ماهیتابه دو طرفه: یک راهنمای ضروری برای خرید ماهی تابه دو طرفه

راهنمای خرید ماهی تابه دو طرفه

یکی از لوازم پر کاربردی که به صورت مداوم در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع تابه و ماهیتابه است. امروزه تابه‌ های متنوعی در بازار به فروش رسیده و عرضه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها نسبت به سایر مدل‌های دیگر برتری دارند‌. ما امروز در این مقاله از وب‌سایت چی‌ بگیر تصمیم گرفته‌ایم که اطلاعات مفیدی درباره انواع ماهیتابه دو طرفه در اختیارتان بگذاریم.

اگر تابه شما فرسوده شده‌ است و یا قصد خرید ماهی تابه دو طرفه دارید‌ توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست نداده و با توجه به نکاتی که برایتان ارائه می‌دهیم با دانش و آگاهی کافی برای خرید بهترین تابه رژیمی اقدام کنید. لازم به ذکر است که  تعدادی از بهترین تابه‌ های دو طرفه با قیمت مناسب را نیز برایتان معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

ماهیتابه یا تابه دو طرفه چیست؟

ارائه تعریف برای ماهیتابه بسیار بدیهی است. همه ما می‌دانیم به ظرفی که نسبتا پهن بوده و برای طبخ و سرخ کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته می‌شود، تابه یا ماهیتابه نام دارد. اما تابه دو  طرفه به تابه‌ ای گفته می‌شود که از دو ماهیتابه متصل به هم تشکیل شده است. در واقع شما با خرید یک ماهیتابه دو طرفه باکیفیت با یک تیر دو نشان را هدف قرار داده و دو عدد ماهیتابه خریداری می‌کنید. این قبیل از تابه‌ها برای طبخ انواع ته چین به شدت کاربردی هستند. زیرا به راحتی با یک حرکت و چرخش ساده دو طرف مواد غذایی سرخ و پخته می‌شوند.

تابه دو طرفه سام ست مدل 51124

تابه دو طرفه سام ست مدل ۵۱۱۲۴

ابعاد این تابه دو طرفه 30×21×7 سانتی‌متر بوده و وزن آن ۱۸۰۰گرم است. جنس این تابه از چدن بوده و جنس روکش آن نیز از گرانیت و جنس دسته آن باکالیت است و تولید داخل است.

تابه دو طرفه فوما مدل رژیمی سایز 40

تابه دو طرفه فوما مدل رژیمی سایز ۴۰

اگر به دنبال یک تابه دو طرفه هستید که مصرف روغن را به حداقل ممکن برسانید این کالا به شدت گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. ابعا  این تابع 45×40×6 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل ۳۲۰۰ گرم داشته و برن آن از جنس چدن و روکش آن گرانیت است. دسته تابه عایق بوده و دارای در چدنی است که واشر نسوز اضافه نیز به همراه دارد.

تابه دو طرفه لایف اسمایل مدل D2F30 سایز 30

تابه دو طرفه لایف اسمایل مدل D2F30 سایز ۳۰

ابعاد این تابه ۴۳×۳۰×۱۹ سانتی‌متر بوده و وزن آن ۲۵۰۰ گرم بوده و دارای دو دسته از جنس باکالیت است. جنس بدنه تابه از آلومینیوم بوده و روکش آن نیز از سرامیک است.

تابه دو طرفه فوما مدل FU-1329 سایز 36

تابه دو طرفه فوما مدل FU-1329 سایز ۳۶

ابعاد این تابه درجه یک معادل 34×27×8  سانتی‌متر است و وزنی معادل 1652 گرم دارد و جنس بدنه آن چدن و روکشی لز جنس سرامیک دارد. افرادی که این تابه چینی را خریده‌اند از خرید خود رضایت کامل داشته و خرید آن را توصیه کرده‌اند.

تابه دو طرفه پرارین مدل فانکشن کد 1600سایز 34

تابه دو طرفه پرارین مدل فانکشن کد ۱۶۰۰ سایز ۳۴

وزن این تابه ۲.۵ کیلوگرم بوده و ابعاد آن معادل 45×35×10 سانتی‌متر است. جنس بدنه این تابه از گرانیت و روکش روی آن نیز گرانیتی است و مبدا تولید آن کشور ترکیه است. جنس دسته تابه از باکالیت بوده و دو عدد دسته داشته و کفه آن مناسب برای طبخ انواع استیک است.

