معرفی و قیمت بهترین مارک کتری برقی (ایرانی و خارجی)

کتری برقی چیست؟

یکی از تجهیزات ضروری در هر آشپزخانه‌ایی کتری برقی می‌باشد. در واقع این دستگاه کوچک که به سرعت و بدون دردسر آب لازم را برای تهیه‌ی چای، قهوه، غذاهای مختلف گرم میکند، در آشپزخانه بسیار ضروری است. امروزه انواع مختلفی از این نوع کتری‌های برقی در بازار موجود است. کتری‌ برقی ارزان، گران، شیشه‌ای..... اما برای خرید بهترین مارک کتری برقی چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید؟ در این مقاله از سایت چی‌بگیر ما معیارهای اصلی برای تهیه‌ی بهترین مارک کتری برقی را با شما مرور می‌کنیم. در پایان این مقاله شما می‌توانید به راحتی کتری برقی مناسب خود را انتخاب کنید.

برای خرید بهترین کتری برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟

قبل از اینکه برای خرید کتری برقی بخواهید عجله کنید، بهتر است از خودتان چند سوال بپرسید:

  • کاربرد اصلی این کتری چه خواهد بود؟
  • ظرفیت کتری مورد نیاز من چقدر است؟
  • آیا کنترل دقیق دمای آب در کتری برقی مورد نظر من ضروری است؟
  • جنس مورد نظر من چیست؟شیشه، پلاستیک....
  • آیا من یک کتری ساده می‌خواهم یا کاملا اتوماتیک؟
  • بودجه‌ی من چقدر است؟

مهمترین مزیت یک کتری برقی صرفه جویی در وقت است و شما می‌توانید به سرعت آب مورد نظر خود را تا دمای مورد انتظار به جوش بیاورید. امروزه صدها مدل از این نوع کتری‌ها در بازار وجود دارد که کارشناسان ما گزیده‌ایی از بهترین‌ مارک کتری برقی را برای شما انتخاب و بررسی کرده‌اند:

بی شک یکی از زیباترین و باکیفیت ترین کتری برقی موجود در بازار کتری برقی متئو است. این کتری برقی شکیل زیبایی آشپزخانه شما را چند برابر می‌کند. 

این کتری برقی از دو قسمت پایه و بدنه کتری تشکیل شده است و شما می‌توانید کتری را بعد از جوش آمدن آب از پایه جدا کرده و به راحتی مورد استفاده قرار دهید. یکی از نکات مثبت این کتری برقی سیستم قطع خودکار آن بعد از تمام شدن آب است. توری فلزی این کتری در قسمت خروجی آن تعبیه شده است و برای جداسازی رسوبات بسیار کاربردی است. از آنجاییکه این کتری توانایی چرخش 360 درجه را دارد، مناسب برای افراد چپ دست و راست دست می‌باشد. 

کتری برقی وگاتی مجهز به سیستم جوش بسیار سریع است. سیستم خودکار این کتری برقی باکیفیت به محض تمام شدن آب کتری آنرا خاموش می‌کند. یکی از بارزترین ویژگی‌های این کتری برقی زیبا مجهز بودن آن به سیستم گرمایی یکپارچه است که از جرم گرفتن کتری شما جلوگیری می‌کند.  این کتری برقی نیز مانند نمونه قبلی مجهز به چرخش 360 درجه می‌باشد. اگر به دنبال یک کتری برقی بسیار زیبا و عالی برای محل کار یا آشپزخانه‌ی خود هستید ما این گزینه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

کتری برقی پارس خزر، یک کتری برقی ایرانی بسیار باکیفیت می‌باشد. جنس بدنه‌ی این کتری برقی پلاستیک می‌باشد و توان مصرفی آن 1850 است. این کتری برقی مجهز به سیستم قطع خودکار،نمایشگر میزان آب،صافی آب، فیلتر قابل تعویض.... می‌باشد. می‌توان گفت این محصول بهترین کتری برقی ایرانی است می‌توانید انتخاب کنید. 

