خواص روغن آرگان و معرفی بهترین مارک روغن‌ آرگان

روغن آرگان چیست؟

  • روغن آرگان چه مارکی خوبه؟
  • خواص روغن آرگان برای پوست و مو؟
  • خصوصیات روغن آرگان اصل؟
  • بهترین مارک روغن آرگان برای پوست و مو؟

اینها سوالاتی هست که همه ی ما قبل از خرید روغن آرگان داریم. روغن آرگان با نام مستعار طلای مایع قرن‌هاست که توسط زنان به‌ علت فضلیت‌های خاص و استثنایی که در آشپزی و زیبایی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراکش سرزمین درخت آرگان است. درختی با شاخه‌های خاردار که ارتفاع آنها تا ده متر نیز می‌رسد. این درخت ویژگی‌های عجیبی دارد. میوه‌های این درخت دارای دو یا سه هسته است که برای تهیه‌ی روغن از آن استفاده می‌شود. 

اگر دارای موهای خشک و وز هستید و یا در اثر رنگ کردن‌های متعدد موهای شما دچار خشکی شده است. خواندن این مقاله از سایت چی بگیر می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. 

معرفی بهترین مارک روغن آرگان برای مو و پوست

روغن آرگان اکیا مدل Argan oil حجم 100 میلی لیتر

حجم 100 میلی لیتر
تولید کشورتحت لیسانس ایتالیا
مناسب برای انواع مو
ویژگیتقویت کننده، نرم کننده مو

روغن آرگان مو سورا آمور مدل حجم 100 میلی لیتر

حجم روغن آرگان100 میلی لیتر
مناسب برای انواع مو
ویتامین E  دارد
ویژگی خاصچرب نیست، تقویت کننده مو

روغن آرگان پنتن مدل Pro-V حجم 100 میلی لیتر

حجم روغن آرگان پنتن100 میلی لیتر
تولید کشورفرانسه
ویتامین A وEدارد
مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده
ویژگی خاصتغذیه کننده ریشه و کف سر، براق کننده، شفاف کننده انواع موها

روغن آرگان مو لاکمه مدل K.therapy حجم 125 میلی‌لیتر

مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده
حاوی آنتی اکسیدان
ویژگی خاصجلوگیری از شکنندگی مو و از بین بردن موخوره ها
حجم 125 میلی لیتر

روغن مو آرگان بل جاردین حجم 100 میلی لیتر

حجم 100 میلی لیتر
مناسب برای انواع مو و موهای آسیب دیده
ویتامینE دارد
ویژگی خاصحجم دهنده، ضد وزی، براق کننده،درمان شوره سر

سرم مو آرگان دوماسی مدل Multi Use حجم 100 میلی لیتر

حجم روغن آرگان 100 میلی لیتر
ویتامین E دارد
مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده و موهای رنگ شده
ویژگی خاصآبرسان مو، براق کننده مو،محافظت کننده مو

روغن آرگان آرمان مدل Pure Morocco حجم 30 میلی لیتر

حجم روغن آرگان30 میلی لیتر
ویتامینA دارد
تولید کشوراسپانیا
مناسب برای پوست و مو
ویژکی خاصمرطوب کننده، ضدحساسیت، ئرخشان کننده، نرم کننده

روغن آرگان دکسی مدل Morocco حجم 50 میلی لیتر

حجم50 میلی لیتر
ویتامینE دارد
مناسب برایانواع موها
ویژگی خاصچرب نیست، براق کننده و نرم کننده مو

روغن آرگان بیوتی مدل Repair حجم 50 میلی لیتر

حجم 50 میلی لیتر
تولید کشور فرانسه
ویتامین Eدارد
ویژگی خاصمغذی،ترمیم کننده مو

روغن آرگان اچ زون مدل shine oil حجم 110 میلی لیتر

حجم 125 میلی لیتر
تولید کشورفرانسه
مناسب برای انواع موها و موهای آسیب دیده
ویژگیتقویت کننده، درخشان کننده، ضد وزی مو


در ادامه بخوانید : معرفی ده مدل از بهترین شامپو های ضد شوره (بهترین شامپو ضد شوره)

هنگام خرید روغن آرگان به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • مواد تشکیل دهنده روغن آرگان: لیست مواد باید بسیار کوتاه باشد. فقط باید بگوید 100٪ روغن آرگان یا 100٪ روغن هسته آرگانیا اسپینوزا. برای بهترین نتایج، اگر چیز دیگری فهرست شده باشد، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. 
  • بسته بندی: روغن آرگان را که در بطری‌های شفاف یا پلاستیکی فروخته می شود، نخرید. نور خواص روغن را از بین می‌برد و شیشه تیره تنها راه ذخیره روغن آرگان است. بسته بندی شیشه‌ای نیز سازگار با محیط زیست و کاملا قابل بازیافت است. محصولی را که فقط در یک بطری شیشه‌ای تیره است انتخاب کنید. نگهداری روغن آرگان در یک ظرف تیره بهترین راه برای حفظ کیفیت و قدرت روغن است. از ظروف شفاف یا پلاستیکی خودداری کنید. جدا از اینکه دوستدار محیط زیست نیستند، کیفیت پایینی هم دارند.
  • رایحه: روغن آرگان اصل عطر ملایمی دارد (برخی آن را با بوی ذرت بو داده یا نوار لاستیکی می شناسند). این عطر پس از تماس با پوست شما پس از چند دقیقه از بین می رود، زیرا روغن آرگان واقعی به سرعت جذب می شود. از روغن آرگان خوشبو اجتناب کنید زیرا فرآیند خوشبو کردن، می‌تواند خواص اصلی این روغن را از بین ببرد. 
  • بافت روغن آرگان: روغن آرگان باید یکدست، غیر جامد و نه خیلی آبکی باشد. سریعا جذب پوست می‌شود و  هنگام استفاده بر روی پوست باید اثر تسکین دهنده داشته باشد.

