راهنمای انتخاب و خرید بهترین ماشین حساب

چطور یک ماشین حساب پیشرفته بخریم؟

با وجود اختراع ماشین حسابها دیگر نیاز نیست که ساعتها برای جمع و ضرب کردن اعداد بزرگ و کوچک زمان چندانی بگذاریم. ماشین حساب وسیله‌ای است برای محاسبات عددی. ساده‌ترین ماشین حسابها اعمال 4 گانه را انجام می‌دهند. آن طور که گفته شده است در ایران و چین چرتکه به عنوان اولین ماشین حسابها کاربرد داشته است. در نوشته‌ها آمده است ماشین حساب با فرم اولیه را مخترعی به نام ویلهلم شیکارد که آلمانی بود در سال 1623 اختراع و بلیز پاسکال فرانسوی در سال 1642 نخستین ماشین حساب مکانیکی را به دنیا عرضه کرد.

در سال 1954 شرکت IBM اولین ماشین‌ حساب مدرن و امروزی را رونمایی نمود. سپس شرکت ژاپنی کاسیو اولین نمونه الکترونیکی ماشین حساب را ساخت.

ماشین حسابها یک پردازنده کم قدرت با حافظه کم هستند. یک نوع کامپیوتر دستی و صد البته از کامپیوترها مقرون به صرفه‌‌تر جهت انجام امور حسابداری و مالی.

شاید بتوان شروع کار ماشین حساب را با چوب خط دانست. بعدها چرتکه و سپس برای محاسبات نجومی اسطرلاب اختراع و مورد استفاده قرار گرفت. همه اینها یعنی قبل از شروع تاریخ. بعد از شروع تاریخ نیز دنیایی از اختراعات مربوط به ماشین حساب و وسایل محاسباتی اختراع و در معرض استفاده قرار گرفت.

 اما گفتنی است مهمترین اختراعات مربوط به ماشین حساب، در قرن 19 صورت گرفت. مثلا آقای فلت امریکایی دستگاهی ساخت که اولین نمونه ماشین حساب کلیددار محسوب می شد. این ماشین به اندازه یک پیانو بود. در قرن بیستم ماشین حسابهای مکانیکی قدرت گرفتند. این دستگاه‌ها دارای موتور بودند و بخشهای متحرکی داشتند و نتایج محاسبات توسط صفحه های شماره گر نشان داده می شدند.

شاید باور کردنی نباشد اما می‌توان گفت اولین ماشین حساب کوچکی که در دست جا می‌گرفت در اردوی نازیها ساخته شد. که شروع تغییر مکانیسم ماشین حسابها محسوب می شد. 

از این پس شرکتها بیشتر بر روی الکترونیکی شدن، کوچک‌تر شدن و کارآمدتر شدن ماشین حساب‌ها فعالیت خود را گسترش دادند. ماشین حسابهای جیبی که قابلیت برنامه‌ریزی داشتند و قادر بودند چندین عملیات ریاضی را انجام دهند.

ماشین حسابهای امروزی که ترکیبی از ماشین حساب و کامپیوتر هستند وارد بازار شدند. اینها عملکرد ماشین حسابها را دو چندان کردند. امکانات تلفیقی و گسترده بی‌مرز بین کامپیوتر و ماشین حساب.

انواع ماشین حساب

ماشین حساب‌های چاپی، ماشین حساب‌های علمی ساده، ماشین حساب دستی، ماشین حسابهای علمی ساده، ماشین حسابهای علمی پیشرفته، ماشین حساب های علمی گرافیکی، ماشین حساب های مالی.

ماشین‌حساب DJ-240D Plus یک ماشین حساب رومیزیست که قادر است تا 14 عدد را بر روی صفحه نمایشش نمایان کند .

