شامپو روزانه: معرفی بهترین شامپو برای مصرف روزانه

راهنمای خرید بهترین شامپو برای انوع موها

امروزه انتخاب شامپوی مناسب به یک کار خسته کننده تبدیل شده است، زیرا صدها محصول وجود دارند که ادعا می کنند برای موهای شما بهترین هستند. این سوال پیش می آید که آیا آنها واقعاً کاری را که برای آن منظور شده اند انجام می دهند؟ اجازه دهید با در نظر گرفتن عوامل مهمی که در زیر ذکر شده است، به شما کمک کنیم تا بهترین شامپو برای موهای خود را پیدا کنید.

نوع پوست سر

در هنگام خرید شامپو به نوع پوست سر خود توجه کنید و نه تنها مو. اگر پوست سرتان چرب است اما موهایتان خشک است، می توانید یک شامپوی پاک کننده برای پوست سر و یک نرم کننده خوب برای موها انتخاب کنید تا آن را متعادل کند.

نوع مو

موهای خشک نیاز به شامپو های مرطوب کننده دارند، موهای چرب به شامپو های پاک کننده نیاز دارند که دارای سولفات هستند، اما برای استفاده منظم توصیه نمی شوند و موهای نازک نیاز به مراقبت بیشتری دارند، بنابراین از شامپو های ملایم یا بهترین شامپو های ریزش مو استفاده کنید.


در ادامه بخوانید : مزایای و معرفی بهترین شامپو بدون سولفات (ایرانی و خارجی)

موهای مجعد ممکن است به شامپو بدون سولفات نیاز داشته باشند تا آنها را مرطوب نگه دارند. در حالی که موهای صاف ممکن است به شامپو کراتینه برای صاف کردن موهای وز یا غیر قابل کنترل نیاز داشته باشند.

اسیدیته  یا سطح pH مو

سطح pH پوست سر از بقیه موها بالاتر است. در صورتی که شامپو شما دارای سطح pH متفاوتی باشد، می تواند فولیکول های مو را شکننده کند و در نتیجه باعث نازک شدن موها و کدر شدن آنها شود. شامپو مخصوص موهای خشک باید سطح pH پایینی داشته باشند که موهای شما را مرطوب کند. از استفاده از غلظت بالای سولفات ها در شامپو خودداری کنید، مگر اینکه دارای مواد مرطوب کننده باشند تا از آسیب مو جلوگیری شود.

سطح pH ایده آل پوست سر و مو حدود 5.5 است. شما باید از شامپویی استفاده کنید که اعداد یکسانی در حدود 5.5 دارد تا از هرگونه عدم تعادل PH پوست سر و مو جلوگیری کنید. تعادل pH پایین برای مو عالی است. باعث براق‌تر، صاف‌تر و با وز شدن کمتر موهای شما می‌شود. در حالی که سطح pH بالا می تواند کوتیکول ها را ضعیف کند. این باعث می شود موها کدر و آسیب دیده به نظر برسند و مدیریت آن سخت تر شود.

با توجه به مشکل مو شامپو انتخاب کنید

شامپویی را انتخاب کنید که به ترمیم موهای شما کمک کند. اگر شوره سر دارید، از شامپو ضد شوره سر استفاده کنید، زیرا این محصولات دارای خواصی هستند که به پاکسازی پوست سر و جلوگیری از بروز شوره سر کمک می کنند. یا اگر موهای رنگ شده دارید؛ از شامپویی استفاده کنید که از رنگ موهای شما محافظت کرده و بدون آسیب رساندن یا خشک کردن آن، آن را سالم نگه می دارد.

تیم کارشناسان ما هزاران محصول را بررسی می کنند تا بهترین ها را برای شما بیابند. با ما همراه باشید:

شامپو مو کامان مدل Total 5 in 1 حجم 400 میلی لیتر

شامپو مو کامان مدل Total 5 in 1 حجم 400 میلی‌لیتر در تصویر دیده می‌شود. این شامپو شامپوی بدون سولفات است که برای انواع مو مناسب است. و با انواع مو، سازگار است. این شامپوی مناسب برای بانوان و آقایان نیز هست.

شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا مخصوص موهای چرب حجم 200 میلی لیتر

شامپو کاهش دهنده چربی فولیکا مخصوص موهای چرب، موجب کاهش چربی و مناسب برای آقایان و خانم‌ها است. این شامپو ساخت ایران و  حاوی سبومین جهت تنظیم و کنترل ترشحات چربی غدد سباسه است که باعث جلوگیری از تجمع چربی بر روی پوست سر می‌شود.

شامپو آدرا مدل تثبیت کننده رنگ مو مناسب برای موهای رنگ شده حجم 200 میلی لیتر

شامپو آدرا مدل تثبیت کننده رنگ مو، شامپویی مناسب برای موهای رنگ شده است. این شامپو برای موهای آسیب دیده و ترمیم کننده و تقویت کننده است. حاوی عصاره جینسینگ و سیر  و ساخت کشور ایران است. 

شامپو تثبیت کننده رنگ مو نلی مدل Total Colour حجم 300 میلی لیتر

شامپو تثبیت کننده رنگ نلی، تثبیت کننده رنگ مو است که مخصوص موهای رنگ شده و موهای آسیب دیده است. این شامپو حاوی عصاره انگو و گل ارکیده  و ساخت اسپانیا است. این شامپو فاقد پارابن است.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو لورآل مدل Color Vive حجم 400 میلی لیتر

شامپو تثبیت کننده رنگ مو لورآل، تثبیت کنند، ترمیم و تقویت کننده است. اگر موهای آسیب دیده و رنگ شده‌ای دارید می‌توانید از این شامپو استفاده کنید. این شامپو 400 میلی لیتر و ساخت فرانسه است. همچنین حاوی مواد مغذی جهت تغذیه مو از ریشه تا نوک، افزایش درخشندگی مو و محافظ در برابر فیلتر UV است.

شامپو مو استم سل مدل Sulfate Free مناسب موهای خشک و اسيب ديده حجم 250 ميلی ليتر

شامپو استم سل مخصوص موهای خشک و آسیب دیده و شکننده است. این شامپو تقویت کننده، نرم کننده، تقویت کننده، براق کننده و ضد ریزش است. از مهمترین خواص این شامپو آبرسانی و تغذیه موهای خشک است.

برای رفع شوره سر هم انتخاب مناسبی است. همچنین التهابات سر را تسکین می دهد و جریان خون رسانی را تسریع می بخشد. و در مقابل اتو و سشوار هم یک لایه مقاومتی بر روی مو ایجاد می نماید.

این شامپو حاوی عصاره بابونه و آلوئه ورا نیز هست.

شامپو مناسب موهای رنگ شده و آسیب دیده ملونی مدل Intense Repair حجم 400 میلی لیتر

شامپو مناسب موهای رنگ شده و آسیب دیده ملونی مخصوص موهای شکننده و رنگ شده و آسیب دیده است. استفاده از این شامپو موجب براقی، تثبیت رنگ، ترمیم و تقویت مو می‌شود. این شامپو ساخت آلمان است.

 ژل شستشو دهنده سر و بدن کودک موستلا مدل TK5031 حجم 500 میلی لیتر

ژل شستشو دهنده سر و بدن کودک موستلا با حجم 500 میلی لیتر، دارای ویتامین B با عصاره نارگل است. این شامپو ساخت کشور فرانسه است. این شامپو را روی بدن نوزاد ریخته به آرامی ماساژ دهید و با آب فراوان شستشو کنید.

برای تهیه این شامپو از حاوی عصاره برگ آلوئه ورا برای نرمی پوست کودک و نوزاد استفاده شده است. 

شامپو مو سریتا مدل Wheat Germ حجم 200 میلی لیتر

شامپو جوانه گندم سریتا مدل Wheat Germ حجم 200 میلی لیتر تولید ایران است.عصاره به کار رفته در این شامپوی پرطرفدار جوانه گندم، نعناع فلفلی و بابونه است. این شامپو دارای ویتامین نیز هست و با انواع مو سازگاری دارد. از ویژگی‌های این شامپو؛ تقویت کننده، روزانه و ضد ریزش است.

