سمپاش:خرید و قیمت انواع سم پاش (شارژی، دستی، موتوری)

راهنمای خرید بهترین سمپاش

مراقبت از گل‌ها و گیاهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به ویژه اگر شغل شما با گیاهان، باغ‌ها و از این قبیل موارد در ارتباط باشد.برای نگهداری از گیاهان به یکسری ابزار باغبانی نیاز داریم. یکی از مهم‌ترین مراحل رسیدگی به باغ‌ها و گیاهان مسئله سمپاشی است. ما امروز در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که اطلاعات مفیدی در زمیمه انواع سمپاش رادر اختیارتان بگذاریم.

اگر شما نیز قصد خرید سم پاش دستی و یا سمپاش موتوری و دیگر انواع مختلف آن را دارید، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید، تا در در ادامه تعدادی از بهترین سمپاش‌ شارژی، موتوری و دستی را برایتان معرفی کنیم.

سمپاش چیست؟

سمپاش به ابزاری پرکاربرد در کشاورزی گفته می‌شود که به منظور سمپاشی مایعات مانند آب، حشره‌کش‌ها و انواع آفت کش‌ها کاربرد  دارند. سمپاش معمولاً از اجزای خاصی تشکیل شده است که اجزای آن شامل نازل اسپری،   مخزن مایع،  پمپ ماساژ،  تنظیم کننده فشار،  شیرآلات و لوله کشی سیال سم پاش هستند. 

انواع سم پاش:

معرفی انواع سم پاش و کاربرد آنها

از جمله مهم‌ترین سمپاش‌ ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سمپاش‌ دستی یا کوله پشتی
  • سمپاش‌ برقی قابل حمل
  • سم پاش‌ موتوری
  • سمپاش‌ شارژی
  • سمپاش اسپری

سمپاش دستی:

برای اسپری کردن از طریق نازل های دستی که به مخزن حمل، بر روی اپراتورها متصل است، کار سمپاشی را انجام می‌دهد. این نوع سم پاش برای مکان‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سه نوع سمپاش کوله پشتی وجود دارد یعنی سمپاش باطری، دستی و سمپاش دستی باطری. در قسمت معرفی محصولات بهترین مارک سمپاش دستی را با جزییات بررسی کرده‌ایم.

سمپاش برقی پشتی:

توسط موتور برقی و بنزینی با کمک لوله شلنگ کار می کنند. سمپاش پشتی قابل حمل فاقد مخزن شیمیایی است. که برای استفاده از سموم دفع آفات، حشره کش ها... در پوشش وسیع زمین استفاده می‌شود.

سم پاش اسپری:

نوعی سمپاش برقی کوله پشتی است که برای پاشش مواد شیمیایی مایع به صورت غبار و اوره به صورت گرانول استفاده می‌شود. ایده آل برای عملیات سمپاشی سریع در باغات و مزارع است. همچنین می تواند گرد و غبار را به شکل آفت‌کش‌ها اسپری کند.

سمپاش موتوری:

سمپاش موتوری، یک پمپ پیستون سه گانه افقی با سر برنجی است.که عمدتاً برای پاشش یکنواخت با فشار بالا در سراسر زمین عملیات استفاده می شود و برای چند منظوره مانند استفاده تجاری و کشاورزی استفاده می شود. مزیت اصلی آن داشتن عمر طولانی و کارایی انرژی است. قیمت سمپاش موتوری به نصب انواع دیگر سم پاش بالاتر است. 

معرفی بهترین مارک سمپاش

سمپاش شارژی و دستی رینو پاور مدل RP 416H گنجایش 16 لیتر

سمپاش شارژی و دستی رینو پاور مدل RP 416H گنجایش ۱۶ لیتر

این دستگاه مخصوص سمپاشی دارای چهار نوع نازل مختلف، واشر تلمبه یدک، شارژر، لانس، تفنگی لانس و شلنگ است. ابعاد آن نیز مناسب بوده و معادل 40×22×50 سانتی‌متر است. جنس بدنه مخزن سم پاش از پلاستیکی بوده و ظرفیت مخزن ۱۶ سی‌سی است.

