خرید و قیمت انواع روبالشی جدید (مخمل، ابریشم؛ ساتن....)

چطور بهترین روبالشی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنیم؟

همان‌طور که میزان خواب در سلامت افراد تاثیر گذار است، کالای خواب مناسب نیز اهمیت زیادی دارد. بالش مستقیما با سر و موها در تماس است از رو انتخاب روبالشی مناسب در سلامتی موها و پوست سر نیز موثر است. داشتن یک بالش راحت برای استراحت شبانه بسیار مهم است.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد نحوه انتخاب رو بالشی، در وب سایت چی بگیر همراه ما باشید.

انواع رو بالشی از لحاظ جنس

رو بالشی ها از لحاظ پارچه و نخ به دو دسته الیاف مصنوعی و طبیعی تقسیم بندی می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با انواع مدل روبالشی و مزایا و معایب آن‌ها موارد اشاره زیر را مطالعه کنید.

روبالشی پنبه

روبالشی پنبه جزء متداول‌ترین مدل‌ها بوده که در تولید آن از الیاف طبیعی استفاده شده است. هرچه تعداد نخ به کار رفته در جنس پنبه کمتر باشد، جذب تعریق بیشتری دارد. در صورتی که نخ بیشتری در روبالشی پنبه استفاده شده باشد، روبالشی نرم و ضخیم‌تر خواهد بود.

کتان

این مدل بافتی شبیه به پنبه دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. روبالشی کتان سبک بوده و پس از شستشو نرم‌تر شده و رنگ آن ثابت است. 

روبالشی ابریشم

این پارچه بافت نرمی دارد و به دلیل تنفس پذیری بالا، مانع از تعریق در هنگام خواب می‌شود. الیاف طبیعی به کار رفته در روبالشی ابریشم و کیفیت بالای آن سبب می‌شود نسبت به نمونه‌های مشابه گران‌تر باشد.

روبالشی ساتن

این مدل ظاهری شبیه به ابریشم دارد به طوری که سطح آن صاف و کمی لغزنده است. اما تفاوت روبالشی ساتن و ابریشم در نوع نخ آن‌ها است. به این صورت که در تولید پارچه ساتن علاوه بر ابریشم، از پلی‌استر یا مواد دیگری استفاده شده است. از معایب روبالشی ساتن می‌توان به سر خوردن بالش از زیر سر و یا جابه‌جا شدن آن روی تخت اشاره کرد.

روبالشی مخمل

پارچه مخمل از سال‌های گذشته تا به امروز به عنوان روبالشی مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر طرح‌های جدید از مخمل تولید شده که به عنوان روبالشی جدید در بازار به فروش می‌رسد. 

روبالشی مخمل دو لایه بوده و در تولید آن از درصد زیادی پنبه استفاده شده است. این مدل بادوام بوده و بافت نرم و براقی دارد. روبالشی مخمل علاوه بر ظاهر زیبای که به سرویس خواب و دکوراسیون شما می‌دهد، از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری کرده و سلامت موهایتان را تضمین می‌کند.

رو بالشی ملولی مدل ساتن ابریشم

رو بالشی ملولی از جنس ساتن ابریشم تولید شده که هر دو روی آن قابل استفاده است. دوخت با کیفیتی دارد و نخ کش نمی‌شود. سبک و لطیف بوده و شستشوی آن اسان است.

روبالشی مدل گلدن رز کد F02 بسته 2 عددی

روبالشی معرفی شده در ابعاد 70*50*.5 سانتی‌متر است و جنس نخی دارد. نحوه باز و بسته کردن این مدل به صورت پاکتی بوده و شستشوی آن آسان است. 

روبالشی آدنو مدل Classic کد IR13 بسته دو عددی

روبالشی آدنو از جنس پنبه درجه یک تولید شده که رنگ ثابتی دارد و حساسیت ایجاد نمی‌کند. این روبالشی پاکتی بوده و با زیپی که روی آن دوخته شده باز و بسته می‌شود.