اگر قصد خرید کتری برقی بادوام و زیبا را داشته باشید کتری برقی میگل پیشنهاد خوبی است. بدنه این کتری برقی بسیار زیبا از جنس شیشه می‌باشد و توان مصرفی آن 20000 وات است. همچنین این کتری برقی مجهز به چراغ نشانگر آب، قابلیت چرخش 360 درجه، صافی دهانه‌ی کتری، سیم جمع کن.... است. 

زیباترین کتری برقی که می‌توانید بخرید... کتری برقی باکیفیت و بادوام شیائومی است. داخل این کتری از استیل ضدزنگ ساخته شده و شما می‌توانید 1.5 لیتر آب را در این کتری در کمتر از 5 دقیقه به جوش بیاورید. علاوه بر زیبایی، این کتری برقی از موتور قدرتمندی برخوردار است. توان این دستگاه 18000 وات می‌باشد. بوسیله‌ی عایق حرارتی طراحی شده در این کتری برقی سطح خارجی آن داغ نمی‌شود. برای زیبایی بیشتر شیائومی محفظه‌ی سیم را زیر پایه طراحی کرده است. 

این کتری برقی یک گزینه‌ی اقتصادی و بسیار کاربردی برای شماست. جنس بدنه‌ی آن از استیل ضدزنگ است و قادر است مقدار 2 لیتر آب را در مدت زمان 3 دقیقه به جوش بیاورد. توانایی خاموش شدن بعد از به جوش آمدن آب، قابلیت چرخش 360 درجه، قیمت پایین و کیفیت بالا همگی از ویژگی‌های خاص این کتری برقی می‌باشد. 


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین چای ساز (پارس خزر، بوش،ویداس..)

معیارهای اصلی انتخاب بهترین کتری برقی چیست؟

برای خرید و انتخاب بهترین مدل کتری برقی باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

ظرفیت کتری برقی 

اولین معیار در یک انتخاب کتری برقی باکیفیت ظرفیت آن می‌باشد. اندازه‌ی کتری شما یک معیار بسیار مهم است. تعداد افرادی خانواده‌ی خود را مشخص کنید. مسلما ظرفیت یک کتری برقی که برای یک خانواده‌ی چهار نفره مناسب است با ظرفیت یک کتری برای یک دانشجو متفاوت می‌باشد. در مرحله‌ی بعد باید تعیین کنید چه استفاده‌هایی می‌خواهید از این کتری د اشته باشید؟ شما میخواهید از این کتری فقط برای آماده سازی یک فنجان نوشیدنی در صبح استفاده کنید یا به فکر داشتن آب گرم همیشگی در آشپزخانه برای تهیه‌ی غذا هستید؟ بنابراین ظرفیت کتری یکی از اولین معیارهای انتخاب کتری برقی می‌باشد.

جنس کتری برقی

معمولا کتری‌ها از سه ماده‌ی اصلی پلاستیک، شیشه، فلز ضد زنگ ساخته می‌شوند. 

کتری برقی از جنس پلاستیک

اگر جنس کتری برقی مورد نظر شما از پلاستیک است، باید دقت کنید که از پلاستیک مرغوب ساخته شده باشد و حاوی مواد سمی نباشد. کتری‌های برقی که از جنس پلاستیک هستند از ماده‌ی اولیه به اسم پلیمر ساخته شده‌اند. نکات مثبت و منفی  این نوع کتری برقی را باهم بررسی میکنیم:

نکات مثبتنکات منفی
انتخاب گسترده‌ایی از رنگ‌هاتغییر مزه‌ی آب بعلت مواد پلاستیکی
قیمت مناسبجرم گرفتن کتری در طولانی مدت
مقاوم در برابر شوک 

کتری برقی از جنس شیشه

این نوع کتری برقی می‌تواند از شیشه‌های مات یا شفاف تهیه شده باشد، که کم و بیش شکننده هستند و هزینه‌ی تولید آن به میزان قابل توجهی بیشتر از کتری‌های پلاستیکی می‌باشد. نکات منفی و مثبت کتری برقی شیشه‌ای را باهم بررسی میکنیم.

