راهنمای خرید بهترین مارک قیچی برقی خیاطی (قیمت روز)

قیچی برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

همۀ شما در منازل خود یک قیچی ساده خیاطی دارید که در برخی مواقع حتی پارچه‌های نخی را به کندی برش می‌دهد. برای خیاطی اصولی و حرفه‌ای داشتن قیچی برقی ضوری است. این مدل از قیچی برقی خیاطی دارای تیغه‌ای بسیار تیز است که امکان برش چندین لایه پارچه را دارد. در کارگاه‌های تولیدی پوشک برای برش پارچه ئ تهیه الگو به صورت منفرد و تکی اقدام نشده و تعدادی از الگوها به شکل همزمان برش داده می‌شوند. مسلماً ضخامت پارچه بیشتر از یک پارچه بوده و برش با قیچی ساده امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است که از قیچی برش خیاطی صرفاً برای خیاطی استفاده نشده و از این دستگاه می‌توان برای ایجاد برش روی فولاد، آلومنیوم و اجسام استیل نیز استفاده کرد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان درباره راهنمای خرید قیچی خیاطی برقی و مزایای خرید قیچی برش خیاطی برقی خواهیم گفت.

مزایای خرید قیچی برقی خیاطی

شاید با خود بگویید وقتی می‌توان با قیچی ساده پارچه را برش داد چه لزومی دارد که قیچی برقی بخریم؟ در پاسخ این سوال تنها می‌توان به مزایای منحصربه‌فرد قیچی برقی پارچه اشاره کرد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این دستگاه برقی محسوب می‌شوند:

  • امکان برش چند لایه پارچه وجود داشته و سرعت دوخت و دوز و امورات خیاطی افزایش می‌یابد.
  • برخی از پارچه‌ها به قدری ضخیم هستند که به کمک قیچی معمولی برش داده نمی‌شوند. شما با خرید قیچی برقی نگران این مسئله نخواهید بود که پارچه مشتری چه جنسی داشته و چقدر ضخیم است.
  • برای برش پارچه‌های پالتویی در تعداد بالا گزینه مناسبی است.
  • قیچی برقی خیاطی به شدت ارگونومیک بوده و دست شما در قسمت زیرین کاملاً آزاد خواهد بود.
  • سرعت ایجاد برش و کیفیت برش بالا رفته و به هیچ عنوان با پارچه ریش ریش شده به دلیل کندی قیچی مواجهه نخواهید شد.

قیچی برقی دی سی ای مدل AJJ32

ابعاد این مدل از قیچی برقی 24*20*8 سانتی‌متر بوده و علاوه بر برش پارچه با تعداد بالا دارای حداکثر ظرفیت برش فولاد با قدرت 3.2 و ولتاژ دستگاهی 220 وات است. شما از این دستگاه می‌توانید در انواع کارگاه صنعتی که نیاز به برش دارید استفاده کنید. برخی از مشخصات این محصول به شرح زیر است:

مشخصات
منبع تغذیهبرق
طول سیم و کابل5
حداکثر ظرفیت برش آلومنیوم2.5 متر
حداکثر ظرفیت برش استیل ضد زنگ50
حداقل شعاع برش2.5
توان620 وات
بازه نرخ ضربه2501-3000
اقلام همراهیک جفت تیغه
آچار الن
یک جفت زغال

قیچی برقی کیولبول مدل A7 هشت پر

اگر یک کارگاه تولیدی پوشاک داشته و برای افزایش سرعت خیاطان خود نیازمند دستگاه قیچی برش برقی هستید این محصول گزینه ایده‌آلی برای شما است. لازم به ذکر است که از این قیچی در سایر صنایع مختلف نیز می‌توانید استفاده کنید. در جدول زیر برخی از مشخصات محصول را برایتان شرح می‌دهیم.


