زانوبند: راهنمای خرید و قیمت بهترین زانوبند طبی، برقی....

راهنمای خرید زانوبند طبی | معرفی انواع زانوبند و بررسی مزایا و معایب

مراقبت از سلامت جسمانی بدن جزء موارد مهمی است که همه افراد قبل از بروز هر گونه مشکلی باید به آن دقت داشته باشند. یکی از آسیب‌پذیرترین اعضای بدن زانو است. متأسفانه اکثر مردان و زنان، زمانی که پا به سن می‌گذارند با مشکلات زانو مواجه می‌شوند. در این راستا بهترین اقدام ممکن خرید زانوبند طبی و استفاده از آن است. اگر تصمیم به خرید بریس زانو گرفته و در انتخاب خود مردد هستید، مطالعه این مطلب از وب‌ سایت چی بگیر را از دست ندهید. بدون شک پاسخ خود را دربارۀ سوال «زانوبند طبی چی بخریم؟» در پایان این مقاله خواهید یافت.

آشنایی با انواع زانوبند طبی

قبل از هر اقدامی برای خرید و بررسی قیمت زانوبند طبی بهتر است که از انواع و مدل‌های آن اطلاعاتی به دست آورید. موارد زیر از جمله شایع‌ترین مدل‌های بریس زانو محسوب می‌شوند.

زانوبند کشی طبی

این مدل از زانوبند از پارچه‌های کشی تولید شده و در اکثر مواقع نیز به راحتی قابل پوشیدن است. اگر زانوهایتان ضعیف بوده و در مواجهه با سرما احساس درد می‌کنید این مدل از زانوبند طبی کشی مناسب شما است. قیمت این محصول نیز در مقایسه با سایر مدل‌ها کمتر است. از طرفی به دلیل سهولت در استفاده برای افراد سالمند نیز پیشنهاد مناسبی است.

زانوبند حوله‌ای

تفاوت این مدل با مدل قبلی در نوع جنس و بافت آنها است. از زانوبند طبی حوله‌ای افرادی استفاده می‌کنند که طبع سردی داشته و قادر به تحمل سرما نیستند. بافت و مدل این زانوبند به‌ گونه‌ای طراحی شده که گردش خون را در ناحیه زانو افزایش داده و شدت آسیب به زانو و ساق را کمتر می‌کند. استفاده از زانوبند حوله‌ای به ورزشکاران در زمان انجام فعالیت‌های بدنی سنگین توصیه می‌شود.

زانوبند طبی آتل دار

به این مدل از زانوبند، مدل فنری نیز گفته می‌شود. در ساختار این نوع از محصولات آتل‌های جانبی خاص و کاملاً ارگونومیک نصب شده است. افرادی که به دلیل افتادن و سایر صدمات، زانوهایشان آسیب دیده باید از زانوبند آتل دار استفاده کنند تا فرم زانوهایشان اصلاح شود. اکثر پزشکان برای افرادی که مشکل پای پرانتزی دارند استفاده از زانوبند آتل دار را توصیه می‌کنند.

زانوبند با کشکک باز و بسته

دو مدل از شایع‌ترین مدل‌های زانو بند، زانوبند باکشکک بسته و باز است. از زانوبند با کشکک باز برای صدمات ورزشی، تسکین درد آرتروز و اجرای حرکات کششی استفاده می‌کنند. زانوبند با کشکک بسته نیز برای کشیدگی و گرفتگی خفیف زانو، التهاب تاندون زانو، آرتروز خفیف و برای بهبود وضعیت زانوی سالمندان مناسب است.

زانوبند برقی و حرارتی

این مدل از زانوبند طبی برای بهبود گردش خون در قسمت زانو بسیار مناسب بوده و برخی از مدل‌های پیشرفته آن قابلیت ماساژ نیز دارند. به زانوبند برقی زانوبند زایپامکس نیز گفته می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت زانوبند زایپامکس در مقایسه با مدل‌های دیگر نیز بیشتر است. از جمله مهم‌ترین مزایای این مدل زانوبند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش تورم
  • درمان و تسکین درد
  • رفع گرفتگی عضله
  • بهبود گردش خون
  • ترمیم بافت زانو
  • بهبود دامنه حرکتی

زانوبند اسپیلاوایزر

اگر میزان درد زانوی شما بسیار شدید و غیرقابل تحمل است، پیشنهاد ما برایتان خرید زانوبند اسپیلاوایزر است. است مدل به واسطه بهره‌مندی از امواج فراصوت اولتراسوند قادر به تسکین دردهای عضلانی بوده و سلامت زانوهای شما را تضمین می‌کند. ناگفته نماند که قیمت این مدل نیز در مقایسه با زانوبند طبی معمولی بیشتر است.

