راهنمای خرید آچار فرانسه/ لیست قیمت

وجود آچار فرانسه در هر جعبه ابزاری الزامی است. این آچار همه کاره به شما کمک می‌کند تا از پس هر کاری برآیید. البته باید بدانید که آچار فرانسه انواع گوناگونی دارد که از نظر شکل ظاهری، مشخصات، کارایی، سایز و... باهم فرق می‌کنند. برای آنکه این ابزار بهترین عملکرد را داشته باشد، باید متناسب با نیاز و مهارت خود آن را انتخاب کنید. اگر شما هم به دنبال خرید آچار فرانسه ایده آل خود هستید، در ادامه با راهنمای انتخاب آچار فرانسه با چی بگیر همراه باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

انواع آچار فرانسه کدامند؟  

آچار فرانسه در حقیقت یک آچار قابل تنظیم است که می‌توانید به کمک آن انواع پیچ و مهره‌ها را باز و بسته کنید. تفاوت آن با دیگر آچارها در قابلیت تنظیم و منعطف بودن آن است. وجود فک متحرک در این ابزار به شما کمک می‌کند تا دهانه آچار را به اندازه پیچ و مهره مد نظرتان باز کرده و آن ها را باز و بسته کنید. آچار فرانسه انواع گوناگونی دارد که عبارتند از: 

آچار فرانسه عایق برق 

این آچارها همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است در برابر برق عایق هستند و دارای دستگیره پلاستیکی می‌باشند تا آسیبی به اپراتور وارد نشود. از این ابزار بیشتر در صنعت برق استفاده می‌شود. البته بهتر است قبل از استفاده جهت ایمنی بیشتر، دستکش ایمنی به دست کنید. 

آچار فرانسه فشار قوی

این آچارها آبکاری شده هستند و در برابر خوردگی مقاومت بسیار زیادی دارند. به صورت تکی تولید می شوند و وزن آن‌ها هم سبک‌تر است. 

آچار فرانسه لب باریک 

طراحی این آچارها کمی خاص‌تر بوده و دارای دستگیره قابل تعویض هستند تا بتوانید متناسب با نیاز خود آن را تنظیم کنید. جنس بدنه آن هم از وانادیوم یا کروم بوده و به صورت ضد ضربه و ضدزنگ می‌باشد. 

آچار فرانسه صنعتی 

همانطور که احتمالاً متوجه شدید برای مصارف صنعتی کارایی دارد اما بسیار سبک بوده و در عین مقاوم بودن به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. جنس بدنه این ابزارها برای آنکه مقاوم باشد از کروم و وانادیوم است. 

آچار فرانسه شلاقی دو طرفه 

این آچار در سایزهای مختلف تولید شده و شباهت زیادی به آچار لوله گیر دارد و بیشترین استفاده را در حوزه لوله کشی دارد. 

آچار فرانسه مدرج

این نوع از آچار فرانسه یک خط کش مدرج دارد که در بین دهانه آن قرار گرفته و می‌توانید مقدار باز و بسته شدن دهانه آچار را آن اندازه گیری کنید. 

کاربرد آچار فرانسه چیست؟

شما برای باز کردن و بسته کردن انواع پیچ و مهره‌ها در خانه، سر کار و... به یک آچار مناسب نیاز خواهید داشت. از آنجایی که اچار فرانسه قابلیت تنظیم را دارد، یک جایگزین حرفه ای برای دیگر آچارها است و دیگر نیاز نیست جعبه ابزار خود را با آچار پر کنید تا در مواقع نیاز یکی از آن‌ها را متناسب با قطر مهره و... انتخاب کنید. بلکه می‌توانید دهانه این ابزار را به اندازه مهره باز کرده و از آن استفاده کنید. این اچار برای همه افراد در هر شغل و حرفه ای که باشند، نیاز خواهد بود و داشتن آن در خانه نیز بسیار ضروری است. 

بهترین برندهای آچار فرانسه کدامند؟   

آچار فرانسه‌ ها توسط برندهای مختلفی تولید و در بازار ارائه می‌شوند. برخی از این برندها در داخل کشور هستند و برخی دیگر به صورت وارداتی عرضه می‌شوند. نمونه‌های وارداتی قیمت بالاتری دارند اما این به بدین معنی نیست که از نظر کیفیت برتر از محصولات داخلی هستند. چرا که امروزه تولیدات داخل کشور نیز با استانداردها و کیفیت بالاتری تولید و در اختیار مصرف کننده قرار داده می‌شود. از برترین و بهترین برندهای آچار فرانسه که می‌توانید در هنگاه خرید انتخاب کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • آچار فرانسه رونیکس  
  • آچار فرانسه ایران پتک  
  • کینگ دیاموند 
  • سهند تولز
  • هنسون 
  • نیکون

معرفی بهترین آچار فرانسه موجود در بازار 

برای اینکه آچار فرانسه بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد، باید در زمان خرید به سراغ نمونه‌های پر فروش و پرطرفدار بازار بروید. قطعاً محصولی که توانسته رضایت سایر کاربران را جلب کند، می‌تواند شما را هم راضی نگه دارد. از بهترین آچار فرانسه‌های موجود در بازار کشور که می‌توانید تهیه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این یک محصول کاربردی از برند واتا ساخت کشور تایوان می باشد که جنس بدنه آن از آلیاژ وانادیوم و کروم ساخته شده است. این ابزار کارایی همچون آچار جغجغه ای دارد و بعد از بستن به صورت خودکار شل می شود. می توانید فک های آن را در سایز های 14، 15 و 16 تنظیم کنید.

