معرفی و قیمت بهترین مارک جوراب واریس خارجی و ایرانی

جوراب واریس چیست و تفاوت آن با جوراب‌ معمولی چیست؟

جوراب واریس نوعی جوراب خاص و فشرده است که کشسانی بالایی دارد. درگذشته که برای بیماری واریس و تورم وریدها درمانی قطعی وجود نداشت افراد از جوراب واریس استفاده می‌کردند. اگرچه امروزه تورم‌های شدید وریدی به کمک جراحی قابل درمان‌اند؛ اما استفاده از جوراب واریس همچنان رایج است. در برخی مواقع استفاده از این پوشش می‌تواند موجب درمان وریدها شده و حتی از تشکیل آنها جلوگیری کند.

در اکثر مواقع پزشکان در نسخه باتوجه‌به شرایط بیماری شخص، جوراب واریس مناسب تجویز می‌کنند. از طرفی امکان خرید این قبیل از جوراب‌ها به‌صورت آزاد نیز وجود دارد.

به پاهای خود نگاه کنید. اگر در قسمت ران، ساق پا، قوزک و ... رگ‌های رنگی مشاهده می‌کنید، یعنی واریس دارید. البته تمامی رگ‌های رنگی واریس نیستند. بیماری واریس علائمی نیز دارد. به‌عنوان‌مثال شخص احساس درد شدید در پاهای خود می‌کند. اگر از جوراب واریس استفاده نکنید، رگ‌های پا متورم شده و این مسئله خطرناک است. حال اگر احساس می‌کنید در پاهای خود واریس دارید حتماً ادامه مطالب عنوان‌شده از سایت چی بگیر را از دست ندهید. در این مطلب تعدادی از بهترین جوراب‌های واریس را برای شما معرفی می‌کنیم.

جوراب واریس چگونه موجب درمان می‌شود؟

برای اینکه کارایی جوراب واریس را درک کنید، مثال ساده‌ای می‌زنیم. تصور کنید که در حال آبیاری باغچه با شلنگی بسیار طولانی هستید، اگر قسمتی از آن گره خورده باشد، آیا قادر به آبیاری خواهید بود؟ مسلماً پاسخ شما منفی است. اگر رگ‌های پا را شلنگ تصور کنیم و جریان آب را خون، باید بگوییم که تشکیل واریس درست مشابه همان گره‌ است. جوراب واریس به رگ‌های متورم پا فشار می‌آورد تا به اندازه نرمال و طبیعی خود بازگشته و خون در رگ‌های شخص آزادانه در جریان باشند.

از طرفی پوشیدن جوراب واریس منجر به کاهش احساس درد در ناحیه پاها شده و کمک می‌کند که راحت‌تر بایستید. اگر به‌واسطه شغلی که دارید باید ساعات طولانی سرپا بمانید، حتماً برای خرید جوراب واریس اقدام کرده و در زمان استراحت پاهای خود را بالاتر (مثلاً به روی دیوار) قرار دهید تا جریان خون شما تقویت شود.

علل رایج بیماری واریس

اگر هزینه خرید جوراب واریس برای شما سنگین است یا قادر به تحمل پوشیدن این جوراب فشرده نیستید، بهتر است برای پیشگیری از این بیماری اقدام کنید. اگر علت‌های رایج بیماری واریس را بدانید دیگر نیازی به خرید جوراب واریس نخواهید داشت. از طرفی در اثر بروز مشکل می‌توانید سریعاً برای خرید جوراب واریس اقدام کرده و سرعت رشد بیماری را کاهش داده و متوقف کنید. رایج‌ترین علت‌های بروز وریدهای واریسی به شرح زیر است:

  • کهولت سن؛
  • کم‌تحرکی؛
  • واردشدن صدمه به پا؛
  • استعمال سیگار و دخانیات؛
  • بارداری؛
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری و هورمونی.

لازم به ذکر است که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به بیماری واریس هستند. البته مردان نیز در مواقعی دچار واریس می‌شوند. در نتیجه باید باتوجه‌به شرایط کار، عادت‌های زندگی و ژنیتک خود برای مقابله با این بیماری آماده باشید.

نکات مهم خرید بهترین مارک جوراب واریس خارجی و ایرانی!

اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که تورم‌های واریسی دارید، توصیه می‌کنیم برای استفاده درست از جوراب واریس موارد و نکات زیر را جدی بگیرید:

  • جوراب‌های واریس خود را در طول روز بپوشید و تنها به هنگام خواب آنها را درآورده و مجدداً صبح زود به پا کنید.
  • بهتر است برای خرید دو جفت جوراب واریس اقدام کنید تا در مواقعی که جوراب اول را شست‌وشو می‌دهید از جوراب دوم استفاده کنید.
  • جوراب واریس باید با آبی که درجه حرارت پایینی دارد، شست‌وشو داده شود. در غیر اینصورت ممکن است بافت کشسانی و فشرده خود را از دست داده و اثرگذاری آن خنثی شود.
  • متناسب با سایز پاها و پیشرفت بیماری جوراب واریس تهیه کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم هر 3 تا 6 ماه به پزشک خود مراجعه کنید، شاید به جوراب واریس با مشخصات جدید نیاز داشته باشید.
  • برای خشک‌شدن جوراب واریس شسته‌شده آن را به روی حرارت قرار ندهید.

بهترین مارک جوراب واریس ایرانی و خارجی

جوراب واریس ورنا پلاس مدل AT

اگر بیشتر طول روز را سرپا هستید و مشکل اضافه‌وزن نیز دارید، خرید جوراب واریس برای شما ضروری است. برای تولید جوراب شلواری ورنا پلاس از موادی نرم‌کننده استفاده شده و نخ بکار رفته در آن پلی‌استر و کتان است. برخی از مشخصات این مدل از جوراب واریس به‌ شرح زیر است:

مشخصات
کاربردساق پا و ران
کشور مبداءایران
نوع عملکردمناسب برای تمام نارسایی‌های وریدی سطحی
ویژگی موادضدحساسیت
نحوه بسته‌شدنساده
سایر توضیحات
  • جلوگیری از انسداد جریان
  • جلوگیری ایجاد و پیشرفت واریس
  • اعمال فشار لازم به‌منظور رفع خستگی
  • بازگرداندن قطر داخلی رگ‌ها به اندازه اصلی
  • استفاده از مواد نرم‌کننده

جوراب واریس ورنا پلاس مدل بارداری ATP

مشخصات
کاربردساق پا
کشور مبداایران
نوع عملکردمناسب برای تمامی نارسایی‌های وریدی سطحی
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
سایر توضیحاتجلوگیری از انسداد جریان خون
جلوگیری از تشکیل ورید
مناسب برای رفع خستگی پاها
بازگرداننده قطر اصلی رگ‌ها به اندازه اصلی

جوراب واریس کد AB166

جنس این مدل از جوراب واریس از الاستیک بوده و برای موارد زیر مناسب است:

  • زانو؛
  • ران؛
  • ساق پا؛
  • پاشنه پا؛
  • مچ و قوزک پا.

این مدل از جوراب ایرانی بوده و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. اگر واریس یک بیماری موروثی در خانواده شما است، بهتر است که به‌منظور پیشگیری این جوراب را تهیه کرده و استفاده کنید.

جوراب واریس مدل SSHH-AD-KOM

مشخصات
کاربردساق پا
جنسنخ
الیاف نخی
نحوه بسته شدنساده

این مدل از جوراب برای افرادی که تمایل به پیشگیری از بیماری واریس دارند، مناسب است. اگر شغل شما به‌گونه‌ای است که ساعات طولانی باید سرپا بمانید، استفاده از این مدل جوراب واریس می‌تواند ضامن سلامت شما باشد.

جوراب واریس ورنا مدل AT

مشخصات
کاربردران
ساق پا
مچ و قوزک پا
کشور مبداایران
جنسپلیمر
نوع عملکردمناسب برای تمامی نارسایی‌های کلاس فشار 2
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
سایر توضیحاتجلوگیری از انسداد جریان خون
جلوگیری از تشکیل ورید
مناسب برای رفع خستگی پاها
بازگرداننده قطر اصلی رگ‌ها به اندازه اصلی

جوراب واریس اوپو مدل 2863

اگر مشکل واریس شما در ناحیه ران جدی است، بهتر است به فکر خرید جوراب واریس خارجی و باکیفیت باشید. این مدل از جوراب واریس از جنس الیاف طبیعی بوده و تولید کشور تایوان است. جورابی بسیار ضخیم است و برای درمان واریس‌های شدید با کلاس فشار دو از 22 تا 32 میلی‌متر مناسب است. از طرفی به دلیل انعطاف بالایی که دارد، به‌راحتی می‌توانید آن را به پا کنید.

