تبلت بازی: معرفی بهترین تبلت گیمینگ 2022

معرفی بهترین تبلت گیمینگ در سال 2022

اگرچه اکثر گوشی‌های هوشمند برای بازی عالی هستند، تبلت‌ ها با نمایشگرهای بزرگ خود بر تجربه شما می‌افزایند. آنها بدون به خطر انداختن قابلیت حمل، ساختار ایده‌آلی برای افرادی که عاشق بازی در مسافرت هستید، دارند. تبلت‌ گیمینگ، گرافیک و پردازنده‌های عالی دارند، بنابراین شما قدرت کافی برای اجرای جدیدترین برنامه‌ها را خواهید داشت. با این حال، انتخاب یک تبلت، به‌خصوص با توجه به مواردی مانند اندازه صفحه نمایش، باتری، سرعت کار و وضوح، راحت نیست.

فاکتورهای کلیدی خرید تبلت بازی چیست؟

یکی از فاکتورهای کلیدی که باید در نظر گرفته شود، قدرت پردازش است زیرا تعیین می کند با چه سرعتی می توانید بازی های مختلف را اجرا کنید. یک CPU همه کاره به همراه رم کافی به شما امکان می دهد بازی های سنگین را بدون تاخیر آزاردهنده انجام دهید.

کیفیت صفحه نمایش نیز مهم است زیرا شما می خواهید که تصاویری صاف و رنگارنگ نمایش دهد. تبلتی با رزولوشن 2K تصاویر مناسبی ارائه می دهد، اما برای تجربه بهتر می توانید یک تبلت 4K را انتخاب کنید. سایر ملاحظات عبارتند از عمر باتری، اندازه صفحه نمایش، وزن، عملکرد گرافیکی، ذخیره سازی و کیفیت صدا.

در این مقاله از چی بگیر قصد داریم بهترین تبلت‌ مناسب برای بازی که امروزه در بازار وجود دارد، را معرفی کنیم.

بهترین در کل

مزایا آیپد پرو اپل معایب آیپد پرو اپل
عملکرد باور نکردنیتقریباً هم‌قیمت با مک‌بوک
نمایشگر شکیل در مدل 12.9 اینچیفاقد Mini-LED در مدل 11 اینچی
طراحی خیره‌کننده
کارکرد عالی بخش اصلی
دارای پورت USB4/Thunderbolt3

بررسی iPad Pro

دو چیز که آی‌پد‌پرو (iPad Pro) را در هنگام بازی بالاتر از سایر گوشی‌ها قرار می‌دهد، صفحه‌نمایش 120هرتزی بزرگ، واضح و مسطح و همچنین قدرت پردازش قوی کاملاً بی‌رقیب آن است. ما مدل 11 اینچی را به خاطر کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن و قابل مدیریت‌تر بودن، به عنوان بهترین انتخاب معرفی می‌کنیم، اما اگر می‌خواهید در بازی‌هایی مانند Civilization VI غرق شوید، مدل 12.9 اینچی حتی بهتر هم هست. این بتلت با اکثر بازی‌های معروف آی‌پد‌پرو همخوانی دارد و همین ویژگی اکثر گیمرها را راضی نگه می‌دارد.

در آخرین به روزرسانی مک، سیستم عامل iPadOS16 ، همراه با نرم‌افزار Metal 3، قابلیت  MetalFXو بارگذاری سریع API، در دسترس کاربارن این تبلت است. یعنی می‌توانید هنگام اجرای سایر بازی‌ها (و برنامه‌ها) در پس‌زمینه هر برنامه دیگری را دانلود کنید. مرکز بازی‌های مک هم در بازی‌های گروهی، یکپارچه‌سازی منحصربه فردی داشته کهعلاوه بر صفحه نمایش بهتر، به راحتی میتوانید میزان پیشرفت و امتیازهای دوستانتان را هم ببینید. 

تبلت‌ های اپل به دلیل سطح آراستگی و بهینه‌سازی بسیاری از اپلیکیشن‌ها، بسیار متفاوت از اندروید هستند و این تفاوت در هیچ کجا چشم‌گیرتر از بازی‌ها نیست. این تبلت با ظاهری عالی، دارای Face ID مناسب و مجموعه‌ای از برنامه‌ها و بازی‌های سرگرم‌کننده واقعیت‌افزوده است. عمر باتری این تبلت آنقدر خوب است که شما را ساعت‌ها سرگرم نگه‌می‌دارد. اما نقطه‌ضعف آشکارش، هزینه بالا آن است.

