قیمت و لیست پرفروش ترین لامپ ادیسونی (قلبی، مهتابی،آویز...)

لامپ ادیسونی چیست؟

از زمان اختراع برق توسط ادیسون تاکنون لامپ های بی شماری تولید شده اند که لامپ ادیسونی یکی از بهترین آنهاست. به همان اندازه که اختراع برق مردم را شگفت زده کرد لامپ ادیسونی  نیز شما را شگفت زده خواهد ساخت. این لامپ ها در اشکال و مدل های مختلفی تولید می شود مثل لامپ ادیسونی قلبی، لامپ ستاره ای، خیاری و ... که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر توانایی روشنایی و نوردهی از مصرف برق پایینی نیز برخوردار می باشند. بعلاوه بسیار زیبا و چشم نواز هستند به همین دلیل از آنها نه تنها در دکوراسیون داخلی بلکه در اماکن مختلف دیگر نیز استفاده می شود. به این مدل لامپ ها، لامپ فیلامنت نیز گفته می شود. در حقیقت نوعی لامپ رشته ای دکوراتیو است که به دلیل جذابیت بصری بالایی که دارد بیشتر برای دکوراسیون داخلی و بصورت لوستر لامپ ادیسونی مورد استفاده قرار می گیرد. 

زمانی که چندین لامپ فیلامنت در کنار هم در یک لوستر به کار می روند فوق العاده زیبا به نظر می رسند. البته نوردهی خوبی نیز دارند اما میزان نور این لامپ ها به کمک فناوری بهبود یافته تا هنگام استفاده چشم را اذیت نکند. 

مزایا و معایب لامپ ادیسونی  

این مدل لامپ ها یادآور لامپ های کلاسیک می باشند و به عنوان نوستالژی ترین مدل لامپ های روشنایی شناخته می شوند. اما این مدل لامپ نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

مزایا لامپ ادیسونی  

از جمله مزایای این مدل لامپ می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • مدرن بودن و بهره گیری از تکنولوژی روز .
  • نسبت به بسیاری از لامپ های مدرن درخشان تر می باشند.
  • مقرون به صرفه هستند. 
  • تحمل روشن و خاموش شدن مداوم بالایی دارند.
  • نسبت به لامپ های LED و فلورسنت رنگ دلنشین تر و گرم تری دارند.
  • می توانند اتاق را تا 2 درجه گرم تر بسازند.
  • عدم لرزش نور .
  • کاهش مصرف برق.

معایب لامپ ادیسونی  

از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • گرم تر کردن فضا (می تواند تا 2 درجه دمای اتاق را گرم تر بسازند)   
  • این نوع لامپ ها ظریف و شکننده هستند.
  • نوسانات برق همانطور که می تواند به سایر وسایل برقی آسیب برساند می تواند روی این نوع لامپ ها نیز اثر بگذارد.

انواع لامپ ادیسونی 

لامپ Edison انواع مختلفی دارد و در اشکال و مدل های مختلفی طراحی می شود. از جمله مدل های لامپ edison می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • لامپ ادیسونی قلبی 
  • مدل لامپ ادیسونی ستاره ای
  • لامپ edison چند ضلعی
  •  مدل  لامپ ادیسونی مهتابی
  • لامپ فیلامنت ادیسونی مدل حبابی
  • مدل لامپ فلامنت قارچی
  • لامپ ادیسونی خیاری
  • مدل لامپ به شکل توت فرنگی و ...

معرفی پرفروش ترین لامپ ادیسونی

از جمله پرفروش ترین لامپ های ادیسونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

این نوع لامپ شیشه خاکستری و به شکل قلب دارد و یکی از رمانتیک ترین لامپ های موجود در بازار می باشند. از این محصول می توان بعنوان یک لامپ دکوراتیو برای برگزاری مراسم ها، تالارها و ... استفاده کرد. همچنین می توانید آن را به عنوان یک هدیه عاشقانه به کسی که دوستش دارید هدیه کنید.

