راهنمای خرید و قیمت اسباب بازی پرنده (اسباب بازی عروس هلندی، مرغ عشق...)

چه نوع اسباب بازی برای پرندگان مفید است؟

پرندگان علاقه زیادی به بازی با اسباب بازی‌های مختلف دارند. جالب است بدانید که هر کدام از این اسباب بازی ها برای گونه خاصی از پرنده‌ها و متناسب با جثه آن‌ها کاربرد دارد.

پرندگان حیواناتی بسیار باهوش هستند و اسباب بازی ها بخش مهمی از سلامت روان و همچنین چابکی ذهنی و جسمی آنهاست. اسباب بازی ها پرندگان را به ورزش تشویق می کنند و سایش خوبی برای منقار و ناخن‌های آنهاست. از اسباب بازی ها برای نگه داشتن، آویزان کردن، کاوش و جویدن استفاده می شود. مجموعه ای خوب از اسباب بازی ها ساعت ها سرگرمی و ورزش را برای پرنده کنجکاو شما فراهم می کند.

اکثر سازندگان اسباب‌ بازی پرندگان استانداردهای بالایی را در تولید اسباب‌ بازی‌ ها و انتخاب مواد تولیدی خود رعایت می‌کنند، اما اسباب‌ بازی‌ ها می‌توانند خطرات زیادی نیز برای پرنده ها داشته باشند. این راهنما از چی بگیر رایج ترین موادی که در حال حاضر در اسباب بازی های پرنده استفاده می شود و برخی از جنبه های طراحی که باید هنگام انتخاب اسباب بازی برای پرنده خود در نظر بگیرید را بررسی می کند.

چه نوع اسباب بازی هایی برای پرندگان ناامن هستند؟

ایمنی مهمترین دغدغه است. اکثر تولید کنندگان اسباب بازی های پرنده در مورد ایمنی بسیار هوشیار هستند. پرندگان حتی روی ایمن‌ترین اسباب‌ بازی‌ ها نیز می‌توانند به خود آسیب برسانند، درست مانند یک کودک. شایع ترین مشکل گیر افتادن یک یا چند انگشت پا است. 

اگر فضا خیلی بزرگ باشد، سر پرنده شما ممکن است گرفتار شود. اگر فضا خیلی کوچک باشند، انگشتان پا گرفتار می شوند. هر اسباب بازی را برای پرنده خود به دقت بررسی کنید.

فلزات لحیم شده و گالوانیزه مانند زنجیر، قلاب، اتصال دهنده و سایر سخت افزارها برای پرندگان سمی هستند. از اسباب‌بازی‌هایی که به راحتی جدا می‌شوند، مانند چوب و اقلام زنجیره‌ای کوچک، و همچنین اسباب‌بازی‌های دارای گیره‌های فلزی، زنگوله‌ها یا وزنه‌های سربی خودداری کنید.

آیا پرندگان در قفس خود به اسباب بازی نیاز دارند؟

از جمله نیاز‌های پرندگان، فراهم کردن فضای آرام و غذای کافی برای آن‌ها است. همچنین بازی و سرگرمی از مهم‌ترین نیاز‌های پرندگان به شمار می‌رود. بیشتر پرنده‌ها به ویژه طوطی‌ها باید چند نوع وسیله بازی در قفس خود داشته باشند تا مشغول بازی با آن‌ها شوند.

انواع اسباب بازی پرندگان

برای آشنایی با انواع مختلف اسباب بازی پرندگان موارد اشاره شده زیر را مطالعه کنید. اطلاعات زیر کمک می‌کند بتوانید برای پرنده خود مدل مناسب انتخاب و خریداری کنید.

تاب بازی پرندگان: این وسیله هر نوع طناب فلزی یا الیاف کتانی را شامل می‌شود. برای استفاده، کافی است طناب را از سقف قفس آویزان کنید. هنگامی که وزن پرنده روی طناب کتانی یا تاب فلزی می‌افتد، تکان خورده و حالت تاب به خود می‌گیرد. نمونه‌های دیگری که به عنوان تاب استفاده می‌شود، حلقه پلاستیکی است که برای پرندگان کوچک‌تر مثل فنچ و مرغ عشق مناسب است.

توپ بازی پرندگان: توپ اسباب بازی معمولا شبیه جغجغه بوده و زنگوله صدا دار دارد. این مدل جنسی پلاستیکی دارد که علاوه بر پرندگان، به عنوان وسیله بازی سگ و گربه نیز کاربرد دارد.

اسباب بازی چرخ و فلک: این مدل در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می‌شود که تفاوت‌هایی با هم دارند. چرخ و فلک چوبی ترکیبی از چوب، کنف و مهره‌های رنگی هستند. هدف از تولید این اسباب بازی علاوه بر سرگرمی، برای جویدن است به همین دلیل برای رنگ آمیزی آن از رنگ خوراکی استفاده شده است. چرخ و فلک فلزی سبک بوده و در ابعاد کوچک ساخته شده است تا برای گونه مختلف پرندگان و جوندگان مناسب باشد.

