تا یک سالگی کودک به چه تعداد پوشک در روز نیاز داریم؟(قیمت پوشک بچه)

تعداد پوشک مورد نیاز نوزاد در ماهای اول

اکثر خانواده‌هایی که برای اولین بار صاحب فرزند می‌شوند، تجربه و آگاهی کامل و کافی در زمینه نگهداری و مراقبت از فرزندان نداشته و باید در این زمینه مطالعه داشته و از سایر افراد کمک بگیرند.

یکی از سوالات رایجی که این افراد می‌پرسند، سوالِ "چه تعداد پوشک بچه نیاز خواهیم داشت؟" است و همچنین اطلاعات چندانی درباره زمان تعویض پوشک نوزاد خود ندارند. 

ما در این مقاله از سایت چی‌ بگیر برایتان درباره پوشک بچه صحبت خواهیم کرد و هر آنچه که باید درباره پوشک بچه بدانید، شرح می‌دهیم (تعداد پوشک بچه در هر روز و سایز مناسب برای پوشک بچه). اگر به زودی صاحب فرزند خواهید شد و یا فرزند نوزاد و کوچکی دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

سوال عنوان شده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌هایی است که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند و معولا در این زمینه سوال می‌کنند. برخی از مادران جوان بر این تصور هستند که باید بصورت مداوم پوشک نوزاد خود را تعویض کنند.

تعدا پوشک مورد نیاز نوزاد تا یک ماهگی

 نوازاد یک ماهه شما ممکن است در طول روز ۳ تا ۴ بار اجابت مزاج داشته باشد و حداقل پوشکی که در طول روز برای کودک مصرف می‌شود حدود ۶ تا است‌. اگر بخواهیم میانگین پوشک مورد استفاده برای چند ماه اول نوزادان را بگوییم باید به عدد ۱۰ تا ۱۲ پوشک در روز اشاره کنیم. با این حساب برای نوزاد خود تا  ماه ابتدایی به حدود ۳۰۰ پوشک برای یک ماه نیاز خواهید داشت.

تعداد پوشک مورد نیاز یک تا پنچ ماهگی نوزاد

برای کودکانی که سنی بالای ۵ ماه دارند به چه تعداد پوشک در ماه نیاز داریم؟

لازم به ذکر است که وقتی نوزادان بزرگتر می‌شوند اجابت مزاج آن‌ها نیز کمتر شده و به تعداد پوشک کمتری در ماه نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال میانگین استفاده پوشک برای نوزادانی که سن بالای ۵ ماه دارند حدود ۵ تا ۸ عدد پوشک در روز است و با این حساب برای یک ماه حدود ۲۰۰ پوشک نیاز خواهید داشت.

پوشک بچه مولفیکس سایز 2 بسته 80 عددی

پوشک بچه مولفیکس سایز ۲

تعداد این پوشک ۸۰ عدد بوده و نحوه‌ی بسته شدن آن به صورت چسبی است. سایز این پوشک ۲ بوده و برای وزن‌های ۳ تا ۶ کیلوگرم مناسب است.

پوشک بچه بامبو مدل Nature

پوشک بچه بامبو مدل Nature

اگر کودک شما سنی بین ۱۲ تا ۲۴ ماه دارد این پوشک به شدت برایش مناسب بوده و تولید کشور دانمارک است. این پوشک را برای کودکانی که وزن ۱۵ و ۳۵ کیلوگرم دارند و دوران نوزادی را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانید استفاده کنید و حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

پوشک بچه طوبی سایز کوچک کد 691 مجموعه 2 عددی

پوشک بچه طوبی سایز کوچک

جنس این پوشک از سولز پنبه بوده و در هر بسته ۲۰ عدد پوشک قرار دارد. نحوه‌ی بسته شدن این پوشک چسبی بوده و برای کودکان بالای یک سال مناسب است.

