راهنمای مبتدیان برای خرید لوازم جانبی دوربین عکاسی (باتری، فلش، منوپاد...)

چه لوازم جانبی عکاسی بخریم؟

بعد از لنز و بدنه دوربین، مهمترین چیز در کیت عکاسی، لوازم جانبی عکاسی است. در این مقاله از چی بگیر، به بررسی ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم جانبی که یک عکاس مبتدی باید به وسایل خود اضافه کند، می‌پردازیم. 

باتری‌ ها، گریپ‌ ها و شارژر دوربین عکاسی

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک روز، دوربین در دست بیرون بروید، وقتی به مقصد رسیدید متوجه شوید که باتری، خالی است. هنگام خرید دوربین جدید، همواره یک شارژر در جعبه وجود دارد، اما موقع خرید دوربین کارکرده و دست‌دوم، اینطور نیست. به طور کلی بهتر است یک شارژر با نام تجاری دوربین خود مثل شارژر نیکون برای دوربین نیکون یا شارژر کانن برای دوربین کانن تهیه کنید و مطمئن شوید که نوع باتری برای دوربین شما مناسب است. زیرا بسیاری از مدل‌ها، حتی با برند یکسان، باتری‌های مختلفی دارند.

با این حال، خرید شارژری که بتواند چندین باتری را به طور همزمان شارژ کند، هم خوب است. به این ترتیب، می‌توانید از باتری‌های یدکی استفاده کنید، آن‌ها را به سرعت شارژ کنید و با شارژ کافی برای فعالیت در تمام روز بیرون بروید.

لوازم نورپردازی عکاسی

به محض اینکه عکاسی را جدی‌تر می‌گیریم یا در شرایط نوری چالشی عکاسی می‌کنیم، نور مصنوعی و کاذب می‌تواند تفاوت بزرگی در تسلط بر پروژه و عکاسی ما ایجاد کند. انواع مختلفی از چراغ‌های نورپردازی وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند برای تازه‌کارها کمی دلهره‌آور باشد، اما در واقع کارکردن با آنها بسیار ساده است.

اما، دو نوع اصلی نورپردازی وجود دارد: پیوسته و فلاش 

  •  نورپردازی پیوسته: به هر منبع نوری گفته می‌شود که به طور مداوم نور تولید می‌کند، مانند لامپ یا چراغ. فلاش با یک انفجار شدید، نور را می‌تاباند که معمولاً از حداکثر خروجی یک منبع نور پیوسته فراتر رفته و برای فریزکردن سوژه‌های متحرک مفید است. چراغ‌های نورپردازی پیوسته در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که رایج‌ترین نورپردازی‌ها به چراغ‌های LED با مصرف کم انرژی، متکی هستند. پنل‌های LED روشی سریع و کارآمد برای نورپردازی سوژه‌ها هستند و معمولاً ارزان‌اند، بجز این راه‌کار‌های پیچیده‌تر جلوه‌های نوری مثل نور شلیک گلوله یا آتش را شبیه‌سازی می‌کنند. رینگ‌لایت‌ها، نورپردازی ملایم و جذابی را برای پرتره‌ها تولید می‌کنند و در اندازه‌های کوچک رومیزی و مدل‌های بزرگ که باید روی پایه‌های مخصوصی نصب شوند، عرضه می‌شوند.
  • نور فلاش: یا از طریق اسپیدلایت‌ ها یا فلاش‌های استودیویی قابل استفاده و در دسترس است. اولی وابسته و متکی به انرژی باتری می‌باشد، آنها کوچک و قابل حمل هستند و از فلاش‌های استودیویی ارزان‌ترند. اسپیدلایت‌ ها روشی عالی برای شروع عکاسی با فلاش و استفاده سر صحنه هستند. استروب‌ ها و فلاش‌ های استودیویی بسیار قدرتمندترند، اما معمولاً به برق نیاز دارند که آنها را برای عکاسی داخلی یا مکان‌هایی که به برق دسترسی دارند، مناسب‌تر می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره راهنمای خرید رینگ لایت می توانید مقاله مربوطه را بخوانید. 

مونوپاد سلفی

مانند سه‌ پایه، مونوپاد‌های سلفی برای دور نگه داشتن دوربین یا گوشی هوشمند از عکاس به منظور گرفتن یک پرتره سلفی استفاده می‌شوند. بهترین مونوپاد‌های سلفی ویژگی‌های مثل اتصال بلوتوثی و قابلیتهای متعدد نصب برای گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ ها یا دوربین‌ های ورزشی دارند و از نظر طول و وزن متفاوت هستند.

