پکیج: خرید و قیمت بهترین پکیج دیواری (ایران رادیاتور، بوتان...)

بهترین راهنمای خرید و قیمت بهترین پکیج دیواری

خرید پکیج دیواری و انتخاب بهترین گزینه برای بسیاری از افراد که در حال  تعمیرات در ساختمان یا ارتقای سیستم گرمایشی منزل خود هستند، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. نکات مهمی مانند متراژ ساختمان، ظرفیت پکیج و... در خرید شما تاثیر زیادی خواهد داشت. از این رو در این مقاله از چی بگیر، تصمیم گرفته ایم تا تمامی این نکات مهم را در زمینه خرید پکیج دیواری به شما بگوییم و این دستگاه کاملا کاربردی را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا به یاد دارید که در گذشته، برای گرمایش آب مصرفی در ساختمان، از آبگرم کن ها و برای گرمایش منزل، از موتورخانه های قدیمی استفاده می‌شد. اما امروزه، انواع مختلف پکیج ها، جای سیستم‌های مختلف گرمایش قدیمی را گرفته‌اند. پکیج، دستگاهی است که در مسیر لوله کشی آب مصرفی و آب رادیاتورهای منزل یا محل کار قرار گرفته و باعث گرم شدن آب و در نتیجه گرمایش شوفاژ و آب مصرفی می‌شود.

مهمترین ویژگی و کاربرد این دستگاه، بی سروصدا بودن در کنار عملکرد فوق العاده و همچنین مصرف بسیار پایین انرژی است. برخی دیگر از ویژگی های پکیج عبارتند از:

  • عدم نیاز به فضای وسیع برای نصب
  • عدم نیاز به سرویس مداوم و نگهداری بسیار راحت
  • صرفه جویی قابل توجه مصرف انرژی
  • قابلیت تنظیم دما و حالت های مختلف آب و هوایی
  • نصب به صورت جداگانه، مستقل و یونیک برای هر واحد

معرفی بهترین پکیج دیواری

در حال حاضر، پرفروش‌ترین و بهترین پکیج موجود در بازار، انواع پکیج ایتالیایی با برندهای تاچی، فرولی و آریستون و پکیج ایتالیایی لورچ است. همچنین علاوه بر پکیج ایتالیایی، پکیج‌ های ایرانی پرفروش با قیمت و کیفیت مناسب در بازار موجود است که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، انتخاب کنید. در حال حاضر پکیج دیواری بوتان و پکیج دیواری ایران رادیاتور از برندهای محبوب و پرفروش هستند. در ادامه مدل های مختلف پکیج دیواری را به شما معرفی ‌می‌کنیم.



ابعاد
400*340*720
وزن
36 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
26
حداکثر متراژ گرمایش
150 متر مربع



ابعاد
760*350*450
وزن
37 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
24
متراژ گرمایش
70  تا 150 متر مربع



ابعاد
400*345*740
وزن
32 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
26
محدوده گرمایشی
90 درجه
حداکثر متراژ گرمایش
150 متر مربع



ابعاد
763*350*450
وزن
42 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
33
حداکثر متراژ گرمایش
300 متر مربع



ابعاد
240*450*690
وزن
27 کیلوگرم
نوع سوخت
گازی
حداکثر توان ورودی
24
حداکثر متراژ گرمایش
130 متر مربع



ابعاد
340*400*720
وزن
29 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
26
حداکثر متراژ گرمایش
150 تا 200 متر مربع
محدوده گرمایشی رادیاتور
85
محدوده گرمایشی آب مصرفی
60



ابعاد
400*345*740
وزن
30 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
28
حداکثر متراژ گرمایش
200 متر مربع
نوع سوخت مصرفی
گاز شهری




ابعاد
740*400*350
وزن
32 کیلوگرم
حداکثر توان ورودی
26
حداکثر متراژ گرمایشی
150 تا 200 متر مربع
محدوده مدار گرمایشی
90

