و شناخته شده در میان محصولات آرایشی و بهداشتی است

شامپو کراتینه مو لروکس مدل Keratin علاوه بر ترمیم و احیا موهای آسیب دیده باعث نرمی و صافی چند برابر نیز می‌شود. این شامپو مخصوص افرادی است که موهایی فر و حالت‌دار دارند و می‌خواهند فقط با یک برس کشیدن به موهایی ابریشمی و صاف دست یابند

این شامپو همراه با عصاره طبیعی آلوئه‌وراست و اثری بسیار قوی در نرمی و صافی موی شما می‌گذارد

شامپو بدون سولفات لافار یکی دیگر از بهترین شامپوهای انتخابی ماست. این شامپو مناسب برای انواع مو و همچنین موهای رنگ و دکلره شده می‌باشد. اگر از جمله افرادی هستید که به صورت روزانه دوش می‌گیرید و به دنبال یک شامپو بدون سولفات و ملایم هستید این مدل از شامپو لافار بهترین گزینه می‌باشد. 

شامپو مو درمومد مدل سولفات فری حجم 400 میلی لیتر

شامپو مو درمومد از جمله شامپوهای سولفات فری با کف کم و قدرت پاک کنندگی بالا است. این شامپو برای موهای کراتینه و رنگ شده طراحی شده است. از مزایای این شامپو فاقد سولفات، فاقد پارابن، فاقد سدیم و ارگلنیک بودن آن را می‌توانیم نام ببریم. 

شامپو کراتین ادلیو مدل فاقد سولفات حجم 200 میلی لیتر

اگر موهای خود را کراتین کرده‌اید و یا قصد انجام این کار را دارید پیشنهاد ما به شما شامپو کراتین ادلیو است که بدون سولفات می‌باشد و اثر کراتین شما را از بین نمی برد. همچنین به حفط رنگ موی شما کمک فراوانی می‌کند. 

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا حجم 200 میلی لیتر

مو یکی از آسیب‌پذیر ترین قسمت‌های بدن است و فقط با انتخاب یک شامپو مناسب می‌توان آن را احیا کرد. اگر موهای شما خیلی وقت است که به دلیل استفاده از مواد رنگی شیمیایی سوخته و یا وز و خشک شده و به‌صورت کاملا غیرطبیعی ریزش دارید، به شما استفاده از شامپوهای بدون سولفات را پیشنهاد می‌کنیم. 

اگر می‌خواهید که به صورت کاملا تخصصی موهای خود را درکمان کنید به شما شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا را پیشنهاد می‌کنیم. این شامپو به ریشه مو کمک می‌کند تا در زمان رشد، تغذیه شود و مواد ویتامین را از دست ندهد. به جریان خون در میان موهای سر کمک کرده و فقط کافی است یکبار از آن استفاده کنید تا خوشحالتی موهای خود را تجربه کنید.

این شامپو برای هر فرد با هر مدل مو مناسب است، ولی اگر موهایی نازک، خشک و آسیب‌دیده دارید، شامپو تقویت کننده  فولیکا در مدت زمان کوتاهی موهای شما را درمان خواهد کرد. این شامپو حاوی ویتامین‌های B6 , B7 است که باعث حجم‌دهی به مو نیز می‌شود و اگر موهای کم پشتی دارید، به بهترن شکل ظاهر شما را تغییر می‌دهد

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow حجم 200 میلی لیتر

مو سر بر اثر ژنتیک، آلودگی، تغییرات هورمونی و هزار و یک دلیل دیگر شروع به ریزش می‌کند و این مشکلی است که در همه جای دنیا برای مبارزه با آن راهکارهای مختلفی ارائه شده است. 

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow یکی از بهترین شامپوها با خاصیت درمانی و پزشکی است. به هر دلیلی که موهای شما ریزش می‌کند با استفاده از این شامپو می‌توانید معجزه پزشکی و قطع ریزش مو را مشاهده کنید.

مو پس از رنگ، دکلره و یا تغییرات آب و هوایی غدد چربی مو را کاهش می‌دهد و به مرور زمان مو وز و بد حالت می‌شود، این شامپو مو را تقویت کرده و به آن کمک می‌کند تا غدد چربی مورد نیاز مو را تامین کند. همین ساخت غدد جربی بر روی مو باعث می‌شود که دیرتر موهای شما سفید و رو به پیری برود.

