ترامپولین چیست؟ خرید و قیمت 10 مدل ترامپولین خانگی و ارزان

چگونه یک ترامپولین خانگی تاشو با کیفیت خریداری کنیم؟

فصل بهار و تابستان زمان مناسبی است که کودکان را از بازی‌های کامپیوتری دور کنیم. با گرم شدن هوا کودکتان می‌تواند در فضای باز با دوستانش بازی کند. وسیله‌های متنوعی وجود دارند که مناسب بازی در فضای باز هستند. یکی از این وسیله‌ها، بازی با ورزش ترامپولین است. اگر می‌خواهید با ترامپولین آشنا شوید و یا قصد خرید این وسیله را دارید، از شما خواهشمندیم در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را برای خرید آن در اختیارتان قرار دهیم.

ترامپولین چیست؟

ترامپولین، یک تخت یا ورق بوم ارتجاعی مرتفع است، که توسط فنرهایی در یک قاب فلزی پشتیبانی می‌شود احاطه شده. و به عنوان سکوی پرشی برای غلت خوردن استفاده می‌شود. ترامپولین  یک ورزش انفرادی از حرکات آکروباتیک است.

ترامپولین یک ورزش المپیکی است. که در آن افراد باید مهارت های آکروباتیک خود را به نمایش بگذارند. 

معرفی انواع ترامپولین براساس کاربرد

ترامپولین در مدل‌های مختلفی ساخته شده که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارد. مطالعه جدول زیر شما را در انتخاب ترامپولین مناسب یاری می‌دهد.

انواع ترامپولینویژگی

ترامپولین بادی

ترامپولین بادی دارای آویز، سرسره و اسباب بازی بادی بوده و طوری طراحی شده که با روحیات کودکان سازگار است. این مدل ترامپولین سر و صدا ایجاد نمی‌کند و فرزند دلبندتان به راحتی می‌تواند در خانه به آن بازی کند. از مشکلات این مدل می‌توان به پنچر شدنش اشاره کرد که قابل تعمیر است. استفاده از ترامپولین بادی برای کودکان زیر شش سال مناسب است.

ترامپولین خانگی

ترامپولین خانگی معمولا در ابعاد و اندازه کوچک طراحی می‌شود به طوری که مناسب استفاده کودکان در آپارتمان باشد. مدل تاشو ترامپولین خانگی به راحتی باز و بسته شده و جابه‌جایی آن‌ها آسان است. کودکان بالای شش سال می‌توانند از این ترامپولین استفاده کنند.

ترامپولین باشگاهی

این نوع ترامپولین از استحکام بالایی برخوردار بوده و توانایی تحمل وزن حدود 120 کیلوگرم را دارد. ترامپولین باشگاهی در دو مدل فنری و کشی ساخته می‌شود که هر کدام کاربرد و ویژگی‌های خاصی دارد. از این مدل ترامپولین برای انجام ورزش جامپینگ فیتنس و پاورجامپینگ استفاده می‌کنند.

تنوع طرح‌های ترامپولین در بازار زیاد است و ما برای راحتی کار شما 10 مدل از با کیفیت‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

طبقه بندی ترامپولین براساس شکل ظاهری


انواع ترامپولین براساس شکل ظاهری

ترامپولین گرد

بیشتر ترامپولین های محبوب که در فضای باز برای سرگرمی های گهگاهی استفاده می شوند نوع گرد هستند. ترامپولین گرد جامپرها را به مرکز تشک هدایت کنند، بنابراین می توان گفت برای تازه کارها و مبتدی ها کاربرد دارد.

ترامپولین مربعی و بیضی

از نظر ایمنی یکی از ایمن ترین انواع ترامپولین است. 

ترامپولین مستطیلی

ترامپولین‌ های مستطیلی،محبوب‌ترین ترامپولین‌ ها در میان ژیمناست‌ها و سایر افرادی هستند که خواهان پرش قدرتمند و ایمنی بیشتر از ترامپولین هستند. ترامپولین های مستطیلی بهترین و بالاترین جهش را به شما می دهند.