زانوبند طبی طب و صنعت کد 46200

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در زمان ایستادن به صوورت طولانی مدت دچار زانو درد می‌شوید یا قادر به انجام فعالیت‌های بدنسازی نیستید، خرید زانوبند طبی برای شما ضروری است. جنس این مدل از زانوبند از نئوپرن، کش و پارچه بوده و صرفاً برای زانو شما کاربردی است. اگر احساس ناراحتی و درد در هر دو زانوی خود دارید، پیشنهاد ما برای شما عزیزان خرید 2 عدد زانوبند کشی است. از ویژگی‌های مثبت این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد حساسیت است و برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه سالمندان توصیه می‌شود.
    • به صورت چسبی و به راحتی باز و بسته می‌شود.
    • مناسب برای افرادی که دچار پارگی مینیسک زانو شده‌اند.
    • قابلیت استفاده برای ورزشکاران
    • مناسب برای پیاده روی و رانندگی
    • کیفیت و مرغوبیت بالای محصول

زانوبند طبی فدو مدل FKS.L-1000 بسته 2 عددی

زانوهای برخی از افراد نسبت به سرما حساس بوده و دچار دردهای شدیدی می‌شوند. بهترین راهکار برای رفع این قبیل از دردها استفاده از زانوبند طبی است. اگر به دنبال بررسی قیمت زانوبند هستید باید بگوییم که این محصول به صورت 2 عدد بوده و بسیار مقرون به صرفه است. زانو بند کبریتی کاملاً کشی بوده و برای افرادی که دچار دردهای مفصل زانو می‌شوند یک الزام محسوب می‌شود. برخی از ویژگی‌های مهم این محصول طبق جدول زیر است.

مشخصات
جنسنئوپرن
کاربردزانو
کشور مبدا برندایران
نحوه بسته شدنساده
سایر توضیحاتمناسب برای جلوگیری از رگ به رگ شدن ماهیچه پشت پا
مناسب برای زانو و کشیدگی پا
جلوگیری از آسیب‌های زانو
اندازه 26*10*0.4 سانتی‌متر

زانوبند طب و صنعت کد 42600 بسته 2 عددی

این مدل از زانوبند طبی بسیار کاربردی است و موجب افزایش دما و گردش خود در ناحیه مفاصل زانو شده و منجر به کاهش درد در این قسمت می‌شود. استفاده از این محصول به ورزشکاران و افراد سالمند که در معرض آسیب زانو هستند، توصیه می‌شود. چنانچه هر دو زانوی شما دچار درد و مشکل است این محصول را به تعداد موردنیاز خریداری کنید. در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

مشخصات
جنسالاستیک
کاربردزانو
سایر توضیحاتبرای شست‌وشو حتماً از آب سرد و صابون استفاده کنید
از اتوکشی زانوبند طبی خودداری کنید.

زانوبند طبی مدل DARMAN1019

اگر دلتان می‌خواهد که زانوبند طبی بدون نقص و ایراد خریداری کنید این محصول با توجه به قیمتی که دارد بسیار مناسب است. هنگام پوشیدن آن در ناحیه زانو احساس بهتری خواهید داشت و در فصل زمستان نیز مفاصل شما را گرم نگه می‌دارد و درد زانو را کاهش می‌دهد. اگر مشکلات زانو شما جدی است باید بگوییم که انتظار معجزه از این محصول را نداشته و حتماً برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

مشخصات
جنسکش و پارچه
کاربردمناسب برای پیشگیری از درد کمر، زانو و مفاصل زانو
کشور مبدا برندایران
نحوه بسته شدنچسبی

زانو بند فنر دار مدل VK

این مدل از زانوبند یا ساپورت طبی برای تمامی افراد اعم از سالمندان و ورزشکاران مناسب بوده و ضمن اینکه از پارچه نئوپرن تولید شده دارای لایه‌ای از کتان حوله‌ایی است. از مهم‌ترین ویژگی آن می‌توان به ضدحساسیت بودن آن اشاره کرد. مهم‌ترین مزایای این مدل از زانوبند طبی فنردار به شرح زیر است:

  • بند دار بوده و امکان تنظیم بند نیز دارد.
  • برای برخی از صدمات و بیماری‌ها مانند آرتروز و فعالیت‌های بدنسازی کاربردی است.
  • فری سایز بودن محصول
  • بافت نرمی دارد
مشخصات
جنسنئوپرن
کاربردزانو
نوع عملکردزانوبند با کشکک باز موجب کاهش فشار وارده به زانو شده و از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند.
نحوه بسته شدنچسبی
سایر توضیحاتبافت بسیار نرمی دارد
تبادل بالای هوا و تعرق کم
مناسب برای زانو و کشیدگی پا
جلوگیری از آسیب‌های زانو
چهار فنره
قابلیت استفاده برای دو پا

زانوبند طبی ولکر کد 52012

چنانچه در ناحیه زانو و رباط خود احساس آسیب دیدگی شدید دارید این مدل از زانوبند طبی مناسب شما است.  درون آن لوله‌های فلزی و قابل انعطافی وجود دارد و در برابر خم و راست شدن از زانو شما محافظت می‌کند. برخی از مشخصات این زانوبند طبی خارجی به شرح زیر است:

مشخصات 
جنسنئوپرن
کاربردزانو
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
نوع ساپورتآتل
سایر توضیحاتمبذا برند تایوان
تولید شده در چین
قابلیت انتخاب سایز
کاربردی برای در رفتگی زانو، پیچخوردگی‌های خفیف و سایر صدمات به زانو

زانوبند تاپ تکس کد 112 بسته 2 عددی

اگر زانوها شما نسبت به سرما حساسیت شدیدی دارد، حتماً در فصل سرد از زانوبند پشمی یا طبی استفاده کنید. این مدل از زانوبند در سایزهای مختلف موجود بوده و برای سالمندان بسیار مناسب است. از طرفی قیمت مقرون به صرفه آن موجب استقبال مشتریان شده و به جرأت می‌توان گفت که اکثر مشتریان از خرید زانوبند مذکور رضایت بالایی داشته‌اند. جدول مشخصات این محصول به شرح زیر است:

مشخصات 
جنسپشم
کاربردزانو و ساق پا
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنساده
نوع عملکردایجاد گرما و اندکی فشار موضعی برای کاهش درد و التیام زانو
قابل استفاده برای گرفتگی عضلانی زانو
سایر توضیحاتحتماً با شامپو و آب با دمای پایین شسته شود
از الیاف صددرصد طبیعی تولید شده است
دو زانوبند برای دو پا

زانو بند طبی فوتورو مدل 2068

معمولاً افراد در زمانی که احساس شدید درد در ناحیه زانوهای خود دارند تصمیم به خرید زانوبند طبی می‌گیرند. بهتر است در این شرایط بدانید که زانوبند مدنظر برای چه مشکلاتی مفید و موثر است. چنانچه دچار مشکلات زیر شده باشید، خرید این مدل از زانوبند را به شما توصیه می‌کنیم:

  • ترکینگ کشکک زانو
  • آرتروز
  • التهاب تاندون
  • کندرومالاسی
مشخصات 
جنسالاستیک
کاربردزانو
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی
کشور مبدا برندآمریکا

زانوبند مغناطیسی دکتر لوین مدل DRL بسته 2 عددی به همراه مچ بند مغناطیسی مدل 001

این مدل از زانوبند مغناطیسی با ایجاد میدان مغناطیسی منجر به افزایش گردش خون شده و درد در ناحیه زانو را تسکین می‌دهد. از طرفی موجب تراکم استخوان و جلوگیری از سایر صدمات و آسیب‌ها به زانو شما می‌شود.

مشخصات 
جنسابر و پلیمر
کاربردزانو
ویژگی موادضد حساسیت
نحوه بسته شدنچسبی
نوع عملکردبه کمک ایجاد میدان مغناطیسی باعث افزایش و تمرکز جریان خون در موضع درد می‌شود
سایر توضیحاتبا ایجاد حالت ساپورت و حمایت کننده از کشکک زانو محافظت می‌کند.

