بررسی دوربین دیجیتال نیکون مدل D3500

راهنمای خرید دوربین نیکون مدل D3500

دوربین نیکون مدل D3500 که سری جدید و بسیار پیشرفته‌تر از مدل قبلی یعنی D3400 است، تولید سال 2018 است که با بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین مقایسه‌ی کوتاه با مدل قبلی شما را در انتخاب و خرید این مدل کمک می‌کنیم.

این دوربین برای افرادی که به عکاسی علاقمند و به تازگی عکاسی را شروع کرده‌اند بسیار توصیه می‌شود، اما به عقیده‌ تولیدکننده و کاربران این مدل تا سطح نیمه حرفه‌ای و حتی حرفه‌ای را جوابگو است. با مطالعه‌ی ویژگی‌های دوربین نیکون به این موضوع پی خواهید برد.

با دقت حسگر 25 مگاپیکسل و و حداکثر سرعت فیلم 60 فریم بر ثانیه زیباترین عکس‌ها و خاطره انگیزترین فیلم‌ها را داشته باشید.

شارپنس دوربین نیکون D3500

اغلب دوربین‌های کانن روی حسگر خود فیلتر Low pass را دارند اما نیکون با حذف این فیلتر موجب افزایش شار پنس که همان وضوح تصویر و جزیئات است، شده و به همین دلیل در مقایسه با دوربین‌های کانن شار پنس بیشتری دارد.

نکته‌ای که برای یک کاربر تازه‌ کار بسیار جالب توجه است عکسبرداری با سرعت پنج فریم بر ثانیه است. این مدل پردازشگر Expeed 4 را دارد که اگرچه بهترین پردازشگر نیکون نیست اما D3500 با این پردازشگر با سرعت پنج فریم بر ثانیه عکاسی می‌کند و حساسیت خود را تا ISO 25,600 بالا ببرد که برای عکسبرداری و فیلم برداری در نور کم بسیار کاربرد دارد.

قدرت باطری دوربین نیکون

قدرت باطری در این مدل امکان گرفتن 1550 شات عکس را به شما می‌دهد، که با بهبود سی درصدی نسبت به مدل قبلی یعنی D3400 کارایی فوق العاده‌ای است و نکته‌ی جالبتر اینکه قدرت این باطری 5 برابر Nikon Z6 است.

ویژگی ظاهری دوربین نیکون

برای بسیاری ویژگی‌های ظاهری و وزن دوربین بسیار مهم است که نیکون به این موضوع توجه کرده و این مدل را با وزن 400گرم یعنی حدود ده درصد سبکتر از مدل قبلی ارائه داده و گریپ خوش دست آن حدود 6 میلی متر نازکتر از گریپ D3400 است. 

بررسی نقاط ضعف دوربین نیکون

باطری دوربین از طریق شارژ USB نمی‌توانید شارژ کنید که البته با قدرت باطری بالایی که دارد می‌توان آن را نادیده گرفت.

سیستم فوکوس 11 نقطه‌ای multi در این مدل قدیمی محسوب می‌شود و البته با توجه به قیمتش قابل قبول است و علاوه بر آن سیستم فوکوس پیشرفته 3DTraking اختصاصی نیکون نیاز شما را برآورده می‌کند.

مشخصات دوربین D3500
محدوده دقت حسگر20.0 مگاپیکسل و بیشتر 
دقت حسگر 25 مگاپیکسل 
دقت موثر حسگر 24 مگاپیکسل 
قطع حسگر Crop Frame
محدوده زوم لنز 3 تا 6 برابر بزرگنمایی
فوکوس خودکار دارد
لرزشگیر تصویر دارد
حداکثر سرعت فیلم 60 فریم بر ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/4000 ثانیه 
حداقل سرعت شاتر 30 ثانیه
عکاسی پیاپی دارد
نوع صفحه نمایش TFT-LCD
صفحه نمایش لمسی ندارد
قابیلت هوشمند نداردد

دقت کنید که این دوربین کارت حافظه همراه و حافظه‌ی داخلی ندارد.

بی شک با ویژگی‌های بررسی شده این دوربین نیاز شما را در هر سطحی که هستید برآورده می‌کند و تبدیل به یار همیشگی شما در طبیعت و مهمانی می‌شود، حتی اگر با توجه به حرفه و رشته‌ی خود آن را انتخاب کنید قطعا انتخاب درستی خواهد بود البته افراد در سطح خیلی حرفه‌ای با اضافه کردن چند لنز می‌توانند نیاز خود را برآورده کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.