انواع پکیج دیواری

انواع مختلف پکیج را می‌توان از ابعاد گوناگونی بررسی کرد. ابعادی مانند نوع نصب، دستگاه‌های جانبی و... در ادامه انواع مختلف این دستگاه را از زوایای قابل بررسی معرفی می‌کنیم:

انواع پکیج از نظر نوع نصب

این دستگاه از نظر نوع نصب، به دو دسته تقسیم می‌شود. نوع اول پکیج دیواری است که رایج ترین نوع این دستگاه نیز است. انواع پکیج دیواری در مصارف خانگی و واحدهای تکی کاربرد بیشتری دارند و عموما از این مدل استفاده می‌شود. نوع دوم پکیج زمینی است که برای ظرفیت های بسیار بالاتر و واحدهای بزرگ از آن استفاده می‌شود. همچنین سرویس و نگهداری پکیج زمینی نسبت به پکیج دیواری سخت تر و پیچیده‌تری است.

مزایای پکیج دیواریمزایای پکیج زمینی
مورد استفاده مصارف خانگیمناسب برای فضاهای بزرگ
نصب راحتاز هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.
به فضای کمی برای نصب احتیاج دارد.زمان کمی برای گرم کردن آب نیاز دارد.

انواع پکیج از نظر تعداد مبدل

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید پکیج دیواری باید با آن آشنا شوید، انواع پکیج از نظر تعداد مبدل است. پکیج ها معمولا تک مبدل یا دو مبدل هستند که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند. مبدل‌ها وظیفه گرم کردن آب‌های عبوری از پکیج را دارند که معمولا دو لوله آب از این دستگاه رد می‌شود. آب سیستم گرمایش و شوفاژ و آب مصرفی. اگر پکیج یک مبدل داشته باشد، هردو نوع آب گرمایشی و مصرفی توسط یک مبدل گرم می‌شود؛ اما پکیج‌های دو مبدله، به صورت جداگانه هرکدام از مبدل‌ها عمل می‌کند. یعنی یکی از مبدل‌ها آب شوفاژ را گرم کرده و دیگری، آب مصرفی ساختمان را گرم می‌کند.

مزایای پکیج دیواری دومبدله:

  • مورد استفاده برای نواحی با جرم آب بالا.
  • گرمای مناسب و یکنواخت.

انواع پکیج دیواری از نظر چگالش

اگر قصد خرید پکیج دیواری را دارید، باید این دستگاه را از نظر چگالش نیز مورد بررسی قرار دهید. معمولا انواع پکیج به دو دسته چگالشی و غیرچگالشی تقسیم می‌شوند. مدل‌های چگالشی، نسل جدیدی از این دستگاه بوده و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نوع غیرچگالشی دارد. اما مدنظر داشته باشید که قیمت پکیج دیواری چگالشی نسبت به غیرچگالشی بیشتر است.

انواع پکیج از نظر نوع انرژی مصرفی

این دستگاه از نظر مصرف انرژی نیز به انواع پکیج گازی، گازوئیلی، پکیج دوگانه سوز و پکیج برقی تقسیم بندی می‌شود. امروزه پکیج برقی در بین افراد محبوبیت بیشتری دارد.

نکات مهم در انتخاب، خرید و نصب انواع رادیاتور و پکیج

قیمت انواع مختلف پکیج دیواری

اگر قصد خرید پکیچ را برای منزل یا محل کار خود دارید، باید به یک سری نکات مهم توجه کنید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید. خرید این دستگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به مهترین این نکات می‌پردازیم. 

انتخاب نوع درست پکیج دیواری

انتخاب نوع مناسب این دستگاه، به عواملی مانند متراژ، آب و هوای جغرافیایی، ظرفیت مورد نظر شما، متراژ فضا و... بستگی دارد. سعی کنید تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت، انتخاب خود را نهایی کنید.

