فن لپ تاپ: معرفی 10 مدل پرقدرت پایه و کول پد لپ تاپ (بیصدا)

چطور یک کول پد کم صدا و پرقدرت بخریم؟

برخی از افراد ساعات طولانی از لپ تاپ خود استفاده می‌کنند و این مسئله موجب گرم شدن لپ تاپ می‌شود، با ویژه اگر با بازی‌ها و برنامه‌هایی با گرافیک خاص مشغول به کار باشند. در این شرایط داشتن سیستم و پایه خنک کننده لپ تاپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای افراد گیمر ده مورد از بهترین کول پد لپ تاپ و فن لپ تاپ را معرفی خواهیم کرد. همچنین خواهیم گفت که برای خرید بهترین دستگاه خنک کننده لپ تاپ باید به چه مواردی توجه داشته باشید.

اگر اطلاعات چندانی در زمینه کول پد لپ تاپ نداشته و قصد خرید فن لپ تاپ لنوو و فن لپ تاپ ایسوس و یا سایر برندهای دیگر را دارید، توصیه می‌کنیم که تا پایان این مطلب همراه سایت چی بگیر بوده و به مسائلی که برایتان عنوان می‌کنیم نهایت دقت را داشته و سپس با آگاهی جهت خرید بهترین فن لپ تاپ اقدام کنید‌.

کول پد چیست و چه کاربردی دارد؟

کول پد در واقع خنک کننده لپ تاپ بوده و یکی از ابزارهای جانبی لپ‌ تاب محسوب شده و موجب خنک کردن موتور و تجهیزات داخلی لپ‌ تاپ می‌شود. مکانیزم‌ پایه خنک کننده و یا کول پد لپ تاپ به گونه‌ای است که دارای فن مخصوص بوده و تعداد فن‌ ها نیز به مدل کول پد و قیمت فن لپ تاپ بستگی دارد و با چرخش موجب خنک شدن سیستم لپ تاپ می‌شوند.

خرید پایه لپ تاپ و فن خنک کننده موجب می‌شود که لپ تاپ شما از آسیب‌های احتمالی در امان بوده و از هزینه‌های مربوط به تعمیرات جلوگیری می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم، قبل از اینکه سیستم شما دچار مشکل شود، برای آن کول پد و فن خنک کننده خریداری کنید. در ادامه خواهیم گفت که برای خرید کول پد لپ‌ تاپ‌ باید به چه مواردی دقت کنید.

بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ

خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل A-001

خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل A-001

اگر به صورت مکرر برای بازی و سایر کارهای دیگر از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید؛ خرید خنک کننده لپ تاپ برایتان واجب بوده و این مورد با وزن ۱۷۲ گرم و مکنده هوای داخلی بهترین گزینه ممکن است. این کول پد لپ تاپ از نظر ابعاد برای سیستم‌های ۱۷ اینچی مناسب بوده و نوعی فن خنک کننده محسوب می‌شود.

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K44-RGB

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K44-RGB

اگر قصد خرید پایه خنک کننده لپ تاپ با کیفیت درجه یک دارید این مورد با ۵ فن پرقدرت گزینه مناسبی است‌. وزن آن معادل با ۹۰۰ گرم بوده و دارای LED با ۷ حالت نوردهی و پخش نوری قوی است و صفحه نمایش دیجیتال نیز دارد. این پایه خنک کننده مجهز به ۴ دکمه کنترلی، دکمه پاور دو حالته  و نگهدارنده گوشی موبایل است. برای لپ تاپ‌های ۱۷ اینچی می‌توانید از این فن لپ تاپ استفاده کنید.

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K038

پایه خنک کننده کول کلد مدل K038

وزن این دستگاه خنک کننده لپ تاپ معادل با ۸۲۰ گرم بوده و مناسب برای لپ‌ تاپ‌های ۱۷ اینچی است و ابعاد آن معادل با ۱۰۰×۱۰۰×۱۵ سانتی متر بوده و دارای ۶ فن مجزا است‌. این دستگاه قادر به خنک کردن سیستم شما بوده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K27

پایه خنک کننده لپ تاپ کول کلد مدل K27

 کول پد لپ تاپ قابل استفاده برای تمامی برندهای لپ تاپ اعم از ایسوس، لنوو و سایر موارد دیگر بوده و وزن آن ۱۸۰ گرم است. قابلیت تنظیم خودکار دمندگی با توجه به میزان حرارت دستگاه داشته و مجهز به کلید تنظیم دور فن است. این خنک کنن ه لپ تاپ در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می‌شد و به راحتی قابل حمل است و نوع سیستم خنک کننده آن از طریق کشیدن گرما است.