رو بالشی زگماک مدل لالا 1

رو بالشی زگماگ از جنس ساتن بوده و نحوه باز و بسته شدن آن پاکتی است. مدل معرفی شده دوخت محکم و مقاومت بالایی دارد و برای حفظ کیفیت محصول بهتر است در دمای زیر 30 درجه شستشو شود.

رو بالشی آدنو مدل راه راه کد IR90 بسته 2 عددی

رو بالشی آدنو طرح راه راه از پارچه پنبه درجه یک ایرانی تولید شده است. مدل معرفی شده زیبا، بدون ایجاد حساسیت بوده و به دلیل کیفیت پارچه تغییر رنگ نمی‌دهد.

رو بالشی آرین مدل ماربل

مدلی که ملاحظه می‌کنید از جنس میکروفایبر تولید شده و نحوه باز و بسته شدن آن به صورت زیپی است. این رو بالشی نرم ولطیف، دارای طرحی زیبا، کیفیت بالا و بسته بندی شیک است.

روبالشی کد 307سری رنفورس بسته دو عددی

جنس این مدل رنفورس در ابعاد 70*50 سانتی‌متر و وزن 200 گرم است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت نظافت آسان و رنگ بندی متنوع آن اشاره کرد.

رو بالشی مدل گل دورو طرح دار کد 1400105

مدل ارائه شده در ابعاد 68*48 با وزن 200 گرم است. جنس پارچه روبالشی از هازان درجه یک است. هر دو طرف رو بالشی قابل استفاده است. این محصول رنگ ثابتی دارد و پس از شستشوی مکرر به همان کیفیت باقی می‌ماند.

روبالشی کد 329 بسته 2 عددی

جنس این روبالشی از پلی استر و پنبه درجه یک بوده که پس از شستشو تغییر رنگ نمی‌دهد. ابعاد رو بالشی 70*50*1 سانتی‌متر بوده و 200 گرم دارد. پارچه این مدل ضد حساسیت و ضد خارش بوده و پس از شستشو تغییر سایز نمی‌دهد.

رو بالشی مدل برگ بسته 2عددی

رو بالشی طرح برگ تولید شده از جنس پنبه و پلی استر بوده که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و رنگ ثابت دارد. سایز این محصول استاندارد بوده و نحوه باز و بسته شدن آن از طریق زیپ است.


در ادامه بخوانید : تشک مسافرتی: خرید و قیمت بهترین مدل تشک مهمان (رویا، لایکو...)

برای خرید روبالشی به این نکات دقت کنید:

استفاده از رو بالشی به دلیل مزایایی که دارد، سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد. برای خرید این محصول یادآوری چند نکته ضروری است که در ادامه ذکر کرده ایم.

