حوله خشک کن: راهنمای خرید و قیمت رادیاتور حوله خشک کن برقی

راهنمای کامل خرید حوله خشک کن

زمانی را تصور کنید که در فصل سرما برای دوش گرفتن، چقدر آب گرم را باز می‌گذاشتیم تا فضای حمام گرم شود و بتوانیم در فصل سرما و زمستان، حمام کنیم. در بعضی مواقع حتی آب به مقدار کافی گرم نمی‌شد و ممکن بود بعد از بستن آب و بیرون آمدن از حمام، دچار سرماخوردگی و گرفتگی عضلات شویم. اما امروزه، با حضور رادیاتور حوله خشک کن در سرویس بهداشتی و حمام منازل، دیگر این مشکلات به وجود نمی‌آید. اگر هنوز برای خرید یک دستگاه حوله خشک کن برای سرویس خود اقدام نکرده اید، باید بگویم که یکی از ضروری ترین اقلام منزل خود را از دست داده اید. پس در ادامه این مقاله از چی بگیر با ما همراه شوید تا انواع مختلف این دستگاه را از لحاظ قیمت و عملکرد به شما معرفی کنیم تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

حوله خشک کن یک دستگاه بسیار کاربردی است، که عموما به از طریق لوله کشی آب، به پکیج منزل، هتل، محل کار و... متصل شده و وظیفه اصلی آن، متعادل کردن رطوبت و گرم کردن فضای سرویس بهداشتی، حمام و در برخی موارد آشپزخانه است. همچنین این دستگاه علاوه بر خانه، در هتل ها و استخر ها نیز کاربرد های زیادی دارند که علاوه بر کاهش هزینه های انرژی، باعث افزایش عملکرد گرمایش فضا و تعادل رطوبت می شود.

اما رادیاتور حوله خشک کن، علاوه بر کارایی گرمایش، کاربرد های دیگری نیز دارد که آن را تبدیل به یکی از ضروری ترین و البته محبوب‌ترین اقلام یک منزل ساخته است. از جمله کاربرد‌ها و مزایای استفاده از این دستگاه عبارتند از:

مزایای استفاده از حوله خشک کن
گرم کردن حوله و لباس های شما برای استفاده بعد از استحمام.
خشک کردن لباس های کوچک بعد از شست و شوی دستی در سرویس.
قابلیت نصب در فضا های کوچک و محدود که امکان نصب شوفاژ وجود ندارد.
یک آویز مناسب برای قرار دادن حوله و لباس های شما در سرویس.

انواع حوله خشک کن به لحاظ مصرف انرژی و عملکرد

انواع حوله خشک کن از نظر جنس ساخت و بدنه را بررسی کردیم. اما علاوه بر جنس بدنه، مدل های مختلفی از این دستگاه وجود دارد که از روش های مختلف، انرژی مورد نیاز را برای گرمایش تامین می کنند. به طور کلی، دو نوع رادیاتور حوله خشک کن از لحاظ مصرف انرژی وجود دارد که به شرح زیر است:

حوله خشک کن برقی

معمولا در فضاهایی که امکان لوله کشی آب و اتصال به سیستم پکیج و گرمایش مرکزی وجود نداشته باشد، می توان از انواع حوله خشک کن برقی یا الکتریکی استفاده کرد. این دستگاه، یکی از جدیدترین مدل حوله خشک کن محسوب می شود که با انرژی برق شهری کار کرده و عملکرد آن، شبیه بخاری برقی است. به این صورت که به برق متصل شده و با استفاده از جریان برق (100 تا 150 وات) باعث داغ شدن المنت های درون شیار های حوله خشک کن شده و در نتیجه، فضا را گرم می‌کند.

حوله خشک کن برقی ضد آب کاملا کم مصرف بوده و قیمت حوله خشک کن از این مدل، نسبت به سایر مدل ها، نسبتا پایین است. یکی از ویژگی های این مدل، عدم محدودیت در محل نصب و عدم نیاز به لوله کشی به سیستم کنترل گرمایش مرکزی است.