پایه خنک کننده لپ تاپ دیپ کول مدل U PAL

پایه خنک کننده لپ تاپ دیپ کول مدل U PAL

ابعاد این خنک کننده لپ تاپ به صورت اختصاصی میلی‌متری است و وزنی معادل ۸۰۰ گرم دارد که مجهز به سیستم تنظیم سرعت فن بوده و قطر فن آن ۱۴ میلی‌متر است. این دستگاه مجهز به کابل USB و کابل صدای AUX و دارای پورت USB 3.0 است. فن لپ تاپ دیپ کول برای سیستم‌های ۱۵.۶ اینچ مناسب بوده و دارای دو فن و بدنه‌ای از جنس پلاستیک است.

پایه خنک کننده لپ تاپ سادیتا مدل SCP-S1

پایه خنک کننده لپ تاپ سادیتا مدل SCP-S1

اگر قصد خرید یک پایه خنک کننده لپ تاپ با قیمت مناسب را داشته و نمی‌خواهید هزینه زیادی به این منظور بپردازید، این مورد با وزن ۵۰۰ گرم و نوع سیستم خنک کننده بادی برای لپ‌ تاپ‌هایی تا ۱۴ اینچ کاملا مناسب بوده و از نظر ظاهری نیز به شدت مناسب است.

پایه خنک کننده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3108

پایه خنک کننده لپ تاپ تسکو مدل TCLP 3108

وزن این کول پد لپ تاپ معادل با ۷۰۰ گرم است. سرعت فن آن ۱۵۰۰RPM-1200 بوده و منبع تغذیه USB دارد و مجهز به چراغ LED است که قابلیت استفاده برای لپ تاپ‌های ۱۰ تا ۱۸ اینچی را داشته و در سایزهای مختلف نیز تولید می‌شود.

پایه خنک کننده لپ تاپ کایزر مدل KF9

پایه خنک کننده لپ تاپ کایزر مدل KF9

ابعاد فن‌های بزرگ این پایه خنک کننده لپ تاپ  ۱۲۵×۱۲۵ میلی‌متر و ابعاد فن‌های کوچک ۸۰×۸۰ میلی‌متر است و ولتاژ ورودی ۵ ولتی دارد. وزن آن معا ل با ۷۵۰ گرم بوده و سرعت فن آن ۱۵۰۰ دور بر دقیقه است و داراب دو هاب USB و هشت عدد نشانگر LED و کابل USB است و برای لپ تاپ ۱۷ اینچی به شدت مناسب و مقرون به صرفه است.

پایه خنک کننده لپ تاپ پرودو مدل gaming multifan

پایه خنک کننده لپ تاپ پرودو مدل gaming multifan

این فن وزنی معادل ۸۰۰ گرم داشته و دارای ۴ فن ۹ سانتی‌متری و یک فن ۱۱ سانتی‌متری است و سرعت فن‌های ۹ سانتی‌متری آن ۱۴۰۰ دور در دقیقه و سرعت فن یازده سانتی‌متری ۱۱۰۰ دور در دقیقه است و با کمترین نویز ممکن فعالیت می‌کند. این کول پد لپ تاپ برای سیستم‌های ۲۷ اینچی مناسب بوده و نوع سیستم خنک کننده آن نیز بادی است.

پایه خنک کننده لپ تاپ کولر مستر مدل CMC3 R9-MBC-CMC3

پایه خنک کننده لپ تاپ کول مستر مدل CMC3 R9-MBC-CMC3

وزن این فن به شدت سبک و معادل 550 گرم است و مناسب برای لپ تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی است و دارای یک فن بزرگ ۲۰۰ میلی‌متری در مرکز است که موجب خنک شدن لپ‌ تاپ می‌شود.


در ادامه بخوانید : راهنمای خریدکارت گرافیک: معرفی بهترین کارت گرافیک (قدرتمندترین)

برای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ به چه مواردی باید دقت کنیم؟

 کول پد چیست؟ راهنمای خرید بهترین مارک فن لپ تاپ

چنانچه به صورت مداوم در طول روز از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید، خرید کول پد و سیستم خنک‌کننده لپ‌ تاپ برای شما واجب و ضروری است. به این منظور توصیه می‌کنیم که به فاکتورها و عوامل زیر به هنگام خرید، نهایت دقت را داشته باشید. این موارد مهم عبارت‌اند از:

انطباق پذیر بودن فن لپ تاپ؛

آیا لپ تاپ لنوو مشابه لپ تاپ ایسوس است؟‌ لپ تاپ‌ها با توجه به نوع برند، سایز و ابعادی که دارند، متفاوت بوده و لازم و ضروری است که به هنگام خرید کول پد مناسب لپ تاپ به تنطباق پذیری خنک کننده با لپ تاپ توجه داشته باشید که کاملا ارگونومیک بوده و متناسب با ساختار لپ تاپ شما باشد.

