کیسه بوکس: خرید و قیمت انواع کیسه بوکس ایستاده، دیواری، گلابی

چگونه کیسه بوکس با کیفیت خریداری کنیم؟

یک ورزشکار برای انجام تمرینات خود به لوازم و تجهیزات استاندارد نیاز دارد. برای یک بوکسور یا رزمی‌کار، داشتن کیسه بوکس با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. جهت آشنایی با انواع کیسه بوکس در سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

انواع کیسه بوکس

کیسه بوکس انواع مختلفی که دارد که هر ورزشکار متناسب با نوع تمرینی که انجام می‌دهد می‌تواند مدل مناسب را انتخاب و خریداری کند. نمونه‌های زیر برای آشنایی بیشتر شما ارائه شده است.

کیسه بوکس ایستاده

این مدل کیسه بوکس به یک پایه سنگین و محکم وصل است. در طراحی کیسه بوکس ایستاده از فنر استفاده شده تا حالت ارتجاعی داشته و در هنگام ضربه ورزشکار، دوباره به سمت او باز گردد. در قسمت کف این کیسه بوکس بادکش لاستیکی چسبنده تعبیه شده که به سنگ، سرامیک و یا پارکت می‌چسبد. کیسه بوکس پایه دار برای فضا‌هایی مناسب است که امکان نصب کردن آن از سقف یا دیوار وجود نداشته باشد. 

کیسه بوکس دیواری

از این کیسه بوکس در سالن‌های بدنسازی و یا باشگاه‌هایی که سقف بلند دارند، استفاده می‌شود. جهت ایمنی بیشتر، حتما باید قاب کیسه بوکس روی دیوار جوش داده شود. کیسه بوکس دیواری هیچ گونه چرخشی در حین تمرین ندارد و تاب نمی‌خورد. این مدل برای فضا‌هایی که امکان آویزان کردن کیسه بوکس از سقف وجود ندارد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

کیسه بوکس گلابی

این مدل به دو صورت پایه دار و قلاب دار ساخته می‌شود. کیسه بوکس گلابی مدل پایه دار دارای پایه قابل تنظیم است و برای تقویت ضربات دست و پا به کار می‌رود (نحوه استفاده از آن بسته به نوع تمرین متفاوت است). جنس این کیسه بوکس معمولا از پلی‌اورتان است و برای پر کردن آن از ماسه یا آب استفاده می‌شود. در حالی که کیسه بوکس گلابی که دارای قلاب است، از جنس چرم بوده و در مقایسه با مدل اولی سنگین تر است.

کیسه بوکس بادی

نوع دیگری از کیسه بوکس وجود دارد برای کودکان طراحی شده است. این مدل از جنس PVC ساخته شده است و برای ترغیب کودکان به بازی از تصاویر شخصیت‌های کارتونی استفاده شده است. کیسه بوکس بادی از طربق دریچه پستونکی که روی آن تعبیه شده، باد می‌شود. این کیسه بوکس سوپاپ هوا دارد که مانع از خارج شدن باد از بدنه می‌شود. برخی مدل‌های کیسه بوکس بادی نیز دارای مخزن آب هستند که برای ایستاده قرار دادن آن‌ها، لازم است مخزنشان را از آب پر کنید.

همان‌طور که می‌دانید کیسه بوکس انواع مختلفی دارد که برای راحتی شما در ادامه به معرفی 10 نمونه از با کیفیت‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

کیسه بوکس آر دی ایکس مدل Fighter

مشخصات
ارتفاع 35 سانتی‌متر
قطر35 سانتی‌متر
وزن35 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنس روکشچرم
نحوه اتصال قلاب
رنگمشکی

کیسه بوکس مدل ایستاده کد 222

مشخصات
ارتفاع180 سانتی‌متر
قطر100 سانتی‌متر
وزن30 کیلوگرم
پر شده باشن
جنس روکشفوم
نحوه اتصالبست
رنگزرد خردلی

کیسه بوکس چرمی 120 سانتی‌متری

مشخصات
ارتفاع120 سانتی‌متر
قطر30 سانتی‌متر
وزن23 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنس روکشچرم
نحوه اتصالزنجیر
رنگنارنجی - قهوه‌ای روشن - قهوه‌ای شتری

کیسه بوکس مگا فیتنس مدل S228M

مشخصات
ارتفاع 170 سانتی‌متر
قطر45 سانتی‌متر
وزن4.5 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنس روکشفوم
نحوه اتصالقلاب
رنگمشکی - قرمز

کیسه بوکس هویجان مدل HG701

مشخصات
ارتفاع167 سانتی‌متر
قطر50 سانتی‌متر
وزن23 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنسچرم
نحوه اتصالقلاب
رنگقرمز

کیسه بوکس مدل Marshal

مشخصات
ارتفاع75 سانت‌متر
قطر20 سانتی‌متر
وزن2 کیلوگرم
پر شده با فوم
جنس روکشفوم
نحوه اتصالریسمان
سایر توضیحاتاین کیسه بوکس همراه یک جفت دستکش بوکس به فروش می‌رسد و مناسب کودکان و بزرگسالان است.
رنگچند رنگ

