آبسردکن: خرید و قیمت 20 مدل آب سرد کن خانگی و رومیزی (باکیفیت)

راهنمای خرید جدیدترین مدل آبسردکن خانگی

دستگاه آبسردکن، امروزه نه تنها یکی از وسایل ضروری در فضا های اداری، فروشگاه ها یا سالن ها هستند؛ بلکه به یکی از وسایل رایج و پرفروش منزل نیز تبدیل شده اند. در قدیم، آب سرد کن ها، فقط جنبه خنک کردن آب را داشتند اما امروزه، علاوه بر سرمایش، عمل گرمایش و تصفیه آب را نیز انجام می دهند. به این معنی که شما، با خرید آبسرد کن، به راحتی می توانید همزمان، هم به آب خنک دسترسی داشته و هم آب داغ!

اما برای خرید این دستگاه، نکات بسیار مهمی وجود دارد که قبل از اقدام به تهیه آن، حتما باید بدانید. امروز در این مقاله از چی بگیر با ما همراه شوید تا نکات مهم قبل از خرید آبسردکن را با یکدیگر بررسی کنیم.

آب سرد کن چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای انجام امور اداری خود، به یک فضای اداری مراجعه کرده باشید و گرمای شدید هوای بیرون، شما را تشنه کرده باشد! قطعا در چنین موقعیتی، به دنبال یک لیوان آب خنک خواهید بود که با وجود آبسردکن، شما به راحتی می توانید تشنگی و عطش خود را رفع نمایید! و اینجاست که اهمیت و ضرورت تهیه و خرید یک آبسرد کن، برای چنین فضایی، آشکار می شود. 

ممکن است شما، صاحب یک شرکت، آموزشگاه، موسسه یا یک فروشگاه باشید و افراد زیادی در طول روز، به شما مراجعه کنند. در این صورت، تهیه یک دستگاه آب سرد کن برای فضای کاری شما ضروری است. چرا که هم کارکنان شما و هم مراجعین، در طول انجام کار خود و مراجعه به شما، ممکن است تشنه شده و اگر یک دستگاه برای تهیه آب خنک برای آن ها فراهم نکنید، ممکن است تجربه بدی با مراجعه به شما داشته باشند.

همچنین در طول روز، شما می توانید از سیستم گرمایشی این دستگاه، استفاده کرده و برای نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه، منتظر جوش آمدن آب کتری نمانید! چرا که امروزه این دستگاه ها، به طور همزمان آب را برای شما خنک یا جوش می کنند. همچنین خرید آبسردکن و قرار دادن آن در فضای مورد نظر، به کاربران و مراجعین شما، نشان می دهد که برای رفاه حال آنان ارزش قائل هستید که خود این، برای شما اعتبار ایجاد می کند.

انواع آبسردکن خانگی

اما آیا با انواع مدل های آبسردکن آشنا هستید؟ آیا می دانید چند نوع آبسرد کن وجود دارد؟ آیا می دانید چه نوعی از این آب سرد کن ها برای فضای مورد نظر شما مناسب است؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا انواع آبسرد کن های موجود در بازار را به شما معرفی کرده و شما را برای بهترین انتخاب و یک تجربه خرید بی نظیر، راهنمایی کنم!

آبسرد کن ها، در دو نوع کلی تولید و به بازار عرضه می شوند. آبسرد کن ایستاده و آبسرد کن رومیزی که نوع دوم، بیشتر مناسب استفاده در منزل است. آب سرد کن های ایستاده نیز به چند دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

آبسرد کن ایستاده:

  1. آبسرد کن مخزن دار: این نوع آبسرد کن ها، با عنوان ابسرد کن های بابلر یا دارای بطری نیز شناخته می شوند، نوعی از این محصولات بوده که دارای یک مخزن ذخیره آب بوده و از طرف دیگر نیز، به فاضلاب وصل است که آب اضافی از طریق آن خارج می شود.
  2. آبسرد کن بطری دار یا بابلر: این نوع آب سردکن نیز دارای یک مخزن پلاستیکی بوده که بطری های آن، از فروشگاه های مربوطه قابل تهیه است و تا زمان تمام شدن آب، می توانید از آن استفاده کنید.
  3. آب سرد کن بدون مخزن: این نوع از آبسرد کن ها، مستقیما به لوله کشی آب شهری وصل شده و مانند یخچال عمل می کنند. مخزنی وجود نداشته و منبع اصلی تغذیه آب، از لوله کشی است.
  4. آبسرد کن استیل: بدنه این نوع آب سرد کن ها، تماما از جنس فلز استیل بوده و برای استفاده در مکان های عمومی مانند مراکز خرید، پارک ها، خیابان، مسجد و... مورد استفاده قرار می گیرند.
  5. آبسرد کن یخچال دار: این نوع آبسرد کن، علاوه بر سیستم خنک کننده و داغ کننده آب، دارای یک محفظه نسبتا کوچک سرمایشی در قسمت پایینی (بسته به نوع طراحی و کمپانی) بوده که می توانید اقلام خوراکی با حجم کم را در آن قرار دهید.