آیا سولفات‌ برای موها مضر است؟

مدتی است که مدافعان زیبایی طبیعی به مردم در مورد خطرات شامپوهای غنی از سولفات هشدار می‌دهند، اما مشخص کردن میزان بد بودن آنها در واقع بسیار دشوار است. شایعات در مورد سولفات‌هایی که باعث سرطان یا مسمومیت محیط می شوند بسیار زیاد است.

با این اوصاف، شرایطی وجود دارد که سولفات‌ها می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند

  • آنها سورفکتانت‌های بسیار قدرتمندی هستند، به این معنی که می‌توانند رطوبت زیادی را از موهای شما بگیرند، و باعث خشکی و وز شدن موهای شما بشوند. 
  • سولفات موجود در شامپو کوتیکول‌هایی را که تارهای مو را می‌پوشانند نیز می‌کشند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سولفات‌های قوی می‌توانند  پروتئین‌ها و روغن‌های مقاوم در برابر آب را از بین ببرند، که می تواند آسیب طولانی مدت‌تری را برای موها ایجاد کند.
  • برای افرادی که دارای پوست حساس هستند، خطر آسیب به پوست سر نیز وجود دارد - سولفات‌ها مواد شیمیایی قوی هستند و باعث تحریک موهای شما می‌شوند. این امر به ویژه در صورتی که از اگزما رنج می برید یا نسبت به بسیاری از لوازم آرایشی واکنش نشان می‌دهید بسیار مهم است.
  • سولفات‌ها همچنین چربی‌ها را از سطح موهای شما جدا می‌کنند، که به معنی محافظت کمتر در برابر رطوبت و احتمال آسیب کلی به تارهای موی شما است. با گذشت زمان، عدم محافظت از چربی، که با روند رنگ کردن موها تقویت می‌شود، می‌تواند باعث آسیب دائمی به موهای شما شود و موها را بسیار شکننده کند.

برای کمک به شما در انتخاب بهترین شامپوی بدون سولفات ایرانی و خارجی، ما لیستی از محصولات را جمع آوری کرده‌ایم. همه این محصولات برای پوست‌های حساس ایده آل هستند و پوست سر شما را از سوزش نجات دهند.


در ادامه بخوانید : معرفی کرم آبرسان مو ( بهترین مارک کرم آبرسان مو)


در ادامه بخوانید : 10 مدل بهترین شامپو و سرم‌ ضد ریزش مو (خارجی و ایرانی)

چه زمانی از شامپو بودن سولفات استفاده کنیم؟

معرفی بهترین شامپوی بدون سولفات

اگر پوست سر شما به دلیل استفاده از مواد دکلره و یا یک صورت طبیعی حساس شده است ، بهترین راه استفاده از شامپو بدون سولفات ضدشوره است. به منظور پیشنهاد شما در ابتدا موهای خود را کراتین و احیا کنید و پس از آن برای مواد کریستالی احیا از روی موی شما از نرود استفاده کنید ، از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

سولفات‌ها همچنین اجازه می‌دهند که پلیمرهای رنگ که در طول فرایند رنگ آمیزی اضافه می‌شوند از موهای شما خارج شوند. این امر سرعت محو شدن رنگ موها را افزایش می‌دهد و شما را مجبور به رنگ کردن مجددا موهایتان می‌کند. 

بنابراین اگر موهای خشک و یا پوست حساسی دارید، استفاده از شامپوی بدون سولفات برای شما بهترین گزینه است. اگر می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید و نمی‌خواهید رنگ فوراً شروع به محو شدن کند، شامپوهای بدون سولفات ضروری هستند.

عوارض شامپو دارای سولفات چیست؟

روش‌هایی که سولفات‌ها می‌توانند به موهای شما آسیب برساند را خلاصه کنیم:

  • روغن طبیعی پوست سر را از بین می‌برد.
  • می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی مزمن شود.
  • می‌تواند باعث تحریک پوست سر شود (قرمز، خشک، خارش، پوسته پوسته)
  • می تواند به پوست نفوذ کرده و وارد جریان خون شود.
  • از آنجایی که شامپو حاوی سولفات پاک کننده بسیار قوی است، قطعا شامپوی فاقد سولفات آن میزان از تمیزی مو را به شما نمی‌دهد. (در هنگام حمام کردن شامپو فاقد سولفات مانند دیگر شامپوها کف نمی‌کند و شما برای شستشو بهتر باید مقدار بیشتری از آن را استفاده کنید و به دلیل گران بودن این شامپوها نسبت یه شامپوهای حاوی سولفات صرف اقتصادی ندارد)
  • افرادی که موهای چرب و پر از شوره دارند، چون سولفاتی وجود ندارد که آن چربی‌ها را از سطح مو پاک کند، ممکن است که از این شستشودهنده راضی نباشند.

