عینک آفتابی: خرید و قیمت عینک آفتابی زنانه و مردانه

چرا باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

با شروع فصل تابستان و بهار و نیز گرم شدن هوا و افزایش شدت نور آفتاب، نیاز به داشتن یک عینک آفتابی استاندارد بیشتر مشخص می‌شود. اگرچه پرتوهای خورشید برای سلامت جسم و روح مفید هستند اما باید به یاد داشته باشیم که بسته به حالت قرار گرفتن در برابر نورخورشید می‌تواند اثرات مضر بر روی پوست و بخصوص چشم ها داشته باشد. چه در کنار دریا باشیم یا در کوهستان نباید عینک آفتابی را از خود دور کنیم. عادت به استفاده از عینک‌آفتابی یکی از بهترین عادات است که اثرات بسیاری برای سلامتی ما به همراه دارد.

طبق تحقیقات بعمل آمده عینک آفتابی بهترین وسیله برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش (uv) و آسیب‌دیدگی‌های کوتاه مدت و طولانی مدت چشم می‌باشد، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش ناشی از تابش نور  خورشید میتواند خطر ابتلا و نیز تشدید آب مروارید که عامل اصلی نابینایی در سراسر جهان است و نیز چندین نوع سرطان چشم را افزایش دهد.

انواع پرتوهای UV:

نور uv به سه نوع تقسیم میشود که شامل موارد زیر میباشد:

  1. UVA: این پرتوها طول موج بیشتری دارند و به راحتی از شیشه عبور می‌کنند، کارشناسان معتقدند که این پرتوها به چشم آسیب نمی‌رسانند.
  2. UVB: این پرتوها خطرناکترین هستند و عینک آفتابی و ضدآفتاب را به یک موضوع ضروری تبدیل می‎‌کنند، این پرتوها از شیشه عبور نمی‌کنند.
  3. UVC: این پرتوها به زمین نمی‌رسند زیرا جو، آنها را مسدود می‌کند.

برای خرید عینک آفتابی به این موارد دقت کنید:

  • بهترین راه برای محافظت از چشمان شما، استفاده از عینک‌آفتابی است که 100% از اشعه ماوراءبنفش را مسدود می‌کند، اما متاسفانه کمتر از نیمی از افرادی که عینک‌آفتابی خریداری می‌کنند به این مسأله توجه می‌کنند.
  • هرچه پوشش عینک آفتابی بیشتر باشد بهتر است واشعه آفتاب کمتری به چشم وارد می‌شود، پس برای خرید عینک‌ آفتابی بزرگ شک نداشته باشید. آنها همچنین می‌توانند پوست اطراف چشم شما را نیز در برابر اشعه‌ی خورشید محافظت کنند.
  • در نظر داشته باشید که لنزهای تیره دارای محافظت بهتری نیستند، لنزهای بسیار تاریک ممکن است خنک به نظر برسند اما لزوما پرتوهای بیشتری را مسدود نمی‌کنند.
  • انواع مختلفی از لنزهای عینک آفتابی موجود است از جمله : لنزهای قطبی، آینه دار، لنزهای شیب، گرادیان، لنزهای فتوکرومی ... برخی از عینک‌ های آفتابی دارای لنزهای کهربا، سبز یا خاکستری هستند، هیچکدام آنها آفتاب بیشتری را مسدود نمی‌کنند اما باعث افزایش کنتراست می‌شوند که این ممکن است برای برخی ورزشکاران مفید باشد.
  • یک عینک آفتابی خوب حتما نباید گران قیمت باشد، بلکه عینک‌ ارزان تر هم که 100% اشعه  ماوراء بنفش را مسدود می‌کنند به همان اندازه گزینه‌های مناسبی هستند.

مشخصات
فرم فریمخلبانی
رنگ فریم طوسی
جنس فریمفلزی
جذب کننده اشعه ماوراءبنفشUV
رنگ عدسیمشکی

مشخصات
جنس فریماستات
فرم فریمگربه ایی
رنگ فریم دودی
جذب کنندگی اشعه ماوراء بنفش(UV)
دارد

مشخصات
جنس فریمکائوچو
رنگ فریمقهوه ایی
فر فریمپروانه ایی
مناسب برای فرم صورتگرد،بیضی، لوزی
جذب کنندگی اشعه ماوراء بنفش (UV)
دارد

مشخصات
جنس فریمTR۹۰
رنگ فریممشکی و قرمز ترکیبی میباشد
فرم فریمویفرر
جنس لنزCR-۳۹ پلی کربنات
رنگ عدسیمشکی
جذب کنندگی اشعه ماوراء بنفش (UV)
UV400

مشخصات
جنس فریمکائوچو
رنگ فریمآبی
فرم فریمخلبانی
رنگ عدسیسبز
جذب کنندگی اشعه ماوراء بنفش (UV)
UV

مشخصات
جنس فریمفلزی
رنگ فریمبژ
فرم فریمپروانه ایی
رنگ عدسیقهوایی تیره

مشخصات
جنس فریم TR۹۰
رنگ فریمقهوایی
فرم فریمویفرر /فریم های خاص/ مستطیلی
جنس لنزCR-۳۹ پلی کربنات
رنگ عدسیقهوایی

عینک‌ آفتابی به عنوان یکی از تجهیزات ضروری کودکان

چشمان کودکان در برابر اشعه‌ی مارواءبنفش بسیار آسیب‌پذیرتر است. در واقع مردمک چشم کودکان زیر 12 سال بزرگتر است و بافت‌ها تعداد کمی رنگدانه دارند. بنابراین رسیدن اشعه‌ی ماورابنفش به شبکیه آسان‌تر است. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود که کودکان در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از عینک‌آفتابی مناسب استفاده کنند.

چه زمانی باید از عینک آفتابی استفاده کنیم؟

پرتوهای خورشید بین ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر قویتر از بقیه ساعات روزهستند، اما فراموش نکنید این تنها زمانی نیست که اشعه ماوراءبنفش می‌تواند به چشمان شما آسیب برساند. 

تابش خیره کننده و بازتاب‌ها می‌توانند مشکلاتی برای شما بوجود آورند، بنابراین اگر در معرض آفتاب، اطراف برف، آب و یا شن وماسه هستید و یا اگر در حال  رانندگی هستید، بهتر است عینک آفتابی خود را آماده کنید. عینک‌ آفتابی همراه وفادار رانندگان در تمام فصول هستند. در زمستان نیز مانند تابستان آفتاب به سوی رانندگان تمایل دارد و علت بسیاری از حوادث رانندگی است. امروزه بسیاری از انواع عینک‌ آفتابی برای جلوگیری از این اتفاقات وجود دارد.

سخن آخر:

عینک‌آفتابی محافظت موثر از چشم شما در برابر اشعه‌های مضر است. تمام کاری که باید انجام دهید انتخاب یک عینک مناسب برای این محافظت است. ما در اینجا به شما بهترین و مناسب‌ترین عینک‌ها را معرفی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
عینک آفتابی زنانه و مردانه قیمت انواع عینک آفتابی زنانه و مردانه