معرفی چادر مسافرتی کلمن 6 نفره مدل ساندوم

در این مقاله میخوانید : 

  1. چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم
  2. ملاحظات مهم هنگام خرید چادر مسافرتی 6 نفره
  3. اطلاعات اضافی

هنگامی‌که در یک سفر کمپینگ هستید، نیاز به یکسری وسایل ضروری خواهید داشت که به شما کمک کند سریع باشید. انتخاب یک چادر مسافرتی مناسب بسته به فصل و شرایط آب‌وهوایی بسیار مهم است. اگر بتوانید یک چادر مناسب فصل پیدا کنید عالی است، اما می‌توانید یک چادر چند فصلی بردارید. انواع مختلف چادر مسافرتی در بازار وجود دارد که شما بسته به نیازتان انتخاب می‌کنید. داشتن اطلاعات در مورد چادر مسافرتی کلمن 6 نفره مدل ساندوم می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند مخصوصاً اگر به‌صورت گروهی یا خانوادگی سفر می‌کنید.

اگر قصد خرید چادر مسافرتی دارید، باید خوب پرس‌وجو کنید. در زمان کمپینگ، چادر زدن در کنار تفریح و سرگرمی باید احساس امنیت برای شما ایجاد بکند. به یاد داشته باشید که یکی از دلایل چادر زدن تفریح و سرگرمی است. برای اقامت در فضای باز، کلمن پیشنهاد خوبی برای شما دارد.

به نظر شما چادر مسافرتی کلمن 6 نفره مدل ساندوم توقعات شمارا برآورده می‌کند؟ بیایید در مورد جزئیات آن بیشتر بخوانیم.

چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم

چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم

ویژگی‌ها

  • ظرفیت 6 نفره
  • 1.88 متر (6 فوت) ارتفاع
  • دارای تکنولوژی ودرتک (Weather Tech) برای حفاظت در مقابل نفوذ عوامل مختلف محیطی
  • طراحی گنبدی شکل
  • دارای دریچه تهویه هوای عالی
  • جنس تیرک‌ها فایبرگلاس است
  • جنس پارچه چادر پلی‌استری است
  • دارای گیره برای اتصال تیرک‌ها
  • دارای سقف توری برای دیدن آسمان شب
  • طراحی محکم در مقابل باد
  • فضای داخلی بزرگ با ابعاد 3*3 متر (10*10 فوت)
  • دارای پورت الکترونیکی
  • دارای درپوش پنجره‌ها برای حفظ حریم خصوصی
  • نصب آسان

اطلاعات بیشترو خرید

اگر قصد کمپینگ خانوادگی 3 تا 6 نفره دارید، چادرهای کلمن 6 نفره مدل ساندوم بهترین انتخاب است. فضای داخلی چادر به‌قدری بزرگ است که شما می‌توانید در فضای 3*3 متر آن دو تخت خواب بادی دونفره قرار بدهید. همین‌طور ارتفاع 1.88 متری آن امکان حرکت آسان حتی برای افراد قدبلند را نیز می‌دهد.

حتماً کمپینگ به تجهیزاتی نیز نیاز دارد. این نوع چادر مسافرتی 2 کیسه کوچک برای جمع‌کردن وسایل شخصی دارد، اما تعداد وسایل زیاد دردسرساز خواهد شد. چادرهای مسافرتی کلمن 6 نفره مدل ساندوم فضای کافی برای 6 نفر بدون لوازم اضافی خواهد داشت، ولی برای کسانی که تجهیزات زیادی به همراه خود برمی‌دارند 3 نفره خواهد بود. هرچه تعداد نفرات بیشتر باشد، لوازم همراه شما باید کم‌تر شود!

چادرهای مسافرتی کلمن کاملاً ایستاده هستند و این ویژگی نصب آن‌ها را راحت می‌کند. برپا کردن آن فقط 10 دقیقه طول می­کشد. چطور؟ شکل گنبدی آن به همراه تیرک­هایی از جنس فایبرگلاس باضخامت 8.5 میلی‌متری و گیره­های متصل به پایه‌ها نصب چادر را بسیار آسان می‌کند. همین‌طور این گیره‌ها باعث بیشتر شدن استقامت چادر در مقابل باد می‌شود.

محل اتصال پایه‌های چادر بدون حلزونی است که این فرایند نصب را آسان می‌کند. سقف چادر از جنس پلی‌استر بادوام و کارآمد است درحالی‌که کفی آن از پلی‌اتیلن 1000d محکم ساخته‌شده است. این چادر 33% نسبت به سایر کالاهای کلمن از مقاومت بیشتری در برابر آب برخوردار است. توانایی آن در برابر باد هم بی‌نظیر می‌باشد.