مشخصات
ابعاد
۱۲.۵x۱۲.۵x۱۸سانتی‌متر
وزن
90 گرم
ولتاژ
۲۲۰-۲۴۰ ولت
توان
3 وات
جنس محافظ
شیشه
نوع پایه
E27
زاویه نوردهی
360
شکل
حبابی


این نوع لامپ زیبایی خاصی دارد و تقریبا برای هر نوع مکانی مناسب است. از کافی شاپ و رستوران گرفته تا تالارها و حتی لوستر می توان از این نوع لامپ استفاده کرد و دکوراسیونی خاص و منحصربفرد ایجاد نمود.

مشخصات
ابعاد
۱۴*۶*۶ سانتی‌متر
شکل
حبابی
ولتاژ
220
توان
40ولت
جنس محافظ
شیشه 
نوع پایه
e27
زاویه نوردهی
360
طول عمر
30000ساعت

 

یکی دیگر از پرفروش ترین مدل لامپ های ادیسونی، مدل st64 است که از زیبایی خارق العاده ای برخوردار می باشد. این نوع لامپ بیشتر جنبه دکوراتیو و تزئینی دارد و طول عمر آن ۳۰۰۰ ساعت می باشد.

مشخصات
ابعاد
۶x۶x۱۴ سانتی‌متر
وزن
50گرم
ولتاژ
220 ولت
توان
40 وات
فرکانس
50- 60 هرتز
نوع پایه
E27
زاویه نوردهی
360
طول عمر
30000 ساعت


یک لامپ ادیسونی قلبی نیز همانند لامپ فیلامنت طرح لاو از رمانتیک تری لامپ های دکوراتیو به شمار می روند. این نوع لامپ ظاهری به شکل قلب دارد و بیشتر برای نورپردازی و تزئین مراسم ها مورد استفاده قرار می گیرد. از لامپ ادیسونی قلبی در انواع کافی شاپ ها، تالارها و رستوران ها نیز می توان استفاده کرد. لامپ ادیسونی قلبی را می توان با انواع دکوراسیون مدرن، کلاسیک و ...  آن را ست کرد و فضا را عاشقانه تر ساخت.

مشخصات
ابعاد
۶*۶*۱۲ سانتی‌متر
وزن
100 گرم
ولتاژ
220 تا 240 ولت
توان
40 وات
فرکانس
50 - 60 هرتز
نوع پایه
E27
رده مصرف انرژی
A
طول عمر
30500 ساعت
میزان روشنایی
300 لومن


این نوع لامپ از زیبایی خیره کننده ای برخوردار می باشد و از آن می توان به شکل دکوراتیو در هر فضایی استفاده کرد. همچنین لامپ ادیسونی ستاره ای با توان 40 واتی و نوردهی 300 لومنی خود باعث می شود تا نه تنها چشمان شما اذیت نشود بلکه بتوان فضایی گرم و دلنشین نیز ایجاد نمود. به طور کلی، لامپ ادیسونی ستاره ای یک لامپ دکوراتیو بسیار زیبا و شکیل می باشد.

مشخصات
ابعاد
۶*۶*۱۲ سانتی‌متر
وزن
120 گرم
ولتاژ
220-240 ولت
توان
40 وات
فرکانس
50-60 هرتز
نوع پایه
E27
رده مصرف انرژی 
B
طول عمر
30500 ساعت
میزان روشنایی
350لومن

 

یکی دیگر از مدل های این لامپ، مدل G125D می باشد که از مصرف برق بسیار پایینی برخوردار است. رده انرژی آن A++ می باشد. بعلاوه از نوردهی بالایی نیز برخوردار است.  قیمت لامپ ادیسونی مدل G125D نیز نسبت به بسیاری از لامپ های هم رده پایین تر است.

مشخصات
ابعاد
۱۳.۵x۹.۵x۹.۵ سانتی‌متر
وزن
80 گرم
توان
4وات
ولتاژ
200 ولت
فرکانس
60-50 هرتز
رده مصرف انرژی
A++
طول عمر
30500 ساعت
میزان روشنایی
420 لومن
نوع پایه
E27

 

این مدل لامپ شباهت زیادی به گلابی دارد به همین دلیل به عنوان مدل گلابی شناخته می شود. لامپ مدل گلابی طراحی بسیار شیک و جذابی دارد و در عین حال مصرف برق پایینی نیز برخوردار است که خیال شما را از هزینه برق راحت تر می سازد.