مشخصات
جنس
کروم و وانادیوم 
شماره آچار
14  15 -16 میلی متر
بستن مهره
به صورت اتومات

 این محصول دارای یک فک ثابت و فک فک متحرک است که می توانید بسته به نیاز خود آن را تنظیم کنید. دستگیره ای از جنس پلاستیک داشته که بسیار مقاوم بوده و مانع از لغزش اچار در دست می شود. این آچار مطابق با سیستم متریک بوده و روکش ضد زنگ هم دارد.

مشخصات
وزن
420 گرم
نوع دسته
استاندارد
ویژگی مهم
مدرج بودن فک پایینی

 

این آچار فرانسه دسته استاندارد دارد و به صورت تمام فلز ساخته شده است. جنس بدنه و دهانه آن یکسان بوده و به راحتی می توانید آن را تنظیم کنید. ابزاری سبک و مقاوم که برای مصارف مختلف قابل استفاده است.

مشخصات
وزن
410 گرم
شماره آچار
10
جنس
آلیاژ فولاد 


این آچار فرانسته دسته کوتاهی دارد. انتهای دسته آن دارای سوراخی است تا بتوانید به راحتی آن را آویزان کنید. بسیار مقاوم بوده و دارای فک های پهن تری است. این ابزار برای مصارف صنعتی و همچنین خانگی مناسب می باشد و قیمت مناسبی هم دارد.

مشخصات
وزن 
136گرم
شماره آچار
6
جنس بدنه
آلیاژ فولاد 

 

این آچار فرانسه محصول دیگری از برند هنسون است که در سایز 12 اینچ قابل تنظیم بوده می باشد.  نوع دستگیره آن در اندازه استاندارد بوده و به صورت دستی قابل استفاده است. با این آچار می توانید انواع مهره ها را با چهار گوش یا شش گوش و... باز و بسته کنید.

مشخصات
وزن
750گرم
شماره آچار 
12
جنس
آلیاژ فولاد


این آچار فرانسه در قیاس با دیگر نمونه ها طراحی مدرن تری داشته و انتهای دسته آن به صورت زاویه دار طرتحی شده است. دسته استانداردی داشته و می توانید تا 10 اینچ آن را تنظیم کنید. البته این آچار از نوع متریک بوده و به همین خاطر استفاده از آن بسیار آسان است.

 

مشخصات
وزن
470 گرم
نوع فک
1 فک متحرک و 1 فک ثابت با درجه بندی تا 33 میلیمتر
جنس بدنه
کربن استیل 

بدنه این آچار به صورت دو رنگ بوده و قسمت دسته آن رنگ تیره تری به نسبت فک ها دارد. قابلیت تنظیم داشته و دارای دستگیره استاندارد است. می توانید تا 250 میلی متر فک های آن را باز کرده و مورد استفاده قرار دهید.

مشخصات
نوع آچار
مدرج
جنس آچار
کروم وانادیوم 
شماره آچار
10 اینچ

 

این آچار فراسنه به صورت حرفه یا طراحی شده و دستگیره ای با روکش پلاستیکی دارد که سبب شده برای برقکاری هم قابل استفاده باشد. روکش آن به صورت ضد لغزش بوده و وزن سبکی هم دارد. بسیار با دوام است و قیمت ارزانی هم دارد که می توانید به راحتی آن را خریداری کنید.

مشخصات
وزن
400 گرم
شماره آچار
10 اینچ
تنظیم دهانه
به صورت اتوماتیک

 

این آچار فرانسه محصولی باکیفیت از برند جنیوس تایوان بوده و بدنه آن به صورت دو رنگ طراحی شده است. بسیار مقاوم بوده و روی دهنه ثابت آن هم مدرج بوده و می توانید به راحتی باز و بسته کردن دهانه آچار را به اندازه دلخواه تنظیم کنید.

مشخصات
وزن
125 گرم
شماره آچار
6 اینچ
جنس بدنه
کروم وانادیوم 

 

با استفاده از این آچار می توانید مهره ها و پیچ های بزرگتری را هم باز و بسته کنید. چرا که دهانه آن تا 45 میلی کتر هم باز می شود. این یک محصول سبک و حرفه ای است که می تواند پاسخگو نیاز شما باشد. هرچند قیمت بالاتری دارد اما برای مصارف حرفه ای مناسب بوده و بسیار بادوام است.

