راهنمای خرید گوشواره طلا به عنوان هدیه

اگر قصد خرید گوشواره طلا به عنوان هدیه برای عزیزان خود را دارید باید معیارهایی را مد نظر داشته باشید که ما در ادامه به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

گوشواره طلا همانند دیگر انواع اکسسوری باید با تیپ، روحیه و استایل فرد تناسب داشته باشد تا خودش را به خوبی نشان دهد. اگر به طور مثال، فرد مورد نظر شما موهای بلند و فر دارد، خیلی منطقی نیست برایش گوشواره‌ی میخی یا گوشواره‌ی حلقه‌ای ریز بخرید. چون این مدل گوشواره طلا در زیر موهای بلند و پرحجم اصلاً دیده نمی‌شوند. یا اگر به طور مثال فرد مورد نظر شما اغلب مواقع استایل کلاسیک یا استایل مونوکروم دارد، چندان ایده‌آل نیست برایش گوشواره‌های رنگی خریداری کنید.

طبق گفته گالری پرسته:

"گوشواره طلا از جمله زیورآلاتی است که همیشه در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد. چون می‌توان گفت تنها وسیله‌ی زینتی است که در هر شرایط و موقعیتی استفاده می‌شود و می‌تواند جلوه‌ی خاصی نیز به چهره‌ی افراد ببخشد. از این رو در میان زنان و مردها محبوبیت بسیار زیادی دارد. اما برای خرید گوشواره طلا باید به چند نکته‌ی کلی توجه داشت که مهم‌ترین آنها، فرم صورت، رنگ پوست و سبک زندگی است."

در نتیجه، به طور کلی شما با توجه به چند معیار اصلی می‌توانید بهترین گزینه را به عنوان هدیه برای فرد موردنظرتان تهیه کنید. همانطور که پیشتر گفته شد، این معیارها شامل فرم صورت، رنگ و اندازه‌ی موها، رنگ پوست و سبک زندگی فرد است. البته میزان بودجه‌ی شما برای خرید گوشواره هم بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به روش‌هایی که در زیر برایتان توضیح داده‌ایم برای خرید گوشواره اقدام کنید.

خرید گوشواره طلا بر اساس فرم صورت

در زمان انتخاب گوشواره به عنوان هدیه بهتر است به فرم صورت فرد مورد نظر خود توجه داشته باشید. این اکسسوری را بهتر است طوری انتخاب کنید که تکمیل‌کننده‌ی فرم صورت او باشد. به این معنی که اگر صورت گرد دارد، بهترین است مدل‌های چهارگوش یا زاویه‌دار برایش انتخاب کنید. چون زاویه‌های آن می‌تواند گردی صورت فرد را متعادل‌تر نشان دهد. در زیر به طور مختصر فرم‌های مختلف صورت و گوشواره مناسب آن‌ها را برایتان نوشته‌ایم:

گوشواره برای صورت بیضی:

برای این افراد می‌توانید هر مدل گوشواره که دوست دارید را خریداری کنید زیرا تمام طرح‌های گوشواره با صورت آنها ست می‌شود. البته بد نیست اشاره کنیم، گوشواره‌های آویز که بیضی هستند بیشتر از بقیه مدل‌ها با این فرم صورت تناسب دارد.

گوشواره طلا برای صورت گرد:

اگر شخص مورد نظر شما صورت گرد دارد، برایش گوشواره‌های بلند و مستطیلی خریداری کنید. البته مدل‌های آویز یا اشکی هم مدل‌های مناسبی برای این افراد به‌شمار می‌آیند. به این دلیل که بلندی گوشواره باعث می‌شود تا گردی صورت کمتر به چشم بیاید.

گوشواره مناسب برای صورت قلبی:

 گوشواره‌های آویز که دارای خطوط و خمیدگی‌های متعددی هستند برای صورت‌های قلبی بهترین گزینه به‌شمار می‌آیند. اگر صورت فرد مورد نظر شما در بخش پیشانی پهن است و هر چه به سمت چانه می‌رود باریک‌تر می‌شود برایش گوشواره‌هایی انتخاب کنید که قسمت پایینی آنها پهن و عریض است.

گوشواره طلا برای صورت مربعی:

گوشواره طلا که فرم دایره‌ای دارد از تیزی زوایای صورت مربعی می‌کاهد و باعث متعادل دیده شدن چهره می‌شود. بنابراین، بهترین مدل گوشواره برای این فرم صورت، مدل‌های حلقه‌ای بسیار بزرگ است.

