هنگ درام چیست؟ لیست قیمت و خرید 15 مدل هنگ درام

خرید هنگ دارم مناسب برای آموزش و یادگیری

ساز موردعلاقه شما چیست؟ بدون شک موسیقی بخش جدایی‌ناپذیر و الهام‌بخش در زندگی هر شخصی است. برخی در این راستا فقط شنونده بوده و برخی نیز به صورت جدی پیگیر دنیای آواها هستند. یکی از سازهای محبوبی که در سال‌های اخیر با استقبال ویژه‌ای روبه‌رو شده هنگ دارم است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید هنگ دارم خواهیم گفت. اگر شما نیز جزء افراد علاقه‌مند به این ساز بوده و دلتان می‌خواهد هنگ دارم بخرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هنگ درام چی بخرم؟

برای خرید هنگ درام اگر مبتدی هستید توصیه می‌کنیم یک ساز هنگ درام ارزان خریده و شروع به تمرین کنید. معمولاً هنگ درامی که از جنس فولاد و استیل ضد زنگ است برای افراد مبتدی مناسب‌تر است. البته توصیه می‌کنیم قبل از خرید به صدای ساز و نت‌های آن نهایت دقت را داشته باشید.

بررسی تاریخچه هنگ درام

ممکن است احساس کنید که هنگ درام سازی جدید و بروز است. اگر همچینین تصوری دارید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. هنگ دارم یا هندین جزء سازهای کوبه‌ای و قدیمی محسوب می‌شود که شباهت بسیار زیادی به سپر جنگی یا سفیه فضایی دارد. جالب است بدانید که این ساز قدیمی خوش آهنگ قدمت بسیار طولانی داشته و در سال 2000 از آن رونمایی شده است.

 این ساز برای اولین بار توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر تولید شد و برای عرضه آن داستان جالبی وجود دارد. آنها از افرادی که تمایل به خرید هنگ درام داشتند، درخواست می‌کردند نامه‌ای برایشان بنویسند. در این نامه باید از دلایل خود برای خرید این ساز و نیازی که به آن دارند می‌نوشتند. 

تفاوت هنگ درام و تانگ درام

اگر قصد شما برای شروع یادگیری ساز هنگ درام جدی است، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای خرید هنگ درام دربارۀ این ساز مطالعه و بررسی کنید. ممکن است در ابتدا اطلاعات کفی نداشته به جای هنگ درام تانگ درام بخرید. باید بگوییم که هنگ درام نوازی بسیار متفاوت‌تر از تانگ درام است. در این بخش برایتان از تفاوت‌های این دو ساز خواهیم گفت.

شکل ظاهری هنگ درام و تانگ درام

در ابتدا بابد بگوییم که به تانگ درام هپی درام نیز می‌گویند. اگر چه شباهت دو ساز هنگ درام و تانگ درام بسیار زیاد است اما به راحتی می‌توان متوجه تفاوت‌های ظاهری این دو ساز شد. هنگ درام سازی دست ساز است، در صورتی که برای تولید هپی گرام از ماشین آلات و ابزارهای مدرن و پیشرفته استفاده می‌کنند.

اندازه و سایز هنگ درام و هپی درام

تفاوت دیگری که دو ساز نامبرده دارند مربوط به اندازه آنها است. هنگ درام معمولاً دارای قطری بین 52 تا 54 سانتی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با 24 سانتی‌متر دارد. در حالی که تانگ درام اندازه کوچک‌تری داشته و از 25 تا 30 سانتی‌متر قطر دارد.

تفاوت نت در دو سایز

از دیگر تفاوت‌های مهم و اصلی هنگ درام با تانگ درام می‌توان به تعداد نت‌های این دو سایز اشاره کرد. نت‌های هنگ درام در سازهای حرفه‌ای و درجه یک حتی به 15 نت نیز می‌رسد، در حالی که در هپی درام شاهد هفت تا هشت نت هستیم. لازم به ذکر است که صدای تولید شده توسط این دو ساز نیز متفاوت است. مثلاً صدای تانگ درام سطحی و با کشش بیشتر است؛ اما صدای هنگ درام عمیق و آرامش‌بخش است. هنگ درام نوازی برای افرادی که به مدیتیشن علاقه دارند نیز توصیه می‌شود.