سمپاش اس بی سی مدل 102 گنجایش 20 لیتر

سمپاشی اس بی مدل ۱۰۲ با گنجایش ۲۰ لیتر

این سمپاش که به صورت دوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای  ابعاد ۵۰×۲۰×۶۰ سانتی‌متر بوده و ظرفیت مخزن آن ۲۰‌سی‌سی است. طول شلنگ سم پاش معادل ۱.۵ متر بوده و جنس بدنه مخزن آن از پلی اتیلن باکیفیت است.

سمپاش اکتیو مدل AC1005LS

سمپاش اکتیو مدل AC1005LS

این سمپاش دستی دارای مخزن مدرج بوده و بدنه آن از جنس پلاستیک بسیار مقاوم و مستحکم است. ابعاد مخزن آن 17×17×33 سانتی‌متر بوده و ظرفیت مخزن آن ۵ سی‌سیاست. به واسطه خرید این سمپاشی تایم زیادی را براس سم پاشی هدر نداده و به راحتی قادر به استفاده از آن خواهید بود.

سمپاش موتوری مدل FST-768 گنجایش 25 لیتر

سمپاش موتوری مدل FST-768 گنجایش ۲۵ لیتر

ابعاد این دستگاه سمپاش موتوری 30×40×65 سانتی‌متر بوده و طول شلنگ آن نیز ۱.۵ متر است و جنس بدنه آن پلاستیکی است و از آن می‌توانید به صورت دوشی استفاده نمایید. لازم به ذکر است که ظرفیت مخزن اینسمپاش موتوری ۲۵ سی‌سی است.

سمپاش شارژی کمینگ مدل B2.2 حجم 20 لیتر

سمپاش شارژی کمینگ مدل B2.2 با حجم ۲۰ لیتر

این سمپاش شارژی دارای دفترچه راهنمایی است که شیوه استفاده از آن را به طور دقیق شرح داده است و ابعادی معادل 39×21×5سانتی‌متر دارد. جنس بدنه مخزن پلاستیکی بوده و ظرفیت ۲۰ سی‌سی محلول را دارد. طول شلنگ آن نیز با ۱.۲۵ متر کاملا استاندارد و ارگونومیک است.

سم پاش رونیک مدل c-3 ظرفیت 2 لیتر

سمپاش دستی رونیک محصولی است که با حجم دو لیتر در دسترس شما می‌باشد. استفاده از این سم پاش بسیار آسان و راحت است. از این سمپاش برای سم پاشی، آبیاری و ضدعفونی کردن می‌توان استفاده کرد.

سمپاش کنزاکس مدل KPS-102 حجم 2 لیتر

ظرفیت مخزن سمپاش دستی کنزاکس 2 سی سی است و جنس بدنه آن از پلاستیک می‌باشد. این سمپاش دستی دارای نازل است و روی بدنه آن برای نشان دادن حجم محلول مدرج می‌باشد.

سمپاش کینگ جت مدل TBS گنجایش 2 لیتر

سم پاش کینگ جت 2 لیتری است و جنس بدنه آن از پلی اتیلن می‌باشدو این سمپاش دستی از کیفیت بالایی برخوردار است و برای سمپاشی به گیاهان و آب دهی و مه پاشی استفاده می‌شود. 

راهنمای خرید بهترین مارک سمپاش موتوری/ شارژی/ دستی

خرید و قیمت سمپاش

اگر مشاغل شما به گونه‌ای است که به یک سم پاش نیاز دارید و یا حتی در منازل خود نیاز به سمپاش را احساس می‌کنید،   لازم و ضروری است که برای خرید بهترین سمپاش ارزان قیمت به فاکتورهای زیر نهایت دقت را داشته باشید.

توجه کردن به مخزن سمپاش

به جرات می‌توانیم بگوییم که مهمترین قسمت سمپاش مخزن آن است. بنابراین هنگام   خرید باید دقت داشته باشید که جنس مخزن سمپاش مرغوبیت کافی را داشته باشد. معمولاً جنس این قبیل از مخازن سمپاشی از پلاستیک و یا پلی اتیلن است. توجه داشته باشید که یک مخزن مرغوب باید به شدت مقاوم و مستحکم باشد و از طرفی لازم به ذکر است که توجه به ابعاد مخزن نیز ضرورت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال اگر محیط کاری شما و یا باغی که در اختیار دارید بزرگ است باید از مخازنی که ظرفیت بیشتری دارند استفاده کنید.