مشخصات
ابعاد
۶.۵x۶.۵x۱۴.۵ سانتی‌متر
وزن
150 گرم
ولتاژ
برق شهری
توان
6وات
فرکانس
60-50 هرتز
نوع پایه
E27
طول عمر
2500 ساعت
میزان روشنایی
600 لومن
رده مصرف انرژی
A+

 

مدل LG125 پایه E27 کاربردهای زیادی دارد و بیشتری کاربرد آن به عنوان لوستر لامپ ادیسونی می باشد. از این لامپ می توان در محیط های مختلفی استفاده کرد و هم برای دکوراسیون منزل و هم محیط کار مناسب می باشد.

مشخصات

ابعاد
۱۷*۱۳*۱۳ سانتی‌متر
وزن
100 گرم
ولتاژ
220 ولت
توان
40 وات
فرکانس
50 هرتز
نوع پایه
E27
رده مصرف انرژی
A
طول عمر
15000 ساعت
شکل
حبابی


یکی دیگر از مدل های پرطرفدار لامپ های دکوراتیو ادیسون، مدل مدل ST64B4 است. شکل ظاهری ان به نحوی است که برای نورپردازی هر محیطی مناسب است و از طرف دیگر مصرف برق پایینی دارد. به همین دلیل نسبت به بسیاری از مدل لامپ های موجود در بازار طرفداران بیشتری دارد.

مشخصات
ابعاد
۶.۵x۶.۵x۱۵ سانتی‌متر
وزن
55 گرم
ولتاژ
۲۲۰-۲۴۰ ولت
توان
۲۱ تا ۵۰ وات
زاویه نوردهی
360
نوع پایه
E27
شکل
حبابی



مدل H100 نیز یکی دیگر از لامپ های تزئینی دوست داشتنی و دکوراتیو است که از آن می توان برای دیزان داخلی منازل، دفاتر، کافی شاپ، رستوران و ... استفاده کرد. فضایی بسیار زیبا و نورانی را برایتان به ارمغان می آورد. بعلاوه از گرمابخشی خوبی نیز برخوردار است.

مشخصات
ابعاد
۱۲x۱۲x۲۰ سانتی‌متر
وزن
250 گرم
ولتاژ
220ولت
توان
وات40
فرکانس
21 تا 50 هرتز
نوع پایه
E27
طول عمر
1500 ساعت
میزان روشنایی
300لومن
زوایه نوردهی
280

 

یک مدل لامپ بسیار آنتیک با نوری سفید و گرم که فضا را دل انگیزتر می سازد. این مدل لامپ مخصوص آشپزخانه و رستوران است و با گرمای بخشی و زیبایی خود محیط را برایتان آنتیک تر می سازد. لامپ ادیسونی بسیار شیک و زیباست و از آن نه تنها به عنوان لامپ روشنایی بلکه برای نورپردازی آویزی، لوسترها، دیوارکوب ها، زیباسازی فضای رستوران و نمایشگاه ها و ... نیز می توان استفاده کرد.

مشخصات
ابعاد
6*6*10سانتی‌متر
وزن
80گرم
ولتاژ
220ولت
توان
40وات
فرکانس
50هرتز
نوع پایه
E27
طول عمر
3000 ساعت
میزان روشنایی
300  لومن

 

این نوع لامپ نیز از پرطرفدارین لامپ های ادیسونی به شمار می رود که در عین زیبایی مصرف برق کمی دارد. شاخص مصرف برق آن A+ می باشد. ظرافت و زیبایی آن باعث شده نه تنها گرما بخش باشد بلکه از آن بتوان به عنوان یکی از اجزا اصلی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

مشخصات
ابعاد
۱۳x۹.۵x۹.۵ سانتی‌متر
وزن
50 گرم
توان
4وات
ولتاژ
برق شهری
فرکانس
50 الی 60 هرتز
نوع پایه
E27
طول عمر
1000 ساعت
میزان روشنایی
150 تا 250 لومن


مدل قارچی از جذاب ترین و نوآورانه ترین مدل لامپ فلامنت است. این مدل لامپ دکوراتیو و آنتیک را می توان به عنوان مکملی برای دکوراسیون آشپزخانه، رستوران، کافی شاپ و ... که مرتبط با غذا می باشد مورد استفاده قرار داد.

