راهنمای خرید تب سنج و دماسنج اتاق نوزاد/ معرفی بهترین برند

تب سنج و دماسنج نوزاد خرید واجب در سیسمونی

وقتی افراد برای اولین بار می‌خواهند والد بودن را تجربه کنند سعی دارند که قبل از تولد کودک تمامی ملزومات و لوازم موردنیاز برای سیسمونی را تهیه و خریداری کنند. یکی از اقلامی که ممکن است در این راستا فراموش شده یا جدی گرفته نشود، دماسنج کودک و تن سنج نوزاد است. ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید انواع دماسنج اتاق نوزاد و خرید تب سنج کودک خواهیم گفت. بدون شک مطالعه این مطلب به شما عزیزان کمک می‌کند که انتخاب درستی داشته و سلامت فرزند خود را جدی بگیرید.

تب سنج نوزاد چی بخرم؟

بهتر است قبل از خرید تب سنج حتماً از پزشک کودک خود در این زمینه مشورت گرفته و متناسب با گروه سنی فرزند خود ارگونومیک‌ترین محصول را خریداری کنید. توصیه می‌کنیم در زمان خرید به برند محصول و نحوۀ استفاده از آن نیز نهایت دقت را داشته باشید. محصولاتی که در این مقاله معرفی شدند، از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و خرید آنها به شما عزیزان توصیه می‌شود.

تب سنج نوزاد چه مارکی خوبه؟

  • نیو نی نی
  • کودک فرست یرز
  • یکاکو
  • رزمکس
  • بیورر
  • هابدیک 
  • اگورا
  • و سایر برندهای موجود.

تب سنج نوزاد مدل 1254

مشخصات
گستره دمایی40
باتریLR44

تب سنج کودک مدل XHF2001

مشخصات
گستره دمایی42.9-32.0
دقت0.1
باتریLR41
تعداد باترییک

تب سنج اگورا مدل AD801

مشخصات
گستره دمایی34-42.5
دقت0.2
قابلیت‌های اندازه گیری و سنجشنشانگر باتری
تعداد باتری2
قابلیت خاموش و روشن شدنخاموش شدن خودکار

تب سنج دیجیتال کودک فرست یرز مدل Y7051

مشخصات
گستره دمایی۰.۲± درجه سانتیگراد
دقت۰.۲± درجه سانتیگراد
قابلیت‌های اندازه گیری و سنجشنشانگر باتری
باتری AAA
رده سنجی0 تا 24 ماهی

دماسنج حمام کودک کیکابو مدل Elephant

دماسنج حمام از مواد با کیفیت بالا و غیر سمی تولید شده و مناسب برای اندازه گیری آب وان بچه و دمای محیط قبل از استحمام است. برای استفاده کافی است آن را آب قرار دهید، هنگامی که به بهترین دما رسید، از دست خود استفاده کنید تا دمای شناسایی شده مناسب باشد. نشانگر دما از ۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد مناسب برای کودکان از بدو تولد  بوده و Free BPA است.


دماسنج حمام کودک مدل ماهی

مشخصات
گستره دمایی0-40
دقت60
رده سنیتا 7 سال
مدت زمان قابل استفاده باتری60 روز

دماسنج اتاق کودک مدل خرس

مشخصات
گستره دمایی0-40
دقت60
رده سنیتا 7 سال
مدت زمان قابل استفاده باتری60 روز

دماسنج حمام کودک ناک مدل N10256187.1

مشخصات
گستره دمایی50
دقتبالا
باترییونی لیتیومی قابل شارژ داخلی 
رده سنیاز بدو تولد
مدت زمان قابل استفاده باتریفاقد باتری

تب سنج و دماسنج کودک نیو نی نی طرح سگ مدل MT101P

مشخصات
گستره دماییمنفی 20 تا 55 درجه سانتیگراد
دقت95 درصد
قابلیت های اندازه گیری و سنجشدرجه بندی 
رده سنیاز بدو تولد
تعداد باترییک

تب سنج و دماسنج کودک نیو نی نی طرح گاو مدل MT101P

مشخصات
گستره دمایی20- تا 55 درجه سانتیگراد
دقت95 درصد 
قابلیت اندازه گیری سنجش
درجه بندی
رده سنیاز بدو تولد
تعداد باترییک


در ادامه بخوانید : شیشه شیر کودک: بهترین و ارزان ترین شیشه شیر بچه + قیمت روز

راهنمای خرید بهترین تب سنج نوزاد

اگر به موارد و نکات زیر دقت داشته باشید، بدون شک بهترین تب سنج نوزاد را برای فرزند خود خرید و همواره از بابت حرارت بدن آن آسوده خاطر خواهید بود. این فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

