کیبورد گیمینگ: معرفی و قیمت بهترین کیبورد بازی

بهترین کیبورد گیمینگ کدام است؟

در حالی که بهترین کیبورد گیمینگ تا حد زیادی به موقعیت هر کاربر بستگی دارد، چند توصیه کلی وجود دارد که می توانم با توجه به آنها بهترین کیبورد گیمینگ را انتخاب کنیم.  همه کیبوردهای محبوب چند چیز مشترک دارند: 

  • کلیدهای مکانیکی
  • طراحی ساده و نورپردازی RGB. (نورپردازی RGB اکیداً ضروری نیست، اما یکی از آن چیزهایی است که به طرز شگفت انگیزی پس از مدتی استفاده از آن به سختی می توان از آن چشم پوشی کرد.)

بهترین کیبورد گیمینگ که می‌توانید در حال حاضر بخرید، Corsair K70 RGB Mk2 است. این کیبورد رنگارنگ به شما امکان می‌دهد سوئیچ کلید Cherry MX مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید این کیبورد فوق‌العاده طراحی شده و استفاده از آن راحت است.

بررسی بهترین کیبورد گیمینگ موجود در بازار

کیبورد گیمینگ کورسیر مدل K70 RGB MK.2

کیبورد گیمینگ کورسیر مدل K70 RGB MK.2

مشخصات فنی
نوع صفحه کلید مکانیکی
نوع روشناییRGB 
نوع اتصال باسیم
منبع تغذیه پورت USB
تعداد کلید 104 عدد

به ندرت پیش می‌آید که محصولی مانند Corsair K70Mk.2 را آزمایش کنیم و متوجه شویم که هیچ نقص قابل توجهی ندارد. 

به لطف کلیدهای اصلی Cherry MX، این کیبورد راحت است و تجربه تایپ بی عیب و نقصی را ارائه می‌دهد و به کمک گزینه‌های نورپردازی RGB گسترده، دارای طراحی فوق‌العاده و ظاهری زیبا است. اما مهمتر از همه، در گیم بازی کردن، معجزه می‌کند، چرا که هر دستوری را به سرعت و با دقت اجرا می‌کند. حتی می‌توانید پروفایل های سفارشی و شخصی مورد نظرتان را برای هر یک از بازی های مورد علاقه‌تان تنظیم کنید، سپس یک الگوی نورپردازی را برای همراهی با آن انتخاب کنید.

کیبورد K70Mk.2 از کلیدهای رسانه‌ای مجزا گرفته تا حالت بازی آن، که از بیرون رفتن تصادفی از بازی جلوگیری می‌کند، لذت‌بخش است.

 اگر بتوانید قیمت بالای آن را بپردازد، کیبورد K70Mk.2 تقریباً بهترین کیبورد گیمینگی است که می‌توانید بخرید.

دلایل خرید

  • طراحی زیبا
  • قطعات باکیفیت

دلایل عدم خرید

  • قیمت بالا

کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل CYNOSA V2

کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل CYNOSA V2

مشخصات
نوع صفحه کلیدغشایی
روشنایی صفحه کلیدRGB
نوع اتصالباسیم 
ضربه پذیری کلیدها80 میلیون کلیک

Razer Cynosa V2 یک کیبورد گیمینگ ارزان قیمت است که برای تازه‌واردان به دنیای بازی های رایانه شخصی مناسب است. این کیبورد ساده یا به اصطلاح ممبرین، فاقد کلیدهای مکانیکی راحت مدل‌های گران‌قیمت‌تر است. 

Cynosa V2 دارای نورپردازی کامل RGB، حالت بازی قابل برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی گیم در حین بازی، کلیدهای رسانه مجزا و حتی مدیریت کابلی خوبی است.

اگر بخواهیم منصف باشیم، حتما دلیلی وجود دارد که چرا کیبورد های ساده معمولاً بسیار ارزان قیمت هستند و Cynosa V2 هرگز از سبک خاص خود فراتر نمی‌رود.