مشخصات
ابعاد
10*10*10 سانتی متر
وزن
80گرم
ولتاژ
220 ولت
توان
40وات
فرکانس
50 هرتز
نوع پایه
E27
طول عمر
1000 ساعت
میزان روشنایی
500 لومن

 


در ادامه بخوانید : 10 مدل لوستر شیک و جدید با قیمت مناسب

ویژگی های لامپ ادیسونی 

از جمله مهمترین ویژگی های این مدل لامپ می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

ظاهر منحصر بفرد: این لامپ ها مثل لامپ ادیسونی ستاره ای یا قلبی به دلیل ظاهر منحصربفردی که دارند مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند. به همین دلیل در اکثر اماکن از کافه ها و رستوران ها گرفته تا مراکز تجاری بزرگ از این نوع لامپ ها استفاده می شود. 

اشکال متنوع: لامپ های ادیسونی در اشکال مختلفی تولید می شوند و از تنوع طرح بالایی برخوردارند. از لوستر لامپ ادیسونی گرفته تا لامپ ادیسونی ستاره ای، لامپ ادیسونی قلبی  و حتی لامپ ادیسونی خیاری. به همین دلیل برای هر نوع سلیقه ای مناسب می باشند.

نور گرم و آرامش بخش: این مدل لامپ به گونه ای ساخته شده که نور آن چشم را اذیت نمی کند. این به دلیل استفاده از تکنولوژی led برای ساخت لامپ می باشد. 

قابلیت تنظیم با دیمر: از جمله ویژگی های مثبت این نوع لامپ قابلیت تنظیم آن به کمک یک دیمر است. شما می توانید به اندازه دلخواه نور ان را تنظیم کنید تا نور کمتر یا بیشتری داشته باشد. 

قیمت لامپ ادیسونی: عوامل مختلفی روی قیمت لامپ ادیسونی اثر می گذارد به همین دلیل قیمت لامپ ادیسونی همواره ثابت نیست. از جمله این عوامل عبارتند از برند و کارخانه تولید کننده، نوع سرپیچ، توان، شکل ظاهری لامپ، ویژگی های فنی و ...

بیشترین کاربرد لامپ ادیسونی در کجاست؟

این نوع لامپ بیشتر جنبه تزئینی یا دکوراتیو را دارد اما این تنها کاربرد این مدل لامپ ها نیست. در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای این نوع لامپ اشاره شده است: 

دکوراسیون داخلی، اصلی ترین و مهمترین کاربرد لامپ ادیسونی، زیباسازی دکوراسیون است. به دلیل زیبایی و جذابیت بالایی که دارد بیشتر به عنوان لوستر لامپ ادیسونی یا تزئین در دکوراسیون داخلی و زیباسازی اماکن به کار می رود. 

اکثر لامپ های Edison رنگ شیشه ای قهوه ای دارند که وقتی آنها را روشن می کنید فضای رویایی و رمانتیکی خلق می کنند که همانند یک اثر هنری بسیار زیباست که تنها در نقاشی های دیجیتال می توان دید. به همین دلیل از این نوع لامپ ها مثل لامپ ادیسونی ستاره ای یا لامپ ادیسونی قلبی در آتلیه ها، فضاهای رمانتیک و فضاهای هنری و برای کافه ها و کافی شاپ ها استفاده می شوند. البته سایر مدل های این نوع لامپ مثل لامپ لوستر ادیسونی و لامپ ادیسونی خیاری و قارچی نیز طرفداران زیادی دارد.

مصرف برق در ادیسونی مهتابی به چه صورت است؟

لامپ ها و لوستر لامپ ادیسونی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند و مصرف برق پایینی دارند. بعلاوه عدم لرزش نور نیز یکی از ویژگی های مثبت این نوع لامپ است. بعلاوه از نوردهی بالایی نیز برخوردار می باشد.

جمع بندي

در این مقاله از چی بگیر سعی کردیم به معرفی لامپ ادیسونی و بررسی قیمت لامپ ادیسونی بپردازیم. همچنین لیستی از پرفروش ترین لامپ های ادیسونی همراه با ویژگی ها، کاربردها و مزایا و معایب این لامپ ها نیز ارائه شد. امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد. در صورتی که سوالی در رابطه با خرید لامپ ادیسونی یا ویژگی های آنها دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تیم ما پاسخگوی شما خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
لامپ و چراغ قیمت انواع لامپ و چراغ