بهترین مارک چکش /قیمت روز و خرید آنلاین

چکش یک ابزار همه فن حریف است که در بازار انواع متنوعی از آن توسط برندهای مختلف تولید و عرضه شده است. انتخاب از بین این برندها کار سختی است. اما برای آنکه محصولی مقاوم و کاربردی تهیه کنید، باید به سراغ برندهای مطرح و نام آوازه بروید که علاوه بر طراحی مناسب و کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم داشته باشد. شما می‌توانید با خرید آنلاین چکش در هزینه‌های اضافه صرفه جویی کنید و با بهترین قیمت ایده‌آل‌ترین چکش را تهیه کنید. 

انواع چکش را بشناسیم ؟  

چکش یک ابزار تخریب است که البته برای مصارف دیگری هم به کار گرفته می‌شود. جنس و طراحی ظاهری آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند که در نهایت سبب تفاوت در نوع مصرفی آن ها می‌شود. شما باید انواع چکش را بشناسید تا بتوانید متناسب با نیاز و خواست خودتان آن را انتخاب کنید. انواع چکش عبارتند از: 

  • چکش دستی 
  • چکش پنجه ای 
  • چکش ریپ پنجه ای 
  • چکش قاب بندی 
  • چکش آجری
  • چکش توپی
  • چکش مالتز 
  • چکش ورزشی یا چکش باشگاهی 
  • پتک 
  • چکش متقاطع
  • چکش پونز 
  • چکش لاستیکی 
  • چکش زمین شناسی
  • چکش تخریب
  • چکش های تخصصی و حرفه ای 

لازم به ذکر است که همه این چکش ها از اجزا تقریبا یکسان تشکیل شده‌اند و از نظر آرگونومی و طراحی با هم فرق دارند. اجزا ثابت انواع چکش ها شامل:

  1. دسته‌ای برای نگهداری از چکش و استفاده از آن.
  2. سری چکش یا همان قسمتی که ضربه با آن وارد می‌شود. 
  3. رابط بین دسته و سری چکش. 

نکات مهم  و راهنمای خرید چکش  

چکش برای مصارف گوناگونی به کار گرفته می‌شود. شما باید متناسب با حرفه، مهارت و نیاز خودتان آن را انتخاب کرده و خریداری نمایید. اما تنها توجه به نوع چکش و انتخاب نمونه مناسب کافی نخواهد بود. برای استفاده حرفه‌ای از این ابزار باید به پارامترهای دیگری هم در زمان خرید توجه کنید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

جنس دسته چکش 

دستگیره‌های چکش از متریال مختلفی ساخته می‌شود که هر یک از آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند.. جنس دستگیره چکش ها عبارتند از:

  • چوب: دستگیره‌های چوبی قدرت بالایی نسبت به وزن سبک خود دارند و همچنین کم‌ترین ارتعاش را منتقل می‌کنند. درست است که مقاومت آن همچون نوع فولادی نیست اما برای استفاده‌های روزمره و سبک مناسب است. 
  • فولاد: فولاد وزن بالایی دارد و با این وجود بسیار مقاوم است. ارتعاشات حاصل از ضربه از آن عبور می‌کند و به همین خاطر چکش فولادی برای استفاده طولانی مدت مناسب نبوده و ممکن است باعث خستگی دست‌هایتان شود. 
  • فایبرگلاس: یکی دیگر از موادی که برای ساخت دستگیره چکش از آن استفاده می‌شود فایبرگلاس است که معمولا آن را با نام چکش پلاستیکی می‌شناسند. فایبرگلاس حد وسط بین فولاد و چوب از نظر وزن و مقاومت است. به دلیل نارسانا بودن برای برق کارها و... توصیه می‌شود. 

وزن چکش 

چکش نباید به اندازه‌ای سبک باشند که فشار لازم را به سطح مد نظر منتقل نکنند. همچنین نباید انقدر سنگین باشند که نتوانید به صورت ممتد آن را بلند کرده و روی سطح ضربه بزنید. البته انتخاب وزن مناسب چکش، بستگی به قدرت دست‌های کاربر و همچنین نوع نیاز آن دارد. پس در زمان خرید چکش به این نکته هم دقت کنید. 

وجود میخ کش 

میخ کش به قسمت پشت سری چکش گفته می‌شود که حالت چنگ گونه‌ای داشته و می توانید برای خارج کردن میخ از آن استفاده کنید. این یک آپشن برای چکش محسوب می‌شود که در بسیاری از مواقع کاربرد زیادی دارد. اگر به دنبال انتخاب و خرید یک چکش خانگی و همه‌فن حریف هستید، دقت کنید که دارای میخ کش باشد. 