پوشک بچه مای بیبی سایز 1 بسته 11 عددی

پوشک بچه مای بیبی سایز ۱

در این بسته پوشک به تعداد ۱۱ عدد پوشک قرار دارد و شیوه باز و بسته شدن آن به کمک چسب بوده و برای نوزادان و کودکان ۲ تا ۵ کیلوگرم مناسب بوده و سایز کوچکی دارد.

پوشک بیبی کینگ کد 06  سایز 2 بسته 44 عددی به همراه 4 عدد پوشک سفری رایگان

پوشک بیبی کینگ سایز ۲

در بسته بندی این پوشک به تعداد ۴۴ عدد پوشک قرار دارد و شیوه باز و بسته شدن آن به کمک چسب بوده و برای کودکانی که وزنی بین ۳ کیلوگرم تا ۶ کیلوگرم دارند، مناسب است. طرح این پوشک زیبا و جذاب، به شدت نرم و سازگار با پوست بوده و دارای لایه داخلی نرم و لطیف است و هیچ گونه حساسیتی برای کودکان شما ایجاد نمی‌کند.

پوشک بارلی سایز 4 بسته 40 عددی به همراه دستمال مرطوب

پوشک بارلی سایز ۴

اگر کودک شما هنوز عادت به جدایی از پوشک نداشته و نیاز شدید به پوشک دارید پوشک بارلی با سایز ۴ مناسب برای کودکان با وزن ۷ تا ۱۸ کیلوگرم، مناسب است. این پوشک دارای رایحه بابونه بوده ک حدود ۴۰ عدد پوشک و ۲۰ عدد دستمال مرطوب است.

پوشک بچه Good Baby بسته 24 عددی

پوشک بچه Good Baby

این پوشک دارای ۲۴ عدد پوشک بوده و برای رده سنی ۱۲ ماه به بالا مناسب است. نحوه بسته شدن پوشک گود بیبی به صورت چسبی بوده و دارای قابلیت عبور هوا است و اندازه آن کوچک است.

پوشک بچه مرسی سایز 2 بسته 48 عددی به همراه دستمال مرطوب

پوشک بچه مرسی سایز ۲

تعداد این پوشک حدود ۴۸ عدد بوده و مناسب برای کودکان با وزن ۳ تا ۶ کیلوگرم است و اندازه کوچیکی دارد. این پوشک به صورت چسبی باز و بسته شده و به هیچ عنوان موجب عرق سوختگی و ایجاد حساسیت در کودک نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین پوشک بچه کلیک کنید. 

قبل از خرید پوشک بچه به موارد زیر دقت کنید:

پوشک سایز یک تا چند ماهگی استفاده میشود

والدینی که قصد خرید پوشک مناسب برای فرزندان خود را دارند باید به موارد و فاکتورهای زیر نهایت دقت را داشته باشند. این موارد عبارت‌اند از:

تعداد پوشک بچه مورد نیاز در روز

  • همانطور که در ابتدای مقاله درباره تعداد مورد نیاز پوشک گفت و گویی داشتیم، لازم و ضروری است که برآورد دقیقی درباره تعداد پوشک مورد نیاز داشته و متناسب با نیاز کودک پوشک خریداری کنید، تا در شرایط ضروری که امکان خرید ندارید، پوشک در دسترس داشته باشید.

اگر می‌خواهید به آمار دقیقی در زمینه تعداد پوشک مورد نیاز برسید کافی است که تا چند روز تعداد پوشک‌های مصرفی را بشمارید و در خاطر داشته باشید. جدول زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید تعداد پوشک ماهانه شما باشد:

سن بچهتعداد پوشک مورد نیاز در هر روز
تا یک ماهگی بچه 12 پوشک در روز
تا پنج ماهگی بچه10 پوشک در روز
تا نه ماهگی بچه8 پوشک در روز
تا دوزاده ماهگی بچه8 پوشک در روز

سایز و اندازه پوشک بچه

  • پوشکی که برای نوزادان و فرزندان خود خریداری می‌کنید، باید متناسب با سایز و اندازه کودک باشد. معمولا سایز پوشک‌های نوزادان و کودکان براساس وزن آن‌ها تعیین می‌شود، به عنوان مثال کودکانی که وزن ۲ تا ۴ کیلوگرم دارند می‌توانند از پوشاک با سایز ۱ استفاده کنند. علاوه بر وزن کودک سن او نیز تاثیر بسزایی در سایز پوشک مورد نیاز کودک دارد.