جوراب واریس دوکاواس مدل AG II-1

مشخصات
کاربردزانو
ران
کف پا
ساق پا
پاشنه پا
قوزک و مچ پا
جنسکش و سیلیکون
نوع عملکردمناسب برای تمامی نارسایی‌های وریدی سطحی
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنسهولت در پوشیدن
سایر توضیحاتجلوگیری از انسداد جریان خون
جلوگیری از تشکیل ورید
مناسب برای رفع خستگی پاها
بازگرداننده قطر اصلی رگ‌ها به اندازه اصلی

جوراب واریس پاک سمن مدل Superior BD

مشخصات
جنسکش
کشور مبداایران
نوع عملکردبا فشردن عضلات پا موجب برگشت جریان خون به سمت قلب می‌شود.
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
سایر توضیحاتجلوگیری از واریس پا
مناسب برای بالای قوزک پا
از مچ پا تا زانو

جوراب واریس اپو مدل 2802

مشخصات
کاربردزانو پا
کشور مبداتایوان
نوع عملکردمناسب برای تمامی نارسایی‌های وریدیپیشرفته و سطحی
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده

جوراب واریس آناتومیک هلپ مدل AT 1316 کلاس I

مشخصات
کاربردساق پا
کف پا
پاشنه پا
زانو
ران
شست پا
مچ و قوزک پا
جنسپارچه
نوع عملکردفشار درمانی
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
سایر توضیحاتجلوگیری از انسداد جریان خون
جلوگیری از تشکیل ورید
مناسب برای رفع خستگی پاها
بازگرداننده قطر اصلی رگ‌ها به اندازه اصلی
سازگاری کامل با بدن انسان
ظاهری زیبا و مناسب


در ادامه بخوانید : دستگاه قند خون: راهنمای خرید و قیمت بهترین دستگاه تست قند خون

راهنمای خرید بهترین مارک جوراب واریس

در وهله اول باید بگوییم که حتماً برای تشخیص بیماری واریس به پزشکان متخصص مراجعه کنید. ممکن است بیماری شما به‌قدری پیشرفت کرده باشد که نیازمند جراحی باشید. البته نگران نباشید، بهترین راهکار برای درمان واریس خفیف و جلوگیری از آن پوشیدن جوراب واریس مناسب است. اگر تجربه خرید جوراب واریس را ندارید، حتماً به ادامه مطالب دقت کنید.

بررسی سطح فشردگی جوراب واریس

سطح فشردگی و میزان فشاری که جوراب واریس به پاهای شخص وارد می‌کند برحسب کمیت میلی‌متر جیوه سنجیده می‌شود. با توجه به این کمیت افراد متوجه می‌شوند که چه نوع جوراب واریسی مناسب آنها است. البته ناگفته نماند اگر از پزشک متخصص کمک بگیرید راهنمایی دقیقی در این زمینه به شما عزیزان می‌کند. سطح فشردگی جوراب‌های واریس را می‌توان به سه گروه زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • جوراب واریس با 20-15 میلی‌متر جیوه: این مدل از جوراب واریس مناسب خانم‌هایی که حامله بوده و روند افزایش وزن دارند، مناسب است. اگر به‌واسطه شغل خود در پروازهای طولانی بوده و دائماً سرپا هستید، خرید این جوراب واریس سلامتی شما را تضمین می‌کند.
  • جوراب واریس با 30-20 میلی‌متر جیوه: اگر عمل جراحی ورید و واریس انجام داده باشید، پزشکان این مدل از جوراب واریس را برای شما تجویز می‌کنند. همچنین پوشیدن جوراب واریس با این مشخصات برای درمان وریدهای عمیق  و لنفی موثر است.
  • جوراب واریس با 40-30 میلی‌متر جیوه: میزان فشردگی این مدل از جوراب واریس بسیار بالا بوده و بهتر است توسط پزشک تجویز شود.

توصیه می‌کنیم در زمان خرید جوراب واریس حتماً به میزان فشردگی آن دقت داشته و جورابی مناسب خریداری کنید. اگر بودجه کافی برای خرید جوراب واریس خارجی ندارید، باید بگوییم که جوراب واریس با مارک ایرانی نیز بسیار مناسب است.

واریس پا شما در کدام قسمت است؟

در برخی از افراد تجمع وریدهای واریسی در یک قسمت خاص مثال پشت ساق پاها است. این مسئله در افراد متفاوت بوده و ممکن است شخصی در تمامی نواحی پای خود ورید داشته باشد. بهتر است متناسب با شرایطی که دارید جوراب واریس خریداری کنید. برخی از جوراب‌های واریس درست مشابه جوراب شلواری بوده و تمامی نواحی را پوشش می‌دهند. 

