تبلت سامسونگ a7:بررسی تخصصی و قیمت تبلت سامسونگ a7

بررسی Samsung Galaxy Tab A7: یک تبلت مقرون به صرفه....

این روزها شرکت‌های بسیار کمی وجود دارند که تبلت‌های اندرویدی تولید ‌کنند و وقتی به بخش تبلت‌های مقرون‌به‌صرفه نگاه می‌کنیم، تعداد آنها بسیار کمتر است. سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که هنوز تبلت‌های اندرویدی تولید می‌کند. با اینکه، هزینه‌های این شرکت بیش از 50 هزار واحد افزایش یافته است. به عنوان مثال، تبلت بسیار گران‌قیمت 7S یا تبلت میان‌رده مدلLite 6S را تولید می‌کند. در این مقاله قصد داریم تبلت مدل (2020)Galaxy Tab A7  را بررسی کنیم.

مشخصات تبلت سامسونگ تب a7:

ابعاد249 × 157 × 8 میلی‌متر
صفحه نمایشنمایشگر 10.4 اینچی (264 میلی‌متری) از نوع TFT، وضوح 2000 در 1200 پیکسل

با کیفیت 8 مگاپیکسل
دوربین سلفیبا کیفیت 5 مگاپیکسل
پردازنده تراشه پردازشی اسنپدراگون662 کوالکام (662Qualcomm Snapdragon )
پردازنده مرکزیCPU هشت هسته‌ای (4 در 2.0 گیگاهرتز کریو کوالکام 260 طلایی + 4 در 1.8 گیگاهرتز کریو کوالکام 260 نقره‌ای)تراشه پردازشی اسنپدراگون662 کوالکام (662Qualcomm Snapdragon )
پردازنده گرافیکیGPU اسنپدراگون 610Adreno
مقدار رم3 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایت (قابل ارتقا از طریق پشتیبانی از کارت حافظه microSD)
صدا32 گیگابایت (قابل ارتقا از طریق پشتیبانی از کارت حافظه microSD)
نسخه سیستم عامل10Android، همراه با رابط کاربری 2.5One UI
امنیت قابلیت تشخیص چهره
باتری7040 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 15 واتی

بررسی تخصصی تبلت سامسونگ a7

طراحی و ساخت

  • ساختار فلزی درجه یک
  • طراحی کمی سنگین وزن

بررسی تخصصی تبلت سامسونگ tab a7

ساختار فلزی تبلتGalaxy Tab A7  حسی بسیار عالی‌ به آن می‌دهد، که ارزشمند است. چرا که تبلتی مقرون‌به‌صرفه با بدنه فلزی کمتر تولید می‌شود. با این حال، با توجه به برخی از توافقات که سامسونگ در برخی زمینه ها انجام داده، بهتر بود جایگزین ارزان‌تری را به جای بعضی جزئیات در نظر می‌گرفتند. به هر حال تصمیم نهایی سامسونگ چنین بوده، که دستگاهی با ظاهری عالی، بدنه آلومینیومی مستحکم و در رنگ‌بندی نقره‌ای، طلایی و خاکستری تیره تولید کند.

طراحی این تبلت، خیلی خاص و عجیب نیست و بسیار مینیمالیستی به نظر می رسد. در قسمت پشت تبلت، یک دوربین 8 مگاپیکسلی به عوان دوربین اصلی در گوشه سمت چپ قرار دارد و لوگوی سامسونگ به همراه «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» (IMEI) درست در وسط آن حک شده است. قسمت جلو تبلت نیز تفاوت چندانی با سایر تبلت‌های سامسونگ ندارد. حاشیه های ضخیم دور صفحه نمایش را احاطه کرده و دوربین سلفی در سمت راست قرار دارد.

2 بلندگو در هر انتها، همراه با یک درگاه USB-C و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در یک طرف قرار دارد. در سمت چپ، دکمه صدا و قفل و به طور مشابه، در سمت راست، به سمت پایین، یک شیار دو بخشی برای جاگذاری سیم کارت و کارت حافظه microSD وجود دارد.

