کفش کوهنوردی: راهنمای خرید کفش کوهنوردی (خرید و قیمت)

راهنمای خرید بهترین کفش کوهنوردی 

یکی از وسایل مهم و ضروری هر کوهنورد کفش کوهنوردی مناسب است، برای لذت بردن از یک پیاده روی در مسیرهای زیبای کوهستانی شما به کفشی احتیاج دارید که علاوه بر مقاوم بودن به شما احساس راحتی نیز بدهد. 

کفش کوهنوردی شما باید مطابق استاندارهای روز انتخاب شود. هم‌چنین باید بتواند از پای شما در برابر اتفاقات پیش بینی نشده به خوبی محافظت کند. کفش کوهنوردی یکی از تجهیزات ضروری برای صعودهای صعب العبور، پیاده روی در کوه ها و عملیات یخ نوردی است. با ما در این راهنما از چی بگیر همراه باشید تا نکات مهم و جالبی را در خصوص خرید بهترین کفش کوهنوردی با هم بررسی کنیم. 

ویژگی های فنی برای انتخاب بهترین برند کفش کوهنوردی

باید دقت کنیم که برای هر برنامه‌ی خاص کوهنوردی کفش مخصوص آن را تهیه کنیم، بعنوان مثال ما از کفش‌های کوهپیمایی نمی‌توانیم برای برنامه‌هایی یک روزه استفاده کنیم. در زیر با مهمترین نکاتی که در انتخاب کفش کوهنوردی باید مد نظر قرار گرفت آشنا می‌شویم. 

  • راحتی کفش: راحتی کفش از مسائل مهم مورد توجه است و جزء مهم‌ترین پارامترهای انتخاب کفش است. این نوع کفش باید از مفصل و مچ پای شما محافظت کند و دارای ساقی بلند در حدود 14 تا 19 سانتیمتر باشد.
  • کفش انتخاب شده باید به خوبی با پای شما سازگار باشد. هم‌چنین توصیه می‌شود برای خرید، کفش شما یک شماره از پای شما بزرگتر باشد. این فضا با جوراب ضخیم پر می‌شود. همیشه در هنگام خرید کفش کوهنوردی جوراب مخصوص خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی انجام بدهید. باید تقریباً به فاصله یک انگشت شست بین انتهای انگشت شست و انتهای بوت فاصله داشته باشد.
  • مقاومت کفش کوهنوردی: مقاومت کفش در برابر آب که با منطقه‌ی صعود همخوانی داشته باشد. استحکام و جنس رویه کفش بسیار مهم است. جنس کفش باید طوری باشد که در هوای سرد، گرمای پای شما را حفظ کند.
  • جنس زیره‌ کفش کوهنوردی: نکته‌ی مهم دیگر زیره‌ی کفش است، زیره‌ی کفش باید در برابر سایش مقاوم باشد و فشاره‌های احتمالی را تحمل کند. داشتن عاج‌های عمیق زیر کفش خیلی مهم است.
  • بهترین مارک کفش کوهنوردیسعی کنید بهترین کفش برای کوهنوردی را، از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید. معمولا برندهای مشهور و شناخته شده در هر شهری دارای نمایندگی‌های معتبر هستند که در جهت راحتی شما فروش آنلاین نیز دارند. 

انواع کفش کوهنوردی:

کفش‌ کوهپیمایی
کفش کوهنوردی زمستانی
کفش راهپیمایی
کفش همالیا نوردی
کفش سنگ نوردی

کفش کوهپیمایی: این نوع کفش دارای ساقه بلند با زیره‌ی انعطاف پذیر است. معمولا ضد آب هستند و باید دقت شود که این کفش مناسب برنامه‌های یک روزه نیست.

کفش‌ کوهنوردی زمستانی: این کفش برای دمای پایین‌تر ازc 20 استفاده می‌شود. زیره‌ی این کفش انعطاف‌پذیر است و برای حرکت روی یخ استفاده می‌شود.