 تایپ با این صفحه‌کلید تجربه‌ای است که ارزشش را ندارد و ممکن است با سرعت ورودی مدل های جذاب‌تر و بهینه‌شده برای بازی های آنلاین مطابقت نداشته باشد. 

برنامه‌نویسی نورپردازی RGB نیز سخت‌تر از آن چیزی است که باید باشد. اما اگر قبلاً بیشتر پول خود را برای جمع کردن یک رایانه شخصی فانتزی خرج کرده‌اید و نیاز به خرید لوازم جانبی دارید، Cynosa V2 انتخاب خوبی است.

دلایل خرید

  • نورپردازی قوی
  • نمایه ها و حالت بازی
  • قیمت مناسب

دلایل عدم خرید

  • نرم افزار پیچیده
  • طراحی ساده

کیبورد مخصوص بازی راک کت مدل Vulcan 121 AIMO

مشخصات
نوع صفحه کلیدمکانیکی
روشناییRGB
نوع اتصالباسیم
منبع تغذیهUSB

آخرین باری که از صفحه‌کلید خود تعریف کردید، کی بود؟ وقتی Roccat Vulcan Aimo121 را بررسی می‌کردم، زنجیره ثابتی از همکارانم که از کنار میز من رد می‌شدند، می‌گفتند کیبوردم بسیار زیبا است. Vulcan Aimo121 دارای یک شاسی مشکی براق با طراحی ظریف است که در بالای آن سوئیچ های روشن و شفاف و کلیدهای بسیار لطیف و سبک مشکی را خواهید دید. اگر صفحه‌ کلید را با جلوه‌های نورپردازی رنگین‌کمانی با استفاده از نرم‌افزار Roccat Swarm تنظیم کنید، ممکن است برایتان مشکل باشد که چشم از آن بردارید.

البته زیبایی، تنها ویژگی‌ای نیست که موجب جذابیت Vulcan Aimo121 می‌شود. تجربه تایپ با این کیبورد، سریع و راحت هست و عملکرد آن در زمان بازی بی عیب و نقص است. 

می‌توانید پروفایل‌هایی را برای بازی‌های جداگانه تنظیم کنید و به کمک دکمه‌های رسانه‌ای مجزا، موسیقی دلخواهتان را با یک ضربه کنترل کنید.

دلایل خرید

  • طراحی زیبا
  • انتخاب سوئیچ های کلیدی
  • عملکرد عالی

دلایل عدم خرید

  • قیمت بالا

کیبورد مخصوص بازی استیل سریز مدل Apex 5

کیبورد گیمینگ استیل سریز مدل Apex5

مشخصات
نوع صفحه کلیدغشایی/مکانیکی
روشناییRGB
نوع اتصالباسیم
منبع تغذیهUSB

هر چند وقت یکبار، یک صفحه‌کلید گیمینگ مانند SteelSeries Apex5 به بازار عرضه می‌شود. این مدل ها نرمی صفحه‌کلید ساده را با واکنش‌پذیری صفحه‌کلید مکانیکی ترکیب می کنند. البته همیشه هم موفق نیستند، اما قیمت مناسبی دارند. Apex5 در واقع تجربه بهتری نسبت به صفحه‌کلید سنتی ساده و ممبرین، با کلیدهای کمی راحت‌تر و نورپردازی کامل RGB دارد.

مسلما، Apex5 نیز برای کسب مزایای بیشتر، کمی ریسک کرده که به طور کامل جواب نگرفته است. صفحه نمایش کوچک OLED در گوشه بالا سمت راست مزیت زیادی به این کیبورد اضافه نمی‌کند و کاهش قیمت این کیبورد نیز مزیت قابل توجهی نسبت به یک صفحه‌کلید مکانیکی کامل نیست، به خصوص اگر دارای نورپردازی RGB نباشد.

با این حال، اگر می‌خواهید وارد دنیای کیبوردهای مکانیکی گیمینگ که در حال حاضر به طور کامل فاقد نسخه های بازنگری شده هستند، شوید، Apex5 یک مدل با امکانات متوسط خوب است.