حوله خشک کن آبی(هیدرونی)

این دستگاه، عملکردی کاملا شبیه به رادیاتور دارد و مستقیما از طریق لوله کشی آب، به پکیج یا موتورخانه محل مورد نظر متصل می شود. عملکرد حوله خشک کن هیدرونی به این صورت است که آب داغ، در لوله های آن جریان یافته و توسط انتقال گرما، لوله ها داغ می‌شوند. سپس به روش جابجایی همرفتی، انرژی گرما به هوا انتقال پیدا کرده و فضای مورد نظر شما، کاملا گرم می‌شود. این مدل رواج بیشتری در منازل و ساختمان ها دارد و معمولا از قبل، لوله کشی های لازم برای نصب این دستگاه در سرویس ها و حمام انجام می‌شود.

رادیاتور حوله خشک کن ایران رادیاتور مدل 7 لول

ابعاد55*4*65 سانتی متر
وزن3.2 کیلوگرم
تعداد پره ها7
جنس بدنهفولاد ضد زنگ
رنگ بدنهسفید

رادیاتور حوله خشک کن ایران رادیاتور مدل TR-12N



ابعاد50*60*8 سانتی متر
وزن5.4 کیلوگرم
تعداد پره ها12
جنس بدنهفولاد ضد زنگ
رنگ بدنهسفید

رادیاتور حوله خشک کن ایران رادیاتور مدل 7 80x50



ابعاد80*50*6
وزن8 کیلوگرم
تعداد پره ها7
جنس بدنهفولادی
رنگ بدنهسفید

رادیاتور حوله خشک کن ترموفن مدل 79-PS



ابعاد50*80*3 سانتی متر
وزن4.7 کیلوگرم
تعداد پره13
جنس بدنهفولاد استیل
رنگ بدنهطلایی

رادیاتور حوله خشک کن مدل لوتوس



ابعاد80*50*3 سانتی متر
وزن4 کیلوگرم
تعداد پره14
جنس بدنهاستیل ضد زنگ
رنگ بدنهنقره ای

رادیاتور حوله خشک کن ترموفن مدل ps-4



ابعاد60*50*3 سانتی متر
وزن4 کیلوگرم
تعداد پره10
جنس بدنهفولادی
رنگ بدنهمشکی دکوراتیو

رادیاتور حوله خشک کن مدل b-80



ابعاد80*50*7 سانتی متر
وزن12 کیلوگرم
تعداد پره7
جنس بدنهفولادی
رنگ بدنهمشکی

رادیاتور حوله خشک کن دریزل مدل پیران



ابعاد84*60*6 سانتی متر
وزن5 کیلوگرم
تعداد پره10
جنس بدنهاستیل ضد زنگ
رنگ بدنهنقره ای مات

رادیاتور حوله خشک کن مدل اسکار



ابعاد60*60*8
وزن8 کیلوگرم
تعداد پره8
جنس بدنهاستیل ضد زنگ
رنگ بدنهمشکی

انواع رادیاتور حوله خشک کن به لحاظ جنس بدنه

این دستگاه را از لحاظ جنس بدنه می توان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد:

حوله خشک کن شیشه ای:

 حوله خشک کن شیشه ای، دارای جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به سایر مدل ها است و معمولا از شیشه نسوز ساخته می شود. این دستگاه به دلیل وزن بسیار پایینی که دارد، قابلیت جابجایی و نصب راحت تری دارد.

حوله خشک کن استیل:

این مدل معمولا وزن بالاتری نسبت به بقیه مدل ها داشته و نصب آن کمی دشوار تر است. اما مزایای بی شمار آن را نمی‌توان نادیده گرفت. قیمت حوله خشک کن بسیار مقرون به صرفه، فولاد ضدزنگ و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی، تنوع در طرح، ابعاد و رنگ از مزایای استفاده از حوله خشک کن استیل به حساب می‌آید.

 حوله خشک کن فولادی:

 نوعی از این دستگاه که از فولاد ضد زنگ قوی ساخته شده است و در برابر رطوبت شدید بسیار مقاوم است. این نوع نیز به دلیل هزینه های پایین نصب و راه اندازی، در بین استفاده کنندگان رواج بسیاری دارد.

