قنداق: خرید و قیمت قنداق فرنگی نوزاد پسرانه و دخترانه

راهنمای خرید قنداق فرنگی پسرانه و دخترانه

قنداق مانند سایر لوازم کودک در لیست خرید سیسمونی قرار می‌گیرد. اگر به زودی بچه‌دار می‌شوید و به فکر خرید لوازم و پتو کودک هستید، در سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا شما را با انوع قنداق فرنگی پسرانه و دخترانه آشنا کنیم.

قنداق فرنگی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید قنداق به پتو یا پارچه‌ای گفته می‌شود که در بدو تولد دور بدن نوزاد می‌پیچند تا از کودک محافظت کرده، خواب آرامی داشته و بغل گرفتن او آسان‌تر باشد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد قنداق کردن نوزاد در هنگام گریه تاثیر زیادی در آرام کردن او دارد. قنداق فرنگی نیز شباهت زیادی به قنداق ایرانی دارد با این تفاوت که ضخیم‌تر بوده و چند لایه پارچه در تولید به کار رفته است. در طراحی و دوخت قنداق فرنگی از زیپ و دکمه استفاده شده است. این قنداق کلاهی متصل به خود دارد که از سر نوزاد در برابر سرما و آسیب محافظت کند.

کاربرد قنداق فرنگی و مزایای استفاده از قنداق نوزاد

  • قنداق کردن کودک کمک می‌کند تا او با حس آرامش بیشتری خواب عمیق و طولانی داشته باشد. چرا که این فضای بسته و گرم دوران جنینی و رحم مادر را برای نوزاد تداعی کرده و حس امنیت به او می‌دهد. 
  • قنداق فرنگی حکم رختخواب گرم برای کودک را دارد و والدین با خواباندن نوزاد در آن از بابت خواب و استراحت او نگرانی نخواهند داشت. به کمک قنداق فرنگی بغل گرفتن نوزاد راحت‌تر بوده و امکان افتادنش کمتر است.
  • قنداق کردن روشی مطمئن برای گرم نگه داشتن نوزاد در هنگام خواب بدون استفاده از پتوهای شل است که می تواند خطر خفگی داشته باشد.
  • نوزادان یک رفلکس ذاتی به نام رفلکس مورو دارند که باعث می‌شود در هنگام ترسیدن دست‌ها و پاهای خود را به بیرون دراز کنند. قنداق مانع از بیدار کردن این رفلکس مبهوت می شود و بازوهای کودک را به طرفین محکم نگه می دارد.

در حال حاضر تنوع طرح قنداق فرنگی دخترانه و پسرانه در بازار زیاد است. برای دسترسی سریع و انتخاب راحت شما به معرفی 10 مدل قنداق فرنگی نوزاد جدید و شیک می‌پردازیم.

مشخصات
ابعاد42*15*65 سانتی‌متر
جنسمخمل
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
سایر توضیحاتاین قنداق از الیاف پر شده و ضد حساسیت است
برای شستشوی آن می‌توانید از پودر کم آنزیم استفاده کنید
با دمای 30 درجه سانتی گراد شستشو شود
رنگچند رنگ

مشخصات
ابعاد65*42 سانتی‌متر
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگسبز آبی

مشخصات
ابعاد42*65 سانتی‌متر
وزن 300 گرم
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگیاسی - کرم - طوسی - صورتی روشن

مشخصات
ابعاد بالش20*10*5 سانتی‌متر
ابعاد ملحفه62*38*15 سانتی‌متر
ابعاد رو بالشی20*10*5
قابلیت شستشوتوسط ماشین لباسشویی
رنگسفید - صورتی

مشخصات
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگکرم - آبی روشن - صورتی روشن

مشخصات
جنسپنبه
ابعاد قنداق110*110 سانتی‌متر
وزن770 گرم
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
سایر توضیحاتاین قنداق علاوه برای کودکان زیر 2 سال طراحی شده است اما ابعاد آن مناسب کودکان بالای 2 سال نیز است
رنگآبی - بنفش

مشخصات
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگسفید

مشخصات
ابعاد75*38 سانتی‌متر
وزن400 گرم
رنگآبی - صورتی - خاکستری - طلایی - آبی یخی - استخوانی

مشخصات
ابعاد قنداق42*65 سانتی‌متر
وزن300 گرم
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگصورتی  - خاکستری - یاسی

مشخصات
ابعاد65*42 سانتی‌متر
قابلیت شستشوتوسط دست و ماشین لباسشویی
رنگچند رنگ

به نکات زیر هنگام خرید قنداق فرنگی توجه کنید

برای خرید قنداق در ادامه به بررسی چند مورد مهم می‌پردازیم تا با اطلاعات کافی مدل مناسب را انتخاب کنید.

جنس قنداق فرنگی نوزاد

قنداق فرنگی معمولا از بدو تولد تا 5-6 ماهگی مورد استفاده نوزادن قرار می‌گیرد. بهتر است جنس قنداق را متناسب فصل برای نوزاد خود انتخاب کنید. بعضی از قنداق ها ضخیم‌تر بوده و در تولید آن‌ها از پارچه مخمل استفاده شده و برخی دیگر نازک‌تر هستند و جنس نخی دارند. به عنوان مثال قنداق فرنگی بافتنی مناسب فصل زمستان بوده و مدل نخی برای فصل بهار و تابستان کاربرد دارد. 

ابعاد و وزن قنداق فرنگی

ابعاد قنداق را متناسب با جثه دلبندتان انتخاب کنید. اندازه قنداق فرنگی باید طوری باشد که نوزاد شما بتواند باسن و بازو‌های خود را در آن به راحتی حرکت دهد. 

