معرفی و قیمت بهترین ساعت هوشمند در سال 2022

معرفی بهترین ساعت هوشمند 2022

انواع مختلف ساعت‌ هوشمند روشی عالی برای دریافت اعلان‌ها از تلفن و ردیابی سلامتی، روی مچ دست هستند. در این مقاله از چی بگیر با استفاده از آخرین ساعت‌ هوشمند اندروید و آیفون، به بررسی این بهترین ساعت هوشمند پرداخته و چند اسمارت‌ واچ برتر را رتبه‌بندی کرده‌ایم.

اپل واچ سری 7 ممکن است انتخابی مشخص و راحت به نظر برسد، اما چه از اندروید استفاده کنید یا آیفون، رقبای بزرگ زیادی با سخت‌افزار عالی همچون سامسونگ، هواوی، آمازفیت و سایر برندها وجود دارد. در این رتبه‌بندی، ما بر بهترین ساعت هوشمند، دارای برخی از سطوح پشتیبانی از برنامه و اعلان‌ها تمرکز کرده‌ایم، اما اگر ابزار ساده‌تر و احتمالاً ارزان‌تری می‌خواهید، راهنمای ما برای بررسی بهترین ردیاب‌های تناسب اندام برایتان مفید خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

قبل از خرید ساعت هوشمند به نکات زیر دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

سازگاری در ساعت هوشمند: ساعت هوشمند را بدون تأیید اینکه با گوشی هوشمند شما کار می کند، نخرید. به عنوان مثال، اپل واچ ها فقط با آیفون ها کار می کنند. 

ویژگی های تناسب اندام: اگر علاقه مند به تناسب اندام هستید، ساعتی با سنسور ضربان قلب و GPS (برای ردیابی دویدن های خود) انتخاب کنید.  

عمر باتری ساعت هوشمند: هنگام خرید به عمر باتری رتبه بندی شده توجه کنید. ساعت‌ های هوشمند هیبریدی که بیشتر شبیه ساعت‌های آنالوگ هستند، بیشترین عمر باتری را دارند، اما صفحه‌نمایش لمسی ندارند. 

بند و دسته قابل تعویض: بررسی کنید که بند یا سگک ساعت قابل استفاده و تعویض آسان باشد. همچنین مطمئن شوید که یافتن باندهای جایگزین برای شما آسان است.

به خاطر داشته باشید که راحتی و سهولت در بستن ساعت به مچ دست اهمیت زیادی دارد. ما قطعاً از هر گونه ساعت هوشمند با گیره های دست و پا گیر که برای باز و بسته شدن به نیروی بیش از حد نیاز دارند اجتناب می کنیم. خوشبختانه، بیشتر ساعت های جدید از سگک های استاندارد استفاده می کنند. 

صفحه نمایش ساعت هوشمند: اکثر ساعت‌های هوشمند از یک صفحه نمایش LCD رنگارنگ یا صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را رنگی ببینید. این امر باعث کوتاه تر شدن عمر باتری ساعت می‌شود. اگرچه سازندگان ساعت‌ های هوشمند در حال بهبود کارایی دستگاه‌ ها هستند. باتری برخی از این نوع ساعت ها می‌توانند چندین روز، و حتی چندین هفته‌ها، دوام بیاورند، اما اگر می‌خواهید طولانی‌ترین استقامت را داشته باشید، باید صفحه نمایش سیاه و سفید را انتخاب کنید.

 

بررسی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch4 Classic 42mm

مزایا

معایب

  • تا این لحظه، این ساعت هوشمند بهترین تجربه از اندروید پوشیدنی (Wear OS) را دارد.
  • تنها برای کاربران Samsung Galaxy بهترین عملکرد را ارئه می‌دهد.
  • دارای طراحی لمسی است.
  • طراحی کلاسیک ظاهر آن، هزینه‌ای اضافی به خریدار آن تحمیل می‌کند.
  • عملکردی عالی دارد.