مشخصات
ابعاد30*20*10 سانتی‌متر
حداکثر ظرفیت برش فولاد0.5
منبع تغذیهبرق
حداکثر ظرفیت برش آلومنیوم.2 متر
حداکثر ظرفیت برش استیل ضد زنگ1
حداقل شعاع برش5
توان100 وات
بازه نرخ ضربه0-500
اقلام همراهدفترچه راهنما و ابزار روغن کاری

قیچی برقی عمود بر فاین مدل ABLK 18 1.6 E

این مدل از قیچی برش ساخت کشور آلمان بوده و امکان برش 45 متر ورق با ضخامت 0.8 میلی‌متر را دارد. از این مدل قیچی برش در خیاطی و برای برش پارچه پوشاک به تعداد بالا استفاده می‌شود. برخی از مشخصات این محصول به شرح زیر است:

مشخصات 
ابعاد34.3*7.8*15.4 سانتی‌متر
وزن2350 گرم
حداکثر ظرفیت برش فولاد1.6 میلی‌متر
ولتاژ دستگاه18 ولت
ویژگی‌های قیچی برقیقابلیت تنظیم سرعت
نرخ ضربه800-1300 ضربه در دقیقه
منبع تغذیهباتری
حداکثر ظرفیت برش آلومنیوم2.5 میلی‌متر
حداکثر ظرفیت برش استیل ضد زنگ0.7 میلی‌متر
حداقل شعاع برش30/35 میلی‌متر
تواندستگاه شارژی است
بازه نرخ ضربه1001-1500
اقلام همراه2 عدد باتری 18 ولت 6 آمپر ساعت
شارژر
کیف پلاستیکی
سنبه
ماتریس مخصوص

نکات مهمی که قبل از خرید بهترین مارک قیچی برقی خیاطی

اگر تصمیم شما برای خرید قیچی برقی خیاطی جدی است و دلتان می‌خواهد مانند افراد متخصص و حرفه‌ای تجهیزات کاملی داشته باشید، توصیه می‌کنیم به موارد این راهنما از چی بگیر دقت کنید. مطالبی که در ادامه شرح می‌دهیم به شما عزیزان کمک می‌کند تا از قیمت قیچی برقی با توجه به کارایی که دارد مطمئن شده و سپس کالایی مناسب خریداری کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

بررسی نوع قیچی برقی برش و خیاطی 

قبل از هر نکته‌ای بید اشاره کنیم که قیچی های برش خیاطی صرفاً برای خیاطی نبوده و برخی ضمن اینکه در حرفه خیاطی و پوشاک کاربرد دارند در صنایع مختلف نیز قابلیت استفاده دارند. به عنوان مثال برخی از این قیچی های برقی به قدری قوی و حرفه‌ای هستند که امکان برش فولاد، آهن آلات و سایر فلزات نیز با آنها وجود دارد. اگر احساس می‌کنید به قیچی ساده‌تری نیاز دارید بهتر است به جای خرید قیچی برقی پیشرفته به مدل‌های ساده که صرفاً برای خیاطی کاربردی هستند اکتفا کنید.

توجه به نوع تیغه قیچی برش

نکته دیگری که در زمان خرید قیچی برقی پارچه باید به آن توجه داشته باشید، مدل تیغه قیچی است. اکثر این قبیل از دستگاه‌ها دو نوع تیغه نازک و گرد داشته و این تیغه‌ها به راحتی قابل تعویض هستند. در خیاطی معمولاً از تیغه نوک گرد و نوک تیز به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند و این مسئله که شخص خیاط به آسانی قادر به تعویض تیغه‌ها باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوع باتری و منبع تغذیه باتری

اینکه قیچی برش برقی به چه صورت کار می‌گند و منبع تغذیه آن کجاست نکته‌ای قابل تأمل است. برخی از این قیچی های خیاطی برقی دارای کابل بوده و مستقیماً به منبع برق شهری متصل می‌شوند. برخی نیز قابلیت شارژ شدن داشته و دارای باتری هستند. اگر دلتان می‌خواهد قیچی خیاطی باتری دار بخرید باید به این نکته دقت کنید که باتری تا چه مدت شارژ نگهداری کرده و نحوه شارژ کردن آن به چه شکلی است. اگر مدلی را خریداری می‌کنید که دارای کابل است حتماً طول کابل را در نظر داشته باشید که از میز خیاطی شما فاصله نداشته و دسترسی شما به آن آسان باشد.