حوله خشک کن آلومینیومی:

 مهمترین ویژگی دستگاه آلومینیومی، عدم محدودیت در ابعاد و نصب به دلیل وزن بسیار پایین و جنس انعطاف پذیر آن است. حوله خشک کن آلومینیومی معمولا به رنگ سفید بوده و علاوه بر مقرون به صرفه بودن، دارای مقاومت بسیار بالایی در خوردگی و زنگ زدگی دارند.

حوله خشک کن طرح چوب: 

حوله خشک کن های طرح چوب، معمولا مدل های فولادی و آلومینیومی هستند که توسط متریال های خاص، به طرح چوب درآمده اند و ظاهری بسیار جذاب و شیک دارند. شما می توانید برای افزایش زیبایی فضای مورد نظرتان، با توجه به طرح و دکوراسیون کلی منزل، حوله خشک کن طرح چوب را انتخاب کنید.

هنگام خرید حوله خشک کن به نکات زیر توجه کنید

راهنمای خرید و قیمت انواع حوله خشک کن

اگر قصد خرید حوله خشک کن را دارید، باید به چندین نکته توجه کنید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید و مناسب ترین گزینه را برای سرویس و حمام منزل خود انتخاب کنید. در این قسمت، چند مورد از مهمترین این نکات را آورده‌ایم تا بتوانید بهترین تجربه خرید حوله خشک کن را داشته باشید:

جنس خشک کن مورد نظر

اولین و مهمترین نکته ای که قبل از خرید حوله خشک کن مورد نظرتان باید به آن توجه کنید، مدل آن چه از نظر جنس و چه از نظر نوع عملکرد است. در مورد جنس و ساخت بدنه، کاملا بستگی به سلیقه شخصی و بودجه شما دارد. 

  • حوله خشک کن استیل، مقاومت بسیار بالایی داشته و در مقابل وزن بیشتر و سختی نسب بیشتری هم دارد. اما می‌توان گفت یکی از پرفروش ترین مدل های این دستگاه محسوب می‌شود.
  • حوله خشک کن آلومینیومی، به دلیل وزن بسیار پایین و عدم محدودیت در ابعاد و ساخت، گزینه بسیار راحت تری برای خرید و نصب به شمار می‌آید و این گزینه نیز یکی از محبوب ترین گزینه های موجود است. 
  • حوله خشک کن شیشه‌ای نیز عملکرد نسبتا مشابهی با سایر مدل ها دارد و تفاوت آن در زیبایی و ظاهر جذاب آن است. اگر زیبایی برای شما در درجه اول اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم از مدل های شیشه ای یا حوله خشک کن طرح چوب استفاده کنید. این دو مدل، جزو جدیدترین مدل خشک کن به حساب می‌آیند که امروزه در طراحی دکوراسیون خانه های مدرن و لوکس، مورد توجه معماران قرار گرفته اند.

مدل خشک کن به لحاظ عملکرد و انرژی مورد استفاده

نوع عملکرد نیز دارای اهمیت زیادی است. اگر در محل مورد نظر شما برای نصب این دستگاه، لوله کشی به پکیج و موتورخانه انجام شده است، بهتر است از حوله خشک کن آبی یا هیدرونی استفاده کنید؛ چرا که دیگر هزینه های اضافی و زحمت لوله کشی را نخواهید داشت.

اما چنانچه محلی که در نظر گرفته اید، فاقد لوله کشی آب رادیاتور و موتورخانه است، اصلا به صرفه نیست که از مدل هیدرونی استفاده کنید. در چنین موقعیتی، بهترین گزینه، استفاده از حوله خشک کن برقی است. دلیلش هم نصب آسان و عدم نیاز به لوله کشی و تخریب دیوار است.

