آبگرمکن _ راهنمای خرید و قیمت آبگرمکن دیواری (بوتان، آزمون...)

سوالاتی که باید قبل از خرید آبگرمکن باید از خود بپرسید:

فرقی ندارد که چله زمستان باشد و یا گرمای سوزان تابستان، یکی از وسایل ضروری هر خانه‌ای آبگرمکن است. تنوع زیاد آبگرمکن‌ ها در بازار ممکن است شما را در هنگام خرید کمی آشفته کند. قبل از خرید آبگرمکن با ما همراه باشید تا ویژگی‌های یک آبگرمکن خوب و ایده‌آل را بهتر بدانید. در این مقاله از چی بگیر آبگرمکن‌ های مطرح بازار( بوتان، ایران شرق،آزمون...) را با یکدیگر مقایسه کردیم.

قبل از شروع هر تحقیقی برای یک خرید آبگرمکن جدید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید. این سؤالات حدس و گمان را از بین می برد و به شما در یک انتخاب درست کمک می‌کند.

  • چه منبع سوختی دارید؟
  • یک نوع آبگرمکن را انتخاب کنید.
  • ظرفیت مورد نظر شما چه اندازه است؟
  • فضای قرار گرفتن آبگرمکن را اندازه بگیرید.
  • چه تجهیزات جانبی نیاز دارید؟

انواع آبگرمکن در بازار

آبگرمکن ایستاده: 

یکی از طرح‌های بسیار سنتی و قدیمی آبگرمکن مدل ایستاده آن است. معمولا اندازه آن‌ها بزرگتر از دیگر نمونه‌های آبگرمکن است و آب گرم در مخزنی بزرگ جمع می‌شود. این نوع از آبگرمکن‌ها به دلیل طرحی که دارند مناسب خانه‌هایی با فضای بزرگ است.اگر آبگرمکن ایستاده خریدید، نگران هزینه‌های آن نباشید زیرا معمولا تا سال‌ها به خوبی کار می‌کنند. آب خیلی سریع‌تر از آبگرمکن برقی داغ می‌شود.

آبگرمکن دیواری:‌ 

اگر خانه شما کوچیک استُ بهترین انتخاب، آبگرمکن دیواری است. این نوع از آبگرمکن‌ها مخزن ندارند و مستقیم بر روی دیوار نصب می‌شوند.

آبگرمکن برقی:‌

این مدل آبگرمکن آب را با استفاده از برق، گرم می‌کند. مصرف انرژی آن بسیار بالاست. اگر به فکر محیط زیست و هزینه‌های زندگی هستید، بهتر است بدانید که برق این آبگرمکن هزینه زیادی دارد و با قطع شدن برق، آب گرم نیز قطع می‌شود. نیاز به تهویه ندارد و نسیت به آبگرمکن های گازی بسیار ارزان‌تر است.

آبگرمکن گازی:‌

 هم با گاز شهری و هم کپسول، آب را بسیار داغ می‌کند. از آنجایی که هزینه گاز از برق کمتر است، هزینه مناسبی دارد. آبگرمکن های گازی یا پروپان از یک مشعل برای گرم کردن آب استفاده می کنند و ظرفیت آنها در محدوده 30 تا 100 گالن موجود هستند. آنها معمولاً گرانتر از آبگرمکن های برقی هستند و در عین حال از نظر انرژی کارآمدتر هستند.  

آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل 3020

ابعاد۲۷*۳۳*۸۱ سانتی متر
وزن۲۲ گرم
حجم مخزن۳۳
ظرفیت حرارتی۱۸۰۰۰
ویژگی‌هاقابلیت کارکرد با فشار کم آب

آبگرمکن برقی آزمون کار مدل Ev200

ابعادقطر ۵۱ و ارتفاع ۱۲۹ سانتی متر
توان۲۵۰۰ وات
ابزار مخصوص لوازم برقیولوم ترموستات
ویژگی‌هاآبگرمکن برقی تمام اتوماتیک ایستاده
دارای ترموستات فرانسوی

مخزنگالووانیزه

ابگرمکن برقی کاوه مدل آفتاب

ابعاد۲۵*۴۵*۴۵ سانتی متر
وزن۱۸ گرم
ابعاد بسته بندی۳۰*۵۵*۵۵ سانتی‌متر
وزن۱۹ گرم
توان۲۰۰۰ وات

پکیج برقی دیواری نوژان انرژی مدل ذخیره ای سه فاز

ابعاد۵۶*۸۴*۳۶ سانتی متر
وزن۱۳۰۰۰ گرم
توان۱۸۰۰۰ وات
دمای آب گرم۸۰
ویژگی‌هافقط با برق سه فاز کار می‌کند.
کنترل با پیامک از راه دور.

آبگرمکن ویتو مدل FLOW S+ (F12)

ابعاد۳۸*۲۵*۱۰ سانتی متر
وزن۳۰۰۰ وات
توان۱۲۰۰۰وات
حداقل فشار ورودی۰.۵
ویژگیآب گرم در ثانیه
زود جوش

آبگرمکن گازی ایران کار توس مدل یخچالی 160

ابعاد۱۷۰*۶۳*۶۰ سانتی متر
وزن۹۰۰۰۰ گرم
توانوات ندارد

آبگرمکن برقی آریستون مدل ANDRIS R

ابعاد۳۶*۳۶*۲۹.۸ سانتی متر
وزن۶.۷ گرم
توان۱۲۰۰ وات
حجم مخزن۱۰
سایز لوله ورودی آب۱/۲ اینچ

آبگرمکن برقی مدل SL-X2-55

ابعاد۵۰*۵۰*۱۵ سانتی متر
وزن۵۰۰۰ گرم
توان۵۵۰۰ وات
ظرفیت تامین آب گرم۲۸۰

آبگرمکن بوتان مدل 3315if

ابعاد۳۶*۶۸*۲۵ سانتی متر
وزن۱۵ گرم
قطر دودکش۱۰
ظرفیت حرارتینا محدود
حجم مخزن۲۱۰۰۰

آبگرمکن برقی مدل جنرال 20 لیتری

ابعاد25*25*70
حجم مخزن20لیتری
ظرفیت حرارتی20000 وات

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل ارغوان 200

ابعاد53*53*186
توان 7 وات
حجم مخزن200
ویژگی هانیاز به فشار آب ندارد. قابلیت گرم کردن آب برای 2 ساختمان را دارد.

نکات مهمی که در هنگام خرید آبگرمکن باید به آن توجه کنید:

حالا که با انواع آبگرمکن آشنا شدید، قبل از خرید آبگرمکن باید به این فکر کنید که دقیقا چه نوعی مناسب خانه شماست و از پس هزینه‌های آن بر می‌آیید. به سه ویژگی مهم : هزینه، اندازه و کارایی آبگرمکن دقت کنید.

ظرفیت مخزن آبگرمکن:

برای اطمینان از اینکه خانه شما آب گرم کافی دارد، مهم است که تعیین کنید به طور متوسط چقدر آب گرم نیاز دارید. مگر اینکه یک آبگرمکن بدون مخزن انتخاب کنید، برای یک خانواده بزرگتر به مخزن بزرگتری نیاز دارید.

آبگرمکن ها معمولاً 40، 50 یا 55 گالن یا بیشتر را در خود جای می دهند. اندازه ای که خریداری می کنید به تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می کنند و اوج مصرف آب شما بستگی دارد.

 اگر خانواده پر جمعیتی هستید که هر روز به حمام می‌روید و مصرف شما از آب گرم بالاست، باید از آبگرمکنی استفاده کنید که حجم زیادی از آب را در کسری از ثانیه برایتان گرم کند. بهترین آبگرمکن برای خانواده‌های پرجمعیت، آبگرمکن مخزن‌دار است.