وزن قنداق از این جهت اهمیت دارد که هنگام بغل گرفتن نوزاد و یا حمل او با کریر راحت‌تر باشد. ضخامت قنداق کودک نیز در میزان وزن آن تاثیر‌گذار است.

نحوه بسته شدن قنداق 

نحوه بسته شدن قنداق نوزاد به صورت زیپی، چسبی یا دکمه‌ای است. در بین انواع قنداق فرنگی استفاده از مدل زیپی آسا‌ن‌تر است چرا که با باز کردن آن به راحتی می‌توانید دلبندتان را داخل آن بخوابانید. این مدل نسبت به مدل چسبی و دکمه‌ای مطمئن‌تر است، به این دلیل که نوزادتان در امنیت کامل بوده و نگرانی از بابت افتادن او نخواهید داشت.

توجه به طرح

تنوع طرح‌های این محصول این امکان را فراهم کرده که بتوانید با توجه به جنسیت فرزندتان قنداق فرنگی پسرانه و دخترانه انتخاب کنید. برند شمسه نگار اقدام به تولید قنداق فرنگی دخترانه و پسرانه در طرح‌های مختلف کرده که می‌توانید به سلیقه خود مدل دلخواه را انتخاب کنید. بعضی از طرح‌ها نیز مناسب هر دو جنس دختر و پسر هستند.

قیمت قنداق فرنگی

همان‌طور که می‌دانید قیمت قنداق فرنگی به فاکتور‌هایی چون برند، کشور سازنده، میزان ضخامت، جنس پارچه و ... بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت قنداق نوزاد نمونه‌های معرفی شده بالا را ارزیابی کرده و مدل مناسب را انتخاب کنید.

آیا باید نوزادم را قنداق کنم؟

نه قطعا، برخی از نوزادان قنداق کردن را دوست دارند، برخی دیگر دوست ندارند. بنابراین اگر کودک شما در دسته دوم قرار می گیرد، می توانید با خیال راحت از آن بگذرید.

با این حال، قبل از اینکه به طور کامل از قنداق کردن اجتناب کنید، چند بار آن را امتحان کنید یا چند نوع مختلف از پتوهای قنداق را آزمایش کنید تا بفهمید کودک شما چه چیزی دوست دارد. قنداق کردن می تواند ابزاری واقعاً مؤثر برای آرام کردن یک نوزاد بداخلاق باشد، بنابراین ارزش کمی وقت و تلاش از طرف شما را دارد.

  • دقت کنید: اگر کودک شما دچار دیسپلازی مفصل ران (اصطلاح عمومی برای بی ثباتی لگن، دررفتگی یا کم عمقی که در حدود یک نفر از هر 10 نوزاد پس از تولد رخ می دهد) یا سایر مشکلات مفصل ران که ممکن است مبتلا باشد، حتما با پزشک اطفال خود در مورد قنداق کردن مشورت کنید. ممکن است این مورد با قنداق کردن تشدید شود.

بهترین زمان استفاده از قنداق فرنگی چه زمانی است؟

هدف از خرید قنداق گرم نگهداشتن بدن نوزاد است. کاربرد قنداق فرنگی از زمان بدو تولد تا شش ماهگی نوزادتان خواهد بود که البته زمان تولد او نیز در مدت زمان استفاده آن تاثیر‌گذار خواهد بود. به این صورت که اگر فرزند شما متولد فصل پاییز و زمستان باشد، تا فصل بهار می‌توانید از قنداق استفاده کنید. چنانچه دلبندتان در فصول گرم متولد شود، پس از پایان شش ماهگی دیگر نیازی به قنداق نخواهید داشت.

بهترین مارک قنداق فرنگی کدام است؟

در بین انواع مختلف قنداق فرنگی می‌توان به برند وگال و رزبرن اشاره کرد. برند‌های بیبی جم، مادرکر، first years، baby for life و isiz از بهترین مارک‌های قنداق فرنگی نوزاد در ایران هستند.

قنداق فرنگی و کیسه خواب نوزاد چه تفاوتی با هم دارند؟

قنداق یا یک پتوی نسبتا بزرگ است که آن را به خوبی دور کودک خود می‌پیچید. قنداق فقط در دوره نوزادی استفاده می شود و به محض اینکه کودک شما علائم غلتیدن را نشان داد دیگر کاربردی ندارد.

کیسه خواب را می توان از روز اول تا زمان راه رفتن کودک استفاده کرد. همچنین می‌توانید از کیسه خواب بجای پتوی کودک استفاده کنید. کیسه خواب نوزاد معمولاً از پنبه، پشم یا پشم گوسفند ساخته می شوند و دارای زیپ هستند. اکثر والدین تصمیم می‌گیرند به محض اینکه کودکشان آماده ترک قنداق شد، از کیسه خواب استفاده کنند.

کلام آخر

ما در سایت چی بگیر به معرفی قنداق فرنگی پرداخته و نمونه‌هایی از آن را ارائه دادیم. در ادامه نکات مهم قبل از خرید را مورد بررسی قرار دهیم. حال با توجه به اطلاعاتی که دارید می‌توانید برای نوزاد دلبندتان قنداق فرنگی تهیه کنید. اگر تجربه خرید قنداق فرنگی نوزاد را دارید، مشتاق شنیدن نظراتان هستیم. در صورت تمایل لینک این صفحه را برای علاقه‌مندان فرستاده و از ما حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.