جنس پوشک و الیاف درون آن

  • به هنگام خرید حتما به متریال مورد استفاده برای ساخت پوشک دقت داشته باشید و پوشک‌هایی که الیاف نرم و مناسبی دارند خریداری کنید.

پوشک بچه با قدرت جذب بالا

  • یک پوشک خوب و درجه یک پوشکی است که قدرت جذب بالایی داشته و قادر به جذب ادار کودک باشد و به گونه‌ای نباشد که خیس و مرطوب بماند. برخی از پوشک‌ها دارای نشانه‌ای هستند که زمان تعویض پوشک را مشخص می‌کنند.

شیوه باز و بسته شدن پوشک بچه

  • اکثر پوشک‌های موجود در بازار به صورت چسبی باز و بسته می‌شوند. چسب پوشک به گونه‌ای باید باشد که به راحتی باز نشود و از طرفی نباید پوشک بچه را بسیار سفت و محکم بست. همواره سعی داشته باشید که تعادل را برقرار کرده و چسب پوشک را نه بسیار سفت و نه شل ببندید. کودکانی که دوره‌ی نوزادی را پشت سر می‌گذارند، حرکات و تحرک زیادی داشته و چسب پوشک باید به قدری مقاوم باشد که در اثر تحرک کودکان باز نشود.

پوشک بچه ضدحساسیت

  • پوشکی که برای فرزندان خود انتخاب می‌کنید باید ضد حساسیت و باکتری باشد. پوست بدن کودکان و نوزادان در مقایسه با بزرگسالان به شدت حساس  و لطیف است و توجه به این نکته به شدت ضروری است. برخی از پوشک‌ها دارای رایحه و بو هستند، اگر از این قبیل پوشک‌ها استفاده می‌کنید بهتر است که توجه داشته باشید که آیا کودک شما به این نوع از پوشک حساسیت ندارد یا خیر؟

برای پوشک نوزادان و کودکان خود از چه مارکی استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که در حال حاضر برندها و مارک‌های متعددی برای پوشک نوزادان و کودکان وجود دارد مانند پوشک بچه مولفیکس، پوشک بچه مای بیبی، برلی و مرسی .....بهتر است از برندهای شناخته شده و معتبر برای خرید استقبال کنید. کلیه‌ی پوشک‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم از برندهای معتبر و شناخته شده بوده و کیفیت مطلوبی دارند.

در چه سنی باید کودک خود را از پوشک بگیریم؟

از دیگر مهم‌ترین دغدغه‌های مادران برای جدا کردن کودک از پوشک بوده و همواره درباره سن مناسب این مسئله سوال می‌کنند. توجه داشته باشید که در این زمینه نمی‌توان به سن مشخصی اشاره کرد. معمولا وقتی کودکان شروع به صحبت کرده و قادر به بیان زمان مناسب برای اجابت مزاج هستند، می‌توانید با صبر و حوصله آن‌ها را از پوشک بگیرید. توجه داشته باشید که کودک شما باید آمادگی این تغییر را داشته باشد و نباید او را مجبور به جدایی از پوشک کنید.

سخن پایانی:

 در  این مقاله از وب سایت چی بگیر به اهمیت استفاده از پوشک مناسب اشاره کرده و گفتیم که کودک شما در سنین مختلف به چه تعداد پوشک نیاز خواهد داشت. همچنین تعداد از بهترین پوشک‌های موجود در بازار را برایتان معرفی کردیم. حال با آسودگی خاطر می‌توانید برای خرید پوشک اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.