معرفی بهترین ظروف مسی برای آشپزخانه های ایرانی

معرفی بهترین مارک ظروف مسی

مس با نماد شیمیایی Cu یک عنصر فلزی با ویژگی های شکل‌پذیری، نرم و چکش خور است  و زمانی که در مجاورت هوای آزاد قرار می‌گیرد نارنجی رنگ یا همان مسی رنگ معروف می‌شود.

به دلیل وجود معادن مس در ایران و سهولت استفاده ایرانیان از این آلیاژ، از شروع تاریخ، این ماده زیبا در ایران خواستگاه زیادی داشته و بسیار مورد استفاده بوده است. در گذشته برای مصارف نظامی، لوله کشی آب، جواهرآلات و ... استفاده می‌شده است. به دلیل اینکه مس قابلیت ذوب شدن و چکش خوری آسانی دارد، این توان را به مصرف کنندگان داده است که بتوانند بارها از آن استفاده کنند.

در علم پزشکی نیز برای ادوات اتاقهای جراحی از برنز استفاده می‌کنند. به طوری که ثابت شده است استفاده از مس باعث کاهش  85 درصدی میکروبها در اتاقهای جراحی می‌شود. همچنین به عنوان یک هادی الکتریسته در ساختمان سازی و صنعت کاربرد فراوان دارد.

یون موجود در مس به عنوان یک ماده غذایی نقش بزرگی در حیات بشر داشته است به دلیل در دسترس بودن این فلز، و معادن انبوه، کم کم دست ساخته‌های این ماده به آشپزخانه ها راه پیدا کرد. البته باید متذکر شویم ظروف مسی به دلیل وجود همان یون، باید با قلع و نیکل اندود شوند تا موجب مسمومیت غذایی را فراهم نکند. همچنین در ظروف مسی آسیب دیده هرگز نباید پخت و پزی صورت گیرد.

مزایای استفاده از ظروف مسی

استفاده از ظروف مسی مزایای بیشماری دارد به تعدادی از آنها در زیر اشاره می‌کنیم: 

  • مس موجب جذب آهن و عملکرد سلول های عصبی می‌شود 
  • گلبولهای قرمز برای ساخته شدن به مس نیاز دارند
  • وجود مس برای رنگدانه های پوست مفید هستند.
  • وجود مس ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی، پوکی استخوان و درد مفاصل را کمتر می کند.

ظروف مسی در تنوع بسیاری در بازار موجود هستند؛ قوری مسی، کتری مسی، قهوه جوش مسی، ماهی‌تابه مسی، سینی مسی، دیگ مسی و انواع و اقسام لیوان، پارچ، قاشق، شیرینی خوری و آجیل‌خوری مسی و ..... نیز دیده می‌شود.

معرفی بهترین نمونه های ظروف مسی موجود در بازار

لیوان مسی مس زنجان کد 001

لیوان مسی مس زنجان کد 001 این اجازه را به شما می‌دهد که آبی بسیار گوارا در درون آن مصرف کنید. ابعاد این لیوان مسی 5/8 در ارتفاع و عرض آن 8 سانتی‌متر است. بسیار سبک است و زنجان تولید شده است. رنگ داخلی این لیوان نقره‌ای است و رنگ خارجی آن هم مسی است.

کاسه مسی کد 102

کاسه مسی کد 102 با ابعاد21 در 11 سانتی‌متر را ملاحظه می‌کنید. وزن این کاسه مسی حدود 550 گرم است. نوع پرداختی که روی این کاسه مسی صورت گرفته چکش‌کاری است و رنگ داخلی آن نقره‌ای و رنگ خارجی آن هم مسی است. این کاسه مسی دارای دو دسته است.

شیرینی خوری مسی کد 84

شیرینی خوری مسی کد 84 را که درتصویر مشاهده می‌کنید ظرفی است با ابعاد 36 در 25 ذر 25 سانتی‌متر و وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد. این شیرینی خوری مسی در زنجان تولید شده و نوع پرداخت آن هم چکش کاری است. 

ماهیتابه مسی مس زنجان سایز 16

ماهیتابه مسی مس زنجان سایز 16 کمتر از نیم کیلوگرم وزن دارد. این ماهیتابه سایز 16 در زنجان تولید شده و نوع پرداخت آن هم از نوع قلم‌زنی است. رنگ داخلی این ماهیتابه مسی سفید است و رنگ خارجی آن هم مسی. دسته‌دار بوده و داخل ماهیتابه‌ها قلع اندود و یا به اصطلاح بازار سفید شده است. 

پارچ مسی نظریان زنجان مدل صفوی کد 02

پارچ مسی نظریان زنجان مدل صفوی کد 02 با ابعاد26 در 12 در 19 سانتی‌متر را در تصویر ملاحظه می‌کنید. این پارچ مسی خوش ساخت و زیبا حدود 650 گرم وزن دارد و در زنجان تولید شده است. نوع پرداختی که روی این پارچ مسی صورت گرفته چکش‌کاری است. رنگ داخلی این پارج مسی سفید و رنگ خارجی آن هم مسی است. 

قابلمه مسی کد CU-071

قابلمه مسی کد CU-071 با ابعاد 12 در 16 در 16 سانتی‌متر است. وزنی کمتر از نیم کیلوگرم دارد. در زنجان تولید شده و نوع پرداخت آن هم چکش‌کاری است. رنگ داخلی این قابلمه مسی نقره‌ای و رنگ خارجی آن هم مسی است. این قابلمه مسی دارای دو دستهاست. لازم به ذکر است که داخل این محصول به صورت دستی قلع اندود شده است. همچنین چکش‌کاری روی آن به صورت کاملا دستی انجام شده است.

سینی مسی رضایی طرح گرد کد C22

سینی مسی رضایی طرح گرد کد C22 با ابعاد22 در 22 سانتی‌متر است. حدود 300 گرم وزن دارد و محل تولید آن هم در زنجان است. نوع پرداخت این سینی مسی قلم‌زنی است. رنگ داخلی این سینی مسی، مسی بوده و رنگ خارجی آن هم مسی است. گفتنی است از این سینی تک نفره برای سرو غذا نیز می‌توان به عنوان بشقاب استفاده نمود. این سینی دارای پوشش نانو جهت جلوگیری از سیاهی و اکسید مسی است.

ست قاشق و چنگال مسی کد 098

ست قاشق و چنگال مسی کد 098 موجود در تصویر در زنجان تولید شده است. رنگ داخلی این قاشق و چنگال نقره‌ای است و رنگ خارجی آن هم مسی است. 

قندان مسی کد CU-049

قندان مسی کد CU-049 با وزنی حدود 250 گرم ظرفی مناسب برای قرار دادن قند و شکلات و یا ظرفی تزئینی برای دکوراسیون است. این قندان در زنجان تولید شده است.

ظرف مسی مدل ویو کد M02-13c

ظرف مسی مدل ویو کد M02-13c با ابعاد 15 در 13 در 13 سانتی‌متر و کمتر از 400 گرم وزن دارد. این ظرف مسی در زنجان تولید شده است. 

به یاد داشته باشید:

لازم به ذکر است سازمان بهداشت جهانی، میزان مصرف مس برای هر فرد را 2/1 میلی گرم در روز تجویز کرده است. برهمین اساس توصیه می‌شود از ظروف مسی هر روز استفاده نشود، اما برای بهتر شدن طعم غذا و لذت بردن از ظروف زیبا، خوش رنگ و براق مسی و خرید آنها به ادامه این مقاله توجه نمایید، ما پیشنهادهای خوبی را برای شما در نظر گرفته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.