ظروف مسی: جدیدترین مدل ظرف مسی پذیرایی (شیک و لاکچری)

جدیدترین مدل ظرف مسی پذیرایی

همانطور که در مقاله‌ای در همین سایت اشاره شد، مس با نماد شیمیایی Cu یک عنصر فلزی با ویژگی‌های شکل‌پذیری، نرم و چکش خور است. به همین دلیل با این فلز نرم و شکل‌پذیر وسایل بسیاری را چه برای تزیین و چه کاربردی می‌سازند. زمانی که از مس برای ساخت وسایل پذیرایی و یا پخت و پز استفاده می‌شود، ظروف مسی را به دلیل وجود یون، با قلع و نیکل اندود می‌نمایند تا از ایجاد مسمومیت غذایی جلوگیری به عمل آورند. 

با وجود خواص زیاد استفاده از ظروف مسی، یادمان باشد که در استفاده از هیچ چیزی زیاده‌روی ننماییم. زیرا ضربه‌ای که بر سلامتی وارد می‌نمایند قطعا از سودش بیشتر خواهد بود. از آنجایی که تنوع ظروف مسی، هم به دلیل وجود این منابع در ایران و استادکاران زبردست این صنعت زیاد است، تنوع در ساخت و نوع وسایل هم بسیار زیاد است. به دلیل زیبایی این فلز خوش رنگ، خیلی از افراد با سلیقه، برای پای ثابت وسایل پذیراییشان از شیرینی خوری، آجیل خوری، پارچ، قندان، شکلات خوری و .... مسی استفاده می‌نمایند. در این نوشتار از سایت چی بگیر با هم به زیباترین و جدیدترین ظروف مسی مناسب برای پذیرایی را بررسی می‌کنیم.

در ادامه پرطرفدارترین وسایل پذیرایی مسی برایتان جمع‌آوری شده‌اند تا یک خرید اینترنتی لذت بخش داشته باشید. 

3
میوه خوری مسی کد 206

میوه خوری مسی کد 206 با ابعاد 17 در 26 سانتی‌متر در زنجان تولید شده است. پرداختی که روی این ظرف میوه خوری مسی صورت گرفته از نوع چکش‌کاری است. 

خاطر نشان می‌کنیم؛ برای پاک کردن لک‌های روی سطح خارجی از ترکیب آبلیمو و نمک یا محلول مخصوص مس به همراه یک پارچه نرم استفاده نمایید.

آجیل خوری مسی کد 180

آجیل خوری مسی کد 180 برای پذیرایی شما را یاری خواهد نمود. ابعاد این آجیل خوری 19 در 15 سانتی‌متر است. وزن آن هم حدود 400 گرم بوده و در زنجان تولید شده است. این آجیل خوری زیبا از طریق چکش‌کاری پرداخت هم شده است

قندان مسی کد CU-049

قندان مسی کد CU-049 که در تصویر می‌بینید 250گرم وزن دارد. از نوع پرداخت شده مس زنجان است. رنگ داخلی آن نقره‌ای بوده که آن قسمت با قلع سفید شده است، که باعث می‌شود این بخش به راحتی دچار لک و سیاهی نشود و رنگ خارجی آن مسی است. ابعاد لست قندان پذیرایی 5/22 در 11 سانتی‌متر است. گفتنی است این مدل قندان از صنایع دستی زنجان است. که در کارگاه‌های مسگری بازار زنجان ساخته شده. استفاده از این ظرف مسی در کنار دکور فیروزه‌ای یا سفید زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشد.

کاسه مسی مس زنجان طرح کنگره بسته 6 عددی

کاسه پیاله مسی مس زنجان طرح کنگره بسته 6 عددی که وزن هر کدام 103 گرم است. در زنجان تولید شده و ابعاد هر کدام هم 5/9 در 5 سانتی‌متر است. 

نوع پرداخت این کاسه پیاله‌های مسی زنجان، قلم‌زنی است. این کار توسط هنرمندان بسیار ماهر زنجانی انجام شده است. رنگ داخلی سفید و رنگ خارجی مسی است. این ظروف دسته و درپوش ندارند اما قابلیت شست‌وشو دارند. این ظروف مناسب پخت و پز و خوراکی‌های خیلی داغ نیستند. 

شیرینی خوری مسی کد 84

شیرینی خوری مسی کد 84 در تصویر دیده می‌شود. این شیرینی خوری مسی که جزو ظروف پذیرایی نیز هست حدود 750 گرم وزن دارد. ابعاد ن هم 36 در 25 سانتی‌متر است. در زنجان تولید شده نوع پرداخت آن هم از نوع چکش‌کاری است. رنگ داخلی آن نقره‌ای بوده. که زیبایی خاصی به ظرف می‌بخشید. رنگ خارجی آن هم مسی است. 

سرویس 7 پارچه آجیل خوری مسی کد 139

سرویس 7 پارچه آجیل خوری مسی کد 139 کمتر از 3 کیلوگرم وزن کلی این سرویس آجیل خوری مسی خواهد شد. محل تولید این سرویس زیبا در زنجان است. پرداخت آن از نوع چکش‌کاری است و رنگ داخلی آن هم نقره‌ای است. 

گفتنی است که این ست از  یک کاسه 3 پایه به قطر دهانه 21 سانتیمتر و 6 عدد کاسه نقلی 3 پایه به قطر دهانه 12 سانتیمتر تشکیل شده است. داخل تمامی این ظروف قلع اندود شده و برای مصارف روزمره مناسب و قابل استفاده است. از این ست در مناسب‌هایی چون شب یلدا و عید می‌توانید استفاده نمایید.