نکات مثبتنکات منفی
شیک و زیباشکننده بودن این نوع کتری
به شما امکان می‌دهد سطح آب را بصری اندازه گیری کنیدقیمت بالا
دیدن وضعیت جوش آب

کتری برقی از جنس استیل

می‌توان گفت کتری برقی استیل محبوب‌ترین در این لیست است. این نوع کتری برقی بسیار پرفروش است. کتری برقی استیل در برابر کلر، شعله و ضربه بسیار مقاوم هستند.

نکات مثبتنکات منفی
زیباییقیمت بالا
با کیفیت 
مقاوم 

ویژگی‌های قابل تنظیم در کتری برقی

یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین کتری برقی ویژگی‌های قابل تنظیم در کتری است. برخی از کتری‌های برقی دارای این ویژگی منحصر به فرد هستند و شما میتوانید به راحتی دمای مورد نیاز خود برای تهیه‌ی چای، قهوه، دمنوش.... را تنظیم کنید. در واقع با این قابلیت شما می‌توانید حرارت و دما را در کتری برقی خود مدیریت کنید. مسلما برای تهیه‌ی یک دمنوش شما به آبی که به دمای 100 درجه سانتی‌گراد رسیده نیاز ندارید. اگر بودجه‌ی شما این اجازه را می‌دهد یک کتری برقی با قابلیت تنظیم دما بهترین انتخاب شما می‌باشد.

قیمت کتری برقی

برای خرید یک کتری برقی باکیفیت، مانند هر دستگاه و یا محصول دیگر قیمت‌ها بسته به نوع و کیفیت ممکن است متفاوت باشد. دقت کنید که کتری‌ برقی ارزان قیمت ممکن است از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشند. 

آیا کتری برقی صدای زیادی ایجاد می‌کند؟

کتری برقی می‌تواند بسیار پر سر و صدا باشد و ممکن است بسیار کم صدا باشد. قبل از خرید به کاتالوگ و مشخصات آن دقت کنید. 51 dBصدای بسیار کم و 65 dB صدای بلندتری تولید می‌کند. اگر قبل از خرید دقت کنید و بهترین مارک کتری برقی را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد به میزان قابل توجهی از سر و صدای حاصله جلوگیری کرده‌اید. 

صدای حاصل از جوش آمدن آب از تشکیل حباب بر روی دیواره های داخلی کتری حاصل می‌شود. مدل‌هایی که دارای جوش آرام هستند معمولاً دارای پوشش مخصوصی در داخل هستند که باعث تغییر در شکل گیری حباب‌ها (کوچکتر شدن آنها) می‌شود تا صدا کاهش یابد. این پوشش ممکن است با گذشت زمان از بین برود یا از اثر کمتری برخوردار شود.

آیا کتری برقی می‌تواند باعث بدطعمی آب جوش شود؟

برخی از کتری‌های برقی، به خصوص کتری‌های پلاستیکی، می‌توانند طعمی عجیب یا ناخوشایند به آب بدهند. یک آزمایش سریع در آزمایشگاه این امر را تایید می‌کند.  استفاده از یک کتری پلاستیکی ارزان قیمت تأیید کرد که این اتفاق می‌تواند در مورد آبی که در کتری مانده و دوباره جوشانده می‌شود اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید کتری را فقط به اندازه آب مصرف همان بار پر کنید. اگر آب جوشیده‌ایی در کتری باقی مانده است، قبل از پر کردن مجدد کتری، آن را بیرون بریزید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، زمان آن رسیده است که کتری پلاستیکی خود را جایگزین کنید، و از بین کتری برقی شیشه‌ایی یا فلزی یک مورد را انتخاب کنید.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین مدل چرخ گوشت ایرانی و خارجی (قیمت روز)


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید بهترین مارک آبمیوه گیری (پرفروش ترین آبمیوه گیری)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کتری برقی قیمت انواع کتری برقی