به دلیل تنوع گوناگون اسباب بازی پرنده ها و ابعاد مختلف آن‌ها، به ارائه چند نمونه با کیفیت این محصول پرداختیم. معرفی محصولات زیر به آشنایی بیشتر شما با مدل‌ها و قیمت هر کدام کمک خواهد کرد. 

تاب بازی پرندگان مدل عروس هلندی

جنس این اسباب بازی پرنده چوبی بوده و در ابعاد 3*23*26 سانتی‌متر تولید شده است. این مدل برای پرندگانی چون مرغ مینا، عروس هلندی، ملنگو، مرغ عشق، طوطی برزیلی، رزیلا، راهبه و خورشیدی مناسب است.

اسباب بازی پرندگان مدل الاکلنگ کد19710

اسباب بازی مدل الاکلنگ در ابعاد 19*7*10 سانتی‌متر بوده و از جنس آهن و چوب تولید شده است. این مدل 175 گرم وزن دارد و برای پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسباب بازی پرندگان مدل 1056G

این مدل اسباب بازی همان‌طور که ملاحظه می‌کنید چوبی است و 135 گرم وزن دارد. نمونه معرفی شده برای پرندگان با جثه متوسط و کوچک مناسب است.

اسباب بازی پرندگان کد PL02

اسباب بازی فوق با قطر 4.5 سانتی‌متر و وزن 20 گرم ساخته شده که برای پرندگان با چثه بزرگ و کوچک مناسب است.

اسباب بازی پرندگان مدل 3036

این مدل اسباب بازی پرندگان در ابعاد 11*11*29 سانتی‌متر و با وزن 70 گرم تولید شده که جنس آن ترکیبی از چوب و فلز است. به عنوان وسیله سرگرمی، اسباب بازی مناسبی محسوب می‌شود و برای پرندگان با جثه متوسط و کوچک کاربرد دارد.

تاب بازی پرندگان مدل عروس هلندی کفی دار

این مدل ترکیبی از چوب و مهره ساخته شده و ابعادی به اندازه 10*13*19 سانتی‌متر دارد. این تاب برای پرندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت مشاهده رنگ‌بندی وارد لینک خرید شوید.

اسباب بازی پرندگان کدAL108

جنس این ندل از چوب، کنف و رنگ خوراکی ساخته شده و برای گونه مختلف حیوانات مثل جونده، پرنده، سگ و گربه مناسب است. ابعادی در اندازه 45*10*10 دارد و وزن آن 100 گرم است. 

اسباب بازی پرندگان مدل  تکه چوب کد S06 بسته 200 عددی

این محصول از 200 قطعه چوب رنگی به قطر 6 میلی‌متر و طول 4 الی 5 سانتی‌متر است. قطعه چوب‌ها با رنگ‌های خوراکی رنگ شده و برای پرندگانی چون طوطی، کاسکو و عروس هلندی مناسب است.

اسباب بازی پرندگان مدل سرسره ای کد201152

سرسره‌ای ملاحظه می‌کنید در ابعاد 52*11*20 سانتی‌متر ساخته شده که 260 گرم وزن دارد. این محصول چوبی بوده و ساخت ایران است. 

اسباب بازی پرندگان مدل نشیمنگاه مرغ عشق کد 863

اسباب بازی پرنده به ابعاد 8*6*3 سانتی‌متر با چوب و فلز ساخته شده است. این مدل 100 گرم وزن دارد و برای پرندگان اسباب بازی مناسبی محسوب می‌شود.

رهنمای خرید بهترین اسباب بازی پرنده

همان‌طور که می‌دانید پرنده‌ها روحیات و خصوصیات منحصر به فردی دارند از این رو اسباب بازی عروس هلندی با مرغ عشق تفاوت‌هایی خواهد داشت. پس بهتر است قبل از هر چیزی نسبت به پرنده یا حیوان خانگی خود شناخت داشته باشید تا به کمک موارد زیر اسباب بازی مناسب را خریداری کنید.

ابعاد اسباب بازی پرنده

انتخاب اندازه مناسب از جهت ایمنی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال خرید اسباب بازی با قطعات کوچک پلاستیکی که امکان شکنندگی و جدا شدن آن وجود دارد، ممکن است باعث خفگی پرنده شما شود. اسباب بازی هایی که برای پرندگان بزرگ‌تر طراحی شده، احتمال دارد پرندگان کوچک حین بازی با آن به دام بیوفتند. همچنین ابعاد اسباب بازی باید با قفس و محل بازی تناسب داشته باشد تا پرنده شما در فضای مورد نظر احساس راحتی کند. 