طراحی منحصربه‌فرد آن نیز به ویژگی‌های خاصش اضافه کرده است. سیستم واریفلو امکان تهویه داخل ایجاد می‌کند. چنین سیستمی تهویه حداکثری داخل چادر را راحت می‌کند. تکنولوژی ودرتک (weather tech) نیز این چادر را نسبت به نفوذ هرگونه غباری مقاوم می‌کند. ازجمله ویژگی‌های این تکنولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم

  • درزهای محافظت‌شده: درزهای دوخت چادر به‌گونه‌ای پوشیده شده‌اند که با پنهان شدن محل‌های دوخت مقاومت چادر همچنان حفظ شود.
  • نوع زیپ: زیپ استفاده‌شده در این چادر به‌گونه‌ای است که در مقابل هوا مقاوم است و در فضای باز از نفوذ عوامل مختلف جلوگیری می‌کند.
  • کف زد آب: دیوارهای چادر به‌گونه‌ای به کف آن جوش داده‌شده که محل‌های دوخت غیرقابل نفوذ باشد. این نوع دوخت کف را تقویت می‌کند و نقاط ورودی سوراخ‌های دوخت در مقابل آب را از بین می‌برد.
  • چارچوب محکم: حالت مثلثی سقف کل چادر را در مقابل باد مستحکم می‌کند.

نگران حمل چادر نباشید! گفتیم که چادر مسافرتی کلمن دارای دو کیسه کوچک است؛ یکی برای جا دادن وسایل شخصی شما و دیگری برای جابجایی چادر با وزن 7.26 کیلو (16 پوند) قابل‌استفاده است.

نکات مثبت

  • یک پرت الکترونیکی دارد.
  • پرده‌های حریم خصوصی برای زمانی که شما می‌خواهید لباستان را عوض کنید.
  • ارتفاع زیاد (6 فوت یا همان 1.88 متر)
  • قیمت مناسب
  • دوام و ماندگاری بالای جنس چادر
  • کیف‌دستی بادوام برای حمل چادر و وسایل شخصی
  • تهویه مناسب به لطف سیستم وریفلو که هوای داخل چادر را بسیار متبوع نگه می‌دارد.
  • فضای بزرگ داخلی
  • نصب و ایستایی راحت

نکات منفی

  • تعداد کمی از مشتریان از این محصول شکایت کرده‌اند.
  • ستون‌های ضعیفی که به‌سرعت به هم می‌ریزند.
  • در مقابل طوفان دوام نداشته است.
  • شبکه توری دیواره‌ها به‌گونه‌ای است که گاهی حشرات وارد چادر می‌شوند.
  • شبکه توری سقف ممکن است باعث سرد شدن هوای داخل چادر در شب بشود.

یک نکته مهم: این چادر برای استفاده در فصل تابستان بسیار مناسب است و اگر وسایل زیادی برای کمپینگ به همراه نداشته باشید 6 نفر ظرفیت خواهد داشت، در غیر این صورت 4 یا 5 نفره می‌توانید از آن استفاده کنید.

ملاحضات مهم در زمان خرید چادر 6 نفره

ملاحضات مهم در زمان خرید چادر 6 نفره

قبل از اینکه یک چادر 6 نفره بخرید، به ویژگی‌ها و مزایای آن به‌دقت توجه کنید. یک چادر 6 نفره معمولاً دارای حالت یک یا دو اتاقه است. این نوع چادر برای خانواده‌ها یا گروه‌هایی مناسب است که چندنفره به کمپینگ می‌روند. این چادرها بزرگ و راحت هستند. داخل آن‌ها ایجاد حریم خصوصی آسان است. با این شرایط، چادر 6 نفره همه‌کاره است و برای هر خانواده‌ای قابل‌استفاده خواهد بود.

اگر قصد کمپینگ خانوادگی دارید؛ این نوع چادر ظرفیت 2 بزرگ‌سال با 4 بچه، همراه با وسایلشان را دارد. از طرف دیگر 4 بزرگ‌سال همراه با وسایلشان را نیز در خود جا خواهد داد. اگر قرار است چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم را انتخاب کنید حتماً نکات زیر را بخوانید؛

اندازه چادر

در زمان خرید چادر حتماً دقت کنید که چادری که انتخاب می‌کنید فضای کافی برای 6 نفر داشته باشد. به‌طورکلی در بازار، ظرفیت چادرها متفاوت است؛ از یک نفر تا 12 نفر. هر چادری مشخصات ظرفیت خود را به همراه دارد. تعدادی که در ظرفیت چادرها عنوان می‌شود معمولاً به فضای خواب اشاره دارد. ظرفیت 6 نفره در راحت‌ترین حالت خود 2 بزرگ‌سال، 3 کودک و تجهیزات آن‌ها را در خود جا می‌دهد. معمولاً هم فضای کف آن 3 در 3 متر (10 در 10 فوت) است.