نوع و مدل تب سنج نوزاد

همان‌طور که اشاره کردیم تنوع مدل و نوع تب سنج نوزاد بسیار بالا است. موارد زیر از جمله شایع‌ترین مدل‌هایی هستند که می‌توانید برای خرید آمها اقدام کنید:

  • تب سنج گوش: این مدل از  تب سنج کودک به کمک گوش او قادر به تشخیص میزان حرارت و دمای بدن نوزاد است. سنسور این تب سن در کانال گوش قرار گرفته و حرارت دقیق بدن را گزارش می‌دهد. جالب است بدانید که  استفاده از این مدل از دماسنج و تب سنج برای نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمی‌شود. از طرفی وجود آلودگی در گوش ممکن است تاثیر منفی در دقت دماسنج داشته باشد. از مزایای دماسنج گوش می‌توان به دقت و سرعت بالای آن اشاره کرد و معایب آن نیز عدم استفاده برای نوزادان زیر 6 ماه و دشواری در استفاده از آن است. 
  • تب سنج مقعدی: این مدل از دماسنجئ کودک از دو قسمت تشکیل شده و مجهز به یک رکتوم است. این رکتوم بسیار منعطف بوده و به هیچ عنوان برای کودک درد، ناراحتی و خطری را به همراه ندارد. به جرأت می‌توان گفت که این مدل از دماسنج برای نوزادان بهترین گزینه ممکن است. زمانی که تب سنج در شرایط مناسب قرار گرفت هشدار داده و بوق می‌زند. از طرفی طول باتری آن دوام مطلوبی داشته و لازم نیست نگران این مسئله باشید که آیا قابل استفاده است یا نه؟
  • دماسنج پیشانی: این مدل از تب سنج بر اساس رنگ‌ها درجه حرارت و تب کودکان را مشخص کرده و برای اطفال و نوزادان تازه متولد شده بهترین گزینه ممکن است. رنگ‌هایی که به روی این تب سنج مشاهده می‌کنید سبز، قرمز و زرد بوده و رنگ قرمز بیانگر حرارت بالا، زرد به معنای تب خفیف و رنگ سبز به معنای حرارت بدن معمولی است. ناگفته نماند که دقت این مدل از تب سنج نوزاد بسیار بالا نبوده و به صورت تقریبی میزان حرارت بدن کودک را نشان می‌دهد.
  • دماسنج دهانی: شایع‌ترین مدل تب سنج نوزادان، دماسنج دهانی است که با چند ثانیه نگه داشتن دماسنج در دهان نوزادان و کودکان می‌توان به میزان حرارت و دمای بدن آنها پی برد. از مزایای این دماسنج می‌توان به دقت بالای آن، قیمت ارزان و سهولت در خواندن میزان تب اشاره کرد. البته ناگفته نماند که این دماسنج برای نوزادان مناسب نبوده و برای خردسالان و کودکان کاربردی‌تر است.
  • دماسنج مادون قرمز: این مدل از تب سنج نوزاد به کمک مادون قرمز قادر به تشخیص میزان حرارت بدن کودک است. مهم‌ترین مزیت این دماسنج این است که برای نوزادان مناسب بوده و از طرفی قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد.
  • تب سنج دیجیتال: به جرأت می‌توان گفت که بهترین تب سنج موجود در بازار تب سنج دیجیتال است.. مدل‌های این تب سنج بسیار متنوع بوده و برخی دارای باتری هستند. البته باید بگوییم که برخی از آنها قابلیت شارژ باتتری نیز دارند. برخی از تب سنج های دیجیتال امکان این را دارند به صورت صوتی میزان تب بدن کودک را گزارش دهند.

فاکتورهای مهم برای خرید دماسنج نوزاد

قبل از هر چیزی باید بگوییم که دو نوع دماسنج وجود دارد. دماسنج نوزاد صرفاً برای اندازه‌گیری دمای اتاق و فضایی است که کودک در آن نگهداری می‌شود؛ اما از طب سنج برای بررسی میزان حرارت بدن کودکان استفاده می‌شود. در این قسمت برای شما عزیزان دربارۀ دماسنج اتاق نوزاد خواهیم گفت. موارد زیر از جمله نکات مهی هستند که باید در زمان خرید این محصول نهایت دقت را به آنها داشته باشید.

جنس دماسنج

در گذشته استفاده از دماسنج‌های جیوه‌ای بسیار مرسوم بود. اگرچه امروزه نیز این  دماسنج‌های جیوه‌ای موجود هستند اما بهتر است از موارد ارگونومیک برای خرید استقبال کنید. به این منظور توصیه می‌کنیم در زمان خرید دماسنج نوزاد به کلیه قسمت‌های آن و جنسی که دارد، دقت لازم را داشته باشید.