ترامپولین کودک مدل  150U

مشخصات
ابعاد140*145*145 سانتی‌متر
وزن8500 گرم
ظرفیت وزنیتحمل وزن 80 کیلوگرم
جنساسفنج، پارچه، پلی‌پروپیلن و پی وی سی
رده سنی12 ماه و بالاتر
رنگقرمز - آبی - زرد

ترامپولین کودک طرح پاندا

مشخصات
ابعاد160*140*124 سانتی‌متر
وزن15 کیلوگرم
ظرفیت وزنی70 کیلوگرم
جنسپارچه و فلز
رده سنی24 ماه و بالاتر
رنگسبز - چند رنگ
سایر توضیحاتقطر این ترامپولین 140 سانتی‌متر است
دارای حفاظ توری و زیپ بوده و در برابر فشار و ضربه مقاوم است

ترامپولین مدل 140

مشخصات
ابعاد161*140*140 سانتی‌متر
وزن9800 گرم
جنس فولاد ضد زنگ
رنگقرمز
سایر توضیحاتتوری که برای این ترامپولین تعبیه شده،برای ایمنی کودکان بوده و مانع از پرتاب شدن آن‌ها به بیرون می‌شود
مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
قابل استفاده در منزل، مهد کودک، باشگاه،مراکز آموزشی و فضای باز
مناسب کودکان و بزرگسالان

ترامپولین مدل TXB48

مشخصات
ابعاد25*122*122 سانتی‌متر
وزن11 کیلوگرم
جنسفلز
ظرفیت وزنی90 کیلوگرم
رنگمشکی - سرخابی - آبی کاربنی

ترامپولین مدل victory

مشخصات
ابعاد31*120*138 سانتی‌متر
وزن13500 گرم
جنسآهن
رنگ مشکی
سایر توضیحاتپایه‌های این ترامپولین از جنس فولاد بوده و قابلیت جدا‌شدن دارند

ترامپولین کد CMT01

مشخصات
ابعاد35*120*120 سانتی‌متر
وزن10 کیلوگرم
جنسبدنه فولادی صفحه پلی‌آمید
ظرفیت وزنی130 کیلوگرم
رنگزرد
سایر توضیحاتاین ترامپولین دارای 32 فنر با قطر 3 میلی‌متر است

ترامپولین مدل NETMT02

مشخصات
ابعاد135*140*140 سانتی‌متر
وزن20 کیلوگرم
ظرفیت وزنی120 کیلوگرم
جنسفولاد
رنگمشکی - قرمز - آبی - زرد - سبز - بنفش - نارنجی
سایر توضیحاتجنس صفحه این ترامپولین از پلی‌پروپیلن بوده و پایه‌های آن قابلیت جداشدن دارد
دارای توری محافظ جداشونده
دارای محافظ فومی از جنس پلی‌اتیلن روکش شده

ترامپولین مدل مگافیتنس کد 48

مشخصات
ابعاد20*120*120 سانتی‌متر
وزن8500 گرم
جنس فوم نرم
رنگمشکی - آبی
سایر توضیحاتمناسب کودکان و بزرگسالان

ترامپولین کد UMT01

مشخصات
ابعاد35*120*120 سانتی‌متر
وزن15 کیلوگرم
جنسفولاد
ظرفیت وزنی120 کیلوگرم
رنگآبی - زرد - نارنجی
سایر توضیحاتجنس صفحه این ترامپولین پلی‌پروپیلن بوده و پایه‌های آن پیچی هستند

ترامپولین مدل Galaxy-155

مشخصات
ابعاد140*155*155 سانتی‌متر
وزن12 کیلوگرم
جنسفولاد 
کشور تولید کنندهچین
رنگقرمز - آبی - زرد
سایر توضیحاتقابل استفاده در منزل و فضای باز
مناسب برای کودکان و بزرگسالان

بازی با ورزش ترامپولین چه فوایدی دارد؟

انجام حرکات پرشی روی ترامپولین به تقویت قلب کمک می‌کند و باعث پمپاژ خون در تمام قسمت‌های بدن می‌شود. هنگام ورزش ترامپولین سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و سموم و ضایعات اسیدی از بدن دفع می‌شود. همچنین استفاده مداوم از ترامپولین باعث کاهش وزن شده و کمک می‌کند اندام متناسبی داشته باشید.