این دستگاه با ابعاد 249 × 157 × 8 میلی‌متر و وزن حدود 450 گرم، نسبتاً ضخیم و سنگین است. با این حال، حمل کردن یا استفاده از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نمایشگر در تبلت سامسونگ a7

  • پنلLCD  264 میلی‌متری، از نوع TFT با نسبت تصویر 5:3
  • حداکثر روشنایی 329 نیت

بررسی صفحه نمایش تبلت سامسونگ a7

این دستگاه دارای صفحه نمایش 10.4 اینچی (264 میلی‌متری) و از نوع TFT با وضوح 2000 در 1200 پیکسل است. صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌هایی زیبا احاطه شده است، گرچه وجود این حاشیه‌ها برای کاهش احتمال تماس‌های تصادفی، مفید هست، با این حال، با توجه به شهرت Galaxy Tab S7  برای پنل AMOLED خود، مشاهده چنین چیزی در این مورد بسیار عجیب بود. اما باز هم این تبلت مقرون‌به‌صرفه است. با این اوصاف، نمایشگر ممکن است خیلی حیرت‌انگیز نباشد، اما بد هم نیست.

تصاویر بزرگ و واضح هستند، وضوح رنگ تقریبا خوب است، با این حال، هرچه کمتر در مورد روشنایی آن صحبت کنیم، بهترین است. در صفحه نمایش بزرگ آن، می‌توانید سریال‌های پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو را به راحتی دنبال کنید. متوجه خواهید شد که ویدیوها رنگ‌های واضحی دارند. علاوه بر این، صفحه نمایش 102 درصد از طیف رنگی RGB را پوشش می‌دهد. به خاطر همین، رنگ‌ها نسبتا واضح هستند. به طور کلی، هیچ جزئیاتی از آنچه که روی صفحه نمایش تماشا می‌کنید، از دست نخواهید داد.

با این حال، همانطور که قبلاً اشاره شد، روشنایی صفحه نمایش، نقطه ضعف این تبلت است. با روشنایی حداکثر 329، نمایشگر روشن‌تری در فضای باز ندارد. حتی با روشنایی کامل، هنگام تماشای صحنه‌های تاریک‌تر یا هنگام تماشای صفحه در یک روز آفتابی، کار سخت خواهد بود.

نرم افزار و عملکرد تبلت سامسونگ tab a7

  • تراشه پردازشی اسنپدراگون662 (11 نانومتری) همراه با 3 گیگابایت رم
  • 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا)
  • رابط کاربری 2.5One UI بر روی 10 Androidخارج از جعبه

تاخیرهای جزئی

هنگام راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها کمی تأخیر وجود دارد و به طور کلی، نشانه‌ای از تاخیر در انیمیشن احساس می‌شود. پس از راه اندازی برنامه، همه چیز خیلی آرام کار می‌کند. این می‌تواند به راحتی در کارهای روزانه شما مانند گشت و گذار در وب، تماشای ویدیو در یوتیوب، شرکت در کلاس ها یا جلسات آنلاین یا دیدن استوری‌های اینستاگرام چشمگیر باشد.

نصب بازی در تبلت سامسونگ tab a7

اگر از طرفداران بازی‌های موبایلی هستید، پس از شنیدن این موضوع که تبلت Galaxy Tab A7 می‌تواند بازی‌های سنگینی مانند PUBG، 9Asphalt، COD و Mobile Legends را به خوبی اجرا کند، خیالتان راحت خواهد شد. در اوج تنظیمات در نسخه موبایلی PUBG، یعنی گرافیک متعادل و نرخ فریم متوسط، بازی چندان روان نیست، شما باید با بسیاری از موارد دست و پنجه نرم کنید.

برای بهترین نتیجه، باید گرافیک سبک با نرخ فریم بالا را انتخاب کنید. در مورد COD و Mobile Legends، می‌توانید بدون افت فریم بازی کنید. در Asphalt9، که در میان موارد ذکر شده، یک بازی نسبتاً کم‌تقاضا است، هنگام اجرای رول‌ها با تاخیر مواجه شده و در مجموع راحت‌ترین تجربه را نخواهید داشت، اما همچنان می‌توانید با آن گیم بازی کنید.

در مجموع، هنگام استفاده از تبلت A7، تبلت رده بالایی را با خیال راحت نخواهید داشت، هرچند آن هم تبلت رده بالایی نیست. برای انجام کارهای روزمره و بازی، این دستگاه می‌توانست بهتر باشد.

باتری تبلت سامسونگ a7

  • باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 15 واتی

اگر تعادل بین نمایشگر نسبتا کم نور و عمر باتری بهتر را دارید، این تبلت دقیقاً همانی است که می‌خواهید. دستگاه‌های اندرویدی مدرن با پشتیبان‌گیری ضعیف باتری مواجه هستند، اما لازم نیست نگران این مشکل در تبلت Galaxy Tab A7 باشید.

