راهنمای خرید قهوه و آسیاب قهوه (بهترین قیمت)

بهترین قهوه موجود در ایران را بشناسید:

قهوه دومین نوشیدنی پرمصرف در روی کره‌ی زمین است. این نوشیدنی با طعم بسیار خاصی که دارد، در یکصد کشور جهان کشت می‌شود و بسیار انرژی دهنده است. طعم و ویژگی‌های دانه‌ی قهوه بسته به نوع، ماهیت خاک و اقلیمی که در آن پرورش می‌یابد متفاوت است. 

خرید آنلاین قهوه، می تواند حتی برای باتجربه ترین قهوه خورها هم سخت به نظر برسد. انتخاب تنها 100% دانه های عربیکا یک شروع عالی است، اگرچه ممکن است چند خرید طول بکشد تا بهترین قهوه لذیذ را مطابق با سلیقه خود پیدا کنید. لذت بردن شما از قهوه لذیذ به چندین عامل کلیدی مانند منشاء قهوه، برشته کردن، نگهداری و آماده سازی بستگی دارد. ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا قهوه لذیذ مناسب را مطابق با ترجیحات ذائقه خود انتخاب کنید و سپس شما را در زمینه نگهداری قهوه و روش های تهیه قهوه لذیذ راهنمایی کنیم. هدف نهایی ما این است که یک فنجان قهوه لذیذ ایده آل را در دستان شما داشته باشید.

چطور بهترین نوع قهوه را انتخاب کنیم؟

از بین بسیاری از نشانه‌های انتخاب قهوه این سه معیار مهمترین آنها در نظر گرفته شده است:  

منشاء کشت قهوه

شرایط آب و هوایی تاثیر بسزایی در کیفیت قهوه دارد. بهترین دانه‌های قهوه از جنوب آفریقا، هند و برخی از کشورهای خاورمیانه هستند. اما اولیت با غلات برداشت شده از ارتفاعات است. بهترین‌ها قهوه‌ها بدون شک در ارتفاعات بالای 1500متر کشت می‌شوند. 

ظاهر دانه‌ی قهوه

به صورت بصری می‌توانید کیفیت یک دانه‌ی قهوه را بررسی کنید. هرچه قهوه شکسته‌تر باشد از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. بهتر است دانه‌های قهوه بیضی شکل باشند و رنگ یکنواختی داشته یاشند. قهوه‌ی بو داده تمایل به چرب شدن دارد، بنابراین یک درخشش شدید از قهوه نشانه‌ی این است که مدت زمان بیشتری از تولید آن گذشته. 

نت و رایحه

رایحه‌ی قهوه باعث تمایز قهوه و همچنین شناخت مبدا تولید قهوه است. رایحه‌ی کاکائو(برزیل)، گل(اتیوپی)، چوب(هند).

بهترین آسیاب قهوه

راهنمای خرید بهترین آسیاب قهوه

ما چندین گزینه آسیاب را برای رفع تمام نیازهای قهوه لذیذ شما ارائه می دهیم. به خاطر داشته باشید که دانه های قهوه سبز (دانه های قهوه لذیذ بو داده نشده) بیشترین ماندگاری را دارند و پس از آن دانه های قهوه بو داده و سپس قهوه آسیاب شده. در صورت امکان، توصیه می کنیم دانه های قهوه را به طور کامل سفارش دهید و با توجه به نیاز خود آسیاب کنید تا عطر و بو خود را حفظ کنند.



آسیاب متوسطبرای دستگاه های قطره ای توصیه می شود
اسیاب اسپرسوبرای دستگاه های اسپرسوساز توصیه می شود
آسیاب فرانسوییبرای استفاده در دم کردن فرنچ پرس توصیه می شود

