تجهیز کردن ماشین برای یک سفر خوب

برای یک سفر عالی، بی عیب و نقص و فرح بخش، در هر ایامی نیاز است تا وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنیم را خوب بشناسیم و رفاه خود را در طول سفر فراهم کنیم. بهتر است در آرامش سفر کنیم. مخاطرات مسیر را بسنجیم و برای مدت کوتاهی هم که شده است از استرس، وسواس و ناراحتی‌ها دور باشیم.

سفر با اتومبیل شخصی دردسرهای خودش را دارد اما کمک می‌کند که لحظات خوشی را کنار عزیزانمان در زندگی ثبت کنیم. خودمان را بهتر بشناسیم و اگر در موقعیتهای سخت و نامعلومی قرار گرفتیم عملکرد مناسب‌تری داشته باشیم. 

فرض کنید برای هفته آینده در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر با اتومبیل شخصی خود هستید. البته همانطور که در ضرب المثلهایمان هم داریم وصف العیش نصف العیش است. اما ما پا را فراتر می‌گذاریم و قبل از خیال‌پردازیهای روح انگیز جاده و راه و دیدنیهای بی‌شمار کشورمان در مسیر، عمیق‌تر فکر می‌کنیم که ملزومات اولیه سفر با خودروی شخصی چیست. چه چیزهایی را باید چک کنیم؟ چه وسایلی سفرمان را سهل‌تر می‌کند. دور اندیشی درباره اتفاقات غیرقابل پیش بینی در مسیر کمکمان می‌کند راحت‌تر سفر کنیم. 

در واقع می‌خواهیم تمهیداتی بیندیشیم تا از هرگونه ضرر جلوگیری کنیم. می‌دانیم که آماده سازی خودرو برای یک سفرهرچند کوتاه هم، چند روز وقتمان را می‌گیرد. هرچند که اگر ماشین خود را به یک مکانیک بسپرید بهتر می‌تواند شما را کمک کند اما شاید فرصت آن را نداشته باشید. 

برای قدم اول از چک کردن لنت و ترمز و روغن ماشین گرفته تا لاستیکها. مثلا آمپر آب همیشه فراموش می‌شود، آن را چک کنید. برای سفری بی‌خطر و امن‌تر در نظر بگیرید که به چه منطقه‌ای می‌روید مطابق با آن ملزومات ماشین را چک کرده، فراهم کنید.

ماشین خود را تمیز کنید، آن را بشویید و تمام قسمتهای آن را خوب وارسی کنید. مطمئن باشید در حین انجام این کار خیلی چیزها به ذهنتان خطور می‌کند که مناسب سفر شماست. جک ماشین را چک کنید. ممکن است در راه دچار پنچری شوید. چراغها را چک کنید. باک خودرو را از بنزین پر کنید. 

برای حصول اطمینان از مسائل فنی و ایمنی خودروی شخصیتان باید مواردی را در نظر داشته باشید. در ادامه مقاله ما نکاتی را یادآور شده ایم.

سیم بکسل مدل PA 1965

سیم بکسل مناسب برای تمامی خودروها با طول 3 متر و ضخامت 8میلی متر ‌می‌تواند در ایجاد سانحه یا مشکل شما را یاری کند.

فیلتر روغن خودروی سرکان مدل SF 7735

فیلتر روغن خودروی سرکان مدل SF 7735 مناسب برای  پراید صبا GLX  پراید صبا CNG،پراید نسیم GLX   پراید نسیم CNG ،  پراید 141 LBI - پراید 141 DLX ،  پراید 132 ،  مزدا 323

  • قطر فیلتر: 66 میلی‌متر 
  • ارتفاع فیلتر: 66 میلی‌متر 
  • قطر درونی واشر: 54 میلی‌متر 
  • قطر بیرونی واشر: 62.4 میلی‌متر

فیلتر روغن خودروی سرکان مدل SF 7793

فیلتر روغن خودروی سرکان مدل SF 7793 مناسب برای پژو 206 1.416V KFU   پژو i 206 1.6 16V NFU -  پژو 206Plus 1.4i ، پژو 207 1.4 KFV - پژو 207 1.4 16V ET3J4 -  پژو 207 1.6 16V NFU  

  • قطر فیلتر: 66 میلی‌متر 
  • ارتفاع فیلتر: 70 میلی‌متر

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1223

فیلتر هوای خودروی سرکان مدل SF 1223 مناسب برای  پژو 206SD N6A -  پژو 206SD 2BNFUA - پژو 206SD 1.6 16V  ،  پژو 307 1.6 16 ، پژو 308 1.6 16 ،  پژو پارتنر II 1.6 16V .