انتخاب طرح های متنوع

برخی از پرندگان باهوش‌تر بوده و نسبت به محیط و وسایل بازی خود حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. مثلا هنگام خرید اسباب بازی مرغ عشق باید از طرح‌های متنوع و دلخواه استفاده کنید چرا که پس از 15 دقیقه بازی خسته شده و به سراغ وسیله دیگری می‌رود.

مواد تشکیل دهنده

مواد استفاده شده در ساخت اسباب بازی پرنده علاوه بر کیفیت و دوام، باید طراحی ساده داشته داشته باشد. اجزای ریز و لبه تیز اسباب بازی برای پرندگان خطرناک بوده و امکان بلعیدن یا آسیب دیدنشان وجود دارد.

قیمت اسباب بازی پرنده

قیمت اسباب بازی پرندگان به نوع مواد تشکیل دهنده، کیفیت و ایمنی آن بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر معرفی نمونه‌ها از جهت قیمت و جزئیات محصول، می‌تواند راهنمای مناسبی باشد. در حالت کلی بازه قیمتی این مدل اسباب بازی بین 10 تا 90 هزار تومان ارزیابی شده است.

چه نوع اسباب بازی برای پرندگان ایمن است؟ معرفی بهترین نوع

پرندگان چه نوع اسباب بازی را دوست دارند؟ 

هر نوع اسباب بازی که حین بازی به یادگیری و بالا رفتن هوش پرندگان کمک کند، برای آن‌ها جذاب خواهد بود. مدل‌هایی از اسباب بازی ها که جویدنی هستند، نیز بیشتر مورد استقبال پرندگان قرار می‌گیرد.

انواع اسباب‌بازی‌ هایی که انتخاب می‌کنید به گونه، شخصیت، علاقه‌مندی‌ها پرنده شما بستگی دارد. تماشای حیوان خانگی خود و آزمایش و خطا به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. به عنوان یک قاعده، پرندگان بزرگتر دوست دارند اسباب بازی هایی جویدنی را بیشتر دوست دارند و پرندگان کوچکتر مواردی مانند زنگ، آینه و تاب.

آیا پرندگان خانگی آینه را دوست دارند؟

پرندگانی چون طوطی، عروس هلندی و کاسکو با آینه انس می‌گیرند و تصویر خود را در آن به عنوان جفت می‌پندارند. در صورتی که بخواهید آینه را از جلوی این پرنده‌ها بردارید، احساس افسردگی کرده و به خود آسیب خواهند زد.

چه تعداد اسباب بازی باید در قفس پرنده باشد؟

قفس را با اسباب بازی های پرندگان شلوغ نکنید. برای سرگرمی و بازی بیشتر، بهتر است 2 تا 3 مدل اسباب بازی داخل قفس پرنده قرار دهید. همچنین می‌توانید تعدادی بازی خارج از قفس و در فضای خانه تهیه کنید تا پرنده خانگی شما هنگام بازی در بیرون از قفس با آن‌ها بازی کند.

روال کلی این است که هر هفته یک بار تمام قفس پرنده را تمیز می‌کنم. وقتی این کار را انجام می‌دهم، همه اسباب‌بازی‌ها را حذف می‌کنم و آنها را با اسباب‌بازی‌های جدید جایگزین می‌کنم. من هشت تا 12 اسباب بازی پرنده را در یک جعبه نگه می دارم و آنها را به صورت هفتگی در قفس قرار می‌دهم.

اگر پرنده من یک اسباب بازی جدید را دوست نداشته باشد چه؟

به اسباب بازی جدید فرصت بدهید. برخی از پرندگان در ابتدا از تازگی می ترسند. ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا یک پرنده ترسو به یک اسباب بازی جدید نزدیک شود. خودتان با آن بازی کنید و به پرنده نشان دهید که چقدر سرگرم کننده است. اسباب بازی را به آرامی معرفی کنید.

اسباب بازی جدید را برای چند روز در کنار قفس قرار دهید، سپس اسباب بازی را برای چند روز دیگر در بیرون قفس آویزان کنید. اگر این روند همچنان باعث می شود پرنده شما از اسباب بازی دوری کند، چند هفته صبر کنید و سپس یک بار دیگر امتحان کنید. انواع مختلف اسباب بازی ها را آزمایش کنید تا بفهمید پرنده شما چه چیزی را دوست دارد. به این ترتیب، شما و پرنده تان هر دو می توانید لذت ببرید.

سخن پایانی

پرندگان خانگی حیواناتی باهوش و دوس داشتنی هستند که نگه داشتن آن‌ها در خانه نیازمند توجه و مراقبت است. ما تمام تلاشمان را کردیم مطالبی را که در رابطه با اسباب بازی پرندگان لازم و ضروری بود، در وب سایت چی بگیر جمع آوری کنیم. چنانچه پرسش، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، نظرتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.