کفش‌ راهپیمایی: این مدل کفش با کفی انعطاف‌پذیرش برای مسیرهای دشوار و برنامه‌ی سفره‌های چند روزه کاملا مناسب است. اما بهتر است در فصل بارندگی و زمستان از آن استفاده نشود.

کفش همیالیا نوردی: کفش‌ هیمالیا نوردی که مناسب صعود در ارتفاعات است. دارای کفی مقاوم و غیرقابل انعطاف و یک گتر بلند که روی کفش قرار می‌گیرد.

معرفی بهترین مارک کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی مردانه سالومون ضدآب است و در برابر سایش کاملا مقاوم است. جنس این کفش ترکیبی از چرم و پارچه است که زیبایی خاصی به این کشف باکیفیت داده است. 

  جنس این کفش از چرم مصنوعی است و از پارچه‌ی برزنتی مقاوم ساخته شده، قابل شستشو است و برای فعالیت‌های کوهنوردی کاملا مناسب. دارای آستر ضد تعریق، طراحی آناتومیک و استاندارد زیره، انداره ی ساق پا مناسب برای حفاظت از پیچ خوردگی پا...

از لحاظ کارشناسی، این مدل مناسب کوهپیمایی درسطوح ناهموار است. هم‌چنین به علت دارا بودن اندازه‌ی ساق مناسب و زیره ی ضد لغزش برای فصل زمستان نیز توصیه می‌شود. این کفش تولید ملی است و با قیمت مناسب عرضه می شود.

اگر به دنبال یک کفش مقاوم و راحت هستید این کفش  کوهنوردی گزینه‌ی مناسبی است. جنس این کفش چرم مصنوعی با طراحی زیبا و قیمت مناسب، مقاوم بودن از مشخصه‌های اصلی این کفش می‌باشد. این مدل کفش برای کوهپیمایی و حرکت در دامنه‌هاست و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای طبیعت گردی است.

یک کفش مناسب برای خانم‌های کوهنورد، کفشی با کیفیت عالی و سبک می‌باشد. وزن این کفش 400گرم است، جنس رویه از چرم  و کفی لاستیک ای وی ای. عایق حرارتی، جذب شوک و انعطاف پذیری از مشخصه های اصلی این کفش می باشد. این کفش ضدآب است و قابلیت گردش هوا را دارد.

کفش کوهنوردی مردانه مانتین پرو کاملا ضدآب است. کفی این کفش دارای آج‌هایی است که از مواد پلاستیکی و EVA  ساخته شده است. که از لیز خوردگی شما کاملا جلوگیری می‌کند. این کفش در دو نمونه ساق دار و بدون ساق تولید شده است. به همین دلیل در انتخاب کردن کاملا آزاد هستید.

کفش کوهنوردی زنانه هامتو دارای زیره ایی از جنس لاستیک، اتیلن وینیل استات است. این کفش بسیار سبک است و دارای عایق حرارتی می‌باشد. 

اگر به دنبال یک کفش کوهنوردی بسیار باکیفیت و مناسب ارتفعات کوهستانی هستید پیشنهاد ما به شما انتخاب کفش کوهنوردی مردانه هانواگ است. 

جنس این کفش از الیاف طبیعی، پلی اتیلن، چرم طبیعی، گورتکس می‌باشد. و جنس زیره آن ویبرام است، یکی از ویژگی های خاص این کفش کفی آن است که قابلیت ارتجاعی، قابلیت گردش هوا و قابل تعویض است. 

کشور تولید کننده این کفش آلمان است.

سالومون یکی از بهترین برند کفش کوهنوردی است. 

در توصیف مشخصات این کفش عالی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مشخصات
جنس کفشگورتکس، مش
جنس زیرهاتیلن وینیل استات (EVA)، لاستیک
مقاومت در برابر آبدارد
مقاومت در برابر سایشدارد

کفش کوهنوردی مردانه هانواگ پیشنهادی بعدی لیست ماست. جنس این کفش گورتکس است و زیره آن از ویبرام ساخته شده است. 