طراحی چادر مسافرتی

هر طرح چادر مسافرتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. بیشتر چادرها به شکل ساده، گنبد، تونل، ژئودسیک و نیمه ژئودسیک، بادوام، زنگوله‌ای و مدل پاپ آپ هستند. نقاط قوت هرکدام از آن‌ها ممکن است تنظیم آسان، سازگاری با آب‌وهوا، دوام و غیره باشد.

به‌علاوه این طراحی ممکن است از جنبه‌های مختلف مانند داشتن کیف همراه، بخش‌بندی داخلی و همین‌طور سقف آن متفاوت باشد. بررسی این ویژگی‌ها برای مشخص شدن سطح راحتی و کاربردی یک چادر مهم است. خواندن این متن شمارا در انتخاب یک چادر مناسب کمک خواهد کرد.

محل کمپینگ

هنگام خرید چادر مسافرتی، به محلی که می‌خواهید کمپینگ کنید دقت داشته باشید. مکان‌های مختلف آب‌وهوای متفاوتی نیز خواهند داشت. همین‌طور چادرهای مختلف برای شرایط جوی متفاوت ساخته‌شده‌اند. چادرها بیشتر برای مناطق گرم استفاده می‌شوند که شما و همراهانتان را خنک نگه‌دارند.

برای مناطق سردسیر جنس پارچه چادر کمی ضخیم‌تر است که از نفوذ سرما جلوگیری کند. اگر شما قرار است درجایی چادر بزنید که احتمال بارش آنجا بیشتر است باید از انواع زد آب آن استفاده کنید. برخی چادرها همه‌منظوره هستند و در شرایط مختلف قابل‌استفاده‌اند. این نوع چادرها برای شرایط آب و هوایی متغیر عالی هستند.

استفاده آسان از چادر برای شما چقدر مهم است؟

مهم است که کاربردی بودن چادر را برای خودتان مشخص کنید. درحالی‌که چادرهای بزرگ‌تر جای بیشتری دارند، دردسرهای بیشتری نیز به همراه خواهند داشت. جابجایی آن‌ها فقط در صورتی راحت است که ماشین داشته باشید. در خصوص چادر 6 نفره، دقت کنید چقدر جا در ماشینتان برای چادر جادارید؟! اگر وسایلی نیز به همراه خوددارید، قطعاً ماشین بزرگ‌تری نیز لازم خواهید داشت.

بیشتر تولیدکنندگان قول می‌دهند که نصب چادرهایشان آسان است، اما شما باید به عملی بودن این قول‌ها نیز دقت داشته باشید. چادرها معمولاً همراه خود دستورالعمل نصب دارند. نصب چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم 10 دقیقه زمان می‌برد اما اگر به مشکل برخوردید، می‌توانید از ویدئوهای موجود کمک بگیرید.


<< برای دیدن لوازم مورد نیاز کمپینگ کلیک کنید>>

اطلاعات اضافی

کاملاً بدیهی است که چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم فضای خواب کافی برای 6 نفر دارد. فضای داخلی چادر قابلیت تقسیم اتاقک به دو بخش را دارد، به‌ویژه برای کسانی که نیاز به فضای خصوصی برای تعویض لباس‌دارند.

در ورودی طراحی‌شده به‌صورت لولایی است که دسترسی را آسان کند. این در دارای سایه‌بان یکپارچه‌ای است که از ورود باران به داخل چادر جلوگیری کند. همین‌طور این قسمت دارای یکپارچه چندضلعی ضخیم است که برای شرایط متفاوت آب و هوایی مناسب باشد.

اگر یک چادر کاربردی نیاز دارید، حتماً این چادر را انتخاب کنید. کف چادر نه‌تنها زد آب است، بلکه ساختاری وان مانند دارد که از نفوذ آب باران به داخل چادر جلوگیری می­کند.

برای نصب چادر باید مطمئن شوید که محکم به زمین وصل شده است. برای این کار چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم دارای یکسری بست سیمی مهارکننده برای وصل کردن دیواره‌های چادر به زمین است. به‌این‌ترتیب، چادر هنگام طوفان‌های شبانه تکان نخواهد خورد. بعلاوه این بست­ها از کج شن چادر هنگام بارندگی جلوگیری می‌کند.