هنگ درام چه مارکی خوبه؟

موارد زیر از جمله بهترین مارک و برند ساز هنگ درام محسوب می‌شوند:

  • هنگ درام آرشا
  • هنگ درام متال ساندز
  • هنگ درام پرنسا پن

هنگ درام آرشا کد 2000

مشخصات
ابعاد58*58*32 سانتی‌متر
وزن3500 گرم
اقلام همراهسافت کیس

هنگ درام مدل هفت رنگ آرشا

مشخصات
ابعاد65×65×35 سانتی‌متر
وزن4 کیلوگرم
اقلام همراهکاور ابردار
ویژگی‌هادست ساز، تزریق رنگ، هفت رنگ
صدای عالی و کوک دقیق

هنگ درام آرشا کد 4000

مشخصات
ابعاد58*58*32 سانتی‌متر
وزن4 کیلوگرم
اقلام همراهکیس ضد آب و ضد ضربه
ویژگی‌هاکوک رمینور D minor

هنگ درام متال ساندز مدل ATLANTICO

مشخصات
ابعاد76×75×10 سانتی‌متر
وزن5.5 کیلوگرم
ویژگی‌هاکیس و پولیش

هنگ درام مدل تیتانیوم کد 2

مشخصات
ابعاد58*58*32 سانتی‌متر
وزن5 کیلوگرم
اقلام همراهکاور

هنگ درام آرشا مدل 2022 به همراه پایه

مشخصات
ابعاد55*55*35 سانتی‌متر
وزن900 کیلوگرم

هنگ درام آرشا مدل فولاد نیتراید ویژه کد 4000

ابعاد این مدل از هنگ دارام برابر با 55×35×35 سانتی‌متر بوده و وزنی برابر با 4 کیلوگرم دارد. از اقلام همراه ساز می‌توان به کاور اشاره کرد. وقتی این ساز خوش آهنگ را از دیجی کالا خریداری می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران ضربه و آسیب به آن باشید. هنگ دارم آرشا از فولاد نیتراید تولید شده و دارای حک واژه نیتراید روی بدنه و هولوگرام است.

هنگ درام مدل تیتانیوم کد 4

مشخصات
ابعاد55×35×35 سانتی‌متر
وزن3.5 کیلوگرم
اقلام همراهکاور

هنگ درام پرنسا پن مدل استنلس

مشخصات
ابعاد58×58×32 سانتی‌متر
وزن3.5 کیلوگرم
اقلام همراهسافت کیس
ویژگی‌هاساستین بالا
سوپرتاچ

هنگ درام پرنسا پن مدل اقیانوس

مشخصات
ابعاد58×58×32 سانتی‌متر
وزن3.5 کیلوگرم
اقلام همراهسافت کیس مخصوص
کاور بارانی
پکیج مراقبت از هنگ درام
ویژگی‌هاسوپر تاج
بدون جای چکش

هنگ درام مدل آرشا

مشخصات
ابعاد55×55×35 سانتی‌متر
وزن4 کیلوگرم
اقلام همراهبند هنگ درام
ویژگی‌هاجنس بدنه تیتانیوم

هنگ درام پرنسا پن مدل Ember

مشخصات
ابعاد85×85×32 سانتی‌متر
وزن3.5 کیلوگرم
اقلام همراه سافت کیس اورجینال
کیت مراقبت
روغن و دستمال مخصوص
کاور بارانی
ویژگی‌هاسوپر تاچ
بدون جای چکش

هنگ درام آرشا کد 20

مشخصات
ابعاد32×58×58 سانتی‌متر
وزن5 کیلوگرم
ویژگی‌هاتعداد نت:۹  گام رمینور رنگ رز گلد براق تست کوک توسط اتساد هنگ درام انجام شده است

هنگ درام پرنسا پن مدل زحل

مشخصات
وزن۵۸x۵۸x۳۲ سانتی‌متر
ابعاد3.5 کیلوگرم
اقلام همراهسافت کیس اورجینال کیت مراقب از هنگ درام ( روغن و دستمال مخصوص ) کاور بارانی
ویژگی‌هاسوپر تاچ بدون جای چکش

هنگ درام مدل آرشا

مشخصات
ابعاد58×58×38 سانتی‌متر
وزن3 کیلوگرم
اقلام همراهکاور
ویژگی‌هاکوک دقیق ، پرداخت فلز عالی ، ضمانت ۱۸ ماهه

راهنمای خرید هنگ درام برای افراد مبتدی و پیشرفته

اگر تصمیم شما برای خرید هنگ درام جدی است توصیه می‌کنیم قبل از اقدام عجولانه به مدت 30 تا 45 روز شروع به شنیدن صدای این ساز کنید. این کار موجب تقویت علاقه شما شده و می‌نوانید به این نکته مهم پی ببرید که آیا هنگ درام ساز منتخب شما است یا نه؟ اگر از علاقه خود مطمئن هستید توصیه می‌کنیم به موارد و نکات زیر نهایت دقت را داشته باشید.