  • افزایش سطح انرژی: همانطور که بچه های شما روی ترامپولین پرش می‌کنند، اکسیژن بیشتری در جریان خون به اطراف بدن آنها منتقل می‌شود. این فورا سطح انرژی آنها را افزایش می دهد و باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشند.
  • سیستم ایمنی قوی: پرش روی ترامپولین برای سم زدایی بدن و تقویت سیستم ایمنی نیز عالی است، زیرا اندام های داخلی را تحریک می کند و گردش لنفاوی را تقویت می کند. سموم را از سلول ها خارج می کند و به مواد مغذی اجازه ورود می دهد.
  • افزایش اعتماد به نفس در کودکان: ترامپولین یک راه عالی برای ایجاد اعتماد به نفس بچه هاست. هیچ راه درست یا غلطی برای حرکت روی ترامپولین وجود ندارد (البته به شرطی که با خیال راحت بپرید) بنابراین آنها موفقیت آنی را تجربه می کنند که باعث افزایش شجاعت و اعتماد به نفس کودکان میشود. 

نکات مهم قبل از خرید ترامپولین

فواید منحصر به فرد ترامپولین برای کودکان

دانستن نکاتی قبل از خرید ترامپولین به شما در خرید مدل مناسب کمک می‌کند. در ادامه چند مورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توجه به استحکام ترامپولین

موقع خرید ترامپولین راهنمای خرید را به دقت مطالعه کرده یا از فروشنده در مورد مشخصات مدل انتخابی بپرسید. جنس پایه و فریم، تعداد فنر ،جنس کفی به کار رفته در ساخت ترامپولین تاثیر زیادی بر استحکام آن دارد. هر چه مواد استفاده شده در طراحی ترامپولین کیفیت بیشتری داشته باشد، طول عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

داشتن ایمنی کافی محفظه ترامپولین

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید ترامپولین، توجه به ایمنی آن است. برای این که از بازی کودکان در فضای باز اطمینان داشته باشید، بهتر است ترامپولین حفاظ دار تهیه کنید. استفاده از مدل‌های بدون پایه آن که روی زمین نصب می‌شوند خطرناک نیستند. اما ترامپولین پایه دار که مقداری از سطح زمین فاصله دارند، افتادن از روی آن‌ ممکن است خطرآفرین باشد و  داشتن توری مانع از آسیب دیدن کودکان می‌شود.

یک محفظه توری به جلوگیری از سقوط از ترامپولین کمک می کند و ما قویاً توصیه می کنیم فقط از ترامپولین هایی استفاده کنید که دارای یک محفظه هستند.

انتخاب شکل مناسب

ترامپولین در سه مدل گرد، بیضی و مربع تولید می‌شود و انتخاب شکل و اندازه آن بستگی به فضای مورد‌نظر شما دارد. اگر سالن یا باغ کوچکی دارید، بهتر است ترامپولین مربعی تهیه کنید و آن را در گوشه‌ای قرار دهید. در صورتی که فضای بیشتری برای ترامپولین در نظر گرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم نمونه دایره‌ای یا بیضی آن را خریداری کنید. 

توجه به ظرفیت وزنی ترامپولین

توجه به محدوده وزنی ترامپولین از اهمیت زیادی برخوردار است. در نظر گرفتن ظرفیت ترامپولین این امکان را به شما می‌دهد که افراد بیشتری با سنین مختلف بتوانند هم‌زمان روی آن بازی کنند.

شکل ظاهری ترامپولین مربع و گرد

استفاده از پایه‌های زیبا و رنگبندی مناسب باعث جذابیت ترامپولین می‌شود. کودکان به رنگ‌های روشن علاقه بیشتری نشان می‌دهند. داشتن طرح کودکانه و استفاده از رنگ های متنوع، اشتیاق کودکان را برای بازی با ترامپولین افزایش می‌دهد.

قابلیت حمل

در هنگام خرید بازی ترامپولین به وزن و تاشو بودن آن توجه کنید. ترامپولین انتخابی شما هر‌چقدر وزن کمتری داشته باشد جابه‌جایی آن راحت است. استفاده از ترامپلین تاشو فضای کمتری را اشغال می‌کند و حمل آن آسان‌تر است.

قیمت ترامپولین

قیمت ترامپولین به نوع، استحکام، کارایی و موارد دیگری بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت ترامپولین خانگی می‌توانید از نمونه‌های مختلف سایت‌ها و فروشگاه‌ها دیدن کنید و مدل مورد‌نظر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

کدام مارک ترامپولین با‌کیفیت‌تر است؟

ترامپولین توسط برند‌های مختلف ساخته شده است. برای این که از کیفیت و استحکام ترامپولین اطمینان کافی داشته باشید، می‌توانید از محصولات برند‌های معروف خارجی مثل Jumping ، Evostar و Plum خریداری کنید. ترامپولین‌ هایی که توسط این شرکت‌ها ساخته شده‌اند، از ایمنی بیشتری برخوردارند.

