همه چیز درباره ستاره راک فردی مرکوری - Freddie Mercury

فردی مرکوری چه کسی بود ؟

فردی مرکوری یکی از موفق‌ترین و معروف‌ترین خواننده و ترانه سرا در امریکا و انگلستان در تاریخ 1970 تا 1980 بود ، فردی مرکوری جزء با استعداد ترین و خلاق‌ترین خوانندگان به سبک راک بود که مرد اول گروه کویین بود. نام اصلی او فرخ بولسارا (Farrokh Bulsara) بود که در هندوستان به دنیا آمده بود . 

مرکوری ساز پیانو را در مدرسه شبانه روزی در هند آموزش دید و سپس با نوازندگان زیادی در کالج ایلینگ لندن دوست شد .

فردی مرکوری در سن 45 سالگی در تاریخ 24 نوامبر 1991 به دلیل بیماری ایدز درگذشت. 

فردی مرکوری

خانواده فردی مرکوری

پدر و مادر مرکوری در هند زندگی میکردند و پیروی آیین زرتشت بودند و قبلا از ایران به هندوستان مهاجرت کرده بودند، آنها در هندوستان با هم ازدواج کردند سپس به آنها به زنگبار ، تانزانیا نقل مکان کردند و 6 سال بعد صاحب یک پسر و یک دختر یه نام های فرخ (که بعد ها به نام فردی مرکوری معروف شد) و کاریشما شدند. 

فردی مرکوری به همراه پدر و مادر

کودکی و آموزش موسیقی مرکوری

مرکوری در یا همان فرخ بولسارا در تاریخ 5 سپتامبر 1946 در زنگبار بدنیا آمد، در سن 8 سالگی پدر و مادر او، مرکوری را برای ادامه تحصیل به بمبی فرستادند و او نیز در همین دوران پیانو را آموخت و در زمان آزاد خود را با  پدربزرگ و مادر بزرگ خود سپری میکرد. مدتی نگذشت که او به اولین برند یعنی هکتیکس (Hectics) پیوست و در سال 1963 به زنگبار بازگشت . 

در سال 1964 و در پی ناآرامی های زنگبار خانواده مرکوری به لندن گریختند و مرکوری وارد کالج هنر ایلینگ شد و در آنجا با تعداد زیادی از نوازندگان آشنا شد .

دندانهای فردی مرکوری

مرکوری با 4 دندان اضافه به دنیا آمد و همین موضوع باعث شده بود که دامنه صدای وسیعی داشته باشد و البته خنده های معروف او هم به همین دلیل بود، و البته او هیچ وقت تصمیم نگرفت که دندانهای خود را تغییر دهد چون میترسید که دامنه صدای وسیعش را از دست بدهد . 

گروه کویین و فردی مرکوری 

مرکوری و گروه کویین تقریبا زمانی که مرکوری تازه به انگلستان مهاجرت کرده بود آشنا شدند و در سال 1971 اولین آهنگ خود را منتشر کردند. 

گروه کویین و مرکوری اولین آلبوم خود را در سال 1973 منتشر کردند.

محبوبیت گروه کویین در اواخر سال 1970 تا 1980 ادامه پیدا کرد و در جهان دارای طرفداران زیادی شده بود 


 سخن آخر

فردی مرکوری فردی با استعداد و خلاق بود و با صدای تاثیر گذار و پر قدرت خود در بازه زمانی کوتاهی توانست طرفداران زیادی را جذب کند، البته او در زندگی شخصی خود دچاره مشکلاتی هم بود اما این مشکلات نتوانست اراده او برای انجام کار مورد علاقه اش را کم کند.

خیلی از طرفداران اون همچنان هر سال در تاریخ فوت شدن اون به یاد او هستند و همچنان آهنگ های او جزء بهترین موسیقی های می باشد . 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.