ساعت گلکسی واچ سامسونگ قبلاً بهترین تراشه ساعت هوشمند نسبت به اپل واچ بود، اما سری گلکسی واچ 4 در سال 2021 علاوه بر آن، تغییر بزرگی در چشم‌انداز وسیع‌تر ابزار پوشیدنی را نشان داد.

Watch4Classic ممکن است با قاب چرخشی مشخص خود، به طور کامل شبیه گلکسی واچ 3 سال قبل به نظر برسد اما استفاده طولانی مدت سامسونگ از سیستم عامل Tizen به پایان رسیده و به واسطه مشارکت با Google، تجربه جدیدی از Wear OS (همراه با چند ترفند مشخص سامسونگ) در سری Watch4 خواهید داشت.

فراتر از تجربه کاربری ممتاز، این ساعت هوشمند به کاربران گلکسی سامسونگ امکان دسترسی به داده‌های سلامتی جدید مانند تجزیه و تحلیل ترکیب بدن و همینطور ویژگی تست قلب (ECG) و تشخیص AFib (ریتم نامنظم قلب) را می‌دهد.

سامسونگ واچ 4 با استفاده از سیستم عامل Wear OS به تعداد متنوعی از واچ فیس‌ها و برنامه‌های مختلف نیز دسترسی دارد که مدل‌های قبلی امکان استفاده از این برنامه‌ها را نداشتند.

Watch4Classic برای کاربران گلکسی سامسونگ بهترین تجربه با حداقل هزینه مخصوصا با استایل کلاسیکش را دارد. برای سایر کاربران اندرویدی هم تجربه استفاده از یک ابزار پوشیدنی عالی را ارائه می‌دهد.



 

 

نوع کاربری

رسمی/ روزمره/ ورزشی

ابعاد

۴۵.۵x۴۵.۵x۱۱.۰ میلی‌متر

وزن 

گرم

جنس بند 

سیلیکون 

رزولوشن صفحه نمایش

۴۵۰ × ۴۵۰ پیکسل

سیستم عامل

Android Wear
سازگار با محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید ۶.۰ و بالاتر

حافظه داخلی

16000

حس گرها

ژیروسکوپ (Gyro) /سنجش اکسیژن خون (SPO۲) /سنجش نور محیط شتاب‌سنج (Accelerometer) /شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)/ فشارسنج (Barometer)/ گام شمار /نوار قلب (Electrocardiogram)

ظرفیت باتری

۳۶۱ میلی آمپر ساعت


مزایا

معایب

شارژر بسیار سریع

  • سنسور جدید ندارد

به روز رسانی های منظم

  • باتری آن تغییر زیادی نسبت به مدل‌های قبلی نکرده است.

طیف وسیعی از عملکردها

فقط با آیفون سازگار است.

نمایشگر عالی

قیمت بالا

مجموعه ای دقیق از داده های تناسب اندام و سلامتی.


در حالی که اپل واچ سری 7 ، تنها یک ارتقاء تدریجی نسبت به سری 6 سال 2020 به حساب می‌آید، اما این باعث نمی‌شود یکی از بهترین ساعت‌ های هوشمندی نباشد که می‌توانید بخرید.

در کنار تمام تغییرات و بهبودهای اپل واچ قبلی، یعنی ارتفاع‌سنج همیشه فعال و مانیتورینگ اکسیژن خون، سری 7 شارژ سریع‌تر (33٪ سریعتر از نمونه‌های قبلی) و یک صفحه نمایش جدید (20٪ بزرگتر) دارد. در حالی که حاشیه‌ها حدود 40 درصد نازک‌تر شده‌اند که به ساعت ظاهر پیشرفته‌تری می‌دهد و در عین حال سازگاری با بندهای اپل واچ موجود را حفظ می‌کند.

اجرای کامل WatchOS8 به معنای پشتیبانی جدید از فعالیت‌های تمرینی مانند پیلاتس و ویژگی‌های ایمنی مفید جدید، مانند تشخیص سقوط در حین دوچرخه‌سواری است.