کودکان از چه سنی می‌توانند از ترامپولین استفاده کنند؟

ترامپولین برای کودکان در سنین مختلف طراحی شده است. برای کودکان زیر شش سال بهتر است ترامپولین بادی تهیه کنید. به دلیل این که استخوان‌های کودکان در سنین پایین کاملا رشد نکرده و ممکن است بازی با ترامپولین فشار و آسیب زیادی وارد کند و سلامت فرزند دلبندتان را به خطر بیاندازد. برای کودکان بالای شش سال توصیه می‌کنیم از ترامپولین خانگی حفاظ دار استفاده کنید.

سن فرزندان شما برای خرید ترامپولین بسیار مهم است. اگر خیلی کوچک هستند، بعید است که علاقه ای به ترامپولین داشته باشند، چه رسد به اینکه بتوانند به تنهایی از آن بالا بروند و از آن خارج شوند. دوران طلایی برای ترامپولین 6 سال به بالا است.

به طور کلی استفاده از ترامپولین برای کودکان 2 و3 ساله توصیه نمی شود. این به چند دلیل است. شاید واضح ترین آن این باشد که آنها نمی توانند به خوبی پرش خود را کنترل کنند. در این سنین استخوان های آنها هنوز در حال رشد هستند، می تواند منجر به افزایش احتمال آسیب شود.

ترامپولین گرد بهتر است یا مربعی؟

ترامپولین گرد بهتر است یا مربعی؟

ترامپولین های گرد بهترین نوع ترامپولین هستند، به ویژه برای جامپرهای تفریحی و خانواده ها. اما قبل از اینکه به یک جمع بندی کامل برسیم باید چند مورد اساسی را بررسی کنیم. مواردی مانند:

  • پرش
  • ایمنی
  • قیمت

اگر به دنبال ترامپولینی هستید که بالاترین جهش را داشته باشد، ترامپولین مربعی دقیقاً به شما این امکان را می دهد. جامپرهایی که به دنبال بالاترین جهش هستند، به دنبال ترامپولین‌ های مربع یا مستطیل هستند.

اگر به دنبال یک پرش کنترل‌شده‌تر بودید، ترامپولین گرد برای شما مناسب است.

احتمالاً مهمترین عاملی است که شما می خواهید به عنوان والدین در نظر بگیرید، ایمنی ترامپولین است. ترامپولین های گرد به دلیل پرش های کنترل شده در مقایسه با ترامپولین های مربعی می توانند به افزایش ایمنی کمک کنند.

ترامپولین های گرد به مواد کمتری برای ساخت نیاز دارند زیرا کارآمدتر طراحی شده اند. به همین دلیل، ترامپولین های گرد معمولاً ارزان تر از نمونه های مربعی هستند. عوامل دیگری مانند اندازه و کیفیت مواد نیز باید به دقت در نظر گرفته شوند. ممکن است ارزان‌ترها همیشه بهتر نباشند زیرا برخی از تولیدکنندگان می‌توانند از مواد با کیفیت پایین برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند.

کاربردهای متفاوت ترامپولین گرد و مربع؟

انتخاب بین ترامپولین مربعی و گرد می تواند به نحوه استفاده شما از آنها بستگی داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، ترامپولین مربعی برای ورزشکارانی که به دنبال پرش بلندتر هستند، ایده آل است و عموما برای ژیمناستیک ها و ترامپولینیست ها استفاده می شوند.

ترامپولین گرد نیز می توانند توسط حرفه ای ها استفاده شود. اگر به دنبال وسایل بازی در فضای باز برای کودکان خود هستید تا از آنها برای تفریح استفاده کنند، ترامپولین های گرد باید انتخاب شما باشد!

سخن پایانی:

ما در سایت چی بگیر انواع ترامپولین را به شما معرفی کردیم و به فواید بازی با آن پرداختیم. همچنین نکات مهم قبل از خرید ترامپولین را مورد بررسی قرار دادیم به سوالات احتمالی شما درباره ورزش ترامپولین پاسخ دادیم. اگر تجربه استفاده از ترامپولین را دارید، نظراتتان را برای ما بنویسید. در صورت تمایل پیشنهاد‌ها و انتقاداتتان را با ما به اشتراک گذاشته و لینک این صفحه را برای علاقه مندان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.