دلایل خرید

  • عملکرد خوب در بازی
  • کلید چند رسانه ای هوشمند

دلایل عدم خرید

  • هیبرید غشایی/مکانیکی چیز زیادی اضافه نمی کند
  • قیمت بالا

کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل BlackWidow V3 Mini HyperSpeed

مشخصات
نوع صفحه کلیدمکانیکی
روشناییRGB
درگاه ارتباطیدانگل USB
نوع اتصالبلوتوث
دوگانه بی‌سیم و باسیم

Razer BlackWidow V3Mini Hyperspeed یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ کوچک است که می‌توانید بخرید. برخلاف مدل های کوچکتر، V3Mini Hyperspeed حدود 65 درصد امکانات یک کیبورد کامل را دارد. این بدان معنی است که شما مجبور نخواهید بود کلیدهای جهت‌دار مجزا یا یک دکمه مختص حذف را از دست بدهید. این خبری عالی برای تایپیست های مستعد و ماهر است. برای گیمرها، V3Mini Hyperspeed دارای سوئیچ های راحت سبز یا زرد رنگ Razer و همچنین نورپردازی کامل RGB است که می‌توانید با سایر تجهیزات Razer خود هماهنگ کنید.

مسلما BlackWidow V3Mini Hyperspeed با توجه به اندازه آن بسیار گران است. به عنوان یک کیبورد بی سیم با قابلیت نورپردازی قدرتمند، می‌توانید حداقل در تنظیمات پیش فرض، از باتری خیلی سریع استفاده کنید. 

با این حال، اگر فضای میز شما محدود است، BlackWidow V3Mini Hyperspeed برای تایپ کردن، برای بازی و برای صرفه‌جویی در فضای کاری، انتخاب خوبی است.

دلایل خرید

  • طراحی ساده
  • سوئیچ های راحت

دلایل عدم خرید

  • گران قیمت
  • عمر باتری کوتاه در تنظیمات پیش فرض

 


در ادامه بخوانید : دسته بازی: راهنمای خرید و قیمت دسته بازی کامپیوتر و موبایل

کیبورد گیمینگ کورسیر مدل K70RGB TKL سری  CHAMPION

کیبورد Corsair K70RGB TKL Champion Series با اینکه کوچک و جمع و جور است، اما یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگی است که می‌توان خرید. این ویژگی بخصوص برای افراد علاقه‌مند به مدل (tenkeyless)TKL یا کیبورد فاقد صفحه‌کلید اعداد، مناسب است. K70RGB TKL مانند همتای کامل خود، Corsair K70Mk.2، دارای کلیدهای Cherry MX معتبر، طراحی فوق‌العاده و نرم‌افزار قوی است و می‌توانید الگوهای نورپردازی پیچیده را سفارشی‌سازی کنید، پروفایل‌هایی را برای بازی‌های جداگانه تنظیم کنید یا حتی هر کلیدی را که انتخاب می‌کنید دوباره برنامه‌ریزی کنید. در مجموع، این کیبورد، سیستمی همه‌کاره است.

مانند سایر کیبوردهای کورسیر، K70RGB TKL بسیار گران قیمت است. علاوه بر این، در حالی که دسترسی به کلیدهای رسانه‌ای گسسته آن اسان است، پیکربندی غیراستاندارد آنها، استفاده از آن را کمی دشوارتر از آنچه در یک مدل با اندازه کامل می‌بینید، می‌کند. صرف نظر از آن، Corsair K70RGB TKL یک دستگاه تقریبا بی‌عیب و نقص است.

چطور بهترین کیبورد گیمینگ را انتخاب کنیم؟

برای یافتن بهترین کیبورد گیمینگ بر اساس تنظیمات سیستم‌تان سه مورد قابل توجه وجود دارد: طراحی، امکانات و قیمت. با این حال، هر سه این موارد به هم مرتبط هستند چرا که صفحه‌کلیدهایی با طراحی های پیچیده‌تر و ویژگی های جذاب‌تر هزینه بیشتری دارند. صفحه‌کلیدهای ساده‌تر ارزان‌تر هستند. هیچ ترفند و رمز و راز خاصی برای یافتن بهترین کیبورد گیمینگ وجود ندارد.

