لوسیون بدن کودک چیست؟ معرفی بهترین برند لوسیون کودک

چگونه لوسیون بدن نوزاد با کیفیت خریداری کنیم؟

در بین لیست خرید لوازمی که برای نوزاد تهیه کرده‌اید، لوسیون بدن نوزاد را نیز مد نظر قرار دهید. همان‌طور که می‌دانید پوست بدن نوزادان بسیار حساس است، از این رو لوسیون جزء ضروری ترین لوازم نوزادان محسوب می‌شود. در این مقاله از سایت چی بگیر همراه ما باشید تا اطلاعاتی درباره بهترین لوسیون بدن نوزاد با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

فواید استفاده از لوسیون نوزاد

  • استفاده از لوسیون بدن کودک از خشکی و خارش پوست جلوگیری می‌کند.
  • به جذب رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کند.
  • اگزما، قرمزی و عارضه‌های پوستی را کودکان درمان می‌کند.
  • استفاده از لوسیون برای قسمت‌های خشک بدن مثل آرنج و زانو بسیار موثر است و مالیدن روی پوست در هنگام استفاده سبب جذب بهتر مواد می‌شود.

معرفی بهترین مارک لوسیون نوزاد:

محصولات بهداشتی کودکان توسط برند‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای آشنایی با بهترین لوسیون بدن نوزاد جدول زیر را مطالعه کنید.

لوسیون کودک وی کر:

لوسیون بدن کودک وی کر در عصاره‌های مختلف تولید شده که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. مواد موجود در این لوسیون رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کرده و از ایجاد خارش و حساسیت پوست جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که لوسیون وی کر فاقد هر گونه الکل، عطر و مواد نگهدارنده بوده و استفاده آن برای پوست‌های خشک بسیار موثر است.

لوسیون بچه چیکو:

 در لوسیون بدن نوزاد چیکو از عصاره بادام استفاده شده که علاوه بر نرم کنندگی، عطر خوبی نیز دارد. این محصول مانع از ایجاد التهاب، خارش، حساسیت و سنگینی روی پوست می‌شود.

لوسیون نوزاد فیروز:

 لوسیون کودک فیروز مدل Pink به عنوان مایع شستشو در هنگام تعویض پوشک جایگزین صابون است. مصرف این لوسیون سبب رطوبت رسانی به پوست شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

لوسیون کودک سی گل: 

در تولید این لوسیون روغن‌های گیاهی به کار رفته که سبب لطافت و شادابی پوست کودکان می‌شود. استفاده از لوسیون سی گل برای نوزادانی که پوست خشکی و آسیب پذیری دارند، بسیار مفید است.

لوسیون نوزاد جانسون:

 برند جانسون جزء با سابقه ترین تولید کننده‌های محصولات بهداشتی است. لوسیون جانسون نرم کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد و استفاده از آن بدن نوزاد را در برابر ابتلا بیماری‌های پوستی محافظت می‌کند.

پوست نازک و آسیب پذیر نوزادان باعث می‌شود برای آن‌ها با حساسیت بیشتری محصولات مراقبت پوستی انتخاب کنیم. لوسیون های معرفی شده زیر از کیفیت بالایی برخوردارند و با اطمینان می‌توانید نسبت به خریدشان اقدام کنید.

لوسیون بدن کودک فیروز مدل Lavender حجم 250 میلی لیتر

مشخصات
حجم220 میلی‌لیتر
عصارهاسطوخدوس
کاربرد مرطوب کننده
جنس محفظهپلاستیک

لوسیون کودک فیروز دارای ویژگی مرطوب کنندگی و نرم کنندگی بوده و 24 ساعت ماندگاری دارد. این محصول برای کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

لوسیون بدن کودک وی کر مدل Cotton Seed Oil مقدار 200 میلی لیتر

لوسیون بدن وی کر دارای عصاره جو بوده و حجم آن 200 میلی‌لیتر است. استفاده از این محصول به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و مانع از خارش و حساسیت می‌شود. عصاره عسل موجود در لوسیون به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی به مراقبت بیشتر پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین E و A جزء ضروری‌ ترین مواد برای بدن بوده که در این لوسیون وجود دارد.