بستنی خوری مسی کد 22 بسته 6 عددی

بستنی خوری مسی کد 22 بسته 6 عددی با وزن هر عدد بستنی خوری حدود 100 گرم را در تصویر می‌بینید. ابعاد هر یک از این ظروف 8 در 9 سانتی‌متر است. پرداخت آن از نوع چکش‌کاری است و در زنجان تولید شده است. داخل تمامی این ظروف قلع اندود شده و برای مصارف روزمره مناسب و قابل استفاده است.

آجیل خوری فیروزه کوب کد 062 ارتفاع 11سانتی متری

آجیل خوری فیروزه کوب کد 062 ارتفاع 11 سانتی‌متری، جزو زیباترین و شکیل‌ترین هنرهای اصیل ایران و اصفهان به شمار می‌رود. آجیل خوری فیروزه با وزن 330 گرم دارای فیروزه فسفات آبدار طبیعی آلومینیم است که متبلور شده و به عنوان جواهر بر روی آجیل خوری به کار رفته است. 

گفتنی است فیروزه‌کوبی یکی از معدود رشته‌های صنایع دستی است که زیبایی و گیرایی یک فرآورده خوب صنایع دستی را با خود به همراه دارد.آجیل خوری فیروزه کوب 11سانتی متری کد062 از ضمانت نامه ویژه برخوردار است که دارای 10 سال ضمانت بصورت تعویضی قرار گرفته است. بدنه این محصول مسی کاملاً از فلز مس خالص و درجه یک تهیه شده و سه لایه پوشش داده شده است.همچنین این محصول تولید شده دارای نشان استاندارد ملی ایران است. تکه‌های سنگ فیروزه به کار رفته در آجیل خوری فیروزه کوب، فیروزه نیشابور و مرغوب هستند

پارچ مسی کد 70

پارچ مسی کد 70 از ساخته‌های هنرمندان زنجانی است. این محصول دارای ابعاد 18 در 13 در 18 سانتی‌متر است. وزنی کمتر از نیم کیلوگرم دارد. نوع پرداخت آن هم چکش‌کاری است و از آنجایی که این کالا ساخت دست می‌باشد ممکن است تفاوت اندکی‌در‌سایز و وزن داشته باشد.

شکلات خوری مسی مدل پرداز کد ps16

شکلات خوری مسی مدل پرداز کد ps16 یک شکلات خوری با کیفیت و زیبا است. وزن آن 240 گرم بوده و ابعاد آن هم 16 در 11 سانتی‌متر است. این محصول زیبا و نفیس که علاوه بر زیبایی و چشم نوازی پرکاربرد نیز هست، اثر استاد عباس نیلی است. این محصول در اصفهان تولید شده است.

شیرینی خوری مسی مس زنجان کد 008

شیرینی خوری مسی مس زنجان کد 008 با وزنی حدود 305 گرم و ابعاد5/21 در 5/21 در 5 سانتی‌متر با نوع پرداخت چکش‌کاری را در تصویر مشاهده می‌کنید. رنگ داخلی این ظرف پذیرایی و رنگ خارجی آن مسی است. 

چطور از ظروف مسی نگهداری کنیم؟

  • مس ماده‌ای نرم است با سرعت و بسیار زود فرو رفته می‌شود و خراش بر می‌دارد. ظروف مسی به مرور زمان حالتی تیره رنگ پیدا می‌کند، نگران نشوید. این طبیعت مس است.
  • ظروف مسی نباید با ماشین ظرف‌شویی شستشو شود.
  • ظروف مسی باید در جای خشک نگهداری شود.
  • بهترین حالت برای شستن ظروف مسی این است؛ اسفنج نرمی را در محلول آب لیمو و نمک فرو کرده، سپس ظرف مسی با ملایمت با این اسفنج شستشو شود. هرگز از اسکاچ و یا پارچه‌های زبر برای شستن مس استفاده نکنید. به سطح آن آسیب می‌زنید.
  • اگر دیدید که قسمت داخلی ظروف مسی، رفته و رفتگی آن به سیاهی می‌زند و یا بدنه مسی آن پیدا شده است، به معنی آن است که شما مجدداً نیاز به اندود و یا سفید کاری دارد.
  • هرگز غذاهای ترش و اسیدی را در ظروف مسی نپذید.این عمل سبب ورود مس بیش از حد به غذای شما خواهد شد و در پی آن شروع مسمومیت. 
  • اگر قصد دارید در ظروف مسی خود چیزی را طبخ نمایید بهتر است قبل از هرگونه استفاده داخل ظرف شیر بجوشانید این عمل سموم احتمالی موجود در ظرف را دفع خواهد کرد. 

بهترین روش برای پرداخت سطح ظروف مسی چیست؟

  • اولین راه استفاده از پمادهایی است که به براق کننده فلزات معروفند و سطح ظروف مسی با سرعت براق و تمیز می‌شوند.
  • راه بعدی استفاده از محلول سرکه سفید و نمک است. که سطح ظروف مسی را براق می‌نماید.
  • راه سوم استفاده از سس کچاپ و یا رب گوجه فرنگی و اندود کردن سطح ظرف مسی با این ماده و تمیز کردن آن است. 


نکته: برای شستن ظروف مسی از یک اسفنج نرم استفاده کنید، با این روش خراش افتادن بر روی سطح ظروف مسی را به تاخیر خواهید انداخت. همچنین برای تمیز کردن ظروف مسی شما نیازی به شوینده‌های قوی ندارید، با کمی نمک و سرکه هم می‌تونید آن را بشویید و هم سطح آن را براق کنید.

 همچنین شعله زیاد در هنگام پخت و پز در ظروف مسی، ظرف را می‌سوزاند و ته آن را سیاه می‌کند، به همین دلیل از شعله زیاد برای پختن غذا استفاده نکنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.