کفگیر و ملاقه جدید (یونیک، چوبی، رنگی..)از کجا بخریم؟

ست کفگیر و ملاقه را چطور انتخاب کنیم؟

از دیگر ابزار پرکاربرد در آشپزخانه، استفاده از کفگیر و ملاقه است. این ست معمولا در اندازه، سایز، رنگ و جنس‌هایی متنوعی ساخته شده است. معمولا کفگیر و ملاقه چوبی و استیل از طرفدارن بیشماری دارند. بر حسب کاربرد، فرد هرگونه که بخواهد می‌تواند بیابد. اگر ماهیتابه یا قابلمه شما، از نوع تفلون است و امکان خط افتادگی در کف آن وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از کفگیر و ملاقه چوبی یا تفلون و یا سلیکون، از خط افتادگی و آسیب به ظرف خود جلوگیری نمایید. در ادامه چی بگیر بهترین‌های این محصول را در متنوع‌ترین نوع آن را برای شما معرفی کرده است. 

سرویس کفگیر و ملاقه 7 پارچه مدل 1100 با جنس بدنه‌ای از ABS  است. این سرویس شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز، چنگال پخت‌و‌پز، ملاقه و قاشق پخت‌و‌پز است. که همه این تکه‌ها بسیار پرکاربرد هستند. این سرویس کفگیر قابلیت شست‌وشو دارد و شما برای شستشوی این سرویس می‌توانید از ماشین ظرف‌شویی نیز استفاده نمایید. این سرویس کفگیر دارای پایه رومیزی نیز هست. 

سرویس کفگیر و ملاقه 13 پارچه کیچن ست مدل UNT46، دارای دسته‌های چوبی از جنس بامبو و یک ظرف نگهدارنده از جنس پلاستیک است. جنس بدنه این سرویس دسته چوبی از سیلیکون است. این سرویس کفگیر و ملاقه شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز، چنگال پخت‌و‌پز، ملاقه، پوره‌ساز، همزن، قاشق پخت‌و‌پز و انبر است. گفتنی است سیلیکون به کار رفته در این سرویس کفگیر و ملاقه از مواد غیر سمی، بی بو و سازگار با محیط زیست ساخته شده است. این سرویس دارای پایه رومیزی است. این محصول انعطاف پذیر بوده، و رویه‌های نرمی دارد که از آسیب رساندن به ظروف شما جلوگیری می‌کند.

سرویس کفگیر و ملاقه ۶ پارچه مدل سرآشپز یک سرویس کفگیر و ملاقه تهیه شده از چوب است. این سرویس شامل کفگیر پخت‌و‌پز، چنگال پخت‌و‌پز، کفگیر کیک، قاشق پخت‌و‌پز است. همانطور که در تصویر هم دیده می‌شود جنس این ست از چوب است و به راحتی می‌تواند کمک حال شما در آشپزی باشد. برای نگهداری هرچه بهتر این سرویس بهتر است آنرا با دستمال نمدار تمیز کنید و کمتر با آب بشویید. سرویس کفگیر و ملاقه چوبی دارای پایه نگهدارنده نیز هست.

سرویس كفگير و ملاقه ٤ پارچه ايكيا مدل GRUNKAمحصولی است تهیه شده از استیل با کیفیت ضد خش. این محصول به دلیل ضخامت استیل قابل قبولش دچار خم شدن و شکستن نمی‌شود. سرویس كفگير و ملاقه استیل شامل کفگیر برنج، چنگال پخت‌و‌پز، ملاقه و قاشق پخت‌و‌پز است. این سرویس قابلیت شست‌وشو با با دست و با ماشین ظرف‌شویی را دارد. 

سرویس 7 پارچه کفگیر و ملاقه یونی هوم مدل 6680C، با جنس بدنه‌‌ از استیل با کیفیت است. این سرویس 7 پارچه استیل شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز، چنگال پخت‌و‌پز و ملاقه است. این سرویس قابلیت شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی را داراست. سرویس 7 پارچه کفگیر و ملاقه استیل دارای پایه نیز هست.

سرویس کفگیر و ملاقه 3 پارچه مدل تفلون با جنس بدنه پلاستیک را ملاحظه می‌کنید. این ست شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز و ملاقه است. این سرویس کفگیر پلاستیکی قابلیت شست‌وشو هم با دست و هم با  ماشین ظرف‌شویی را دارد. 

ست کفگیر و ملاقه مسی مدل پرستو کد ZH183در زنجان تولید شده است. نوع پرداخت این کفگیر و ملاقه مسی چکش‌کاری و حکاکی است که سفیدکاری هم شده است. این ست دو تکه شامل یک ملاقه و یک کفگیر مسی است. 