قیمت چکش 

همانند هر ابزار فنی دیگری، در زمان خرید نباید از قیمت چکش غافل شوید. قیمت این ابزار به عوامل مختلفی همچون برندسازنده، ابعاد و اندازه چکش، نوع چکش، جنس و... بستگی دارد. نمونه‌ای را انتخاب کنید که برای ساخت آن از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شده و همچنین قیمت بسیار مناسبی هم دارد. 

بهترین برند چکش کدامند ؟   

برندهای مختلفی در بازار هستند که انواع چکش ها را تولید و عرضه می‌کنند. علاوه بر برندهای داخلی، برندهای خارجی نیز با تولید چکش های حرفه‌ای و استاندارد در بازار کشورمان راه پیدا کرده‌اند. اما به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری دارند. شما با شناخت برندها می‌توانید یک محصول اصل و کاربردی تهیه کنید که تا مدت‌ها می‌‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. کیفیت را فدای قیمت نکنید و محصولی اصل را برترین برندها تهیه کنید. از بهترین برند چکش موجود در بازار کشورمان می توان به برندهای زیر اشاره کرد: 

  • چکش ایران پتک 
  • چکش اشمیت 
  • چکش سامکو 
  • چکش وینکس
  • چکش نووا 
  • چکش اکو 
  • چکش رونیکس
  • و... .

معرفی بهترین چکش موجود دربازار   

مدل‌های مختلفی از چکش در بازار ارائه شده است. شما با بررسی و انتخاب از بین آن‌ها می‌توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید و همچنین سرعت عمل بالایی داشته باشید. تفاوتی ندارد که چکش را برای استفاده خانگی می‌خواهید یا در کارگاه ها و... در هر صورت باید بهترین چکش موجود در بازار را تهیه کنید تا بتواند رضایت شما را جلب کند. از بهترین چکش های بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

دسته این چرکش از فایبرگلاس ساخته شده و متناسب با ارگونومی دست است. روکش آن هم از جنس پلاستیک و از نوع ضد تعریق بوده تا در حین کار دچار لغزش نشود. وزن آن هم بسیار سبک بوده و همچنین استحکام بالایی هم دارد. این چکش در اندازه 3*11*7  میلی متر ساخته شده و بسیار باکیفیت است.

مشخصات
وزن
250 گرم
جنس سری
فلزی
اندازه سطح مقطعی چکش
25 میلی متر

 

این محصول یک چکش دو شاخ می باشند که دستگیره آن به صورت ارگونومیک و از جنس فیبرگلاس طراحی شده است. دسته آن به رنگ قرمز و ترکیب با مشکی بوده و ظاهر جذابی دارد. به صورت ضد تعریق بوده و همچنین گستره استفاده زیادی همچون نجاری، ساختمان سازی و... دارد.

مشخصات
وزن 
500 گرم
جنس سری چکش
فولاد
ابعاد
340*130*30 میلی متر 

 

این چکش در ظاهر طراحی ساده ای دارد اما بسیار مقاوم و پر قدرت می باشد. دستگیره آن با روکش پلاستیکی ضد تعریق و از جنس فایبرگلاس می باشد. سری ان فلزی بوده و از ترکیب دو رنگ قرمز و نقره ای برای آن استفاده شده تا زیبایی بصری داشته باشد. سطح سری تقریبا پهن بوده و برای مصارف گوناگونی قابل استفاده است. اندازه سطح مقطعی آن هم برابر با 22 میلی متر می باشد.

مشخصات
وزن
375 گرم
جنس سری چکش
فلز
ابعاد
340*130*30 میلی متر 

 

این یک چکش با سری پلاستیکی است که سطح مقطعی بزرگی دارد. می توانید از آن برای کارهایی همچون منبت کاری، طراحی روی چوب، حکاکی و... استفاده کنید. جنس دستگیره آن فلزی بوده و پوشش پلاستیکی دارد. ضد لغزش است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

مشخصات
وزن
500 گرم
جنس سری چکش
پلاستیک
ابعاد
300*100*40میلی متر 


این یک چکش حرفه ای با ظاهر فوق جذاب و طراحی مدرن است که شکل مقطع آن هم به صورت چهارگوش در نظر گرفته شده است. این چکش دو سری با سر تخت و سر شیشه ای دارد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. روکش آن از نوع ضد زنگ بوده و همچنین ضد لغزش است. سطح چکش نیز کاملا سخت کاری شده است تا در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد.