ابعاد خشک کن

ابعاد دستگاه نیز، نقشی تعیین کننده در انتخاب شما دارد. متراژ فضای مورد نظر خود را با دقت اندازه گیری کرده و باتوجه به آن، حوله خشک کن مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر فضای مورد نظرتان بزرگ است، از ابعاد بزرگت این دستگاه استفاده کنید تا به اندازه کافی محل را گرم کند. اما اگر فضای مورد نظر شما کوچک است، ابعادی متناسب با آن فضا انتخاب کنید تا باعث گرمایش بیش از حد و دم کردن محل نشود.

قیمت حوله خشک کن حمام

قیمت حوله خشک کن نیز، یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب شما است. سعی کنید بودجه خود را باتوجه به نوع، جنس و متناسب با نیاز خود تعیین کنید و به دنبال خرید بهترین رادیاتور حوله خشک کن برای محل مورد نظرتان باشید. خرید حوله خشک کن ارزان و باکیفیت نیز، یکی از چالش هایی است که باید به آن توجه کنید. معمولا برخی از برند های بی کیفیت و فیک در بازار وجود دارند که از متریال های ضعیف در تولید استفاده می‌کنند که در نهایت ممکن است باعث زنگ زدگی یا اختلال در عملکرد شود.

برخی از برند های ایرانی و خارجی هستند که علاوه بر ارائه یک حوله خشک کن ارزان، یک دستگاه باکیفیت و ماندگار به شما ارائه می‌کنند که در ادامه، چند نمونه از برند های مناسب و باکیفیت این دستگاه را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین برند رادیاتور حوله خشک کن

در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین و بهترین برند سازنده این دستگاه می‌توان به حوله خشک کن ایران رادیاتور، حوله خشک کن بوتان، لوتوس و ترموفن اشاره کرد که از بین این ها، حوله خشک کن بوتان و ایران رادیاتور، فروش بالاتری دارند.

خروجی حرارت خوب برای رادیاتور حوله ای چقدر است؟

معمولا بازه دمای ایده آل کاربری برای انواع دستگاه های رادیاتور حوله ای بین 40 تا 90 درجه است که معمولا باید با توجه به ابعاد محل مورد نظر و نوع حوله خشک کن تعیین شود.

چگونه از حوله خشک کن استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم، این دستگاه، برای گرمایش سرویس های بهداشتی، فضاهای مرطوب، آشپزخانه های کوچک، انباری و مکان هایی که قابلیت نصب شوفاژ نیست کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه باتوجه به مدل برقی یا هیدرونی کاملا متفاوت است. در مدل های برقی این دستگاه، فقط کافی است که سیم برق آن را به برق شهری متصل کنید. سپس المنت های داخل لوله های دستگاه توسط نیروی الکریسیته داغ شده و در نهایت لوله ها داغ می‌شوند.

در مدل های هیدرونی نیز، دستگاه به لوله کشی پکیج متصل است و فقط کافی سات همانند شوفاژ، شیر آب دستگاه را باز کنید تا آب داغ از موتورخانه یا پکیج داخل دستگاه جریان یابد.

بهترین محل نصب رادیاتور حوله ای کجاست؟

معمولا ایده آل ترین محل برای نصب این دستگاه، نزدیکی خروجی هوا مانند پنجره ها، هواکش یا درب حمام یا سرویس است. به دلیل اینکه در این محل ها، جریان هوا بیشتر بوده و دما پایین تر است و در نتیجه، عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود.

سخن پایانی

حوله خشک کن، همانند وسایل ضروری دیگر منازل مانند اجاق گاز، شوفاژ، کولر، سیستم روشنایی و... جز اقلام ضروری سرویس های بهداشتی و قسمت های دیگر منزل است. چرا که در فصول سرد، باعث گرمای حمام و سرویس بهداشتی شده و استحمام را برای شما لذت بخش و راحت می‌کند. از همین رو امروز در این مقاله از چی بگیر، سعی کردیم شما را با انواع مختلف این دستگاه از نظر جنس بدنه و عملکرد آشنا کنیم و نکاتی که در هنگام خرید حوله خشک کن باید مد نظر قرار دهید را به شما آموزش دهیم تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.