توجه به نام تجاری و برند

توجه به مارک و نام تجاری قیچی برقی خیاطی نیز فاکتور مهمی است و نباید نادیده گرفته شود. توصیه ما برای شما عزیزان خرید از برند و مارک‌های نام آشنا است. کیفیت محصولات این قبیل از کمپانی‌ها تایید شده بوده و با توجه به ضمانتنامه و گارانتی که ارائه می‌دهند جای هیچ‌گونه شک و شبهی باقی نمی‌گذارند.

استحکام و ماندگاری تیغه‌ها

لازم به ذکر است که با خرید قیچی برش خیاطی بی کیفیت دائماً مجبور به تعویض تیغه‌ها خواهید بود. در نتیجه توصیه می‌کنیم در زمان خرید درباره استحکام و مقاومت تیغه‌ها از فروشنده سوال کنید. مسلماً هرچه قیمت قیچی برقی بیشتر باشد یعنی طول عمر و ماندگاری دستگاه نیز بیشتر است. البته فراموش نکنید که نحوه استفاده از قیچی و طریقه رسیدگی و مراقبت از آن نیز در طول عمر و دوام آن موثر است.

وزن و ابعاد قیچی برش خیاطی

یکی از مشخصه‌های مهم قیچی برش خیاطی وزن پایین آن است. چنانچه قیچی با وزن بالا خریداری کنید در جریان کار خسته شده و دسستان آسیب می‌بیند. در نتیجه پیشنهاد ما برای شما عزیزان استقبال از قیچی برش خیاطی با وزن سبک و ابعاد متناسب است. بهتر است قیچی را در جای مناسب و به دور از دسترس اطفال قرار دهید.

چند نوع قیچی برقی خیاطی وجود دارد؟

جالب است بدانید که تنوع مدل قیچی برش خیاطی بالا بوده و هر کدام از آنها قابلیت ایجاد برش خاصی را دارند. موارد زیر از جمله رایج‌ترین مدل‌های قیچی خیاطی برش برقی محسوب می‌شوند:

  • قیچی برقی عمودبر: این قیچی دارای یک تیغه تیز اتومات است و از سایز 5 اینچ تا 15 اینچ در بازار موجود بوده و به فروش می‌رسد.در کارگاه‌های تولیدی بزرگ خیاطی از این قیچی برش برقی استفاده می‌کنند.
  • قیچی برقی هشت پر: از این قیچی به منظور ایجاد برش به روی پارچه‌های بسیار نازک و بسیار ضخیم استفاده می‌کنند و برخی از آنها وزن بالایی نزدیک به 3 کیلوگرم نیز دارند. در کارگاه‌های تولید مبل و صندلی نیز از این مدل قیچی برش استفاده می‌شود.
  • قیچی برقی مچیاین قیچی برش برقی بسیار دم دستی و در سایز و اندازه مناسب است. خرید این مدل را به خیاطان حرفه‌ای و آماتور توصیه می‌کنیم.
  • قیچی برقی برش باند لایف: اگر دلتان می‌خواهد تعداد بالایی از پارچه را به روی هم قرار داده و سپس برش ایجاد کنید، این مدل مناسب شما است و به کار خیاطی شما سرعت می‌بخشد.
  • قیچی برش طاق بر: از این مدل قیچی به منظور برش پارچه از طاقه استفاده می‌کنند و به دو صورت دستی و اتوماتیک در بازار موجود است.

آیا ممنوعیتی برای استفاده از قیچی برش برقی وجود دارد؟

اگر نحوه کار با قیچی برش برقی را بلد نمی‌دانید بهتر است از استفاده آن پرهیز کرده و در غیر این صورت جوانب ایمنی را رعایت کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم از دستکش استفاده کنید.

اقلام همراه قیچی خیاطی برقی چیست؟

  • تیغه
  • دفترچه راهنما
  • ابزار مخصوص روغن کاری و سایر موارد

سخن پایانی

امیدواریم مطالعه این مطلب از وب سایت چی بگیر برای شما عزیزان مفید بوده باشد و حال با خیالی آسوده قادر به خرید انواع قیچی برقی خیاطی باشید. کافی است به نکات عنوان شده دقت کرده و بهترین محصولات را سفارش دهید. اگر تجربه استفاده از مدل‌های معرفی شده را دارید یا از مارک خاصی قیچی برقی برش پارچه خریده‌اید، حتماً تجربه خود را با ما و سایر مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.