این مدل ماشین حساب توانایی انجام محاسبات مثلثاتی و محاسبات آماری را ندارد. منبع تغذیه این ماشین حساب باتری و پنل خورشیدی است و در جایی که نور به اندازه کافی باشد نیاز به باتری نخواهید داشت. گفتنی است مهم‌ترین قابلیت این ماشین حساب توانایی آن برای کنترل محاسبات انجام شده تا 300 مرحله است. و از آنجایی که امکان اشتباه در محاسبات وجود دارد می‌توانید برای کنترل محاسبات خود به 2 صورت مرور دستی و یا اتوماتیک عمل کنید.

ماشین حساب کاسی مهندسی مدل 217 با منبع تغذیه باتری و نور با وزنی حدود 250 گرم است.

از نمایشگر ال سی دی جهت نشان دادن اعداد بهره برده است. این مدل قابلیت انجام محاسبات آماری و محاسبات مثلثاتی را داراست.

ماشین حساب شارپ مدل CS-2130جزو دسته ماشین حسابهای رومیزی و فروشگاهی است. وزنی حدود 260 گرم دارد. همچنین قادر است تا 12 کاراکتر را بر روی صفحه نمایشگر خود نشان دهد. جهت تامین انرژی از پنل خورشیدی و باتری بهره برده است و قابلی خاموش شدن خودکار را داراست. و در محیطهایی که نور آفتاب به اندازه کافی وجود داشته باشد نور را جذب کرده و به برق تبدیل می کند.

همانطور که از اسم این ماشین حساب پیداست، این وسیله کارآمد را شرکت شارپ که جزو با کیفیت‌ترین شرکتهای ساخت وسایل الکترونیکی و برقی ساخته است. 

ماشین حساب شارپ با کلیدهای پلاستیکی با عمر بالا و پایه قابل تنظیم طراحی شده است.

ماشین‌حساب «FX-5800P» از برند مطرح کاسیو جزو مدلهای مهندسی است. این مدل قابلیتهای بسیار زیادی را در خود دارد مانند تعداد 664 تابع و نمایشگر 4 خطی ماتریسی، 28500 بایت حافظه، محاسبه ماتریس، دارای قابلیت محاسبه دیفرانسیل و انتگرال معین و بردار، قابلیت حل معادلات، دارای 40 ثابت علمی از پیش تعریف شده قابلیت حل 5 معادله 5 مجهولی و ....... و وجود یک کیس محافظ با قابلیت چرخش 360 درجه.

وزن این ماشین حساب حدود 150 گرم است و قادر است محاسبات مثلثاتی و محاسبات آماری را به راحتی انجام دهد. از منبع تغذیه برق و باطری بهره برده است و قابلیت خاموش شدن خودکار را نیز داراست.

ماشین حساب مهندسی فوق حرفه‌ای کاسیو مدل FX-CP400 با قابلیت تعداد رنگ نمایشگر65000 رنگ و کیس محافظ است. این مدل ماشین حساب از ساخته‌های شرکت معروف کاسیو با قابلیت انجام کلیه محاسبات ریاضی و نمایش الگوریتم، محاسبات دیفرانسیل و حتی قابلیت رسم نمودار است.

این ماشین حساب دارای کابل usb و صفحه نمایش لمسی است که کار با آن را آسان و لذت بخش کرده است.

ماشین حساب کلاسیک مدل  DJ-2140TV-XLاز دسته ماشین حسابهای رومیزی است که قادر است تا 14 کاراکتر را نمایش دهد. این ماشین حساب قادر است برای مرور محاسبات به صورت خودکار از کلید auto reply بهره ببرد.

 وزن این ماشین حساب حدود 295 گرم منبع تغذیه این ماشین حساب کاربردی باتری و پنل خورشیدی است. این مدل ماشین حساب برای فروشگاه ها بسیار مناسب است.

از ویژگیهای این ماشین حساب کارآمد، وجود کلید دوصفر و سه صفر، کلید برای تعیین تعداد اعشار، کلید برای گرد کردن اعداد، کلید جمع و کلید حافظه است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ماشین حساب قیمت انواع ماشین حساب