قابلیت حمل کول پد؛

برخی از افراد باید روزانه لپ تاپ خود را به شرکت یا محل کار خود ببرند و بدون شک بردن کول پد لپ تاپ نیز برایشان ضرورت ویژه‌ای دارد. بنابراین حتماً به مسئله قابلیت و سهولت در حمل و جابه‌جایی کول پد و فن لپ تاپ ایسوس و یا سایر برندهای دیگر نهایت دقت را داشته باشید.

بررسی کیفیت فن لپ تاپ؛

برخی از افراد سوال می‌کنند "چگونه به کیفیت فن لپ تاپ و کول پد پی ببریم؟" جالب است بدانید که بررسی این مسئله اصلا کار دشواری نیست. کافی است که به سرلت چرخش فن‌ها در دقیقه دقت داشته باشید.مسلماً هر چه تعداد چرخش در دقیقه بیشتر باشد، کیفیت فن لپ تاپ نیز مطلوب‌تر خواهد بود.

امکانات فن و خنک کننده لپ تاپ؛

از دیگر موارد مهم که حتما باید برای خرید بهترین خنک کننده لپ تاپ به آن دقت شودت مسئله امکانات آن است. به عنوان مثال باید حتنا تعداد پورت‌ها USB وکابل USB و AUX صفحه LED و نمایشگر دیجیتال و سایر امکانات دیگر را مورد بازبینی و بررسی قرار دهید و ببینید که آیا قیمت فن لپ تاپ با توجه به امکاناتی که دارد، معقول و به صرفه است یا خیر؟

قیمت بهترین برند کول پد

خساست را کنار بگذارید. با خرید یک پایه خنک کننده لپ تاپ با قیمت مناسب در واقع با یک تیر دو هدف را نشانه گرفته‌اید. در درجه اول از لپ تاپ خود در برابر آسیب و خرابی‌های احتمالی جلوگیری کرده و در درجه دوم لازم نیست به دلیل بی‌کیفیت بودن فن لپ تاپ مجدد مجبور به خرید شوید. بنابراین بهتر است یک بار برای همیشه هزینه کردهو بهترین جنس کول پد را خریدارب کرده و ایمنی لپ تاپ خود را افزایش دهید.

افرادی که تصمیم به خرید فن خنک کننده لپ تاپ می‌گیرند با برخی از سولات مهم مواجه شده و به دنبال پاسخ مناسب برای آن‌ها هستند. ما در این قسمت به سوالات مهمی پاسخ خواهیم داد، با ما همراه باشید.

کول پد با چه نوع فنی را بخریم؟

جالب است بدانید که کول پد‌ لپ تاپ دارای فن‌ های خاص هستند که هر یک ساختار و مکانیزم منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها خاصیت مکندگی داشته و هوای گرم درون لپ تاپ را جذب می‌کند و یا برخی با چرخش و تولید باد موجب خنک کردن سیستم لپ تاپ می‌شوند. بنابراین لازم و ضروری است که به سیستم خنک کننده لپ تاپ دقت داشته باشید که از نوع بدون فن است یا با فن؟

چه افرادی باید حتماً پایه خنک کننده لپ تاپ تهیه و خریداری کنند؟

خرید فن خنک کننده لپ تاپ برای افرادی که مدت زمان طولانی با لپ تاپ کار می‌کنند و از نرم افزار و برنامه‌هایی با گرافیک سنگین استفاده می‌کنند، لازم و واجب است. اگر در شرایط مشابه هستید یکی از بهترین موارد معرفی شده را انتخاب و خریداری کنید.

استفاده از کول پد خطری برای باتری لپ تاپ ندارد؟

خیر، استفاده از یک کول پد باکیفیت و درجه یک هیچ گونه آسیبی به باتری لپ تاپ شما نمی‌رساند.

مهم ترین معیار خرید فن خنک کننده لپ تاپ چیست؟

موارد زیر مهم‌ترین فاکتور و ویژگی‌ها برای خرید کول پد و پایه خنک کننده لپ تاپ هستند، این موارد عبارت‌اند از:

مهم ترین موارد برای انتخاب فن خنک کننده لپ تاپ
سبک و باریک بودن کول پد
داشتن فن مجزا در خنک کننده 
سرعت چرخش بالا با قابلیت تنظیم
ابعاد و اندازه مناسب 
برند و قیمت خنک کننده لپ تاپ
سهولت در جابه جایی و وزن پایی

سخن پایانی: از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و امیدواریم تا اینجای کار مطالب وب‌ سایت چی بگیر برایتان مفید بوده باشد و قادر به انتخاب بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ و کول پد درجه یک و باکیفیت باشید. اگر تجربه خرید کول پد باکیفیت داشته و یا خرید اشتباهی داشته‌اید، ما آماده شنیدن تجربیات شما هستیم و مشتاقانه نظرات شما را مطالعه می‌کنیم، پس نگاه، نظرات، انتقادات خود را از سایت چی بگیر دریغ نکرده و همراه ما باشید. هدف ما معرفی بهترین و مناسب‌ترین محصولات برای سهولت و آسودگی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.