توجه به جنس هنگ درام

برای اینکه هنگ درام حرفه‌ای بخرید در درجه اول لازم و ضروری است که به جنس آن نهایت دقت را داشته باشید. معمولاً این ساز خوش آوا را از فولاد و استیل ضد زنگ می‌سازند. در ادامه دربارۀ هر دو مدل بیشتر برایتان خواهیم گفت:

  • فولاد ضد زنگ : فولاد ضد زنگ یا استیل از آلیاژهای ضد زنگ تولید شده این آلیاژها منجر به افزایش طول عمر ساز شده و از خوردگی آن نیز جلوگیری می‌کنند. این آلیاژ معمولاً بین 12 تا 18 درصد ساز را تشکیل داده و این مقدار قابل تغییر است. مزایای هنگ درامی که با استیل ضد زنگ تولید شده به شرح زیر است:
  • دارای صدای واضح و بازتر
  • دارای محدوه داینامیکی بزرگ‌تر
  • مجهز به میدان نوسان با صدای بالاتر
  • گزینه مناسب برای آهسته نوازی هنگ درام و مدیتیشن
  • هنگ درام فولاد نیتراید: این مدل از هنگ درام دارای لایه‌ای از فولاد نیتراید بوده و بسیار مقاوم است. از ویژگی‌های این هنگ درام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سختی پذیری سطحی بسیار بالا
  • مقاومت به ضربه و خوردگی
  • مقاومت نسبت به سایش

هنگ درام ماینور یا ماژور

یکی از موارد مهمی که برای خرید ساز هنگ درام باید به آن دقت کنید ماینور و ماژور بودن آهنگ ساز است. هنگ درام ماینور عموماً آوای غمگینی تولید می‌کند. در صورتی که خروجی صدای ساز ماژور شادتر است.

بررسی تعداد نت

بدون شک سازی که تعداد نت بیشتری دارد دارای قابلیت‌های بیشتر بوده و می‌توان هنگ درام نوازی بهتری با آن داشت. توصیه می‌کنیم در زمان خرید حتماً دربارۀ تعداد نت‌های ساز دقت کنید. برخی از مدل‌هایی که در این مقاله برایتان معرفی کردیم دارای 9 نت بوده و برخی حتی تا 15 نت را پشتیبانی می‌کنند.

توجه به کیفیت ساخت و برند هنگ درام

قبل از هر اقدامی بهتر است دربارۀ برندهای تولید کننده هنگ درام تحقیق کنید. برخی از این برندها به شهرت جهانی رسیده و بسیار محبوب هستند. کیفیت ساخت نیز از جمله مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. در این راستا توصیه می‌کنیم از استاد موسیقی و یا افراد باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید. بدون شک این افراد می‌توانند تجربه کاربری خود را در اختیارتان بگذارند.

هنگ درام چند نت دارد؟

برخی از سازهای هنگ درام دارای 8 تا 9 بوده و مدل‌های پیشرفته‌تر تا 15 نت دارند.

یادگیری هنگ درام چقدر طول می‌کشد؟

اینکه ساز هنگ درام را در چه مدت یاد بیرید به میزان علاقه شما و فرصتی که برای تمرین و یادگیری می‌گذارید بستگی دارد. به عنوان مثال اگر روزانه یک ساعت وقت برای تمرین بگذارید در مت 30 تا 45 روز می‌توانید نواختن هنگ درام را یاد بگیرید.

سخن پایانی

امیدواریم مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده و با دقت به موارد نامبرده قادر به خرید بهترین هنگ درام باشید. مواردی که در این مطلب برایتان معرفی کردیم از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و بر اساس تجربیات مشتریان جزء بهترین سازهای هنگ درام محسوب می‌شوند. اگر تجربه استفاده از مدل‌های معرفی شده را دارید، حتماً از نظرات و تجربیات خود برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.