  • دوام و کیفیت روبالشی: کیفیت پارچه روبالشی به ماندگاری بیشتر این محصول کمک می‌کند. به طوری که بتوانید روبالشی خود را به مدت 3 تا 4 سال استفاده کرده و از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.
  • سایز روبالشی: بالش استانداری که برای سرویس خواب در اندازه‌های مختلف در نظر گرفته شده، 66*51 سانتی‌متر است. روبالشی اروپایی کمی از حالت استاندارد بزرگتر بوده و مربع شکل است و ابعادی به اندازه 65*65 سانتی‌متر دارد. چنانچه تخت شما بزرگتر باشد، می‌توانید از روبالشی در ابعاد 51*76 سانتی‌متر تهیه کنید تا فضای خالی را کاملا پر کند.
  • قیمت روبالشی: همان‌طور که می‌دانید این محصول در جنس‌های مختلف و توسط برند‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شود. به عنوان مثال روبالشی ترک در مقاییه با انواع مشابه از قیمت و کیفیت بالایی برخوردار است. قیمت روبالشی طبق نمونه‌های ارائه شده بین 80 تا 230 هزار تومان ارزیابی شده است.
  • نحوه نگهداری و شستشوی روبالشی:معمولا روبالشی و سرویس خواب در دمای استاندارد قابل شستشو هستند اما برخی از پارچه مانند ساتن و ابریشم که بافت ظریف‌تری دارند، بهتر است در دمای خنک‌تر شسته شوند. برای جلوگیری از چروک شدن روبالشی کافی است پس از شستشو آن را در جایی به صورت صاف آویزان کنید تا به آرامی خشک شود.
  • توجه به طرح محصول: طرح روبالشی باید با فضای اتاق و دکوراسیون آن هماهنگی داشته باشد. از این رو برای اتاق کودک از روبالشی کودکانه و مورد علاقه دلبندتان استفاده کنید. برای خرید روبالشی عروس طرح‌های مینیمال و ساده تهیه کنید تا به فضای اتاق زیبایی دوچندان ببخشد.
  • رنگ روبالشی: انتخاب رنگ سرویس خواب در زیبایی اتاق خواب شما و خواب راحتتان تاثیر بسزایی دارد. قبل از خرید روبالشی و روتختی رنگ مکمل و مناسب سرویس خواب را انتخاب کنید تا دکوراسیون اتاق هارمونی و هماهنگی بیشتری باهم داشته باشد. از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا محل خوابتان را به فضای آرامش بخشی تبدیل کنید. برای اتاق کودکان از سرویس خواب با رنگ‌های شاد و انرژی بخش استفاده کنید تا فرزندتان احساس آرامش و نشاط بیشتری کند. 

اندازه استاندارد روبالشی چقدر است؟

اندازه استاندارد یک روبالشی 56*51 سانتی متر است.

بهترین نوع روبالشی کدام جنس است؟

بر اساس مطالب ارائه شده در این صفحه، روبالشی ای مناسب است که ضد تعریق و حساسیت باشد و در برابر شستشو مقاوم بوده و طول عمر بالایی داشته باشد. در چنین حالتی پارچه‌ تولید شده از الیاف طبیعی برای رو بالشی و سرویس خواب توصیه می‌شود.

چطور سایز روبالشی را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید روبالشی، بهتر است سایز تخت خواب خود را اندازه بگیرید، سپس اندازه مناسب را انتخاب کنید. در صورت مناسب بودن سایز روبالشی با سرویس خواب فضای خالی داشتید، می‌توانید روبالشی‌های کوچک تهیه کنید و در کنار بالش‌های بزرگ بچینید.

دقت کنید که سایز روبالشی باید یک تا دو سانتیمتر از بالش شما بزرگتر باشد.

چطور روبالشی ساتن و ابریشم را بشوریم؟

بهتر است این جنس روبالشی را به صورت دستی و با مواد شوینده مناسب برای پارچه های ظریف شستشو شوند. برای جلوگیری از آسیب، همیشه به دستورالعمل های مراقبتی که همراه با روبالشی ارائه می شود دقت کنید.

روبالشی آکسفورد چه ویژگی‌هایی دارد؟

این مدل اندازه استاندارد داشته اما در حاشیه‌های آن از دوخت چین دار برای تزئین استفاده شده که به عنوان روبالشی عروس مناسب است. روبالشی آکسفورد در ابعاد مختلف ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید مدل اروپایی را به حالت آکسفورد طراحی یا تهیه کنید.

روبالشی زیپی بهتر است یا پاکتی؟

روبالشی پاکتی معمولا برای بالش‌ های سبک و مدل‌هایی که با پشم شیشه پر می‌شوند، مناسب است. اما در صورتی که می‌خواهید از پر یا پشم داخل بالش خود استفاده کنید، برای جلوگیری از خارج شدن محتویات داخل آن، توصیه می‌شود مدل زیپی خریداری کنید.

کلام آخر

سایت چی بگیر با به اشتراک گذاری مطالب مفید در مورد روبالشی توانسته ارتباط موثری بین تولید کننده و مشتری ایجاد کند. چنانچه پرسش، پیشنهاد و انتقادی در این زمینه دارید، پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.