سه‌ پایه ها و پایه ها

سه پایه دوربین چی بخرم؟ قیمت روز سه پایه دوربین

سه‌ پایه‌ ها از دو ماده اصلی ساخته می‌شوند: آلیاژ فلزی و فیبر کربن. در حالی که سه‌پایه‌ های فلزی سنگین‌تر هستند، معمولاً از سه‌ پایه‌ های فیبر کربنی ارزان‌ترند که بر خلاف قیمت‌شان، به همان اندازه محکم اما بسیار سبک‌ترند.

برخی از سه‌ پایه‌ ها دارای ستون‌های کشیده‌ای هستند که به افزایش ارتفاع دوربین کمک می‌کند و در حالی که شکل سه‌ پایه را نسبتاً کوتاه نگه می‌دارد و حمل آن را آسان‌تر می‌کند. اما معمولاً این ویژگی، باعث کاهش پایداری سه‌ پایه می‌شود، به صورتی که در بادهای شدید و هنگام عکاسی با نوردهی بیشتر، سوژه کلا از دید دوربین محو شود. دوربین می‌تواند مستعد محو شدن سوژه باشد.


در ادامه بخوانید : پایه دوربین: معرفی بهترین سه پایه دوربین/ قیمت روز

کیف دوربین عکاسی 

کیف‌ دوربین عکاسی در طرح‌ها و اشکال متعددی عرضه می‌شوند. معرفی یک کیف دوربین خاص سخت است چرا که شرایط راحتی و استایل هر عکاسی خیلی خاص و منحصر به فرد است. برخی ترجیح می‌دهند از یک کیف دوشی استفاده کنند، حال آن که برخی یک کوله‌پشتی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند مسافت‌های طولانی را پیاده‌روی کنند یا روی سطوح ناهموار و شیبدار راه بروند.

برای اطلاعات بیشتر و دیدن قیمت های روز کیف دوربین کلیک کنید.

کارت‌ حافظه

داشتن دوربینی که می‌تواند سریع فیلم‌برداری کند یا توانایی فیلم‌برداری با وضوح بالا را داشته باشد عالی است، اما استفاده از یک کارت حافظه کند، اغلب جریان انتقال داده‌ها را با محدودیت مواجه می‌کند و توانایی دوربین برای عکس‌برداری را کاهش می‌دهد. با این حال، سرعت کارت باید با قیمت آن تناسب داشته باشد، بنابراین اهمیت سرعت کارت حافظه هم به حداکثر سرعت انتقال داده‌ها و هم به قیمت مناسب آن نیز مربوط می‌شود.

برای خرید رم دوربین و خرید کارت حافظه مقاله مرتبط را ببینید.

محرک‌ها و فعال‌کننده‌های بی‌ سیم دوربین

گاهی پیش می‌آید که گرفتن عکس از پشت دوربین ممکن نیست. موقع گرفتن سلفی و عکس گروهی که عکاس باید در آن حضور داشته باشد یا در شرایطی که مناسب عکاسی به صورت مستقیم نیست، گاهی استفاده از تریگر بی‌ سیم راحت‌تر است. 

به عبارت دیگر، یک تریگر و فعال‌کننده بی‌سیم که به نام شاتر از راه دور هم شناخته می‌شود، تاری لرزش دوربین در اثر در دست گرفتن دوربین را کاهش می دهد که برای شارپ کردن عکس ها در نوردهی طولانی مفید است. برخی فعال‌کننده‌های بی‌سیم نیز دارای ویژگی‌های داخلی مانند زمان‌بندی فاصله یا حالت‌های تاخیر برای تایم لپس و غیره هستند.

پوشش محافظ

 گاهی اوقات، ممکن است بخواهید دوربین خود را با خود ببرید اما نمی توانید یک کیف دوربین اختصاصی به همراه داشته باشید. در هر صورت، قرار دادن آن در یک کیف معمولی یا کوله‌پشتی ممکن است بهترین انتخاب باشد، در این صورت باید محافظت بیشتری انجام دهید. پوشش محافظ یک راه حل عالی برای این شرایط است. فضای اضافی را اشغال نمی کند و از خراشیدگی دوربین شما با سایر وسایل داخل کیف جلوگیری می کند. همچنین مقداری بالشتک برای محافظت از دوربین در برابر ضربه‌های نوری فراهم می‌کند...