شامپو کلیون مدل Aloe Vera Shampoo حجم 300 میلی لیتر

شامپو کلیون مدل Aloe Vera Shampoo حجم 300 میلی لیتر ساخته شده در کشور ایتالیا است. نوع عصاره به کار رفته در این شامپ. آلوئه ورا - عصاره آرنیکا، عصاره گیاه دم اسب برای تقویت موها ست. از ویژگی‌های مهم این شامپو ویتامینه بودن است و تقویت کننده مو و پیاز مو، بازسازی کننده موی سر، افزایش مقاومت موها همچنین سازگار با موهای آسیب دیده، نازک و شکننده.


در ادامه بخوانید : 10 مدل بهترین شامپو و سرم‌ ضد ریزش مو (خارجی و ایرانی)

هنگام انتخاب شامپو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

بهترین مارک شامپو برای انواع موها

هنگام انتخاب شامپوی مناسب برای موهایتان، باید ترکیبات آن را در نظر بگیرید. چندین ماده موجود در شامپوها می توانند به ریزش مو کمک کنند. برخی از آنها می توانند محرک باشند و باعث التهاب پوست سر شوند و موهای شما را نازک و شکننده کنند. برخی از موادی که باید در شامپو اجتناب کنید عبارتند از:

  • الکل: درصد بالای الکل موجود در شامپو نیز می تواند موهای شما را کم آب کند. الکل بسیار خشک کننده است و ممکن است روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد.
  • روغن معدنی و نفت: موادی مانند روغن معدنی و نفت که به عنوان روان کننده استفاده می شوند، می توانند موهای شما را سنگین کنند.
  • سولفات ها: سدیم لوریل سولفات (SLS) و آمونیوم لوریل سولفات (ALS) دو سولفات رایج مورد استفاده در شامپوها هستند. آنها شوینده های قوی هستند که خاصیت پاک کنندگی و کف کنندگی خوبی دارند که کف غنی ایجاد می کنند. اما، نقطه ضعف آنها این است که می توانند موهای شما را کدر، وز، زبر و مستعد گره خوردن کنند.
  • کلرید سدیم: کلرید سدیم که به نمک خوراکی نیز معروف است به عنوان غلیظ کننده در شامپوها استفاده می شود. می تواند مو و پوست سر شما را خشک کند و باعث سوزش چشم و خارش پوست سر شود. غلظت بالای کلرید سدیم نیز می تواند باعث ریزش مو شود.
  • فرمالدئید: فرمالدئید یک آنتی بیوتیک است که کمک می کند شامپوی شما ایمن و پایدار بماند. اما غلظت بالای فرمالدئید می تواند باعث حساسیت تماسی و بثورات پوستی شود.
  • پروپیلن گلیکول: پروپیلن گلیکول به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و به نفوذ مواد مغذی به پوست سر کمک می کند. با این حال، می تواند پوست سر شما را تحریک کند.
  • عطرها و رنگ های مصنوعی: اگر پوست یا موی حساسی دارید، از عطرها و رنگ های مصنوعی در شامپوهای خود اجتناب کنید. برای جلوگیری از تحریک پوست سر، از شامپوهای بدون عطر استفاده کنید.

ایمن ترین شامپو برای استفاده روزانه کدام مدل است؟

ایمن ترین شامپو برای استفاده، شامپوی ملایمی است که با ترکیبات کم و سطح pH کمی ساخته شده است.

چه شامپویی مواد شیمیایی کمتری دارد؟

شامپوهای ارگانیک که کاملاً با مواد طبیعی ساخته شده اند، مواد شیمیایی کمی در خود دارند. شما همچنین می توانید از شامپو بچه استفاده کنید زیرا حاوی مواد ملایم هستند. از شامپوهای حاوی SLES، SLS، پارابن، فتالات، آمونیاک، روغن معدنی و پترولاتوم خودداری کنید.

کدام نرم کننده برای مو بهتر است؟

نرم کننده های مختلف به مشکلات مختلف مو کمک می کنند. به دنبال نرم کننده ای باشید که نیاز موهای شما را برطرف کند. به عنوان مثال، اگر موهای خشکی دارید، به دنبال یک نرم کننده آبرسان حاوی روغن های طبیعی باشید.

آیا باید هر روز از نرم کننده استفاده کنم؟

خیر. استفاده هر روز از نرم کننده می تواند موهای شما را صاف و شل به نظر برساند. در صورت نیاز هر روز متناوب یا هر سه روز یکبار از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.