همانند تبلت مدلLite 6S، این دستگاه نیز به باتری 7040 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. طی این بررسی، ما توانستیم در حین وبگردی و تماشای ویدیوها در یوتیوب با روشنایی 40 درصد حدود 13 ساعت وقت بگذرانیم. صرف زمان برای بازی در کنار کارهای معمولی عمر باتری را یک ساعت یا بیشتر کاهش می‌دهد، اما هنوز هم گزینه‌ای عالی است. بنابراین، هیچ شکایتی از آن بخش وجود ندارد.

باتری این دستگاه به مدت طولانی دوام می‌آورد، در عین حال، متاسفانه مدت زمان مشابهی برای شارژ این دستگاه لازم است. اگرچه ممکن است این مقاله کمی اغراق آمیز باشد، اما صادقانه بگویم، شارژ کردن این دستگاه تا 100٪ زمان زیادی لازم داشت تا کامل شود. مطمئناً لازم است یک شارژر سریع 15 واتی برای این دستگاه داشته باشید زیرا همراه دستگاه برای شما ارسال نمی‌شود. یا اینکه آماده باشید 3 ساعت و نیم صبر کنید تا دستگاه به طور کامل شارژ شود.

بلندگوهای سامسونگ a7

  • بلندگوهای چهارکاناله استریو به پشتیبانی فناوری دالبی اتموس
  • جک 3.5 میلی‌متری هدفون

بررسی کامل و قیمت تیلت سامسونگ a7

بلندگو چهارکاناله در A7 صدایی قوی، بلند و واضح ارائه می‌دهد. البته، بلندگوهای آن سطح بالا نیستند، اما در یک اتاق کوچک تا متوسط، خواهید دید که بازتولید صدا خوب است. حتی در بالاترین میزان، صدا تغییری نمی‌کند.

دوربین تبلت سامسونگ tab a7

  • دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو

دوربین‌ها، قوی‌ترین ویژگی این تبلت نیستند. بگذارید اینطور بگوییم، شما عکس‌های مناسب اینستا نخواهید داشت، اما تصاویری که این تبلت ثبت می‌کند هنوز هم قابل قبول هستند.

دوربین اصلی

دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی، به شرط وجود نور خوب، عکس‌های مناسبی می‌گیرد.

احتمالاً در تعطیلات برای گرفتن عکس‌هایتان از این تبلت استفاده نخواهید کرد.

دوربین سلفی

در مورد دوربین سلفی، که یک دوربین 5 مگاپیکسلی و در مرکز سمت راست قاب، که شما را مجبور می‌کند تا در تماس ویدیویی، تبلت را در حالت افقی قرار دهید. احتمالا به خاطر اینکه در حالت افقی، زاویه نمایش وسعت بیشتری را در بر می‌گیرد، جایگاه دوربین مناسب به نظر آید.

این دوربین برای گرفتن عکس‌های سلفی با کیفیت بالا مناسب نیست، زیرا تصاویر فاقد وضوح و جزئیات هستند، با این حال، برای کلاس‌ها و جلسات آنلاین، به خوبی کار می‌کند.

دوربین سلفی همچنین برای سیستم تشخیص چهره استفاده می‌شود و خیلی هم خوب کار می‌کند. در اتاق‌های تاریک، سیستم تشخیص چهره دچار مشکل می‌شود. بنابراین، بهتر است هنگام باز کردن قفل، به طور موقت نور صفحه نمایش را زیاد کنید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

مزایا و معایب تبلت سامسونگ tab a7

مزایامعایب
  • عمر باتری عالی که به راحتی می‌تواند دو روز دوام بیاورد.

  • یک پنل TFT متوسط با نمایشگر کم نور

  • تبلت برای استفاده از رسانه و پخش ویدئو مناسب است.

  • تنزل به خاطر کناره ضخیم‌تر

  • سیستم تشخیص چهره سریع.

  • تاخیر در اجرای انیمیشن‌ها هنگام جابجایی بین برنامه‌ها

  • عملکرد خوب برای یک تبلت مقرون‌به‌صرفه.


  • اسپیکر خوب


نتیجه‌گیری

در نهایت، موضع نهایی ما در مورد تبلتGalaxy Tab A7  چیست؟ این تبلت اندرویدی مقرون‌به‌صرفه، ابزارهای موردنیازتان را در یک سطوح متوسط ارائه می‌دهد. مطمئناً، اگر فقط صفحه نمایش روشن‌تری ارائه می‌کردند، می‌توانست خیلی بهتر باشد، اما با توجه به عمر باتری و پیکربندی مناسب برای استفاده از رسانه، این تبلت را به عنوان یک تبلت مقرون به صرفه ارزیابی می‌شود. فقط باید در نظر داشته باشید، به نسبت پولی که برای آن می پردازید، از تبلت Galaxy Tab A7  راضی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.