تعداد اعضای خانهآبگرمکن گازیآبگرمکن برقی
۲۲۰ لیتر۳۰ لیتر
۳-۴۴۰ لیتر۵۰ لیتر
۴-۵۴۰ لیتر۶۵ لیتر
۵-۶۵۰ لیتر۸۰ لیتر
۶ به بالا۷۵ لیتر ۱۲۰ لیتر

کارایی آبگرمکن: 

اگر شما هم دغدغه محیط زیستی دارید و برایتان مهم است از وسایلی استفاده کنید که کمترین آسیب را به جهان بزنید. باید از آبگرمکنی استفاده کنید که با صرف انرژی کمتر، بیشترین کارایی را به شما می‌دهد. یعنی میزان گاز یا برقی که استفاده می‌کند به نسبت حجم آب گرم تولیدی خیلی کمتر باشد. هرچه EF آبگرمکن بالاتر باشد، کارآمدتر است. البته ممکن است هزینه این نوع از آبگرمکن‌ها زیاد باشد، ولی اگر منطقی نگاه کنیم، در سال‌های طولانی میزان هزینه‌های برق و گاز و... بسیار ناچیز می‌شود.

بهترین مارک آبگرمکن کدام است؟ آبگرمکن ایران شرق بهتر است یا بوتان؟

تنوع آبگرمکن در ایران بسیار بالاست، حالا که اندازه مناسب آبگرمکن خود را انتخاب کردید ما در چی بگیر بهترین آبگرمکن‌های بازار ایران و جهان را با هم مقایسه کردیم تا با اطلاعات جامع‌تر خرید آبگرمکن را تکمیل کنید.

 آبگرمکن بوتان، قیمت آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از برندهای شناخته شده در ایران که با طراحی خاص خود مهمان هنمیشگی خانه‌ها شده است، آبگرمکن بوتان است. این برند با ظرافت‌های خاص و جزییات فراوانی روانه بازار شد. طراحی و تکنولوژی ایتالیایی را نه فقط در ظاهر در قطعه به قطعه آن می‌توانید ببینید. 

  1. اگر به فکر خرید آبگرمکن بوتان هستید، با خیال راحت به تکنولوژی فوق پیشرفته آن اعتماد کنید. این آبگرمکن در مدل آیوناز با استفاده از تکنولوژی شمعک همیشگی، مصرف انرژی را بسیار کاهش داده و به هدف اصلی خود یعنی محافظت از دنیا و سلامت محیط زیست رسیده است.
  2.  بسیاری از مناطق تهران به اصطلاح آب سنگینی دارند و املاح آب بالاست و در نتیجه رسوب‌گذاری بیشتری انجام می‌شود. آبگرمکن دیواری بوتان تمام از مشکلات را حل کرده است. املاح دیگر تاثیری در تکنولوژی پیشرفته این برند ندارند.
  3.  خدمات پس از فروش از دیگر ویژگی‌هایی است که سال‌هاست به آن افتخار می‌کنند.
  4.  در تمام سری‌های آبگرمکن بوتان از قطعات ایتالیایی استفاده شده است.
  5.  در هر محیطی، چه فضایی باز و چه فضایی بسته به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

آبگرمکن آزمون، قیمت آبگرمکن آزمون

خیلی سال است که برند آزمون دنیای طراحی خانه‌ها را تغییر داده است. این آبگرمکن را در هر محلی که بخواهید به راحتی می‌توانید نصب کنید و حتی عضوی از طراحی خانه باشد.

  1. کم جا
  2.  در هر جا که بخواهید با خیال راحت نصب می‌شود. آبگرمکن دیواری کوچک نه فقط بر روی دیوار، بر روی زمین هم نصب می‌شود.
  3.  ایمنی بالا
  4. ترموستات آبگرمکن آزمون فرانسوی است و تکنولوژی پیشرفته آن مانع اتصالی برق می‌شود.
  5.  مصرف انرژی بسیار کمی دارد.
  6.  در مقایسه با آبگرمکن بوتان می‌توان گقت مدل‌های برقی بسیار باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند.