مزایای استفاده از شامپو بدون سولفات؟

مزایای استفاده از شامپوهای بدون سولفات ایرانی و خارجیکاربرد
ایجاد غدد چربی بر روی مونگهداری و مراقبت از پوست و مو یکی از مشکلات بزرگ همه افراد در سطح دنیا است. هر تار مو به میزانی از چربی و نرمی احتیاج دارد و به دلیل سبک‌های زندگی مختلف این میزان تغییر می‌کند.
احیا سلول‌های مرده مویکی از بهترین راه‌های احیا و درمان تار موهای آسیب دیده استفاده از شامپو بدون سولفات است.
جوانی و خوش حالتی موین مدل از شامپوها بر روی سر برخلاف دیگر شامپوها کف نمی‌کنند، وجود سولفات در شامپوهای معمولی که باعث کف فراوان بر روی سر می‌شود، مو را خشک و بی حالت می‌کند.

قیمت بهترین شامپو بدون سولفات

 قیمت شامپو بدون سولفات از شامپو های معمولی در بازار بیشتر است.  معمولا براساس حجم و برند شامپو‌ ها قیمت‌ها متفاوت است ولی می‌توان گفت قیمت محصولات شامپو فاقد سولفات از 30 هزار تومان تا 2 میلیون تومان نیز در بازار موجود است. 

ترکیبات شامپوی بدون سولفات:

در شامپوهای بدون سولفات به دنبال مواد ملایم زیر باشید:

ترکیبات شامپوی بدون سولفاتکاربرد
سولفوسوکسینات‌هاسورفکتانت های ملایم مشتق از اسیدهای آمینه، اغلب در شامپوهای بچه و فرمولاسیون بدون اشک استفاده می شود.
گلوکوزیدهاسورفکتانت های گیاهی مشتق شده برای ملایم بودن و از بین بردن سوزش.
ساپونیناین سورفاکتانت گیاهی است و برای مو و پوست بسیار ملایم است، در حالی که تحریک و التهاب را تسکین می‌دهد.:
گلوتاماتهاسورفکتانتهای ملایم مشتق از اسیدهای آمینه؛ به عنوان ضد حساسیت و غیر کومدوژن شناخته می شود.
تائوراتها و ایزتیوناتهای اسید چرب:برخی از موثرترین سورفاکتانتهای مشتق شده از گیاهان برای پاکسازی. از اسیدهای چرب نارگیل گرفته شده و برای پوست بسیار ملایم تلقی می شود.

طرز استفاده از شامپو بدون سولفات چطور است؟

ابتدا روی موهای خود را به خوبی خیس کنید و مقداری از شامپو را به کف دست بریزید و به خواب موهای خود دستتان را حرکت دهید. اصلا حرکت دست شما نباید خارج از خواب مو باشد، تا موهای سالم گره نخورند. پس از یک تا دو دقیقه ماساژ مو با شامپو، موها را مجدد آبکشی کرده و در هر استحمام دو بار موهای خود را با شامپو شسشتو دهید.

بسیاری از افرادی که کراتین، احیا و ویتامینه می‌کنند بهتر است در هر استحمام یکبار موهای خود را با شامپو شستشو دهند تا بلورهای کریستالی این مواد از روی مو شسته نشوند

سخن آخر: همه افراد دوست دارند که موهایی سالم، خوش بود و خوش حالتی داشته باشند. یکی از بهترین محصولات نگهداری و احیا موهای سر که مخصوص خانم‌ها و آقایان است، شامپو بدون سولفات ضد شوره است. 

این شامپوهای فوق‌العاده نه تنها برخلاف دیگر شامپوهای معمولی بازار موها را خشک و وز نمی‌کند، بلکه حالتی ابریشمی به مو می‌دهد و فقط با یک بار شان کشیدن تمام موها صاف و یک دست می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.