سرویس کفگیر و ملاقه با جنس بدنه از استیلِ نگیر را می‌بینید که این جنس و مدل به صورت سرویس کفگیر و ملاقه رنگی به نظر می‌آید. این سرویس شامل کفگیر برنج و ملاقه است. که این دو تکه بسیار پرکاربرد هستند. این سرویس قابلیت شست‌وشو هم با دست و هم با ماشین ظرف‌شویی را دارد. توضیح کوچکی درباره جنس این سرویس وجود دارد که باید گفت استیلِ آهن ربا نگیر ۱۰/۱۸ رنگ فوق العاده زیبای هفت رنگ آبکاری دارد. البته رنگ این سرویس کامل ثابت است. 

سرویس کفگیر و ملاقه 6 پارچه مدل sp14با جنس بدنه‌ای از پلاستیک است که شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز و چنگال پخت‌و‌پز است. همچنین دارای ملاقه و قاشق پخت‌و‌پز نیز هست. این سرویس بسیار سبک و در چند رنگ طراحی و تولید شده است. این کفگیر و ملاقه رنگی قابلیت شست‌وشو با دست و با ماشین ظرف‌شویی را نیز دارد. این سرویس دارای پایه رومیزی نیز هست.

سرویس کفگیر و ملاقه 7 پارچه لوگوس کرفت مدل MDS7ترکیبی از سیلیکون و استیل ضدزنگ است. این سرویس پرطرفدار شامل کفگیر پخت‌و‌پز، ملاقه، همزن، قاشق پخت‌و‌پز و پوست کن است. این سرویس به راحتی قابلیت شست‌وشو با دست و با ماشین ظرف‌شویی را دارد. این ست همچنین دارای پایه رومیزی است و این مساله سبب سهولت در استفاده از این سرویس کفگیر و ملاقه شده است.

سرویس 5 پارچه کفگیر و ملاقه مدل Shinyسرویسی است از جنس بدنه پلاستیک نسوز که نسبت به قیمت و کارایی و طراحی ارزش دارد. این سرویس شامل کفگیر برنج، کفگیر پخت‌و‌پز، چنگال پخت‌و‌پز، ملاقه و قاشق پخت‌و‌پز است. این سرویس بدون پایه نگهدارنده است. این سرویس پارچه کفگیر و ملاقه قابلیت شست‌وشو با دست و با ماشین ظرف‌شویی را داراست. 

سرویس ملاقه 3 پارچه کاجین مدل K3دارای جنس بدنه‌ای از پلاستیک است. این ست شامل 3 عدد ملاقه در سازهای پرمصرف و استاندارد است. این سرویس ملاقه قابلیت شست‌وشو با دست و ماشین ظرف‌شویی را دارد. گفتنی است که این سرویس با قیمت بسیار مناسب می‌تواند به عنوان وسیله‌ای دم دستی کمک حال شما باشد.

سرویس کفگیر و ملاقه 2 پارچه مدل هندی، ساخت کشور هندوستان است. این ست از استیل ضد زنگ و نگیر به اهنربا و ضخیم تهیه و تولید شده است. این محصول پرکاربرد و پرمصرف در آشپزخانه فضای کمی را اشغال می‌کند. این ست شامل کفگیر برنج و ملاقه است که قابلیت شست‌وشو با دست و با ماشین ظرف‌شویی را دارد. این ست بسیار سبک وزن است. 

ست کفگیر ۲ پارچه چوبارو مدل LD، بدنه‌ای از چوب دارد. این ست دسته چوبی شامل دو کفگیر پخت‌و‌پز است با قابلیت شست‌وشو با دست . رنگ دسته این ست با قسمت اصلی آن متفاوت و دو رنگ است. دسته این محصول از چوب گردوی آمریکایی و بدنه آن از چوب سوپر راش با درجه کیفیت بسیار بالا ساخته شده است. این ست چوبی  قابلیت تحمل گرما را تا آن حد دارد که می‌توان با آن انواع غذاهای سرخ کردنی را طبخ کرد. 

ست کفگیر و ملاقه 4 پارچه مدل دارای کیفیت ساخت خوبی است. جنس بدنه آن از استیل است. این ست شامل کفگیر برنج و  قاشق سالاد و ملاقه است. ست کفگیر و ملاقه 4 پارچه استیل قابلیت شست‌وشو با دست و با ماشین ظرف‌شویی را دارد. این ست ارزش خرید نسبت به قیمت را داراست. همچنین طراحی زیبایی دارد.