از جمله مزایای خاص این کفش کوهنوردی می‌توان به:

  • قابلیت گردش هوا
  • کفی قابل تعویض
  • طبی 
  • قابلیت ارتجاعی
  • مقاومت در برابر سایش
  • ضدآب

اشاره کرد. 

کفش کوهنوردی کینگ تکس از چرم طبیعی تولید شده و جنس زیره آن ویبرام است. این کفش تا مچ پای شما را به راحتی می‌پوشاند و برای ارتفاعات و مناطق بد آب و هوا بسیار کاربردی است. 

مشخصات
جنس چرم طبیعی
جنس زیرهویبرام
مقاومت در برابر سایشدارد
قابلیت گردش هوادارد


بهترین زمان برای خرید کفش کوهنوردی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای امتحان کفش آخر روز یا بعد از انجام یک پیاده روی طولانی است. معمولا در این هنگام پاهایتان با شروع گردش خون کمی بزرگتر می شوند.

چگونه می توان اندازه‌ی متناسب کفش کوهنوردی را تشخیص داد؟

 باید احساس کنید که کفش به راحتی تمام پای شما را در بر گرفته است و لیز خوردن کف پا را از بین می‌برد. شما باید بتوانید انگشتان پا را تکان دهید. همچنین نباید احساس کنید که پای شما  از دو طرف در فشار قرار گرفته است. توصیه می‌کنم کفش‌ها را داخل خانه به مدت 1-2 ساعت قبل از استفاده در فضای باز بپوشید.

چه هنگامی باید کفش کوهنوردی ضدآب بخریم؟

در حالی که یک کفش ضد آب در شرایط سرما و مرطوب عالی است، اما در شرایط گرم می تواند بسیار آزار دهنده باشد. این به این دلیل است که، کفش‌های ضدآب با یک رویه آستر غیرقابل تنفس پوشیده شده‌اند. بنابراین اگر قصد دارید که کفش خود را در مناطق سردسیری و مرطوب استفاده کنید بهتر است که پوتین‌های ضدآب بخرید. 

اگر در محیط های گرم از یک کفش ضد آب استفاده کنید ممکن باعث ایجاد تاول در پاهای شما بشود. دانستن این نکته مهم است زیرا پاهای گرم بیشتر در معرض تاول قرار دارند. بنابراین باید به دقت بررسی کنید که چه زمانی بیشتر از کفش‌های خود می‌خواهید استفاده کنید.

بهترین جوراب برای کوهنوردی کدام مدل است؟

جوراب‌ها در کوهنوردی نقش حیاتی دارند. به عنوان یکی از پایین ترین لایه‌های لباس شما، جوراب‌ها باید بتوانند پاهای شما را خشک، گرم، راحت و بدون بو نگه دارند. قبل از رفتن به کوهنوردی، جوراب‌ها را با کفش کوهنوردی خود مطابقت دهید. پارچه‌ای که در جوراب‌های کوهنوردی به کار رفته است به راحتی پای شما کمک می‌کند.

در بیشتر جوراب‌های کوهنوردی گرم از پشم مرینو همراه با پلی استر و نایلون از جمله الاستان استفاده می‌شود. پشم مرینو گرما، کنترل رطوبت و بالشتک سازی را فراهم می‌کند. خاصیت ضد میکروبی طبیعی آنها از بوی بد جوراب جلوگیری می کند. این پشم خاص نیز بدون خارش است.

آیا کفش کوهنوردی احتیاج به کفی دارد؟

کفی‌ هایی که به همراه کفش کوهنوردی ارائه می‎‌شوند، قوس پای شما را می‌پوشاند. اگر دارای قوس کف پا هستید، ممکن است لازم باشد که برای اجتناب از خستگی‌های مکرر و بروز کمردرد در آینده‌ایی نه چندان دور از کفی‌های مناسب و استاندارد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - بابک شجاع

چرا قیمه ها رو ریختی رو ماستا !!!!!؟؟؟؟ سالومون رو با هومتو جمع بستی ؟؟؟

12 بهمن 1401 - 14:43

پاسخ