قیمت روغن آرگان در بازار چقدر است؟

تهیه روغن آرگان بسیار سخت است. ساعت‌ها کار یدی می‌طلبد و این کار رایگان نیست. بنابراین چیزی به نام روغن آرگان ارزان وجود ندارد. این بدان معنا نیست که گران ترین روغن آرگان بهترین است. قیمت محصول نیز با توجه به غلظت آرگان روی محصول تعیین می شود. مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید، نباید برای محصولی که غلظت کمی از روغن آرگان دارد هزینه پرداخت کنید. اما همانطور که قبلا ذکر کردم بهترین کار استفاده از روغن آرگان خالص بدون مواد شیمیایی و پارابن است.

رسوبات روغن آرگان اصل به چه صورت است؟

از آنجایی که این محصول طبیعی است، رسوب نشانه کیفیت است و هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد. روغن آرگان خوب، که تصفیه نشده است، ممکن است کمی رسوب در ته بطری داشته باشد و کمی "کدر" به نظر برسد. نگران نباشید همچنین لازم نیست کاری انجام دهید، فقط طبق معمول از روغن خود استفاده کنید و بدانید که یک چیز طبیعی است.

خصوصیات روغن آرگان اصل؟

روغن آرگان آرایشی دارای رنگ زرد طلایی روشن است. اگر رنگ خیلی روشن باشد، به احتمال زیاد با روغن‌های دیگر مخلوط شده است. روغن آرگان آشپزی به رنگ قهوه‌ای طلایی است.

خواص روغن آرگان برای پوست چیست؟

روغن آرگان بعنوان یک کرم زیبایی و همچنین برای مقابله با خشکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان و اسید‌های چرب است. این خواص باعث نرم شدن پوست صورت و بدن می‌شود. در نتیجه‌ی استفاده از این روغن پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می‌کند و از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری می‌کند. 

این خواص باعث می‌شود روند پیری پوست کاهش یابد و شما پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. از این روغن در طب سنتی بعنوان درمان قطعی آکنه استفاده می‌شود و همچنین درمان عالی برای اگزما و زخم‌های بجا مانده از آبله مرغان مورد استفاده قرار می‌گیرد. و التهابات پوستی را به طرز چشم گیری کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید از آن بعنوان محصول آرایشی استفاده کنید باید یک روغن فشرده‌ی سرد استفاده کنید. برای اطمینان از داشتن یک محصول خوب به شما توصیه می‌کنیم که از یک روغن ارگانیک استفاده کنید که تعادل پوست شما را حفظ کند.

فواید روغن آرگان برای مو چیست؟

برای داشتن موهای درخشان و با ظاهری ابریشمی روغن آرگان می‌تواند بسیار موثر باشد. می‌توانید به عنوان یک ماسک عالی برای جلوگیری از شکنندگی مو و جلوگیری از زبر و خشن شدن موها از این روغن استفاده کنید. این روغن موهای شما را عمیقا تغذیه می‌کند. برای استفاده‌ی راحت‌تر می‌توانید چند قطره از این روغن را به شامپوی خود اضافه کنید تا همیشه به موهای زیبا و براق خود ببالید.

سایر کاربردهای جادویی روغن آرگان

اگر از ناخن‌های نرم و شکننده‌ی خود رنج می‌برید این روغن بهترین پیشنهاد برای شماست. برای داشتن دست‌های زیبا می‌توانید چند قطره از این روغن به همراه آبلیمو مورد استفاده قرار دهید.

نقش روغن آرگان در سلامت و تغذیه را نباید نادیده گرفت. این روغن سرشار از ویتامین E، امگا3 و حاوی 80% اسیدهای چرب اشباع می‌باشد. این روغن می‌تواند از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند. و به علت دارا بودن مقادیر بسیار زیاد آنتی‌اکسیدان از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. می‌توان از این روغن مانند کره روی یک تیکه نان یا در ترکیب چاشنی‌ها استفاده کرد.

سخن آخر

همه می‌دانیم استفاده از سرم‌ ضد موخوره و شامپو فاقد سولفات می‌تواند به داشتن موهایی زیبا به شما کمک کند. اما برای تقویت کردن، براق شدن و نرم شدن موها از روغن آرگان استفاده کنید.

در پایان از شما می‌خواهیم که تجربیات خود را درباره استفاده از روغن آرگان با ما در میان بگذارید. تا خوانندگان این مقاله بتوانند بهترین آنتخاب را داشته باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.