لوسیون بدن کودک بیبی ببک مدل safe & soft حجم 150 میلی لیتر

لوسیون نوزاد ببک با بسته بندی تیوپی با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی از پوست بدن محافظت می‌کند. این محصول فاقد پارابن بوده و از بدو تولد برای بدن نوزاد کاربرد دارد.

لوسیون بدن کودک هیدرودرم مدل Baby حجم 200 میلی لیتر

این لوسیون گیاهی از ترکیب شی باتر، روغن بادام شیرین، آووکادو و بابونه تولید شده است. استفاده از این محصول رطوبت مورد نیاز بدن را تامین کرده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

لوسیون بدن کودک موستلامدل  sha1013 حجم 300میلی لیتر

لوسیون معرفی شده دارای روغن بادام شیرین، آفتابگردان و جوجوبا است. این محصول نرم کننده و مرطوب کننده خوبی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که 97 درصد ترکیبات لوسیون بدن موستلا از مواد طبیعی تشکیل شده است.

لوسیون بدن کودک چیکو مدل FLUIDAحجم 200 میلی لیتر

این لوسیون تولید کشور ایتالیا بوده و 200 میلی‌لیتر حجم دارد. ویتامین‌های موجود در این محصول B و C است و نسبت چربی و غلظت مناسبی دارد که مصرف آن سبب نرمی، لطافت و شادابی پوست می‌شود. در ترکیبات این محصول از پارابن و مواد حساسیت زا استفاده نشده است.  

لوسیون کودک ماما بی بی مدل GENTLE SKIN حجم 200 میلی لیتر به همراه کرم سوختگی کودک

لوسیون مامابی‌بی برای درمان سوزش، التهاب و قرمزی و تسکین درد موثر است. این محصول مرطوب کننده و نرم کننده خوبی محسوب شده و از پوست نوزاد محافظت می‌کند.

لوسیون کودک آدرا مدل A حجم 250 میلی لیتر

استفاده از لوسیون پس از هر بار استحمام برای تامین چربی از دست رفته بدن و رطوبت رسانی به آن موثر است. علاوه بر این برای درمان ادرار سوختگی و خشکی پوست نوزاد کاربرد دارد.

لوسیون بدن کودک الیوکس مدل Sesame Oil حجم 200 میلی لیتر

این محصول حاوی عصاره آلوئه‌ورا و گل همیشه بهار است که استفاده از آن سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود. ترکیبات این لوسیون شامل روغن بادام، زیتون، کنجد و عصاره شی باتر بوده و فاقد پارابن است.

لوسیون کودک کیووی حجم 250 میلی لیتر

لوسیون کیووی با حجم 259 میلی‌لیتر مرطوب کننده بدن نوزاد است. 

لوسیون بدن کودک مادرکر مدل Fa حجم 500 میلی لیتر

این لوسیون تولید کشور انگلستان است و 500 میلی‌لیتر حجم دارد. استفاده از این محصول بعد از حمام سبب ترمیم بافت‌های خشک و آسیب دیده می‌شود.

لوسیون مرطوب کننده بدن کودک سالوویتو مدل آلوئورا حجم 230 میلی لیتر

در تولید این لوسیون از عصاره آلوئه‌ورا، زیتون، بابونه و کالاندولا استفاده شده است. ویتامین‌های موجود در این محصول شامل B ،C ،E ،A است. لوسیون کودک سالوویتو فاقد افزودنی‌های شمیایی چون الکل، عطر و مواد سمی است.

لوسیون مرطوب کننده گیاهی کودک سی گل حجم 200 میلی لیتر

استفاده از لوسیون گیاهی سی گل به بهبود ترک‌ها و التهاب‌های پوستی کمک می‌کند. با تنظیم PH بدن مانع از آسیب دیدن پوست کودکان می‌شود.