زانوبند طبی پاک سمن مدل 097

مشخصات
جنسنئوپرن
کاربردقابل حمل
پیشگیری از درد کمر و زانو
درد مفاصل
نوع عملکرددارای کشکک زانو باز
دارای پد دایره‌ای نئوپرنی
نحوه بسته شدنچسبی
سایر مشخصاتمناسب برای آسیب دیدگی زانو
التهاب تاندون
بهبود ورم خفیف
مناسب برای سالمندان

زانوبند پاک سمن مدل Neoprene Open Patella

مشخصات
جنسنئوپرن
کاربرددرد زانو
نوع عملکردبا ایجاد حمایت مناسب از زانو
جلوگیری از تشدید عارضه
نحوه بسته شدنساده
سایر مشخصاتمناسب سالمندان
برای درمان آرتروز
رفع ورم اطرافف مفاصل

نکات مهم برای خرید زانوبند طبی

انتخاب زانوبند نادرست و نامرغوب ضمن اینکه منجر به بهبود سلامت زانو شما نشده، بلکه ممکن است آسیب‌های جدی نیز به همراه داشته باشد. در نتیجه توصیه می‌کنیم علاوه بر توجه به قیمت زانوبند طبی به موارد و فاکتورهای مهمی که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم، نهایت دقت را داشته باشید. این موارد مهم عبارت‌اند از:

به پزشک و فیزیوتراپ مراجعه کنید

قبل از اقدام برای خرید بریس زانو بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و از او بخواهید که با توجه به شرایط زانو شما برایتان بریس زانو تجویز کند. ممکن است تنها یکی از زانوهای شما آسیب دیده باشد و نیاز به دو رانوبند طبی نداشته باشید. از طرفی پزشکان سوابق جسمانی و سلامت شما را در نظر گرفته و با توجه به بیماری که دارید مورد مناسبی پیشنهاد می‌دهند. به عنوان مثال زانوبند آرتروز با زانوبند روماتیسم متفاوت بوده و افراد بدون کمک گرفتن از فرد متخصص قادر به تشخیص مدل‌های مختلف نیستند.

توجه به جنس زانوبند

در اکثر مواقع زانوبندهای طبی از الاستیک، کش، نئوپرن و... تولید می‌شوند. بهتر است به متریال موجود در زانوبند دقت کنید. برخی از آنها مجز به سگک و تسمه هستند. توجه به جنس این قبیل از فنز، آتل، تسمه و سایر موارد دیگر ضروری است.

نحوۀ شستشو زانوبند

به هیچ عنوان زانوبند از جنس کش و سایر مدل‌های دیگر را با آب با حرارت بالا و شوینده‌های قوی نشویید. از طرفی شستن زانوبند طبی در ماشین لباسشویی نیز ممنوع بوده و بهتر است به صورت دستی و با صابون و آب سرد شسته شوند تا بافت آنها آسیبی نبیند. ناگفته نماند که از اتوکشی زانوبند نیز باید پرهیز کنید.

سایز و اندازه زانوبند طبی

قبل خرید زانوبند اسپیلاوایزر حتماً سایز و اندازه زانو، ران و ساق پای خود را مشخص کرده و متناسب با سایز خود مورد دلخواه را خریداری کنید. چنانچه زانوبند طبی بزرگتر یا کوچکتر از سایز پای خود بخرید درواقع پول خود را دور انداخته و محصول برایتان کاربردی و مفید نخواهد بود.

ضدحساسیت بودن زانوبند

متاسفانه برخی از افراد پوست حساسی داشته و ممکن است به برخی از زانوبندهای نامرغوب و بی‌کیفیت حساسیت نشان دهند. در نتیجه توصیه می‌کنیم در زمان خرید از ضدحساسیت بودن زانوبند و بریس زانو اطمینان کسب کنید.

برند زانوبند

اینکه زانوبند طبی خریداری شده محصول داخلی است یا خارجی و از کدام برند است حائز اهمیت است. اگر قصئد خرید زانوبند ایرانی را دارید، پیشنهاد ما برایتان زانوبند پاک سمن است.