مشخصات
شماره آچار
15 اینچ
جنس آچار
کروم وانادیوم
نوع آچار
مدرج

 

 این آچار فرانسه با بدنه فلزی بسیار مقاوم بوده و برای استفاده در منازل بسیار مناسب است. چرا که دهانه آن تا 8 اینچ باز شده و برای پیچ و مهره های بزرگتر مناسب نیست. قابلیت تنظیم داشته و استفاده از آن بسیار ساده و راحت است.

مشخصات
وزن
265 گرم
شماره آچار
8 اینچ
جنس
آلیاژ فولادی

 

نکات مهم و راهنمای خرید آچار فرانسه

در زمان خرید آچار فرانسه تنها توجه به نوع آن کافی نیست. شما باید به نکات و پارامترهای دیگری هم توجه کنید تا یک انتخاب اصولی داشته باشید. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • دسته آچار: ابزار آچار فرانسه از اجزا مختلفی ساخته شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها دسته آچار می‌باشد.  معمولاً آچارها دسته‌های بلندتری دارند تا یک اهرم مناسب برای تنظیم و همچنین باز و بسته کردن در اختیار کاربر قرار دهند. دقت کنید آچاری که می‌خرید، داری دستگیره بلند با ضخامت و قدرت مناسب باشد. همچنین توجه داشته باشید که دسته آن به صورت ضد لغزش باشد تا حین انجام کار مشکلی برایتان به وجود نیاید. 
  • جنس بدنه: آچارها از متریال مختلفی ساخته می‌شوند که هر یک از آن‌ها از نظر مقاومت با هم فرق می‌کنند. اگر به دنبال یک ابزار مقاوم هستید باید نمونه ای را انتخاب کنید که از جنس آلیاژ فولاد یا وانادیوم و... ساخته شده باشد. همچنین بهتر است روکش ضد زنگ داشته باشد تا نگرانی از بابت زنگ زدگی نداشته باشید و بتوانید به راحتی از آچار نگهداری کنید. 
  • آرواره‌های آچار: آرواره‌ها یا فک‌های آچارها، یکی دیگر از نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. فک آچار باید پهنای مناسبی داشته باشد تا بتوان برای پیچ و مهره‌های بزرگ‌تر هم به راحتی از آن استفاده کرد. وجود شیارهایی روی آرواره‌ها هم این کمک را به شما می‌کند تا حین اعمال فشار جهت باز و بسته کردن آچار سر نخورد.
  • وزن آچار: آچاری که انتخاب می‌کنید، نباید انقدر سنگین باشد که نتوانید برای طولانی مدت از آن استفاده کنید. بلکه باید وزن مناسبی داشته باشد تا برای مصارف گوناگون قابل استفاده باشد.
  • قیمت آچار فرانسه: قیمت آچار فرانسه  به عوامل مختلفی همچون برند سازنده، شماره آچار، جنس بدنه، مدل آچار و... بستگی دارد. شمامی‌توانید بسته به نیاز و بودجه ای که برای خرید کنار گذاشته‌اید، آن را انتخاب کرده و خریداری نمایید. البته در نظر داشته باشید که کیفیت این ابزار اهمیت بیشتری دارد و محصولی بخرید که تا مدت ها برایتان قابل استفاده باشد.

مزایای استفاده از آچار فرانسه  

اچار فرانسه‌ها نقش کلیدی در کارهای صنعتی و تعمیرات و... دارند. تنوع بالای آن هم باعث شده تا برای مصارف مختلف قابل استفاده باشد. این ابزار کوچک اما قدرتمند می‌تواند همچون دستیاری حرفه ای در کنار شما حضور داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. راحتی استفاده 
  2. قدرت بالا
  3. افزایش سرعت 
  4. مقاوم در برابر عوامل محیطی 
  5. قابل حمل و جابه جایی 
  6. قیمت مناسب 
  7. تنوع بالا 
  8. نحوه استفاده آسان 
  9. قابلیت تنظیم

از چه سایز آچار فرانسه بیشتر استفاده می‌شود؟

آچار فرانسه ها در سایزهای مختلفی تولید شده‌اند که در بین آنها سایز های 24 اینچ و 12 اینچ بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

آچار فرانسه چه سایزی بخریم؟ 

انتخاب سایز آچار فرانسه بستگی به نیاز شما خواهد داشت. اما برای انتخاب سایز مناسب به سراغ بزرگترین مهره‌ای که دارید بروید و آچاری را انتخاب کنید که می‌تواند آن مهره را باز کند. چرا که برای مهره‌های کوچک می‌توانید فک‌های آچار را کوچکتر کنید.

جمع بندی

به جرات می‌توان گفت با نبود آچار فرانسه بسیاری از کارهای تعمیراتی در کارگاه‌ها، تعمیرات خودرو، تعمیرات لوازم خانگی و... انجام نمی‌شود. این ابزار به صورت دستی به کار رفته و از نظر قیمت هم بسیار مقرون به صرفه است. طول عمر بالایی هم دارد و اگر بتوانید در شرایط مناسبی به دور از رطوبت و ضربه و فشار از آن نگهداری کنید، دوام بیشتری خواهد داشت و می‌توانید تا سال‌های سال با خاطری آسوده از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
آچار قیمت انواع آچار