کاربری دماسنج اتاق نوزاد

از دیگر موارد مهم برای خرید و انتخاب دماسنج مناسب برای اتاق کودکان، نحوه استفاده از دماسنج است. پیشنهاد ما برای شما عزیزان دماسنج‌هایی است که قابلیت نصب به روی دیوار را دارند. بهتر است که دماسنج دور از دسترس کودکان باشد. اکثر دماسنج‌هایی که در این قسمت برای شما معرفی کردیم، قابلیت نصب در دیوار، حمام، اتاق کودک و... را دارند.

نوع دماسج نوزاد

برخی از دماسنج های اتاق کودک به صورت دیجیتالی بوده و دمای دقیق اتاق را به روی نمایشگر نشان می‌دهند؛ اما برخی از مدل‌های قدیمی هستند و باید برای مشاهده میزان حرارت اتاق، حتماً به نزدیکی دماسنج رفته و خودتان با دقت بالا میزان دمای محیط را بخوانید. با این اوصاف ترجیح می‌دهید که دماسنج دیجیتال بخرید یا مدل‌های قدیمی؟ البته ناگفته نماند که دماسنج‌های دیجیتال بعد از مدتی نیازمند تعویض باتری هستند؛ در صورتی که دماسنج های قدیمی کودک به هیچ عنوان به باتری نیاز نداشته و به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برند و مارک دماسنج کودک

بهتر است که در زمان خرید دماسنج کودک به برند و مارک آن نیز دقت کنید و به سراغ محصولاتی شناخته‌شده بروید. هرچه برند محصولی نام‌آشناتر باشد، راحت‌تر می‌توان به کیفیت و مرغوبیت آن اطمینان کرد. مواردی که گفتیم بهتر است در زمان خرید دماسنج اتاق کودک مورد توجه قرار گیرند. در ادامه برایتان خواهیم گفت که چگونه تب سنجی مناسب خریداری کنید.

توجه به نحوه استفاده از دماسنج دیجیتال

در نکته قبل انواع دماسنج مادون قرمز، دیجیتال و... را برایتان شرح دادیم. نکته‌ای که حائز اهمیت است، نحوۀ استفاده از تب سنج است. در وهله اول باید به گروه سنی فرزند خود و سپس شیوۀ استفاده از تب سنج دقت کنید. برخی از دماسنج‌ها برای گروه سنی خاصی کاربرد داشته و برخی برای نوزادان مناسب هسند. این دو مورد مهم به شما عزیزان کمک می‌کند تا انتخاب درست و دقیقی داشته و سلامت فرزندان خود را به خطر نیندازید.

قیمت دماسنج نوزاد

از دیگر فاکتورهای مهمی که باید به آن دقت کنید قیمت دماسنج است. بهتر است در زمان خرید صرفاً به ارزان بودن محصولات توجه نکرده و کالایی را انتخاب کنید که تاثیر منفی بر سلامت فرزند شما نداشته باشد.

طول عمر و ماندگاری تب سنج

بهتر است تب سنجی با دوام و ماندگاری بالا بخرید، پیشنهاد ما برای شما عزیزان محصولاتی است که باتری آنها دوام طولانی داشته یا حداقل مجهز به دو و سه باتری هستند.

چگونه با دماسنج تب نوزاد را اندازه بگیریم؟

پاسخ این پرسش به مدل دماسنج و تب سنج خریداری شده بستگی دارد. مثلاٌ نحوۀ کار با تب سنج پیشانی با دماسنج زیربغل متفاوت است. شما می‌توانید نحوۀ کار با هر یک از محصولات را از دفترچه راهنمای آن محصول مطالعه کنید.

دماسنج گوش برای نوزاد بهتر است یا پیشانی؟

اگر بخواهیم دماسنجی بر اساس میزان دقت به شما عزیزان معرفی کنیم، دماسنج مقعدی گزینه ایده‌آل‌تر است. البته دماسنج گوش نیز به مراتب بهتر از دماسنج پیشانی است؛ زیرا دقت آن به صورت تقریبی است.

کدام نوع دماسنج برای نوزادان دقیق تر است؟

دماسنج رکتوم یا مقعدی برای بررسی میزان حرارت بدن نوزادان مناسب‌تر است.

جمع‌بندی 

امیدواریم مطالعه این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان مفید بوده و به راحتی قادر به انتخاب بهترین دماسنج و تب سنج نوزاد باشید. محصولاتی که برای شما معرفی کردیم از کیفیت مطلبوبی برخوردار بوده و مشتریان بیشترین درصد رضایت را از آنها داشته‌اند. اگر شما نیز از دماسنج و تب  سنج کودک باکیفیت و مرغوبی استفاده کرده‌اید، حتماً برایمان دربارۀ برند و مدل تب سنج نوشته و بگویید که چرا این محصول را به دیگران توصیه می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.