اپل واچ سری SE هم جایگزین مناسبی برای افرادی است که در مورد ویژگی‌هایی مانند ECG و نظارت بر اکسیژن خون نگران نیستند و می‌خواهند کمی در هزینه اپل واچ صرفه‌جویی کنند.



 

 

نوع کاربری

رسمی/روزمره/ ورزشی

ابعاد قاب

۴۵x۳۸x۱۰.۷ میلی‌متر

وزن

51.5 گرم

جنس شیشه 

Ion-X Glass

جنس بدنه

استیل ضدزنگ

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی خازنی /مقاوم دربرابر ترک خوردگی/ مقاوم دربرابر گرد و غبار /۱۶ میلیون رنگ صفحه نمایش همیشه روشن است.

سیستم عامل 

WatchOS

سازگاری

سازگار با iOS ورژن ۱۴ به بالا و گوشی‌های iPhone ۶s به بالا




نوع کاربریروزانه/ رسمی/ ورزشی
ابعاد قاب۴۵.۵x۴۵.۵x۱۱.۰ میلی‌متر
وزن30 گرم
نوع صفحه نمایش اصلی
Circular Super AMOLED
رزولوشن صفحه نمایش
۴۵۰ × ۴۵۰ پیکسل
سازگاریسازگار با محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید ۶.۰ و بالاتر
حافظه داخلی16000
حس گرهاژیروسکوپ (Gyro)/ سنجش اکسیژن خون (SPO۲) /سنجش نور محیط /شتاب‌سنج (Accelerometer) /شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)/ فشارسنج (Barometer) /گام شمار /نوار قلب (Electrocardiogram)


مزایامعایب
  • تا این لحظه، بهترین تجربه Wear OS را ارائه کرده است.
  • فقط برای کاربران Samsung Galaxy دارای عملکرد کامل است.

  • دارای طراحی قابل تنظیم است.

  • عملکردی عالی دارد.

ساعت سامسونگ مدل Galaxy Watch4

اگر از طرفداران قاب چرخان فیزیکی Watch4Classic (با قیمت اضافی برای طراحی متمایز آن) نیستید، پس ساعت استاندارد سامسونگ گلکسی واچ 4 راه‌حل مناسبی است.

مانند مدل کلاسیک، در دو اندازه بدنه موجود است، اما برای شخصی‌سازی بیشتر در طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها عرضه می‌شود. کل طراحی مدرن‌تر است و با یک قاب دیجیتال کامل شده که از بازخورد لمسی نیز بهره می‌برد.

بجز عملکرد و تجربه کاربری جدید مبتنی بر Wear OS3، در مقایسه با مدل کلاسیک بدون تغییر باقی مانده است. به این معنی که Watch4 یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند ممتاز با ویژگی‌های برتر دارای فروشگاه Google Play، عملکرد ECG (باز هم فقط برای کاربران Samsung Galaxy) و پشتیبانی از تعداد زیادی از برنامه‌های متنوع است.

علاه بر این در مقایسه با Watch4Classic قیمت اولیه بسیار پایین‌تری دارد.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTR 3 Pro

مزایامعایب
دارای طراحی زیبایی است.سنسور تشخیص سقوط ندارد.
صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای دارد./نمایشگر همیشه روشنپشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث به طور موقت مختل شده است.
ضد گرد و غبار و ضد آب است.
دارای صفحه نمایش لمسی.
با iOS و اندروید سازگار است.
به صورت خودکار همگام سازی می شود

ساعت هوشمند امیزفیت مدل GTR 3 Pro، به عنوان بلندپروازانه‌ترین ساعت هوشمند Zepp، نسبت به همتای همنام خود (GTR3) دارای صفحه نمایش واضح‌تری است و از نرخ تازه‌سازی بالاتری پشتیبانی می‌کند که تعامل ساده‌تری با کاربر ایجاد می‌کند.

سیستم عامل جدید Zepp به زودی به پشتیبانی اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا می‌کند. اما در حال حاضر، با 150 فیس‌واچ (که برخی از آنها متحرک هستند) و پشتیبانی از 150 فعالیت قابل ردیابی و همچنین BioSensor بهبود یافته که حتی در هنگام شنا نیز کار می‌کند، عرضه می‌شود.