مشخصات
جنس دسته
ابعاد
ابعاد
110*20*270 میلی متر
جنس سری چکش
ابعاد

 

این یک چکش ساده با دسته چوبی و سطح مقطع گرد است که دارای میخ کش می باشد. می توانید هر نوع میخی را از دیوار یا سطح مد نظرتان خارج کنید. وزن سبکی هم دارد و به راحتی برای مصارف مختلف قابل استفاده می باشد. وجود شیارهایی روی دسته چوبی این چکش باعث شده تا در حین استفاده دچار لغزش نشود.

مشخصات
اندازه سطح مقطع 
30 میلی متر
ابعاد 
330*140*30میلی متر
جنس سری
فلز

 

 این چکش طراحی فوق العاده شیک و متناسب با ارگونومی بدن دارد. جنس دسته آن از فایبرگلاس بوده و ضد زنگ و نارسنا است. در انتهای دسته آن یک سوراخ جهت اویزان کردن چکش تعبیه شده است. در تم رنگی مشکی و زرد بوده و شکل مقطعی مربعی دارد. جنس سری آن هم از فلز است.

مشخصات
وزن
1000 گرم
اندازه
33*130*355
اندازه سطح مقطع 
33* 33 میلی متر 


این چکش از دیگر محصولات باکیفیت و پر طرفدار برند رونیکس اتس که سطح مقطع مربعی داشته و جنس دستگیره آن هم از فایبرگلاس در نظر گرفته شده است. به صورت ارگونومیک طراحی شده و ضد لغزش است. دسته آن دارای یک روکش پلاستیکی هم می باشد. این محصول برای استفاده در مصارف خانگی و نیمه صنعتی مناسب است.

مشخصات
وزن
500 گرم
اندازه سطح مقطع
25 میلی متر
ابعاد
300*110*30 میلی متر


این چکش از دیگر محصولات رونیکس است که با دسته فایبرگلاس و سری فلزی با سطح مقطع چهار گوش تولید و روانه بازار شده است. وزن آن با احتساب دسته برابر با 700 گرم بوده و بدون دسته 500 گرم است. بسیار مقاوم بوده و طراحی آرگونومیکی دارد. سمت دیگر سری آن به صورت مضربه می باشد که می توانید در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید.

مشخصات
ابعاد
327*115*25 میلی متر
اندازه سطح مقطع
25*25 میلی متر
جنس سری
فولاد


طراحی این چکش بسیار متفاوت تر از دیگر نمونه های رایج است. سری آن در اندازه و سطح پهن تر و از جنس پلاستیک می باشد. جنس دسته آن هم از فایبرگلاس بوده و بسیار مقاوم است. با این وجود وزن سبکی هم دارد و همچنین روکش ضد لغزش دارد.

مشخصات
ابعاد
50*85*280میلی متر
وزن
500 گرم
طول دسته
23 سانتی متر

 

این چکش برای استفاده حرفه ای طراحی شده است. دسته ارگونومیک از جنس فایبرگلاس دارد و طراحی آن به گونه ای است که می توانید به راحتی آن را در دست بگیرید. این چکش برای همه مصارف قابل استفاده بوده و قدرت بسیار زیادی دارد. جنس روکش آن از پلاستیک بوده و ضد لغزش است. از ترکیب رنگ آبی و مشکی برای آن استفاده شده که بسیار چشم نواز می باشد. همچنین این چکش دارای میخ کش هم می باشد.

مشخصات
جنس سری
فلزی
سطح مقطع 
گرد
اندازه سطح مقطع 
12 میلی متر

 

یکی از جذاب ترین چکش هایی که برای مصارف حرفه ای می توانید تهیه کنید، این محصول است. شکل مقطع آن دایره ای بوده و سری فلزی دارد. دارای یک میخ کش هم می باشد. دستگیره آن از جنس فایبرگلاس بوده و در اندازه کوچک و متناسب با سایز دست طراحی شده است. ضد لغزش و ضد تعریق می باشد. دارای یک سوراخ در انتهای دسته است تا آن را آویزان کنید.

مشخصات
وزن دسته
290 گرم 
اندازه سطح مقطع
15 میلی متر
جنس سری
فلزی

 

این چکش سر فلزی داشته  و دستگیره ان هم از جنس فلز است. با این وجود وزن کمی دارد و به راحتی قابل استفاده است. جهت استفاده آسان روی دستگیره آن از روکش پلاستیکی و ضد تعریق استفاده شده است. وجود نقاط برجسته در دسته آن مانع از لغزش چکش حین کار می شود. این چکش دارای میخ کش بوده و قیمت مناسبی هم دارد.