آسیاب دستی قهوه مدل GRINDER-STEEL

مشخصات
ابعاد18*5*5 سانتی متر
وزن70 گرم
جنس بدنه و دستهاستیل

آسیاب قهوه بوش مدل TSM6A013B

مشخصات
ابعاد17*9*9 سانتی متر
وزن 600 گرم
توان مصرفی180
ظرفیت75 گرم

آسیاب قهوه کد 02400113

مشخصات
ابعادقطر: ۸ ، ارتفاع: ۱۶ سانتی‌متر
وزن378 گرم

دانه قهوه 100% ربوستا کولی تام کینز - 1000 گرم

قهوه نورسکا بن مانو مدل 09AM

قهوه اسپرسو زیوان - 250 گرم

دانه قهوه ترکیبی شاران مدل Lovers مقدار 1 کیلوگرم

بهترین خواص نوشیدن قهوه

خواص نوشیدن چایی

  • قهوه حاوی کافین است، که یک تحریک کننده‌ی عالی است. این یکی از دلایلی است که ما بویژه در صبح‌ها و در ساعات اداری از آن استفاده می‌کنیم. عطر در قهوه نقش مهمی دارد.
  • مواد معدنی: علاوه بر کافیئن قهوه شامل مقادیر زیادی از مواد معدنی می‌باشد مانند: پتاسیم، مننزیم، کلسیم، آهن، روی و مس می‎‌باشد. همچنین مقادیر زیادی از ویتامین B را می‌شود.
  • آنتی اکسیدان: طبق تحقیقی که در سال 2010 انجام شد مشخص شد که قهوه اولین منبع آنتی اکسیدان می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‎‌ها به سرعت توسط بدن جذب می‌شوند و از پیری زودرس سلول‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین مشخص شده که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه و ترکیبات عالی آن به کاهش خطر حمله‌ی قلبی کمک می‌کند. 
  • کافیئن: کافیئن موجود در قهوه محافظت کننده‌ی سیستم عصبی در بدن می‌باشد و جلوگیری کننده از بیماری آلزایمر و سکته‌ی قلبی است. اگر در پایان یک وعده‌ی غذایی یک فنجان قهوه بنوشید باعث تحریک ترشح اسید معده می‌شود و همچنین فعالیت‌های حرکتی روده‌ی بزرگ را تقویت می‌کند. و این امر در چارچوب یک رژیم عذایی با هدف لاغری بسیار کاربردی است.
  •  اگر یک فنجان در روز و بدون شکر از قهوه استفاده کنیم از بیماری دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کند. ورزشکاران حرفه‌ایی برای بهبود عملکرد خود در تمرین و رقابت از قهوه استفاده می‌کنند. 

چگونه عطر و طعم قهوه را حفظ کنیم؟

دانه‌های قهوه تا 12 ماه بعد از برداشت عطر خود را حفظ می‌کنند. با این حال توصیه می‌شود، برای حفظ تمام خواص و عطر و طعم آن را در یک ظرف فلزی محکم نگه دارید. در مکانی خشک و خنک و دور از گرمای اجاق گاز. 

دانه‌های قهوه نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرند در غیر این صورت عطر و طعم خود را از دست می‌دهند. به محض باز کردن بسته‌ی قهوه محتویات آن را در یک ظرف فلزی بریزید. معمولا در روی بسته‌ی قهوه تاریخ بسته‌بندی قهوه درج شده، اما این تاریخ به این معنا نیست که پس از گذشت این تاریخ شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید، این بدین معنا است که قهوه‌ی شما عطر و طعم اولیه را ندارد. 

سخن آخر:

نوشیدن یک  فنجان قهوه یک دعوت واقعی به کشور تولید کننده‌‌ی آن است. تعداد قابل توجهی از دانه‌های قهوه در بازار وجود دارند.

قهوه یک نوشیدنی مفید برای شما است. اما این دلیلی برای سوءاستفاده از آن نیست. نوشیدن این نوشیدنی 3 تا 5 لیوان در روز مفید است. مصرف بیش از حد قهوه خطراتی مانند افزایش ضربان قلب، اضطراب، تحریک‌پذیری و بی خوابی را افزایش می‌دهد. در حالت ایده‌آل بهتر است مصرف کافئین را تا 400 میلی‌گرم در روز محدود کنید. و بهتر است از ساعت 4 بعدازظهر به بعد از آن استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.