پشتیبانی از دستیار صوتی نیز زمانی که ساعت به اینترنت متصل است یا یک جایگزین اصلی آفلاین در صورت عدم اتصال دارد، بخشی از فرآیند همگام‌سازی با الکسا است.



نوع کاربریروزانه/رسمی/ ورزشی
وزن32 گرم
جنس شیشهمعدنی
جنس بدنهآلومینیوم
نوع صفحه نمایش اصلی
Ultra HD AMOLED
فناوری مکان یابیGLONASS
سازگاریاندروید ۷ یا ios ۱۱ به بالا
ظرفیت باتری۴۵۰ میلی آمپر ساعت
ویژگی ها پشتیبانی از ۱۵۰ فعالیت ورزشی/ پشتیبانی از سیستم عامل Zepp OS /باتری ۴۵۰ میلی آمپر ساعتی/ سطح اکسیژن خون /معیار PAI اندازه گیری سطح استرس یادآور سیکل بانوان / قابلیت اشتراک گذاری با Apple Health و Google Fit


ساعت موبووی مدل tic watch pro3 gps

مزایامعایب
مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را دارد.برنامه اصلی آن هنوز جای کار دارد.
جزء کالاهای با دوام است.در برخی از مسائل همگام‌سازی با اختلال همراه است.
نمایشگر دارای تکنولوژی منحصر به فرد است.

ساعت هوشمند موبووی مدل tic watch pro3 gps، یکی از مقاوم‌ترین ساعت‌ های هوشمند این شرکت است. که با فناوری نمایشگر دوگانه خط Pro را در قالبی مقاوم ادغام کرده، Wear OS2 را اجرا می‌کند و طول عمر باتری عالی و تحسین‌برانگیزی ارائه می‌دهد.

این ساعت نمی‌تواند کاملاً با عمر باتری ساعت‌های پریمیوم در فضای باز مانند Grit X Pro پلار یا ساعت‌هایی که سخت‌افزار متوسط‌‌تری دارند، مانند پیشنهادات اخیر Amazfit برابری کند، اما در حال حاضر هیچ ابزار دیگری در فضای ساعت‌های هوشمند تا این حد مقاوم و توانمند وجود ندارد.

علاوه بر وعده به روز رسانی Wear OS3، ساعت هوشمند Pro3Ultra دارای یک صفحه نمایش تمام رنگی AMOLED و یک صفحه نمایش تک رنگ FSTN است که در شرایط ضروری میتواند به افزایش طول عمر از 3 تا 45 روز در هر بار شارژ کمک کند.



کاربریروزانه/ رسمی/ ورزشی
ابعاد۴۷x۴۸ میلی‌متر
جنس بدنه جنس بدنه استیل و نایلون میباشد
جنس شیشهGorilla Glass ۳
صفحه نمایشamoled retina crystal+FTSN/ دارای دو صفحه نمایش
رزولوشن صفحه نمایش۴۵۴x۴۵۴
اتصالات Bluetooth/NFC/WiFi
حسگرهاحجم‌سنج نوری (PPG) /ژیروسکوپ (Gyro) سنجش اکسیژن خون (SPO۲) /سنجش نور محیط /شتاب‌سنج (Accelerometer) /شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)/ فشارسنج (Barometer)/ گام شمار
نوع باتریلیتیوم یون قابل شارژ


ساعت هوشمند هوآوی مدل Watch 3

مزایامعایب
دارای طراحی شیک و مقاوم است.دارای میکروفن با عملکردی ضعیف است.
تجربه کاربری ارزشمندی ارائه می‌دهد.
مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را دارد.

در حالی که سری Watch GT هواوی برای مدت زمان طولانی‌ای، به عنوان پیشرو خط ساعت‌های هوشمند بود، Watch3 هواوی در سال 2021 با معرفی سیستم عامل HarmonyOS و عملکرد قدرتمندتر، تجربه ساعت‌های هوشمند تثبیت شده این شرکت را ارتقا داد.