با توجه به ابعاد و ظرفیت مخزن

همانطور که در مورد قبل به مسئله مهم ظرفیت و ابعاد مخزن سمپاش اشاره کردیم، باید در این قسمت نیز تاکید می‌کنیم که به هنگام خرید حتما از۸ میزان ظرفیت دقیق سمپاش و ابعاد آن اطمینان حاصل کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

انتخاب نوع درست سمپاش

در ابتدای مقاله گفتیم که سمپاش‌ نیز انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید و متناسب با بودجه و سلیقه.تان یکی از سمپاش‌ دستی، سمپاش موتوری، سمپاش شارژی و یا سایر موارد دیگر را انتخاب کرده و خریداری کنید. هنگام انتخاب نوع سم پاش بهتر است که مزایا و معایب آن‌ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال استفاده از سمپاش قابل حمل و شارژی به‌شدت راحت‌تر از سم پاش‌های برقی است که باید حتماً به منبع برق وصل باشند. با در نظر گرفتن این قبیل از نکات می‌توانید بهترین نوع سمپاش را برای خرید انتخاب کنید.

در نظر گرفتن طول کابل سمپاش

اگر قصد خرید سمپاش برقی و موتوری را دارید باید طول کابل آن را جزء اولویت‌های مهم خود قرار دهید. به عنوان مثال اگر  محل سمپاشی بزرگ و وسیع باشد و طول کابل، به اندازه کافی بلند نباشد سمپاشی برایتان دشوار خواهد بود.

سلامت نازل‌های سمپاش

توجه به نازل های سمپاش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید توجه داشته باشید که کاملا سالم و با کیفیت باشند. لازم به ذکر است که برخی از سم پاش‌های مدرن و با کیفیت دارای چندین نازل هستند.

قیمت سم پاش

انواع مختلفی از سم پاش در بازار با قیمت‌های مختلف وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم بهترین قیمت سمپاش با بهترین کیفیت را به شما معرفی کنیم.  

سمپاش ارزان قیمت بخریم یا گران قیمت‌؟

در این قسمت باید برایتان بگویم که به هیچ عنوان کیفیت سمپاش را به قیمت آن ترجیح نداده و حتما قبل از خرید قیمت سمپاش‌های مختلف را بررسی کرده و سپس متناسب با بودجه خود سمپاش ارزان قیمت و با کیفیت خریداری کنید.

کدام مدل از سمپاش‌های معرفی شده بهتر هستند؟

 کلیه سمپاش‌های دستی، سمپاش موتوری، سمپاش شارژی، سمپاش قابل حمل و سایر مواردی که در این مقاله برایتان معرفی کردیم با کیفیت و درجه یک بوده و نمی‌توانیم بگوییم که کدام یک بر دیگری برتری دارد. تنها مسئله مهمی که وجود دارد نوع کاربردهای این قبیل از سمپاش‌ها است و شما می‌توانید متناسب با نیازی که دارید یکی از بهترین سمپاش‌های نامبرده را انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی: 

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای آن دسته از عزیزان که نیاز  به سمپاش داشتند،  گفتیم که به هنگام خرید سمپاش لازم و ضروری است که به چه مواردی دقت داشته باشند. همچنین تعدادی از بهترین سمپاش‌های ارزان قیمت و با کیفیت را نیز برایتان معرفی کرده و به بررسی ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم‌. حال می‌توانید با آگاهی و دانش کافی برای خرید بهترین سمپاش اقدام کرده و مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - احمد رضایی

بسیار ممنونم از راهنماییتون آپ خیلی خوبی است.بازممتشکرم

23 بهمن 1402 - 08:15

پاسخ
نظرات چی بگیر - احمد رضایی

خوشحالیم که مورد پسند شما بود . موفق باشید .

7 اسفند 1402 - 12:02