چه مواقعی باید از زانوبند طبی استفاده کنیم؟

اگر اضافه وزن دارید و احساس می‌کنید در زمان گام برداشتن به مدت طولانی فشار شدیدی به زانوهایتان وارد می‌شود، بهتر است برای خرید زانوبند طبی اقدام کنید. از طرفی اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائماً سرپا هستید یا به صورت مداوم رانندگی می‌کنید استفاده از زانوبند برایتان مفید بوده و گام موثری در راستای حفظ سلامت زانوهایتان محسوب می‌شود. استفاده از زانوبند برای ورزشکاران و افرادی که در معرض پیچ خوردگی و آسیب به کشکک زانو هستند نیز توصیه می‌شود.

آیا می‌توان از زانوبند طبی در طول شب استفاده کرد؟

خیر، به هیچ عنوان پوشیدن زانوبند طبی در زمان خواب و استراحت توصیه نمی‌شود. البته ممکن است پزشکان و جراحان برای افرادی که به تازگی تجربه جراحی را داشته‌اند، پوشیدن زانو بند در زمان خواب شبانه را تجویز کنند. دقت داشته باشید که علاوه بر زانوبند پوشیدن جوراب واریس نیز در زمان خواب شبانه توصیه نمی‌شود.

چه مدت زمانی از زانوبند استفاده کنیم؟

پاسخ این پرسش را نمی‌توان به صورت عدد مشخصی داد. به عنوان مثال شما می‌توانید در زمان‌هایی که فشار زیادی به زانوها وارد می‌کنید از زانوبند استفاده کنید. مثلاً وقتی در حال ورزش بدنسازی هستید. از طرفی پوشیدن زانو بند در روزهای سرد زمستان و زمانی که در معرض سوز و سرما هستید نیز توصیه می‌شود. البته لازم به ذکر است که استفاده از زانوبند در تمام روز می‌تواند مشکل‌ساز باشد و بهتر است هرازچندگاهی به زانوهای خود استراحت بدهید.

چطور بهترین سایز زانوبند را بخریم؟

برای اینکه زانوبند خریداری شده سایز و اندازه مناسبی داشته باشد حتماً سایز پای خود را با سانتی‌متر اندازه‌گیری کرده و سپس برای خرید اقدام کنید. در جدول زیر اطلاعاتی دقیق درباره سایز زانوبند ارائه می‌دهیم. تأکید می‌کنیم که متناسب با سایز پا و زانوی خود زانوبند برقی، حرارتی و سایر مدل‌های دیگر را خریداری کنید.

سایز زانوبند
قطر زانو
محیط ران
X small
7.6-8.9  سانتی‌متر
38-41 سانتی‌متر
small
8.9-10.2   سانتی‌متر
41-47 سانتی‌متر
medium
10.2-11.4  سانتی‌متر
47-52 سانتی‌متر
large
11.4-12.7  سانتی‌متر
52-57 سانتی‌متر
X large
12.7-14  سانتی‌متر
57-62 سانتی‌متر
2X large
14-15.2  سانتی‌متر
62-69 سانتی‌متر
3X large
15.2-16.5  سانتی‌متر
69-76 سانتی‌متر

بهترین زانوبند برای پای پرانتزی چگونه است؟

اگر پاهای شما حالت و فرم پرانتزی دارد، توصیه می‌کنیم از زانوبند طبی فنر دارد و زانوبندهایی که مجهز به آتل هستند استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از بریس زانو برای این افراد جزء موارد ضروری بوده و به‌ هیچ عنوان نباید پشت گوش انداخته شود. بهتر است اگر این مشکل را دارید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا متناسب با نوع حالت پرانتزی پاهایتان زانوبندی مخصوص برای شما تجویز کند. از طرفی پوشیدن کفش طبی برای این افراد نیز توصیه می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر به شرح مفصل برای شما عزیزان دربارۀ زانوبند برقی و سایر مدل‌های زانوبند طبی گفتیم. اگر در خانواده خود اعضایی دارید که در گروه سنی سالمندان بوده یا مشکلات زانو از جمله آرتروز و رماتیسم دارند، توصیه می‌کنیم از محصولات معرفی شده بازیدید کنید. مواردی که برایتان معرفی کردیم کیفیت مطلوبی داشته و تاثیر بسزایی در سلامت زانو شما دارند. اگر سوال خاصی در زمینه خرید زانوبند طبی دارید، تیم چی بگیر آماده پاسخ‌دهی به شما عزیزان است. کافی است سوال و نظرات خود را در انتها یادداشت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.