آب سردکن رومیزی:

  1. آبسردکن رومیزی بدون مخزن
  2. آبسرد کن رومیزی مخزن دار

آبسرد کن رومیزی، مانند نوع ایستاده، به دو دسته کلی مخزن دار و بدون مخزن تقسیم می شوند که در ابعاد کوچک تر و مناسب برای فضاهای خصوصی و منازل است. این نوع آبسرد کن نیز هم می تواند به لوله آب شهری متصل شده و هم دارای مخزن آب باشد که هر دونوع آن، در بازار قابل تهیه است. 

بهترین آبسرد کن موجود در بازار!

تا اینجای کار، با انواع آبسرد کن ها و تمامی  نکات مهمی که قبل از خرید آب سرد کن باید مدنظر قرار دهید را یاد گرفتیم. حالا می خواهم چند نمونه از بهترین های بازار را به شما معرفی کنم که می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کرده و بخرید:

آبسرد کن ایستکول مدل TM-SW300UF

این مدل از دستگاه های آبسردکن ایستکول، از انواع کارآمد، با دوام و بسیار با کیفیت است که دارای سیستم فیلترینگ و تصفیه آب است. سیستمی که در فیلتر آب این دستگاه استفاده شده، باعث شده تا آبی گوارا، سبک و عاری از هرگونه املاح به شما تحویل دهد. همچنین مخزن داخلی این مدل از آبسرد کن ایستکول ، از جنس فولاد ضد زنگ و مطابق با استاندارد های خوراکی جهانی ساخته و تعبیه شده است.

مشخصات فنی محصول:

  • ابعاد: 350*260*1100
  • ورودی آب: اتصال به آب شهری
  • نوع فیلتر: کربنی

آبسرد کن زاگرس مدل ZWD 100w

این مدل آبسردکن زاگرس، از نوع آبسردکن ایستاده و محصولات بسیار باکیفیت و کاربردی شرکت زاگرس بوده که دومنظوره بوده و دارای شیر فشار آب خنک و آبجوش است. مخزن آبسرد کن زاگرس مدل ZWD 100w قابلیت خنک کردن آب با دمای 5 تا 10 درجه و آبجوش با دمای بین 80 تا 95 را دارد.

مشخصات فنی محصول:

  • ابعاد: 43*28*114
  • وزن: 18 کیلوگرم
  • منبع آب: مخزن بالای آن

آبسرد کن ایستکول مدل TM-RW410

این مدل آب سر کن ایستکول، علاوه بر امکان ارائه آب خنک و آبجوش، امکان تهیه آب ولرم را نیز داشته و یک گزینه بسیار مناسب برای اداره جات و مکان های پر رفت و آمد است. این آبسرد کن، از نوع ایستاده مخزن دار است که می توانید آن را با قیمتی مناسب و اقتصادی در این قسمت خریداری کنید.

مشخصات فنی محصول:

  • ابعاد: 320*310*996
  • وزن: 16 کیلوگرم
  • ورودی آب: مخزن آب در قسمت بالایی
  • نوع فیلتر: کربنی

آبسرد کن ایستکول مدل TM-DW305UF

یکی دیگر از مدل های آب سرد کن ایستکول از انواع آبسردکن رومیزی، مد TM-DW305UF است که مناسب برای مکان های خصوصی تر و منازل است. این محصول، دارای سیستم گرمایش و سرمایش بوده و آب را با دمایی بین 5 تا 90 درجه سانتی گراد ارائه می دهد. 

مشخصات فنی محصول:

  • ابعاد: 492*487*260
  • نوع ورودی آب: اتصال به لوله آب شهری
  • نوع فیلتر: UF

این مخزن آبسردکن برای همه ی دستگاهای ابسردکن مناسب است. ابعاد آن به شرح زیر است: 250*250*230 سانتیمتر می‌باشد. 

جنس بدنه این مخزن از کریستال است و ارتفاع آن 25 سانتیمتر می‌باشد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

نکات مهم در هنگام خرید آب سرد کن

نکات کلیدی مهمی وجود دارند که قبل از تهیه و خرید آبسرد کن باید به آن  ها توجه کنید تا یک تجربه خرید خوب را در این زمینه داشته باشید. برخی از مهمترین نکات خرید این محصول را در ادامه باهم مرور می کنیم:

  1. زمانی که شما میخواهید اقدام به خرید آب سرد کن نمایید، ابتدا باید نیاز سنجی کنید. میزان آیا برای محیط کار می خواهید یا برای منزل؟ میزان رفت و آمد در فضای مورد نظر شما چقدر است؟ میزان تقریبی مصرف آب توسط این دستگاه در فضای مورد نظر شما چقدر است؟ آیا آبجوش نیاز دارید یا خیر؟ در نظر گرفتن این موارد ساده اما کلیدی، به صرفه جویی و اقتصادی بودن خرید شما کمک خواهد کرد.
  2. قبل از خرید، حتما دقت کنید که تجهیزات و قطعات دستگاهی  که می خرید، امکان باز شدن و نظافت را داشته باشد. همچنین به جنس لوله های  آبسرد کن مورد نظر خود دقت کنید که از نظر بهداشتی، استاندارد های لازم را داشته باشد. معمولا جنس لوله های آب سرد کن های استاندارد، از پلیمر است.
  3. استاندارد های طراحی ظاهری دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. آیا آب اضافی، به درستی از ظرف زیرین شیر، خارج می شود؟ آیا آب، به درستی از شیر دستگاه خارج می شود؟
  4. به محل جغرافیایی خود  نیز توجه کنید. متاسفانه در برخی از قسمت های کشور، آب لوله کشی، دارای املاح مضر بوده و برای آشامیدن، حتما نیاز به تصفیه آب دارد. در این صورت بهتر است از آب سرد کن های متصل به لوله کشی استفاده نکنید. بهترین گزینه، تهیه آبسردکن های بطری دار است که مخزن های آن، توسط تولیدی های مختلف با آب آشامیدنی و تصفیه شده پر می شوند. همچنین می توانید از آبسرد کن های دارای تصفیه آب استفاده کنید.
  5. صدای موتور آبسرد کن نیز، یکی از فاکتور هایی است که باید به آن دقت کنید. اگر فضای مورد نظر شما، فضایی آرام و کم سرو صدا است، بهتر است به دنبال یک آب سردکن کم صدا باشید. 
  6. برچسب مصرف انرژی محصول انتخابی خود را به دقت بررسی کنید. آبسرد کن های استاندارد معمولا رده انرژی بین C تا A دارند.
  7. خدمات پس از فروش و گارانتی محصول را فراموش نکنید! باتوجه به اینکه برخی از قطعات  این محصول، حساس و دارای استهلاک هستند، باید مطمئن شوید که از جایی معتبر خرید کرده و خدمات پس از فروش دریافت خواهید کرد.
  8. دقت کنید محصول انتخابی شما، تجهیزات جانبی مورد نیاز در فضا های عمومی و پرتردد را داشته باشد. یکی از مهمترین تجهیزات، مخزن لیوان یکبار مصرف است. اگر در مکانی پر رفت و آمد، آب سرد کن شما قرار خواهد گرفت، قطعا بدون این مخزن با مشکل مواجه خواهید شد. چرا که افراد بسیار زیادی می خواهند آب بنوشند و شما می بایست تعداد زیادی لیوان یکبار مصرف در اختیار آن ها قرار دهید که درصورت عدم وجود یک فضای مناسب برای قرار گیری این لیوان ها، با مشکل  مواجه خواهید شد.

برای نگهداری و افزایش طول عمر آبسرد کن، چه اقداماتی لازم است؟

سعی کنید همیشه لوله های کندانسور را تمیز نگهدارید. همیشه تا پایان خالی شدن کامل مخزن صبر کنید و سپس آن را تعویض نمایید. همچنین هنگامی که میخواهید محفظه را جدا کنید، حتما دستگاه را از برق بکشید. یکی دیگر از نکات مهم برای نگهداری دستگاه، این است که دستگاه آب سرد کن را زیر باد مستقیم کولر یا نور خورشید قرار ندهید. سرویس دوره ای را نیز فراموش نکنید!

چقدر طول می کشد تا آب سردکن، آب را جوش نماید؟

به طور دقیق نمی توان زمان تعیین کرد. چرا که همه چیز به توان گرمایش و سرمایش آبسرد کن دارد. بنابراین اگر زمان خنکی یا داغی آب برای شما اولویت دارد، محصولی تهیه کنید که توان گرمایشی و سرمایشی بالایی داشته باشد.

جمع بندی

آبسرد کن ها، دستگاه های بسیاری مهم و پرکاربردی هستند که در فضاهای عمومی، پر رفت و آمد و حتی منازل، مورد استفاده قرار می گیرند و تهیه آن ها برای فضاهای اداری، شرکت ها، آموزشگاه ها و... بسیار ضروری و مهم است. داشتن دانش کافی جهت خرید دستگاه  آب سردکن خانگی برای افرادی که به دنبال آن هستند، امری مهم و ضروری است که امروز در این مطلب از سایت چی بگیر، سعی کردیم تا این دانش و تجربه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین تعدادی محصول بسیار عالی و با کیفیت، به شما معرفی کردیم تا براساس نیاز های خود، از بین آن ها انتخاب کرده و یک تجربه خرید بی نقص داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.