مشخصات
اندازه سطح مقطع 
22 میلی متر
ابعاد 
280*100*18
جنس سری
فلز


بهترین روش نگهداری چکش

بهترین راه برای نگهداری چکش این است که آنها را در جعبه ابزار قرار دهید، برای جلوگیری از زنگ زدگی  بهتر است چکش را در مکانی با حداقل قرار گرفتن در معرض رطوبت و تغییرات شدید دما قرار دهید. 

متاسفانه سوله ها، کارگاه ها و گاراژها محیط های ایده آلی نیستند. با این حال، با استفاده از بخاری ها و رطوبت گیرها می توان این مشکل را برطرف کرد. همچنین می توانید بسته های سیلیکاژل را در جعبه ابزار خود قرار دهید تا رطوبت محیط را کاهش دهید.

سوالات متداول درباره انواع چکش

چگونه چکش را تمیز کنیم؟

برای جلوگیری از زنگ زدگی چکش، باید به شرح زیر تمیز و نگهداری شود:

  • پس از هر بار استفاده، چکش را با یک پارچه پاک کنید تا گرد و غبار از روی چکش پاک شود، همیشه از خشک شدن کامل چکش اطمینان حاصل کنید.
  • به صورت دوره‌ای، قطعات فلزی چکش را بوسیله روغن همه منظوره مانند WD-40 اسپری کنید.
  • اگر زنگ زد، آن را بشویید و خشک کنید، سپس زنگ را با یک ماده ساینده بشویید تا از بین برود (مثلاً یک پد تمیز کننده، کاغذ سنباده ...). هنگامی که زنگ زدگی از بین رفت، فلز را به آرامی در WD-40 قرار دهید.

پرکاربردترین نوع چکش کدام مدل است؟

از بین تمامی چکش هایی که در بازار وجود دارد، نوع دسته چوبی با سری فلزی بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. چرا که این چکش وزن مناسبی داشته و از قدرت خوبی هم برخوردار است. می‌توان برای انواع استفاده‌های روزمره در منزل، کارگاه ها و... از آن استفاده کرد.

بهترین متریال چکش چیست؟

انتخاب بهترین متریال چکش، بستگی به نیاز شما خواهد داشت. برای مثال: اگر برای برقکاری چکش می‌خواهید، نیاز به جنس فایبرگلاس خواهید داشت تا برق را از خود عبور ندهد. در مقابل اگر در حرفه نجاری مشغول هستید نوع دسته چوبی به دلیل وزن سبک گزینه بهترین برای شما خواهد بود. بنابراین بهترین متریال چکش بستگی به نظر شما خواهد داشت و نمی توان نوع مشخصی را بیان کرد.

طول عمر یک چکش چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری چکش به کیفیت آن بستگی دارد، از چه چیزی ساخته شده است، چند بار در روز از آن استفاده می‌شود، برای چه کاری استفاده می شود و چگونه از آن مراقبت می‌شود. به طور کلی، یک چکش مناسب و خوب باید برای چند دهه دوام بیاورد.

بهترین مدل چکش برای نجارها کدام مدل است؟ 

چکش پنجه ای رایج‌ترین چکش هایی هستند که برای نجاران استفاده می‌شود. سمت صاف سر برای کوبیدن میخ‌ها ایده‌آل است و از سمت پنجه برای برداشتن میخ‌ها استفاده می‌شود. آنها همچنین از پتک های چوبی برای ضربه زدن به سطوح چوبی استفاده می‌کنند.

رایج‌ترین مدل چکش کدام است؟

چکش پنجه ای رایج ترین مدل است زیرا همه کاره است. در یک طرف سر و یک پنجه V شکل در طرف دیگر دارد. موارد استفاده شامل این چکش کوبیدن میخ برای آویزان کردن قاب عکس‌ها، ساختن سوله‌ها و نرده‌ها، اتصال قطعات چوب و غیره است.

جمع بندی 

اگر اهل فن نباشید بی‌شک خرید و انتخاب چکش کار راحتی برایتان نخواهد بود. بهتر است پیش از اقدام به خرید نیازهای خود را مشخص کنید و با شناخت انواع چکش بهترین نوع را انتخاب کنید. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و راهنمای انتخاب چکش با کارشناسان چی بگیر تماس بگیرید و یا تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارید. ما انواع چکش های مقاوم و حرفه ای را با نازل‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا بتوانید بدون محدودیت در زمان و مکان ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید.

    

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
چکش قیمت انواع چکش