تابه دو طرفه مدل liyano 1793 سایز 32

 تابه دو طرفه مدل ۱۷۹۳ liyano سایز ۳۳

ابعاد این تابه محبوب و کاربردی 50×35×10 سانتی‌متر بوده و وزن آن حدود دو کیلوگرم بوده و  دارای دو دسته است. بدن این تابه از چدن ساخته شده و مقاومت و طول عمر نسبتا مطلوبی داشته و خرید آن توصیه می‌شود.

برای خرید ماهیتابه دو طرفه به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید بهترین مارک ماهیتابه دو طرفه

چنانچه قصد خرید یک تابه دو طرفه باکیفیت را دارید، توصیه می‌کنیم که به فاکتورها و موارد زیر مهایت دقت را داشته باشید.‌ این موارد عبارت‌اند از:

توجه به جنس بدنه تابه دو طرفه

قبل از هر چیزی لازم و ضروری است که جنس بدنه تابه را بررسی کنید. تابه‌ استاندارد است که ضد زنگ بوده و به گونه‌ای باشد که مواد غذایی به ان نچسبد. تابه‌ دو طرفه گرانیتی، سرامیکی و چندی از جمله بهترین ماهیتابه‌ های دو طرفه در بازار هستند.

نچسب بودن ماهیتابه دو طرفه

همانطور که قبلا اشاره کردیم تابه خریداری شده باید به صورت نچسب بوده و حتما دارای روکشی از جنس گرانیت و یا سرامیک داشته باشد. به کمک یک ماهیتابه نچسب دو طرفه از پخت و پز و آشپزی نهایت لذت را خواهید برد. 

در این نوع از تابه‌ ها غیرممکن است که مواد غذایی به تابه بچسبند و یا موجب سوختگی غذا شوند. تابه‌ های دو طرفه نچسب مزایای متعددی داشته و از جمله مهم‌ترین مزایای آن‌ها می‌توانیم به گرم شدن سریع، عدم چسبندگی مواد غذایی و وزن نسبتا سبک اشاره کنیم.  به هنگام استفاده از این تابه‌ ها باید از قاشق‌های مخصوص و چوبی استفاده کنید و به هیچ عنوان به روی سطح تابه خراش ایجاد نکنید.

توجه به ابعاد ماهی تابه 

ماهیتابه‌ دو طرفه در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند‌. برخی از آن‌ها نسبتا بزرگ و برخی دیگر کوچک‌تر هستند. اگر خانواده پرجمعیتی داشته و یا به برگزاری مهمانی‌های بزرگ علاقه‌مند هستید، حتما برای آشپزی به تابه‌های دو طرفه بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت، پس   حتما این مورد را جدی بگیرید‌.

دستگیره‌های ماهیتابه دوطرفه

از دیگر فاکتورهای مهمی که به هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید دستگیره‌های تابه است. برخی از تابه‌ها یک یا دو دستیگره  دارند. اکثر تابه‌های دو طرفه مجهز به دو دسته بوده و باید دقت داشته باشید که این دسته‌ها عایق حرارتی بوده  قابلیت اشتعال نیز نداشته باشند و به هنگام آشپزی دچار سوختگی نشوند‌.

داشتن درب در ماهی تابه دوطرفه

به هنگام خرید باید توجه داشته باشید که ماهیتابه دو طرفه خریداری شده دارای درب هست یا خیر؟ برخی از این ماهیتابه‌های دو طرفه تنها یک درب داشته و برخی درب ندارند.

انواع ماهیتابه دو طرفه براساس جنسی که دارند :

  • ماهی تابه‌ دو طرفه نچسب
  • تابه‌ دو طرفه سرامیکی
  • ماهی تابه‌ دو طرفه آلومینیومی
  • ماهیتابه‌ دو طرفه استیل ضد زنگ
  • ماهی تابه‌ دو طرفه چدنی
  • تابه‌ دو طرفه فولاد کربنی

حال که با اسامی این قبیل از تابه‌ دو طرفه آشنا شدید، درباره هر کدام به شرح مختصر برایتان خواهیم گفت تا به هنگام خرید بهترین تابه دو طرفه رژیمی آشنایی نسبی با جنس این قبیل از تابه‌ ها داشته باشید.