نرم افزار ویرایش عکس

صرف نظر از استاندارد عکاسی یا تجربه شما در روتوش تصویر، همه عکاسان باید نرم افزار ویرایش عکس داشته باشند. برنامه هایی مانند فتوشاپ و .....

کابل اتصال

اگر به جای بیرون از منزل، بیشتر در استودیو عکاسی می کنید، توصیه می کنم یک کابل اتصال به اینترنت تهیه کنید.

بوسیله این کارت شما می توانید دوربین خود را به رایانه خود متصل کنید و نمای زنده از عکس داشته باشید. این امر برای ترکیب و استایل دادن به تصاویر شما عالی است. همچنین مشتریان از آن استقبال زیادی می کنند، زیرا آنها می توانند کارهای شما را ببینند و اگر به چیزی متفاوت نیاز داشتند می توانند به شما اطلاع دهند.

همچنین می‌توانید تصاویر خود را مستقیماً در حین عکاسی ذخیره کنید.

سوالات متداول لوازم جانبی دوربین

ضروری مهمترین لوازم جانبی عکاسی با موبایل چیست؟

مهم ترین لوازم جانبی دوربین به سبک عکاسی شما بستگی دارد. برای بیشتر ژانرهای عکاسی، به یک کیف دوربین یا کوله پشتی و یک سه پایه سبک وزن نیاز دارید. همچنین باید باتری های یدکی برای دوربین و کارت های حافظه تازه داشته باشید.

چه لوازم جانبی برای دوربین DSLR نیاز دارم؟

لوازم جانبی مورد نیاز برای دوربین های DSLR تقریباً مانند دوربین های بدون آینه است. ضروری ترین لوازم جانبی دوربین برای دوربین های DSLR شامل باتری های یدکی، کارت های حافظه خالی و کیت تمیزکننده است. علاوه بر این، بسیاری از کاربران دوربین های DSLR یک سه پایه مسافرتی و مجموعه ای از فیلترها را خریداری می‌کنند.

چه چیزی را باید در کیف دوربین خود حمل کنید؟ انواع لوازم جانبی دوربین عکاسی

هرکس لوازم جانبی مختلفی را در کیف دوربین خود حمل می کند تا متناسب با ژانر عکاسی خود باشد. شما باید یک سه پایه سبک وزن، باتری های یدکی، کارت های حافظه و یک پارچه تمیزکننده را در کیف دوربین یا کوله پشتی خود قرار دهید. اگر عکاسی منظره می‌گیرید، باید یک شاتر از راه دور، فیلترهای پلاریزه و چگالی خنثی و کارت‌خوان را نیز پشتیبان بگیرید.

تجهیزات دوربین چیست؟

تجهیزات دوربین اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه ای از تجهیزات عکاسی شامل دوربین ها، لنزها و لوازم جانبی ضروری دوربین استفاده می شود.

لوازم جانبی دوربین را از کجا بخرم؟ فروشگاه لوازم جانبی عکاسی؟

تمام لوازم جانبی دوربین را می توان از یک فروشگاه خرده فروشی دوربین یا از فروشگاه های خریداری کرد.

بهترین لوازم جانبی برای یک عکاس مبتدی چیست؟

یک عکاس مبتدی با دوربین و لنز DLSR یا بدون آینه نیز باید حداقل یک باتری اضافی و دو کارت حافظه یدکی خریداری کند. اگر قصد عکاسی از مناظر را دارند، باید روی سه پایه، فیلتر پلاریزه و فیلتر چگالی خنثی (ND) سرمایه گذاری کنند تا به مدیریت نوردهی کمک کند.

سخن آخر:

امیدوارم این راهنما از چی بگیر برای شما مفید بوده باشد تا بتوانید تجهیزات خود را تهیه کنید. در بالا لیستی از لوازم جانبی عکاسی پرفروش را نیز به شما معرفی کردیم، با یک کلیک می‌‌توانید قیمت روز کالا مورد نظر را بررسی کنید و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید..به ما اطلاع دهید که چه چیز دیگری را به عنوان افزودنی ارزشمند برای کیف دوربین خود لازم دارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.