Watch3 در مجموعه‌ای کامل عرضه می‌شود و با هر بند 22 میلی‌متری می‌تواند هماهنگ شود، در حالی که با حسگری فوق‌العاده عالی برای ردیابی فعالیت و استراحت، در سطوح موثری از درک برنامه سلامتی هواوی تنظیم شده است.

 برخلاف Wear OS که ظاهراً در حال از دست دادن پشتیبانیWear OS3  از iOS می‌باشد، Watch3 هوآوی با اندروید و آیفون کار می‌کند و آن را به یکی از معدود ساعت‌های هوشمند سطح بالا تبدیل کرده است.



کاربریرسمی/روزمره/ورزشی
ابعاد قاب۱۲.۱۵×۴۶.۲×۴۶.۲ میلی‌متر
وزن53 گرم
جنس بدنهاستیل ضدزنگ
اندازه و نوع صفحه نمایشAMOLED/۱.۴۳
سیستم عاملHarmonyOS
سازگار با سیستم عامل اندروید ۶ و بالاتر سازگار با سیستم عامل iOS ۹.۰ و بالاتر سازگار با سیستم عامل HarmonyOS
حافظه داخلی16 گیگابایت
حس گرهاحسگر نور محیط /ژیروسکوپ (Gyro) شتاب‌سنج (Accelerometer)/ شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)


در ادامه بخوانید : اپل واچ: کامل ترین بررسی ساعت های اپل واچ (قیمت روز)

ساعت هوشمند هوآویی watch gt3pro

زیباترین ساعت هوشمند.خرید و قیمت ساعت هوشمند هوآویی

مزایامعایب
دارای ردیابی فعالیت به صورت گسترده است.قیمت بالایی دارد.
از مواد درجه یک ساخته شده و طراحی شیکی دارد.پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث آن ضعیف است.
عمر باتری آن عالی است.در گزارش اعلان‌ها، متناقض عمل می‌کند.

اگر طراحی‌های لوکس تیتانیوم و سرامیکی برای متقاعد کردن شما کفایت نمی‌کند، بهتر است اطلاع داشته باشید که Watch GT3Pro هواوی، برخی از قوی‌ترین ابزار‌های ردیابی تناسب اندام را نیز در هر ساعتی ارائه می‌کند.

این ردیابی‌ ها شامل پشتیبانی از بیش از 100 نوع تمرین، حتی پشتیبانی جدید غواصی آزاد است و همه چیز از ضربان قلب و حداکثر اکسیژن مصرفی گرفته تا ارتفاع و سرعت را ردیابی می‌کند. ابزارهایی مانند مربی دویدن مجهز به هوش مصنوعی ( AI-powered running coach and) و زندگی سالم شمروک (Healthy Living Shamrock) نیز برای کمک به بهبود تناسب‌اندام و تندرستی در دسترس شما هستند. همینطور ساختار عمر باتری دارای ماندگاری تا حدود 14 روز می‌باشد.

سری GT3Pro که در طیف وسیعی از طرح‌ها و دو اندازه بدنه (46 میلی‌متر و 42 میلی‌متر) موجود است، خود را به‌عنوان یک ساعت هوشمند انعطاف‌پذیر و قابل توجه معرفی کرده است.

چرا به یک ساعت هوشمند احتیاج داریم؟

 می توان از ساعت هوشمند برای دریافت اعلان ها، برقراری و دریافت تماس های تلفنی و دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده کرد. اغلب آنها به ردیاب های تناسب اندام پیشرفته مجهز هستند که می توانند هر حرکتی را که انجام می دهید تجزیه و تحلیل کنند و برخی از برنامه های آنها واقعاً مفید هستند. 

به عنوان مثال، می توانید، لیست کارهای روزانه را پیگیری کنید و به کتاب های صوتی گوش دهید. در واقع، خواهید دید که اکثر برنامه های محبوب گوشی های هوشمند اکنون دارای نسخه های ساعت هوشمند هستند.