  • طول فیلتر: 425 میلی‌متر 
  • ارتفاع فیلتر: 61.2 میلی‌متر 
  • عرض فیلتر: 94 میلی‌متر

فیلتر هوای سرکان مدل SF 207150969 مناسب برای پراید

فیلتر هوای سرکان یک برند ایرانی در تهیه و تولید فیلتر هواست که از کیفیت خوبی برخوردار است. این فیلتر هوا را می‌توانید برای برای انواع پراید استفاده کنید. 

اسپری تمیزکننده انژکتور مدل M-TOOSI

اسپری تمیزکننده انژکتور با  500 گرم وزن، براق کننده، تمیز کننده و محافظت کننده انژکتور است. استفاده از این اسپری تمیز کننده مناسب برای، مجرای هوا، دریچه گاز، لنت و دیسک ترمز، موتور خودرو، کاربراتور، انژکتور و توربو شارژ است.

اسپری رفع پنچری لاستیک یونیک مدل UN 45 حجم 450 میلی لیتر

تجربه پنچر شدن لاستیک ماشین در هنگام سفر می‌تواند یکی از بدترین خاطره‌های هر سفری باشد. برای نداشتن این تجربه ما به شما اسپری رفع پنچری را پیشنهاد می‌کنیم. 

اسپری رفع پنچری لاستیک دیرگون مناسب برای تمامی خوردوها، و مناسب برای انواع تایرهای تیوپلس خودرو است. 

ضد یخ خودرو ایساکو مدل 07708009

ضد یخ خودرو ایساکو مناسب برای تمامی خودروها است. این ضد یخ از کیفیت مناسبی برخوردار است و توانسته به راحتی رضایت همه کاربران و مصرف کنندگان را جلب کند. 

زنجیر چرخ کلاو مدل DAR9

زنجیر چرخ 6 تکه کلاو، با قابلیت تنظیم سایز مناسب برای تمامی خودروها، مانع از لغزیدن خودرو در برف و سطح یخ زده خواهد شد.

روغن موتور خودرو بهران مدل Super Pishtaz SAE حجم 4 لیتر

روغن موتور خودرو بهران مدل Super Pishtaz SAE چهار لیتری 10W-40 گرانروی باعث افزایش عمر موتور خودرو، و کاهش سایش قطعات موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی، بهبود استارت موتور در سرما، دارای تاییدیه از شرکت دایملر کرایسلر (مرسدس بنز) است.

لنت ترمز جلو لیا لنت مدل S9912

لنت ترمز جلو لیا لنت مدل S9912 مناسب برای انواع پراید، فاقد آزبست حاوی پودر سرامیک جهت چسبندگی بیشتر به دیسک و گیرایی قوی‌تر و دارای نشان استاندارد ایران است.

کیف کمک های اولیه رویال

کیف کمک های اولیه رویال با وزن 72/0 کیلوگرم حاوی: ماسک، دستکش، گاز استریل، باند کشی، چسب باند، پد الکی، تیغ بیستوری، پنبه، سوت، سنجاق قفلی، گاز وازلینه، باند دوربافت، پتوی نجات، پانسمان آماده، آتل انگشتی، سرجی فیکس سر، دستمال سه گوش، قیچی، پد چشمی، چسب حلقه‌ای و چراغ قوه است.

ردیاب خودرو دی ان او مدل V3-Lite

دستگاه ردیاب و ضد سرقت خودرو دی ان او مدل V3 دارای سنسور GPS  قابلیت ارتباط سیستم با SMS ، GPRS و GSM است. این جی پی اس دارای هشداردهنده سرعت، گزارش مسافت طی شده، هشدار دهنده وضعیت باتری، درگاه خروجی صدا، درگاه سیم کارت نیز دارد. همچنین می‌توانید این دستگاه را به روز رسانی کنید. 

اقلامی که به همراه این دستگاه دریافت می‌کنید عبارتند از: دستگاه ردیاب، میکروفن، رله قطع برق خودرو، همچنین یک سیم کارت بعنوان یک هدیه دریافت خواهید کرد. 

توپ اطفا حریق ای اف او مدل AFO

توپ اطفا حریق ای اف او مدل AFOبا ابعاد 15 در 15 و وزن 3/1 کیلوگرم ، ماده‌ای ضد آتش است. این توپ اطفاء حریق دارای یک پایه نیز هست و به صورت خودکار بین 5 تا 10 ثانیه تماس با حریق عمل خواهد کرد. پوشش فضای این توپ اطفاء حریق 9 متر مکعب خواهد بود.

مجموعه 55 عددی ابزار پارتنر مدل PA-5055

مجموعه ابزار پارتنر مدل PA-5055 با کاور پارچه‌ای با وزنی حدود یک کیلوگرم حاوی  55 عدد ابزار است.

تیغه برف پاک کن کد 02 مناسب برای پراید بسته 2 عددی

تیغه برف پاک کن کد 02 قابلیت نصب برای شیشه جلو با وزنی حدود 150 گرم مناسب برای پراید و تیبا با نصبی آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.