تابه‌ دو طرفه نچسب: 

این تابه‌ ها از جنس تفلون بوده و مجهز به روکش هستند و برای طبخ انواع تخم مرغ، املت، پنکیک، ماهی و سایر مواد غذایی مناسب و کاربردی هستند. لازم به ذکر است که از تابه‌ دو طرفه نچسب به هیچ عنوان در دمای بسیار زیاد نمی‌توانید استفاده کنید. 

ماهی تابه‌ دو طرفه سرامیکی: 

این تابه‌ ها از جنس سرامیک و سیلیس بودع و مقاومت نسبتا بالایی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تابه‌ ها عدم استفاده از مواد شیمیایی برای پوشش آن‌ها است و نسبتا سبک وزن بوده و به هیج عنوان غذا به آن‌ها نمی‌چسبد. البته لازم به ذکر است که محدودیت استفاده داشته و فقط به روی اجاق گاز با حرارت ملایم قابلیت استفاده دارند.

تابه‌ دو طرفه آلومینیومی:

 این قبیل از ماهیتابه‌ های دو طرفه به شدت مقاوم بوده و طول عمر نسبتا بالایی داشته و قابلیت استفاده در دمای بسیار بالا را نیز دارند. البته لازم به ذکر است که وزن آن‌ها نسبت به سایر تابه‌ های دو طرفه بیشتر بوده و معمولا گران قیمت‌تر نیز هستند.

ماهیتابه‌ دو طرفه استیل ضد زنگ:

 جنس این تابه‌ ها نیز از استیل بوده و به صورت تک لایه بوده و همواره ضد خش و ضد زنگ بوده و از آن‌ها می‌توانید در فر نیز استفاده کنید. از معایب این تابه دو طرفه این است که بدون روغن نمی‌توانید به روی آن آشپزی کنید.

تابه دو طرفه چدنی: 

از تابه‌ دو طرفه چدنی برای طبخ انواع غذا به ویژه مرغ، ماهی و گوشت مناسب هستند و طول عمر نسبتا بالایی دارند. از ظروف چدنی می‌توانید در فر نیز استفاده کنید. 

تابه‌ دو طرفه فولادی کربنی: 

این نوع از تابه‌ دو طرفه به شدت سبک و نازک بوده و سریعا گرم می‌شوند و قابلیت استفاده در فر را نیز دارند.

سخن پایانی: 

در این مقاله از سایت چی بگیر برایتان درباره انواع تابه‌ دو طرفه و تابه‌ رژیمی گفته و تعدادی از بهترین و باکیفیت‌ترین نمونه‌های این تابه را معرفی کردیم. حال می‌توانید با خیال آسوده بهترین ماهیتابه دو طرفه را خریداری کردی و بیشتر از قبل از آشپزی لذت ببرید.

برای شستشوی ماهیتابه دو طرفه چگونه عمل کنیم؟

اکثر تابه‌ های دو طرفه قابلیت شستشو با دست و ماشین ظرفشویی را دارند. برای شستشوی تابه‌ به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی استفاده نکنید زیرا موجب از بین رفتن روکش آن‌ها می‌شود. توصیه می‌کنیم با یک اسکاج مناسب ابری و با مایع ظرفشویی کافی تابه‌  را شسته و سپس به دقت آبکشی کرده و سپس آن‌ها را خشک کنید.

تفاوت تابه گریل با تابه دو طرفه چیست؟

تابه گریل تابه‌ است که سطح آن دارای خطوط موازی و برجسته است که برای طبخ انواع استیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تابه را اکثرا از جنس تفلون و چدن تهیه می‌کنند. توجه داشته باشید که تابه دو طرفه می‌تواند تابه گریل نیز باشد. 


در ادامه بخوانید : تابه گریل چیست؟ خرید و قیمت بهترین تابه گریل (دو طرفه)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.