 


در ادامه بخوانید : قاشق و چنگال: خرید و قیمت 15 مدل جدیدترین سرویس قاشق و چنگال

انواع ست کفگیر و ملاقه:

قیمت سرویس کفگیر و ملاقه

انواع کفگیر و ملاقه عبارتند از؛ تفلون، استیل، چوبی، پلاستیکی، مسی، سیلیکونی و ...

کفگیر و ملاقه استیل: 

از آنجایی که استیل به‌گونه‌ای است که کمترین آسیب را در حین آشپزی می‌بیند و واکنش شیمیایی خاصی نیز به خوراکی‌ها دارد بهترین نوع است. اما سبب خط افتادگی بر قابلمه‌های تفلون می‌شود.

کفگیر و ملاقه چوبی:

 ملاقه و کفگیر چوبی نیز جزو بهترین‌ها برای استفاده هستند. اما به راحتی دچار شکستگی و خوردگی می‌شوند، پس از مدتی استفاده رنگ آن هم دچار تیرگی خواهد شد.

کفگیر و ملاقه تفلون: 

از مناسب‌ترین نوع کفگیر و ملاقه است. در مواجهه با مواد خوراکی واکنش شیمیایی ندارد. دچار خوردگی و رنگ پریدگی نمی‌شود و بر مواد غذایی نیز تاثیر نمی‌گذارد. 

کفگیر و ملاقه پلاستیکی:

 از انواع دیگر کفگیر و ملاقه نوع پلاستیکی آن است. از مهمترین موارد اشکال این نوع جنس، تغییر حالت دادن آن در مقابل گرما است. والا در مقابل مواد خوراکی تغییری نخواهد داشت و سبب خط افتادگی بر ظروف هم نمی‌شود.

کفگیر و ملاقه مسی: 

کفگیر و ملاقه مسی ممکن است در مجاورت بعضی از مواد غذایی واکنش شیمیایی داشته باشد به همین جهت باید از نوع پرداخت شده آن استفاده کرد که آبکاری شده باشد. اما از استفاده از مس در هنگام پخت و پز سبب گلبول سازی بدن و بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

کفگیر و ملاقه سلیکونی:

 کفگیر و ملاقه سلیکونی منعطف است اما در مقابل گرما به سرعت واکنش نشان می‌دهد. اما به وسایل پخت و پز آسیبی نخواهد زد. 

برای خرید سرویس کفگیر و ملاقه به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • کیفیت سرویس کفگیر و ملاقه: اولین و مهمترین مساله، کیفیت مواد به کار رفته در ساخت این محصول است. باید از مواد درجه یک و عالی در ساخت آن استفاده شده باشد. این امر سبب می‌شود که بتوان بر روی آن محسوب حساب ویژه‌ای باز کرد.
  • خرید سرویس یا خرید به صورت تکی: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک سرویس کفگیر و ملاقه بخرید یا به صورت جداگانه آنها را خریداری کنید؟ قیمت سرویس کفگیر و ملاقه، معمولاً مقرون به صرفه تر از خرید ظروف جداگانه است. ست‌ها معمولاً شامل ابزار اولیه آشپزخانه هستند. وقتی یک ست کفگیر و ملاقه انتخاب می‌کنید، همه ظروف شما با هم هماهنگ می شوند.
  • مقاومت در برابر گرما: ویژگی بعدی این محصول، مقاومت کفگیر و ملاقه در مقابل گرما است. اینکه سریع رنگ آن عوض نشود، خم و تا نشود. در مقابل مواد غذایی واکنش شیمیایی نشان ندهد. در هنگام مواجهه با گرما از خود بوی بد تراوش نکند. و خوردگی در آن ایجاد نشود. این امر سبب می‌شود تا مواد خوراکی در آن گیر کرده و از نظر بهداشتی دچار اشکال عمده‌ای شوید.
  • از دیگر ویژگی‌های کفگیر و ملاقه خوب این است که مواد خوراکی به آن نچسبد. در واقع نچسب باشد. تا در هنگام آشپزی موردی پیش نیاید. 

کفگیر سیلیکونی بهتره یا چوبی؟

کفگیر سیلیکونی جنس بسیار نرمی دارد و به ظروف آشپزی کمتر آسیب می رساند. کفگیر چوبی عایق حرارت است و کاربری آسانی دارد. اما طعم و عطر غذا را به خود جذب می کند. 

سخن آخر

هنگامی که آماده خرید ظروف آشپزی جدید برای آشپزخانه خود هستید، باید مطمئن شوید که وسایل آشپزی را انتخاب کنید که در آشپزخانه شما مفید باشند. ممکن است به این ظروف نیاز داشته باشید زیرا در حال راه اندازی یک خانه جدید هستید یا ممکن است ظروفی را در آشپزخانه قدیمی خود جایگزین کنید که فرسوده شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.