کیسه بوکس آر دی ایکس مدل Rk-15

مشخصات
ارتفاع70 سانتی‌متر
قطر30 سانتی‌متر
وزن15 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنس روکشفوم
نحوه اتصالزنجیر
رنگمشکی - آبی - قرمز

کیسه بوکس کد sv-180

مشخصات
ارتفاع180 سانتی‌متر
قطر110 سانتی‌متر
وزن70 کیلوگرم
پرشده با شن
جنس روکشفوم
نحوه اتصالقلاب
رنگقرمز

کیسه بوکس طرح پاندای کنگ فوکار مدل 968.2 به همراه دستکش بوکس

مشخصات
ارتفاع60 سانتی‌متر
قطر17 سانتی‌متر
وزن1.4 کیلوگرم
پر شده بافوم
جنس روکشچرم
نحوه اتصالریسمان
سایر توضیحاتداخل این کیسه بوکس از خورده پارچه و الیاف با تراکم است
این مدل یک جفت دستکش به همراه دارد
مناسب کودکان
رنگچند رنگ

کیسه بوکس مدل مرد عنکبوتی کد 10045 به همراه دستکش

مشخصات
ارتفاع55 سانتی‌متر
قطر20 سانتی‌متر
وزن8 کیلوگرم
پر شده ازفوم
جنس روکشفوم
نحوه اتصالریسمان
رنگقرمز

راهنمای خرید کیسه بوکس

کیسه بوکس جزء تجهیزاتی است که قبل از خرید باید اطلاعاتی راجع به آن بدانید تا بتوانید مدل مناسب را انتخاب و تهیه کنید. موارد زیر در جهت آگاهی بیشتر ارائه شده است.

انتخاب نوع مناسب

انتخاب نوع کیس بوکس بستگی به تمرین و تکنیک‌هایی که انجام می‌دهید، دارد. همچنین توصیه‌های مربی باید قبل از خرید کیسه بوکس مد‌نظر قرار گیرد. 

توجه به ابعاد و وزن کیسه بوکس

ابعاد کیسه بوکس باید با قد و وزن ورزشکار تناسب داشته باشد. برای این که بتوانید کیسه بوکس با وزن مناسب خریداری کنید، باید مدلی را انتخاب کنید که نصف وزن شما را داشته باشد. بعضی از کیسه بوکس ها طوری ساخته شده اند که قابلیت پر کردن دارند تا بتوانید وزن آن‌ها را متناسب با وزن و قدرت بدنی خود هماهنگ کنید.

به جنس روکش دقت کنید

در هنگام خرید کیسه بوکس به جنس روکش توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید دوام و استحکام لازم را داشته باشد تا در طولانی مدت قابل استفاده باشد. در بین انواع کیسه بوکس، مدل‌هایی که در ساخت آن‌ها از چرم طبیعی استفاده شده، با کیفیت‌تر است.

توجه به نحوه اتصال کیسه بوکس

قبل از انتخاب کیسه بوکس، جایی برای آن در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد آویزان کردن کیسه بوکس را از سقف دارید، برای اتصال آن اقدامات لازم را انجام دهید. در صورتی که می‌خواهید کیسه بوکس را به دیوار نصب کنید، حتما فضای مناسب برای آن در دیوار تعبیه کنید و مطمئن شوید که فضای مورد نظر ایمنی کامل را داشته باشد.

قیمت کیسه بوکس

توجه داشته باشید که کیسه بوکس ارزان، کیفیت و کارایی لازم را نخواهد داشت. برای اطلاع از قیمت کیسه بوکس نمونه‌های معرفی شده این صفحه را مورد ارزیابی قرار داده و متناسب با نیازتان اقدام به خرید کنید.

داخل کیسه بوکس از چه چیزی پر می‌شود؟

محتویات داخل کیسه بوکس از اهمیت زیادی برخوردار است. کیسه بوکس ها را از مواد مختلفی چون ماسه، آب، هوا و یا ترکیبی از ماسه و پارچه پر می‌کنند. انتخاب مدل مناسب بستگی به توصیه مربی، نوع تمرین و رشته ورزشی شما دارد.

کیسه بوکس را از کجا خریداری کنیم؟

کیسه بوکس را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم ورزشی خریداری کنید. همچنین با مراجعه به سایت‌های معتبر و جستجوی مدل مورد‌نظر می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید آن نمایید.

کدام برند کیسه بوکس از کیفیت بالایی برخوردار است؟

در حال حاضر برند‌های مختلف اقدام به تولید و توزیع کیسه بوکس می‌کنند. برای انتخاب برند با کیفیت بهتر است قبل از خرید نظر کاربران را مطالعه کنید و یا از فروشنده محصول مورد دوام آن پرس‌و‌جو کنید.

سخن آخر

ما در سایت چی بگیر انواع کیسه بوکس را معرفی کرده و به تفصیل ویژگی‌های آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. در ادامه نیز نکات مهم قبل از خرید کیسه بوکس را مورد بررسی قرار دادیم. حال شما با اطلاعاتی که در اختیار دارید می‌توانید مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید. اگر تجربه استفاده از کیسه بوکس را دارید، مشتاق شنیدن نظراتتان هستیم. در صورت تمایل پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با ما در میان گذاشته و لینک این صفحه را برای رزمی‌کاران و علاقه‌مندان بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.