آبگرمکن ایران شرق

بسیاری از خانواده‌های ایرانی سال‌های طولانی از آبگرمکن ایران شرق استفاده کردند و در همه خاطرات و خانه‌ها ماندگار شدند. حدود نیم قرن است که آبگرمکن دیواری ایران شرق مهمان روزهای گرم و سرد خانه‌ها و هتل‌های لوکس شده است.

  1. تنوع بالا
  2.  کیفیت بسیار عالی این آبگرمکن باعث شد تا امتیاز استانداردهای بین لمللی و اروپایی ر دریافت کند.
  3.  ابن آبگرمکن هم با گاز طبیعی کار می‌کند و هم گاز مایع
  4.  قیمت آبگرمکن دیواری آن بسیار به صرفه است.
  5.  گارانتی پس از فروش

کدام مدل آبگرمکن کم مصرف‌ تر است؟

کم مصرفی و صرفه‌جویی در انرژی برای همه بسیار مهم است. علاوه بر وظیفه اجتماعی و انسانی برای سلامت محیط زیست، هزینه کمتری در طی سال‌ها جمع می‌شود. آبگرمکن‌های مختلفی در بازار تولید شده‌اند که مصرف انرژِی در آن‌ها بسیار کم است. آبگرمکن‌هایی مانند: آبگرمکن بوتان، آبگرمکن دیواری شرق. با این آبگرمکن ها دیگر نگران هزینه‌ها نباشید و آب مصرفی را با کیفیت بالا و صرف کمترین انرژی به لوله‌ها می‌رسانند.

علائم خرابی آبگرمکن چیست؟

کیفیت آب شهری بسیار پایین است و به مرور باعث جمع شدن رسوب در آبگرمکن می‌شود. در هنگام خرابی آبگرمکن اصلا نگران نباشید و با چند ترفند ساده و یا جایگزینی قطعات می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید. معمولا آبگرمکن‌ها با خاموش شدن‌های پیاپی، جرقه نزدن آبگرمکن، و کاهش فشار آب گرم و گرم نشدن آب خرابی و مشکل خود را بروز می‌دهند.

  • خاموش شدن آبگرمکن: بهترین آبگرمکن دیواری هم حتی ممکن است روزی خراب و به دفعات طولانی خاموش شود. خاموش شدن آبگرمکن دیواری مخزن دار می‌تواند علت‌های زیادی مثل: مشعل آبگرمکن کهنه شده باشد، خراب شدن دیافراگم آبگرمکن، ارتفاع بالای مشعل و... داشته باشد.
  • گرم و سرد شدن بیش از اندازه: یکی از علائم خرابی آبگرمکن یک دفعه سرد شدن و یا گرم شدن بیش از اندازه است. در این حالت ممکن است برای سنسورهای حرارتی مشکل جدی به وجود آمده باشد و با تعئیض ساده آن مشکل بر طرف می‌شود.
  • کاهش فشار آب: علت اصلی کاهش فشار آب، رسوب‌گذاری است. در این حالت باید لوله‌ها شستشو داده شود و هیچ رسوبی در داخل آبگرمکن باقی نماند.

نتیجه گیری:

همه دوست دارند که در هنگام دوش گرفتن، ظرف شستن و ... از آب گرم و نیمه ولرم الستفاده کنند و برای همین یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید برای خانه خود بخرید، آبگرمکن است. تنوع آبگرمکن در بازار ایران بسیار متنوع است که در این مقاله از چی بگیر بهرتین آبگرمکن دیواری، آبگرمکن دویای مخزن دار را معرفی کردیم. در هنگام خرید آبگرمکگن حتما به میزان مصرف انرژی آن دقت کنید تا هزینه اضافی بر دوش شما نباشد. قیمت آبگرمکن دیواری با توجه به کیفیت، میزان مصرف انرژی و قطعات آن بسیار متفاوت است. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.