گوشواره مناسب برای صورت باریک و کشیده:

 اگر فرد مورد نظر شما صورت مستطیل‌شکل و کشیده دارد، انوع گوشواره‌های حلقه‌ای، چلچراغی یا اشکی بلند گزینه‌های مناسبی برای او به شمار می‌آیند.

راهنمای خرید گوشواره طلا

خرید گوشواره طلا بر اساس رنگ و مدل موها

هنگام خرید گوشواره طلا به عنوان هدیه بهتر است به بلندی و کوتاهی موهای فرد مورد نظر خود توجه داشته باشید. برای کسانی که موهای بلند دارند آویزهای بلند یا گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ مناسب است. اما برای افرادی که موهای کوتاه دارند هر مدل گوشواره مناسب است. رنگ موها هم در انتخاب این اکسسوری مهم است. به طور مثال، اگر خانمی که برایش گوشواره می‌خرید موهای بلوند و روشن دارد، گوشواره طلای زرد برایش مناسب‌تر از طلای سفید یا پلاتین است. اما اگر موهای تیره دارد، می‌توانید گوشواره‌های طلای سفید یا پلاتین برایش بخرید. گوشواره طلای زرد و رزگلد هم برای مو قرمزها مناسب‌تر است.

خرید گوشواره طلا بر اساس رنگ پوست

برای خرید گوشواره طلا به عنوان هدیه به سرد یا گرم بودن تناژ رنگ پوست فرد مورد نظر خود توجه کنید. اگر پوست گرم دارد بهتر است گوشواره‌های طلای زرد و رزگلد انتخاب کنید. برعکس، برای پوست‌های سرد، طلای سفید مناسب‌تر است. برای آنهایی که پوست خنثی و ترکیبی دارند، خیلی فرقی نمی‌کند چه رنگ طلا بخرید چون همه‌ی رنگ‌های طلا با پوستشان سازگاری دارد.

خرید گوشواره بر اساس سبک زندگی و استایل فرد

همه‌ی ما روحیه‌ی خاص خود را داریم و بر اساس آن هم لباس و اکسسوری های خود را انتخاب می‌کنیم. بنابراین، برای خوشحال کردن عزیزان خود بهتر است هدیه‌ای بخریم که مطابق سلیقه، روحیه و سبک زندگی آن‌هاست. برای انتخاب گوشواره به عنوان هدیه طلا هم باید توجه کنید شخص مورد نظر شما اصولاً چه تیپ زیورآلاتی را می‌پسندد. این کار را می‌توانید با بررسی طلا و جواهراتی که دارد انجام دهید. یا حتی می‌توانید با توجه به سبک لباس پوشیدنش و روحیه‌ای که دارد نیز حدس بزنید چه گزینه‌ای برایش مناسب‌تر خواهد بود. اگر اهل لباس رسمی نیست و اغلب مواقع اسپرت و کژوال می‌پوشد، بهتر است از میان مدل‌های فانتزی و خاص به دنبال خرید گوشواره‌ طلا برای او باشید. برای این منظور می‌توانید مدل‌های اینجا را ببینید.

خرید گوشواره طلا با قیمت مناسب

در آخرین قسمت از این راهنما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید هدیه طلا حتماً از همان اول بودجه‌ی خود را مشخص کنید. یعنی حداقل و حداکثر مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را برای خود معین کنید. سپس بر اساس آن بازه‌ی قیمتی سراغ خرید گوشواره بر اساس معیارهای بالا بروید. این کار باعث می‌شود تا سریع‌تر به نتیجه‌ی دلخواه برسید.

همچنین یادآوری می‌کنیم که خریدهای اینترنتی در چنین مواقعی بسیار راحت‌تر از خریدهای حضوری هستند. چون می‌توانید تمام معیارهای خود را در سایت‌های فروشگاهی فیلتر کنید و از میان گزینه‌های باقی مانده، به دنبال مدلی باشید که با معیارهای شما بیشترین همخوانی را دارد. این در حالی است که اگر به فروشگاه فیزیکی سر بزنید، علاوه بر اینکه با طرح‌های محدود مواجه خواهید بود، امکان دارد تحت تأثیر حرف‌های فروشنده مدلی خریداری کنید که چندان مناسب فرد مورد نظر شما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.