لوسیون بدن کودک بی بی لاین حجم 250 میلی لیتر

این محصول از برند بی‌بی لاین حاوی لوسیون شیر بوده و رطوبت از دست رفته بدن را تامین می‌کند. این لوسیون به سرعت جذب پوست نوزادان می‌شود از این رو محصولی کاربردی به حساب می‌آید.

لوسیون بدن بچه ایروکس سری Emolient And Lenitive مدل Chamomile Oil حجم ۱۰۰ گرم

لوسیون گیاهی ایروکس تولید شده از عصاره کالاندولا، جوانه گندم و برگ زیتون است. مصرف آن بعد از حمام به جذب سریع لوسیون کمک کرده و از التهاب و خارش پوست جلوگیری می‌کند.

چگونه بهترین لوسیون کودک را انتخاب کنیم؟

لوسیون بدن نوزاد برای چیست؟

هنگام انتخاب لوسیون برای کودک خود، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • وضعیت پوست: آیا کودک شما درگیر یک بیماری پوستی است یا فقط سعی می‌کنید پوست کودک خود را هیدراته نگه دارید؟ اگر در حال درمان یک بیماری پوستی هستید، به دنبال محصولاتی باشید که برای کمک به مشکل خاص طراحی شده‌اند.
  • پماد، کرم یا لوسیون: اگر پوست کودک شما به شدت خشک یا درگیر بیماری هایی مانند اگزما است، به دنبال پماد باشید. پمادها غلیظ ترین فرمول را دارند و برای التیام پوست خشک نوزاد کاملا مناسب هستند. 
  • بعد از پمادها کرم‌ها غلیظ ترین ترکیبات را دارند و چون با محتوای روغن بیشتری ساخته می‌شوند، چربی بیشتری دارند. آنها برای درمان خشکی مکرر پوست کودک و محافظت از پوست در برابر از دست دادن رطوبت مفید هستند. 
  • لوسیون ها محصولاتی مبتنی بر آب هستند که عموماً به خوبی جذب پوست می‌شوند و رطوبت را برای پوست کودک فراهم می‌کنند.
  • مواد تشکیل دهنده لوسیون: به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید. اولین عنصر جزء اصلی محصول است. اگر آب باشد، آبرسانی بالایی دارد. اگر اولین عنصر روغن باشد، از پوست کودک شما محافظت می‌کند (اما به پوست حساس چربی می‌دهد). اطمینان حاصل کنید که محصولی که انتخاب می کنید مطابق با نیازهای شما باشد.
  • بوی لوسیون نوزاد: اگر از لوسیون همراه با ماساژ کودک به عنوان بخشی از روتین قبل از خواب استفاده می‌کنید، می‌توانید رایحه اسطوخودوس را برای آرامش شبانه انتخاب کنید. اگر می خواهید نوزادتان بعد از حمام بوی خوبی بدهد، لوسیونی با رایحه عسل ممکن است انتخاب مناسبی باشد. و اگر کودک شما پوست حساسی دارد، از مصرف عطرها خودداری کنید زیرا افزودنی های معطر پتانسیل تحریک پوست را دارند.

بهترین لوسیون برای استفاده در نوزاد تازه متولد شده کدام است؟

هر کدام از محصولات معرفی شده به نوبه خود بهترین لوسیون بدن نوزاد محسوب می‌شوند. در هنگام خرید لوسیون به جنس پوست فرزندتان توجه کنید. اگر نوزاد دلبندتان پوست خشکی دارد، لوسیون با میزان چربی بالا تهیه کنید تا با مصرف آن هرچه سریع‌تر قسمت‌های آسیب دیده بدن کودک بهبود یابد. 