تبلت Galaxy Tab S8 Plus سامسونگ

بهترین تبلت اندرویدی مختص بازی

  • مزایا تبلت سامسونگ S8
معایب تبلت سامسونگ S8 
قدرتمندعدم تعبیه جعبه صفحه کلید
سخت‌افزار خوب و شکیلبرخی از مشکلات نرم‌افزاری
نمایشگر مجلل
بلندگوهای عالی
powerhouse بهینه

بررسی تبلت سامسونگ گلکسی S8

اگر دستگاه اندرویدی را به iPad ترجیح می‌دهید، بهتر از تبلت Galaxy Tab S8Plus سامسونگ پیدا نخواهید کرد. با جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 که توسط 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه قابل‌ارتقا پشتیبانی می‌شود، انجام هر بازی، در صفحه نمایش 12.4 اینچی Super AMOLED با سرعت رفرش 120 هرتز، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. علاوه بر این طراحی اشعه به منظور جلوه‌های نوری واقعی‌تر در بازی‌ها، باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی، صدای AKG و Dolby Atmos و حق انتخاب از سه رنگ موجود هم به ویژگی‌های آن اضافه شده است.

حالت ویژه Game Booster سامسونگ یک تجربه بازی بدون تاخیر را نوید می‌دهد، علاوه بر این ویژگی، یک حالت مدیریت عملکرد بازی برای بهینه‌سازی عملکرد CPU و GPU هم تعبیه شده است. 

تبلت Galaxy Tab S8Plus از قلم S نیز پشتیبانی می‌کند که برای طراحی یا یادداشت‌برداری عالی است و همچنین به عنوان یک کنترل از راه دور دو برابر می‌شود.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

بهترین تبلت کوچک برای بازی

مزایا iPad Mini  اپلمعایب iPad Mini  اپل 
  • به اندازه کافی بزرگ برای انجام بیشتر کارها.

  • صفحه نمایش به اندازه کافی روشن نیست.

  • به اندازه کافی جمع و جور برای مسافرت کوتاه‌مدت.

  • برای تولید محتوا بسیار کوچک است.

  • عملکرد قدرتمند

  • جک هدفون ندارد.

  • بلندگوهای رسا


  • دارای USB-C


بررسی آیپد اپل mini

گیم‌ها روی صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر هم خوب کار می‌کنند. در بسیاری از تبلت‌ ها فضای کافی برای بازی آنلاین با وجود کوچکتر بودن اندازه تبلت وجود دارد. iPad Mini جدید کاملاً با این حالت مطابقت دارد. این مدل یک ارتقاء بزرگ نسبت به آخرین iPad Mini است و مدل 2021 از طراحی جدید بدون حاشیه بهره می‌برد تا سری کوچک iPad را وارد عصر مدرن کند. اگرچه ممکن است فکر کنید نسبت به مدل‌های قدیمی‌ترخوش‌فرم‌تر نیست، اما اضافه شدن پردازنده A15Bionic همچنان این تبلت کوچک را قدرتمند نگه داشته است. سرعت پردازش در بازی بسیار مهم است و این تراشه جدید به این منظور است که iPad Mini می‌تواند با قدرتمندترین تبلت‌ جهان همراه شود.

البته ویژگی اصلی آیپد مینی، اندازه نسبتا کوچک آن است. صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina عالی است، اما کوچک است. به این ترتیب، اگر طرفدار صفحه نمایش کوچکتر نیستید، این تبلت مناسب شما نیست. اما اگر به وسیله‌ای نیاز دارید که به راحتی بتوان آن را کنار گذاشت، iPad Mini خیلی خوب است. این ارزان‌ترین گزینه موجود نیست، اما گران‌ترین مورد هم نیست.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

بهترین تبلت مختص بازی جایگزین iPad

مزایا تبلت سامسونگ A7معایب تبلت سامسونگ A8
  • عمر باتری عالی

  • طول عمر سخت‌افزار می‌تواند یک مشکل باشد.

  • طراحی شیک


بررسی تبلت سامسونگ A7

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در این لیست، تبلت Galaxy Tab A7 سامسونگ است. این دستگاه، گزینه‌ای مناسب برای بازی، دارای وضوح صفحه نمایش 2000 در 1200 پیکسل و 3 گیگابایت رم است. در حالی‌که به وضوح چشمگیرترین دستگاه نیست، برای انجام بیشتر بازی‌های مورد علاقه شما باید مناسب باشد.

اگر چه نمی‌توانیم یک تجربه بازی جدید بدون هیچ تاخیری را قول دهیم، می‌توانیم صدای واضح بلندگوها را تضمین کنیم. این تبلت دارای جک هدفون است. اگر به دنبال خرید خوبی هستید، این یکی را حتما بخرید.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

تبلت Galaxy Tab A8 سامسونگ

مزایا تبلت سامسونگ A8معایب تبلت سامسونگ A8
  • عملکرد قوی و قابل اطمینان

  • دوربین‌های متوسط

  • عمر باتری قابل اعتماد


  • پورت USB-C برای شارژ سریع


بررسی تبلت سامسونگ A8

سامسونگ دارای شهرت بسیار خوبی در ساخت تبلت‌ های اندرویدی است که به اندازه آی‌پد اپل توانایی دارند، اما با هزینه کمتر. تبلت Galaxy Tab A8 جدیدترین محصول مقرون‌به‌صرفه سامسونگ است و علیرغم قیمت مناسب آن، ویژگی‌های مشابهی با برخی تبلت‌های ممتاز دارد.