مقدار آب گرم مصرفی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید پکیج دیواری باید مورد نظر قرار دهید، میزان مصرف آب گرم است. اگر مصرف شما پایین است، از ظرفیت‌های پایین‌تری می‌توانید استفاده کنید. اما اگر مصرف آب گرم شما بالا است، باید از ظرفیت‌های بالاتری انتخاب کنید.

قیمت پکیج دیواری

قیمت پکیج به عوامل مختلفی مانند برند سازنده، ظرفیت، تعداد مبدل، پکیج گازی یا پکیج برقی بودن و... بستگی دارد. در ابتدا بودجه خود را تعیین کنید و باتوجه به ظرفیت محل مورد نظرتان، بهترین گزینه را برای خرید پکیج دیواری انتخاب کنید.

ظرفیت پکیج مناسب برای فضای مورد نظر

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، تناسب ظرفیت پکیج با مساحت فضای مورد نظر شما است. انتخاب نادرست ظرفیت پکیج ممکن است باعث مصرف بیش از حد انرژی و گرمایش بیش از حد یا عدم راندمان مناسب و عملکرد خوب دستگاه شود. پس باید به ظرفیت پکیج انتخابی خود نیز دقت کنید. در این قسمت، ظرفیت های مناسب با متراژ های پیشنهادی را به صورت حدودی می‌توانید بررسی و باتوجه به اطلاعات داده شده، بهترین گزینه را انتخاب کنید:

ظرفیت پکیج دیواری
متراژ فضای مورد نظر
24 کیلو وات
70 تا 150 متر مربع
28 کیلو وات
150 تا 220 متر مربع
30 کیلو وات
220 تا 300 متر مربع
35 کیلو وات
300 تا 350 متر مربع

شاید سوال شما هم باشد:

پکیج دیواری چگونه کار میکند؟

زمانی که شما آب گرم را  باز می‌کنید، آب در لوله‌های عبوری از پکیج به حرکت درآمده و یک سنسور، این جریان را تشخصی می‌دهد. این سنسور باعث فعال شدن جرقه و درنهایت روشن شدن مشعل می‌شود. سپس یک مبدل، آب عبوری در این جریان را گرم می‌کند. در پکیج های دیواری دو مبدله، گازهای ناشی از گرم شدن مبدل اول، توسط مبدل دوم دریافت شده و باعث گرمایش لوله‌های شوفاژ و رادیاتور می‌شود.

پکیج دیواری چه مارکی بخریم؟

در حال حاضر از پکیج دیواری بوتان و پکیج دیواری ایران رادیاتور، به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای این حوزه شناخته می‌شوند که میتوانید متناسب با نیاز خود، از بین مدل های معرفی شده در این مقاله انتخاب خود را انجام دهید.

چگونه پکیج دیواری ایران رادیاتور را روشن کنیم؟

ابتدا آب سرد ورودی به دستگاه را باز کنید و سپس سیستم آب مصرفی را با بازکردن آب گرم، هواگیری کنید. در مرحله بعد شیرپرکن را باز کرده و شروع به هواگیری کنید تا فشارسنج به 1.5 برسد. در صورت استفاده از پکیج گازی، پس از اطمینان از عدم نشتی، شیرگاز را بازکرده و مجاری ورودی گاز را نیز هواگیری نمایید. در مرحله بعد، باتوجه به مود موردنظر و نیازتان، تنظیمات ترموستات و دستگاه را انجام داده و نحوه عملکرد مشعل را مشخص کنید و در نهایت دستگاه را راه اندازی کنید.

سخن آخر

خرید پکیج دیواری نیز مانند هر دستگاه و لوازم ضروری دیگری، نیازمند دانش و شناخت لازم در مورد آن وسیله است که در این مقاله از چی بگیر، به طور مفصل در این زمینه صحبت کردیم. شما می‌توانید با توجه به تمامی مطالب گفته شده، گزینه‌های مناسب را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کرده و سپس با توجه به قیمت پکیج دیواری و بودجه بندی خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
پکیج شوفاژ دیواری گازسوز قیمت انواع پکیج شوفاژ دیواری گازسوز