اولین چیزی که باید تعیین کنید این است که آیا یک صفحه‌کلید با اندازه کامل می‌خواهید یا کیبوردی tenkeyless و فاقد برخی کلیدها. این یک تصمیم بسیار ساده است:

  • صفحه‌کلیدهای سایز کامل دارای صفحه اعداد جداگانه در سمت راست هستند، در حالی که مدل‌های tenkeyless چنین نیستند. اگر کار مولد زیادی انجام می‌دهید، یک پد اعداد ارزشمند است وگرنه، می‌توانید از آن اجتناب کنید و کمی پس‌انداز مالی داشته باشید.

در طول این مدت، اگر یک کیبورد گیمینگ مکانیکال می‌خرید، باید در نظر بگیرید که چه نوع سوئیچ هایی را می‌خواهید. 

Cherry MX به طور کلی دارای استاندارد طلایی است. رایج‌ترین انواع سوئیچ های Cherry عبارتند از:

  • قرمز که بی‌صدا و خطی است
  • قهوه‌ای که بی‌صدا و لمسی است
  • آبی که دارای نویز و لمسی است.

سایر تولیدکنندگان سوئیچ معمولاً سبک های مشابهی ارائه می‌‌دهند، اگرچه کدگذاری رنگ ممکن است متفاوت باشد.

اما هزینه برخی از ویژگی ها بیشتر از بقیه است. نورپردازی RGB می‌تواند کمی بر قیمت کیبورد گیمینگ اثرگذار باشد و اتصال بی‌سیم می‌تواند یک دستگاه جانبی را حتی گران‌تر کند. من شخصاً هر دوی این گزینه‌ها را دوست دارم، اما اگر نگران زیبایی تنظیمات خود نباشید، لزوماً ارزش ندارند هزینه بیشتری برای به دست آوردن این ویژگی ها صرف کنید. به هر حال، صفحه‌کلیدهای بی‌سیم هم مزیت زیادی ندارند، زیرا صفحه‌کلیدها دستگاه‌های ثابتی هستند.

چطور کیبورد گیمینگ را آزمایش می‌کنیم؟

برای تعیین بهترین کیبورد گیمینگ، هر صفحه‌کلید را از طریق اجرای تست های مختلف بررسی می‌کنیم. اولین و مهمترین آزمایش، اجرا از طریق بازی های متنوع و مختلف است تا مشخص شود صفحه‌کلید چقدر کارآیی دارد. من معمولاً دوست دارم حداقل یکی از FPS، RTS، RPG و MMO را امتحان کنم، چرا که اینها ژانرهایی هستند که از یک صفحه‌کلید خوب بیشتر منتفع می‌شوند. به طور کلی می‌توانید با یک کنترلر برای اکثر عناوین اکشن یا ماجراجویی کنار بیایید و بازی کنید.

در مرحله بعد، به مجموعه نرم‌افزاری یک صفحه‌کلید می‌پردازیم و ارزیابی می‌کنیم که برنامه‌ریزی مجدد کلیدها، راه‌اندازی ماکروها، تنظیم نور و ایجاد پروفایل برای بازی ها چقدر آسان یا دشوار است. به خصوص نرم‌افزار بصری دارای امتیاز بالایی است. نرم‌افزار پیچیده می‌تواند برخی از امتیازات را از دست بدهد، حتی اگر از جهات دیگر بسیار قوی باشد.

در نهایت، با حداقل دو یا سه روز استفاده از صفحه‌کلید از بازدهی و کارایی آن مطمئن می‌شویم. اکثر گیمرها کیبورد داخلی و جانبی را جانشین هم نمی‌کنند و کیبوردی را که برای بازی استفاده می‌کنند، باید برای کار و محاسبات عمومی نیز استفاده کنند. هرچه یک صفحه‌کلید در کارهای روزمره بهتر عمل کند، مشخصات بهتری هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.