تبلت Galaxy Tab A8 دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی فول‌اچ‌دی است که برای کار و زمان بازی مناسب است. این تبلت با چیپست هشت هسته‌ای و 3 گیگابایت رم که برای اجرای اکثر بازی‌ها کافی است، تمام اصول اولیه را برای گیمرها در اختیار دارد.

همچنین 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل افزایش و عمر باتری طولانی‌مدت ارائه می‌دهد. همینطور دارای یک پورت USB-C برای شارژ سریع است که شما را قادر می‌سازد ساعت‌ها دور از منبع برق باشید.

در پایان، اگر به دنبال خرج کردن پول کلان برای تبلت گیمینگ بعدی خود نیستید اما همچنان به وسیله‌ای قدرتمند نیاز دارید، تبلت Galaxy Tab A8 سامسونگ باید در صدر لیست شما باشد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید


در ادامه بخوانید : صندلی گیمینگ: راهنمای خرید صندلی بازی + قیمت روز


در ادامه بخوانید : لپ تاپ گیمینگ: خرید و معرفی بهترین لپ تاپ gaming 2022 با قیمت مناسب

یک تبلت گیمینگ به چه مقدار رم نیاز دارد؟

یک تبلت با رم 2 گیگابایتی تجربه بازی مناسبی را برای شما به ارمغان می آورد. اما، شما باید رم را خالی کنید و به طور مرتب فضا را آزاد کنید. علاوه بر این، برنامه های زیادی را در پس زمینه اجرا نکنید.

آیا می توانم PUBG را روی تبلت رم 2 گیگابایتی بازی کنم؟

بله، یک تبلت رم 2 گیگابایتی برای پخش PUBG کافی است. اما، اگر می‌خواهید گیم‌پلی روان‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با 3 گیگابایت رم آنرا تست کنید.

سریع ترین پردازنده برای بهترین تبلت برای بازی کدام است؟

در حال حاضر، پردازنده‌های هشت هسته‌ای سریع‌ترین پردازنده‌های بازار هستند. آنها دارای 8 هسته هستند و سرعت تبلت شما را افزایش می دهند. اما همه پردازنده ها سرعت یکسانی ندارند. این به برند آنها نیز بستگی دارد.

چگونه می توانم تبلت خود را سریعتر کنم؟

برنامه های غیر ضروری را که استفاده نمی کنید حذف کنید. به طور منظم داده های کش را حذف کنید و RAM را آزاد کنید. اجازه ندهید برنامه های بیش از حد در پس زمینه اجرا شوند.

تبلت‌ بازی چه تفاوتی با سایر تبلت‌ ها دارند؟

بیشتر تبلت‌ ها را می‌توان برای انجام بازی‌های ساده استفاده کرد، اما اگر یک گیمر مشتاق بازی هستید که ساعت‌های طولانی را صرف بازی‌های با پردازش بالا مانند Genshin Impact می‌کنید، به تبلتی نیاز دارید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. 

بنابراین، اگر بازی‌هایی با حجم فایل‌های سنگین بازی می‌کنید، به دنبال تبلت‌ گیمینگی باشید که فضای ذخیره‌سازی کافی دارند. به عنوان مثال، اپل آی‌پد پرو را در نظر بگیرید که تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد که برای اکثر بازی‌های سنگین فوق‌العاده هستند. تفاوت دیگر می‌تواند قدرت پردازش باشد. اکثر بازی‌های سنگین به یک پردازنده قدرتمند برای بازی یکپارچه نیاز دارند، بنابراین به دنبال تبلت‌ هایی مانند iPad Air و سری‌های Samsung Galaxy Tab A و Samsung Galaxy Tab S باشید که بارگذاری فوق‌العاده سریع و بازی بدون تاخیر را ارائه می‌دهند.

آیا ظرفیت باتری در تبلت‌ گیمینگ مهم است؟

مهم نیست دستگاهی که خریده‌اید چه قدرتی دارد؛ اگر عمر باتری خوبی نداشته باشد، نمی‌توانید از آن لذت کامل را ببرید. بنابراین، اگر به دنبال بازی یا اجرای مداوم بازی‌ها هستید، به دنبال تبلت‌ گیمینگ با حداقل 6 تا 8 ساعت عمر باتری باشید. دستگاه‌هایی مانند iPad Pro، iPad Air2022 اپل و Amazon HD Fire10 دارای 10 تا 13 ساعت کارایی با یک بار شارژ هستند که آنها را به گزینه‌های عالی برای انجام بازی‌های سنگین بدون وقفه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.