داشتن هوای تازه داخل چادر همیشه لذت‌بخش است. می‌توانید شب‌ها بخش پارچه‌ای سفت را بازکنید تا هوای تازه‌ وارد چادر بشود. این ویژگی باعث می‌شود هوای مانده اتاقک جابجا شود. زیپ‌های ضخیم استفاده‌شده در آن نیز عمر زیادی دارد.

آیا دوست دارید داخل چادر غذا بخورید؟ قطعاً نگه‌داشتن غذا در چادر کار درستی نیست، چراکه ممکن است حیوانات کوچک را به سمت شما بکشاند. بعضی از آن‌ها به چادر شما چنگ می‌اندازند! بیرون از چادر غذا بخورید و باقی‌مانده غذایتان را داخل ماشین نگه‌دارید. اگر چادر شما دارای اتاقک جداگانه است می­توانید مواد خوراکی خود را آنجا ذخیره کنید.


اطلاعات بیشتر و خرید

سؤالات متداول

چطور چادر را تمیز کنیم؟

کافی است چادر را روی یکی از ستون‌های آن یا شاخه‌های یک درخت کوچک آویزان کنید. اگر روی چادر آب نشسته، آن را بتکانید. وقتی چادر خشک شد کمی خوشبوکننده به آن اسپری کنید و برای یک روز در فضای آزاد قرار بدهید.

چطور چادر را بشوریم؟

برای شست و شوی چادر کافی است از یک ماده شوینده سبک (مثلاً صابون) و آب گرم استفاده کنید. در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود. استفاده از ماشین لباس‌شویی برای شست و شوی هر نوع چادر مسافرتی به بافت پارچه چادر و درزهای دوخت آن آسیب می‌زند.

چادر را کجا نگه‌داریم؟

قبل از آنکه بخواهید چادر را در انبار یا قفسه وسایل خود قرار بدهید، مطمئن شوید که چادر کاملاً خشک و تمیز است. برای نگهداری چادر آن را جمع کنید و درجایی خشک و خنک مثل قفسه انبار نگهدارید. حواستان باشد برای نگهداری از تیرک‌های چادر، بعضی محل‌های اتصال همچنان به هم وصل باشد. این کار باعث حفظ حالت طناب‌های آن می‌شود.

جنس پارچه چادر از چیست؟

چادرهای کلمن یک نوع پلی‌استر بادوام و باکیفیت ساخته‌شده است. بخش کفی چادر از پلی‌اتیلن ساخته‌شده، جنس قسمت دیواره داخلی پلی‌استر مش 75d (تراکم بافت) و سایه‌بان‌های آن از جنس پلی‌استر تافته 75d است.

نتیجه: هیچ‌چیزی به‌اندازه یک اردوی موفق برای شما خوشایند نخواهد بود. موفقیت یک کمپین بستگی به ابزار و تجهیزاتی دارد که همراه خود برمی‌دارید. بعد از خواندن این متن که ویژگی‌های چادر کلمن 6 نفره مدل ساندوم را معرفی نموده است، می‌توانید در مورد خرید یک چادر مناسب تصمیم بگیرید. ویژگی‌های معرفی‌شده همان چیزی است که یک محیط راحت در کمپینگ را برای شما فراهم می‌کند.

این چادر مسافرتی کلمن 6 نفره مدل ساندوم معروف است به یک چادر خانوادگی که در همه نوع شرایط آب و هوایی قابل‌استفاده می‌باشد. اگرچه بعضی مشتریان از نفوذ آب داخل آن در مواقع بارندگی شکایت دارند، اما بیشتر مشتریان آن را «بسیار تطبیق‌پذیر» نامیده‌اند. برای اطمینان می‌توانید همیشه همراه خود یک تارپ یا چادر نایلونی 3 در 6 متری داشته باشید که از نفوذ آب باران به داخل جلوگیری کند.

اگر به کمپینگ علاقه دارید، همچنان این‌یک انتخاب عالی است زیرا با ویژگی‌های یک چادر درجه‌یک مطابقت دارد. باوجود اشکالاتی که مطرح‌شده، همچنان این چادر همراه کمپینگ عالی است. دو نکته را فراموش نکنید: اول اینکه با کمک سیستم تهویه‌ای که دارد در هوای گرم بسیار عالی است؛ دوم اینکه همراه این چادر دو پتو نازک برای هوای خنک به شما ارائه می‌شود.

چه چیزی دیگری لازم دارید؟

اطلاعات بیشتر و خرید

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.