مزایای استفاده از ساعت هوشمند چیست؟

  • دسترسی سریع به اعلان ها: اگر در مورد عملکرد اصلی یک ساعت صحبت می کنید - قطعاً زمان را به شما نشان می دهد. اما در مورد ساعت هوشمند، مهم ترین عملکرد این است که اعلان ها را به شما نشان دهد و دسترسی سریع به آنها خواهید داشت. 
  • هرگز تماس های خود را از دست نمی‌دهید: اگر در خیابانی شلوغ هستید، مخصوصاً در هنگام دوچرخه سواری، بسیار طبیعی است که تماسی را از دست بدهید زیرا صدای زنگ و لرزش برای شما کافی نبوده که متوجه شوید. هنگامی که شخصی با شما تماس می گیرد یا به شما پیام می دهد، ساعت های هوشمند لرزشی ایجاد می کنند و شما به سرعت متوجه تماس می‌شوید.
  • اطلاعات شخصی و ردیابی سلامت: ساعت های هوشمند به شما این امکان را می دهد که قدم های خود را بشمارید، بنابراین می توانید هر روز برای رسیدن به اهداف خود ورزش کنید. داده‌های خواب شما را تجزیه و تحلیل می‌کند. این مورد واقعا می تواند به شما کمک کند تا تنظیمات لازم را برای خواب بهتر انجام دهید.
  • تماس بگیرید و پیامک بفرستید: برخی از ساعت‌ های هوشمند به شما امکان می‌دهند با وجود اینکه صدا بسیار کم است، تماس برقرار کنید. می توانید پیامک ارسال کنید و همچنین آنها را بخوانید.
  • جهت یابی: اگر فردی هستید که زیاد سفر می‌کنید، یک ساعت هوشمند می‌تواند برای شما بسیار ضروری باشد. ساعت هوشمند مجهز به GPS به شما امکان می دهد راحت سفر کنید.

معایب ساعت هوشمند چیست؟

  • داده های نادرست: اگرچه ساعت‌ های هوشمند می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد ورزش و تناسب اندام به شما ارائه دهند، بسیاری از تست‌ها نشان می‌دهند که داده‌ها ۱۰۰٪ دقیق نیستند. امیدواریم که برندها روی بهبود بازخورد سنسور و تجزیه و تحلیل داده ها کار کنند.
  • عمر باتری محدود: عمر باتری یکی دیگر از مشکلات ساعت هوشمند است. ساعت های هوشمند معمولاً 1 تا 2 روز پس از شارژ کامل قابل استفاده هستند. اما برخی از ساعت ها حتی یک روز هم دوام نمی آورند. اگر فراموش کنید تا پایان روز ساعت خود را شارژ کنید، صبح روز بعد یک ساعت بی استفاده خواهید داشت.
  • ابزار ضروری نیست: ساعت‌ هوشمند زندگی شما را آسان می‌کنند، اما قطعاً می‌توانید بدون آن زندگی کنید. لوازم جانبی ضروری نیست. همچنین ساعت های هوشمند همگام با گوشی های هوشمند کار می کنند و هرگز نمی توانند جایگزین تلفن همراه شوند.
  • قیمت ساعت هوشمند: ساعت های هوشمند به علت ویژگی های خاص که دارند معمولا قیمت های بالایی دارند. 

 سخن آخر:

امروزه گزینه های زیادی از ساعت هوشمند در بازار وجود دارد و انتخاب یک مدل جدید می تواند دلهره آور باشد. اینکه به دنبال چه چیزی باشید و چگونه گزینه های خود را اولویت بندی می کنید بسیار مهم است. ویژگی ها، حسگرها و سازگاری تنها آغاز راه هستند. قبل از اینکه مقدار زیادی پول هزینه کنید، راهنمای خرید ما در چی بگیر می تواند به شما کمک کند ساعت هوشمند مناسب خود را انتخاب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ساعت هوشمند قیمت انواع ساعت هوشمند