البته برخی نیز تنها برای ساق پا مورداستفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه توصیه می‌کنیم متناسب با شرایط بیماری جوراب واریس خریداری کرده و فاکتور کاربرد جوراب را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که هرچه جوراب واریس سایز بزرگتری داشته و از مچ پا تا ران‌های شخص را بیشتر پوشش بده قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

توجه به جنس جوراب واریس

از دیگر موارد مهمی که برای خرید جوراب واریس باید به آن دقت کنید، جنس آن است. اکثر جوراب های واریس ایرانی و خارجی از جنس الاستیک، پلی‌استر، کش، پارچه و ... هستند. توصیه می‌کنیم که ضمن توجه به قیمت جوراب واریس کیفیت جنس آن را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم جورابی خریداری کنید که ضدحساسیت است.

تفاوت جوراب واریس و آمبولی در چیست؟

برخی از افراد به دلیل معلولیت، کهولت سن و سایر عوامل دیگر قادر به حرکت نبوده و بیماری واریس نیز ندارند. پزشکان برای این افراد جوراب آمبولی تجویز می‌کنند که  خون به‌راحتی در رگ‌های پاهایشان جریان داشته باشد. میزان فشردگی جوراب آمبولی معادل با 8-18 میلی‌متر جیوه بوده و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از جوراب آمبولی به جای جوراب واریس استفاده کرد و به‌عکس.  

جوراب واریس از کجا بخریم؟

بهتر است که جوراب واریس را از مراکز معتبر خریداری کنید. اکثر فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی انواع جوراب واریس را بهفروش می‌رسانند. امکان خرید جوراب واریس به‌صورت آنلاین نیز وجود داشته و شما می‌توانید متناسب با نیاز و شرایط خود از جوراب‌های واریس معرفی شده در این مقاله خریداری کنید.

جوراب واریس چند ساعت باید پوشیده شود؟

درست زمانی که از خواب بیداری می‌شوید (ترجیحاً صبح زود) باید جوراب واریس خود را پوشیده و سپس موقع خواب آن را خارج کنید. قبل از خواب حتماً جوراب را مرتب کنید تا صبح زود بدون دردسر قادر به پوشیدن آن باشید. 

چه کسانی باید از جوراب واریس استفاده کنند؟

  • افرادی که اخیراً جراحی داشته‌اند؛
  • ورزشکاران؛
  • افرادی که بیماری واریس در خانواده آنها ارثی است؛
  • زنان باردار؛
  • خلبان‌ها و مهمان‌دارها؛
  • افرادی که تمام روز سرپا هستند؛
  • کسانی که به‌سختی از رخت‌خواب خود بلند شده و قادر به راه‌رفتن نیستند. 

مزیت‌های استفاده از جوراب واریس چیست؟

  • کاهش ورم پا؛
  • بهبود گردش خون در رگ‌های پا؛
  • کاهش فشارخون؛
  • تسکین درد پا؛
  • تقویت عروق وریدی؛
  • جلوگیری از رشد رگ‌ها.

بهترین مارک جوراب واریس ایرانی و خارجی کدام است؟

  • جوراب واریس نوید؛
  • جوراب واریس ورنا؛
  •  اپو؛
  •  آناتومیک هلپ؛
  •  پاک سمن؛
  • فیدو و سایر موارد دیگر.

لازم به ذکر است که قیمت جوراب واریس خارجی به مراتب بیشتر از ایرانی بوده و در بازه قیمت 400 هزار تومان تا 2 میلیون تومان می‌توانید جوراب واریس مناسب بخرید. اگر جورابی غیرارگونومیک خریداری کنید حتماً با عوارض جوراب واریس مواجهه می‌شوید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت چی بگیر به شرح مفصل دربارۀ راهنمای خرید بهترین جوراب واریس گفتیم. اگر به نکات عنوان‌شده دقت داشته باشید، بدون شک بهترین جوراب واریس را خریداری کرده و قدم موثری برای سلامت خود برداشته‌اید. اگر تجربه خرید این قبیل از جوراب‌ها را دارید، برایمان بنویسید که پیشنهاد شما برای خرید چیست و آیا تأثیر مثبتی بر بیماری شما داشته یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.