اما این نکته را به خاطر بسپارید که تنها از یک مدل لوسیون برای بدن کودک استفاده کنید. پس از رضایت از مصرف لوسیون به دنبال برند دیگری نروید چرا که کودکان پوست حساس و ظریفی دارند و با انجام این کار احتمال آسیب دیدن پوستشان وجود دارد.

لوسیون بدن نوزاد برای چیست؟ لوسیون بدن بچه باید دارای چه ترکیباتی باشد؟

ویتامین‌های مورد نیاز پوست شامل A ،D ،C و E و لوسیون‌هایی که در ترکیبات آن‌ها از این مواد مغذی استفاده شده، از کیفیت بالایی برخوردارند. عصاره گیاهانی چون جوجوبا، موم عسل، پنبه، نارگیل، شیر، بادام، زیتون، بابونه و... در میزان نرم کنندگی لوسیون تاثیر بسزایی دارد.

آنتی اکسیدان موجود در لوسیون از خشک شدن و دفرمه شدن پوست جلوگیری می‌کند و سبب حفظ انعطاف پذیری آن می‌شود. ضد حساسیت بودن نیز جزء مهم‌ترین ویژگی لوسیون به شمار می‌آید که باید به آن توجه کرد.

تفاوت روغن بچه با لوسیون چیست؟

روغن بچه غلظت بیشتری دارد و معمولا برای ماساژ و سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن بچه برای رطوبت رسانی مناسب نیست و مصرف آن برای تمام نواحی بدن باعث چرب شدن و تجمع آلودگی می‌شود. در صورتی که لوسیون خاصیت مرطوب کنندگی دارد، سبک بوده و سریع جذب بدن می‌شود.

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن بچه چه موقع است؟

معمولا بعد از حمام کردن، پوست کمی خشک شده و منافذ باز می‌شوند پس بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن است و مواد به سرعت جذب پوست می‌شود.

لوسیون بدن نوزاد باید فاقد چه موادی باشد؟

به طور کلی در تولید محصولات بهداشتی نوزادان باید از مواد شیمیایی استفاده نشود و یا مقدار آن خیلی کم باشد. موادی چون فتالات، پارابن، فنوکسی اتانول، رنگ، عطر و مواد نگهدارنده برای نوزادان مضر است. پس در هنگام خرید لوسیون نوزاد محصولی را انتخاب کنید که فاقد مواد ذکر شده باشند.

آیا هر روز باید از لوسیون بدن بچه استفاده کنیم؟

برخی از نوزادانی که از خشکی پوست رنج می‌برند می‌توانند از لوسیون ها استفاده روزانه کنند، اما این برای همه نوزادان صدق نمی‌کند.با این حال، تا زمانی که در مصرف آن زیاده روی نکنید،  استفاده هر روزه لوسیون ضرری ندارد.

آیا می‌توان از لوسیون بزرگسالان برای بچه ها استفاده کرد؟

استفاده از لوسیون بزرگسالان روی نوزاد را توصیه نمی‌شود. لوسیون‌هایی که برای بزرگسالان تولید می‌شود، مملو از مواد شیمیایی هستند که می‌توانند برای پوست کودک بسیار مضر باشد. بسیاری از نوزادان به نیمی از لوسیون‌ ها و کرم‌ ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهند. لوسیون های کودک به طور خاص با در نظر گرفتن پوست های حساس کودکان فرموله شده‌اند. ما بیشتر توصیه می کنیم که یک لوسیون کودک با مواد طبیعی مشتق شده را انتخاب کنید تا ایمنی کودک حفظ شود.

جمع بندی

در این صفحه به شرح مطالب مفید و کاربردی درباره لوسیون بدن بچه پرداختیم. این نکته نیز قابل توجه است که علاوه بر لوسیون، خرید محصولات بهداشتی دیگری برای مراقبت پوست کودکان ضروری است. امیدواریم اطلاعات این مقاله از سایت چی بگیر بتواند شما را در خرید لوسیون نوزاد یاری دهد. چنانچه سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.