معرفی ده مدل بهترین مارک آبرنگ و گواش (حرفه ایی و مبتدی)

معرفی بهترین مارک آبرنگ حرفه‌ایی و مبتدی 

نقاشی یک هنر گویا و زیبا از هر آنچه در ذهن می‌گذرد است. این هنر وسیع و زیبا حد و مرزی ندارد از دوران ماقبل تاریخ بوده و هم اکنون نیز یکی از پرطرفدارترین هنرهای دنیا محسوب می‌شود. نقاشی را به عنوان یکی از راه‌های آرامش اعصاب و کاهش استرس می‌شناسند. همانطور که گفتم این هنر فوق العاده حد و مرزی ندارد و از کودکان چندساله تا بزرگسالان می‌توانند با ابزارهای گوناگون دست به قلم شده و آثار زیبایی پدید بیاورند. یکی از ابزارهای نقاشی آبرنگ‌ و گواش است که هم برای افراد مبتدی و هم افراد حرفه‌ای قابل استفاده می‌باشد. در این مقاله از سایت چی بگیر سعی کرده ایم شما را با اصول خرید بهترین مارک آبرنگ مبتدی و همچنین بهترین آبرنگ برای افراد حرفه ایی آشنا کنیم. 

آبرنگ چیست؟

یکی از ابزارهای رنگ در نقاشی آبرنگ است، که آن را از رنگدانه‌های مولد رنگ یا همان پیگمنت در ترکیب با ماده صمغی یا ژلاتینی قابل حل می‌سازند. دنیای ابرنگ‌ ها مثل رنگ‌هایشان گسترده است. انواع آبرنگ‌ خشک، مرطوب و تیوپی هستند. در این مقاله بهترین مارک آبرنگ خارجی و بهترین آبرنگ ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

چطور بهترین مارک آبرنگ را انتخاب کنیم؟

  • برای انتخاب بهترین مارک آبرنگ باید بسته به توانایی خود در نقاشی نوع آبرنگ را انتخاب کنید. آبرنگ‌ با کیفیت از رنگدانه‌های باکیفیت‌تر و شفاف‌تری برخوردار هستند و ماندگاری اثری که ایجاد می‌کنند، بیشتر است. اما مشخص است که این نوع از آبرنگ قیمت نسبتا بالاتری برخوردار هستند.
  • بهترین مارک آبرنگ می‌تواند بازی رنگ‌ها را بیشتر به نمایش بگذارد و بافتی درخشان و شفاف ایجاد میکند و به نحوی هنرمند را با چالش‌های جدید مواجه می‌کند که خلاقیت بیشتر او را می‌طلبد. در حقیقت آبرنگ را به ثبت آثار واقع گرایانه‌تر نسبت به گواش می‌شناسند. 
  • گواش اما طرفداران خود را دارد و آثار ایجاد شده با آن در محدوده اشکال مشخص با جلوه‌های مات و رنگ‌های تند قرار می‌گیرد. رنگ‌های اشباع گواش در بین معماران و طراحان محبوبیت بیشتری دارد.
  • اما انتخاب شما بهتر است بر اساس سلیقه، سبک کار، میزان مهارت و بودجه مالی شکل بگیرد تا بهترین انتخاب باشد.

با ما همراه باشید در معرفی چند نمونه از انواع مختلف بهترین مارک آبرنگ و بهترین مارک گواش در سطح حرفه‌ای و مبتندی که بیشترین رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته‌اند.

معرفی بهترین مارک ابرنگ خارجی و ایرانی

آبرنگ 18 رنگ افرا کد 139901

یکی از بهترین آبرنگ‌های ایرانی این مارک از آبرنگ است.  آبرنگ 18 رنگ افرا یکی ازباکیفیت‌ترین آبرنگ‌های ایرانی است که قیمت مناسبی دارد. این آبرنگ ایرانی باکیفبت می‌تواند به راحتی با نمونه‌های خارجی مقایسه شود. این آبرنگ دارای پیگمنت‌های قدرتمند می‌باشد، که اثر شما را زیباتر می‌کند. این آبرنگ شامل 18 قرص رنگ در ابعاد 1*2*2 می‌باشند.

آبرنگ تیوپی وینزور مدل Cotman حجم 8 میلی‌لیتر

آبرنگ تیوپی وینزور طبق بالاترین استاندارد کیفیت و بهترین رنگدانه‌ها ساخته می‌شوند. برای افرادی که نقاشی‌های حرفه‌ای‌تر انجام می‌دهند و شفافیت رنگ‌ها برایشان مهم است، این مارک آبرنگ یکی از بهترین مارک آبرنگ می‌باشد. کاتمن یک انتخاب عالی است

آبرنگ تیوپی وینزوز:

  • حفظ اصالت رنگدانه‌ها 
  •  ته رنگ قوی با حفظ شفافیت رنگ‌ها
  • دارای حجم 8 میلی لیتر و مقرون به صرفه

آبرنگ 48 رنگ افرا کد 139901

آبرنگ افرا دارای 48 رنگ متنوع و زیبا است که از کیفیت و پگمینت بالایی برخوردار می‌باشند. و همانطور که بالاتر اشاره کردیم، افرا یکی از بهترین مارک ایرانی آبرنگ می‌باشد.این آبرنگ شکیل دارای یک جعبه‌ی چوبی بسیار زیبا و باکیفیت می‌باشد که می‌تواند نطر هر بیننده‌ای را جلب کند.  اندازه هر قرص آبرنگ 3*2 سانتی متر است.

نکات مثبت محصول:

  • دارای جعبه چوبی زیبا
  • دارای دو عدد مقوا برای نمایش رنگ آبرنگ‌ها 

نکات منفی محصول

  • فاقد قلم مو 

گواش شین هان کد PCS1

اگر به کار با گواش علاقه دارید، گواش شین هان یکی از نمونه‌های با کیفیت گواش است.  در سطح حرفه‌ای می‌توانید از این مارک گواش استفاده کنید. این گواش ایرانی جایگزین بسیار خوبی برای نمونه‌های خارجی می‌باشد. حجم محصول 40 میلی لیتر و تک عددی می‌باشد.

نکات مثبت محصول:

  • قیمت مناسب با توجه به کیفیت و برند شناخته شده محصول

قرص آبرنگ آقامیری مدل gl_sl بسته 4 عددی

قرص آبرنگ آقامیری نیز یکی از بهترین برند ایرانی آبرنگ شناخته شده است. و البته بسیار آبرنگ آقامیری بسیار باکیفیت است و حتی می‌توان گفت یک آبرنگ حرفه‌ایی است. این آبرنگ دارای چهار رنگ زیبا و خاص بسته برای کارهای حرفه‌ای پرکاربرد است.

نکات مثبت محصول:

  • چهار قرص بزرگ و مقرون به صرفه اقتصادی

گواش 6 رنگ پارس مدل 006

گواش پارس از جمله برندهای تولید گواش محبوب ایرانی است. گواش‌های مارک پارس بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه هستن.  این محصول نیز شامل شش عدد گواش از رنگ‌‌های پرکاربرد می‌باشد. و یک انتخاب عالی برای مبتدیان استفاده از گواش است. 

نکات مثبت محصول

  • قیمت مناسب 
  • کیفیت مناسب

گواش 6 رنگ پنتل مدل WPU2-6D

گواش پنتل یکی دیگر از برندهای شناخته شده و با کیفیت گواش می‌باشد. این گواش باکیفیت شش رنگه، از مارک پنتل نیز از مواد مرغوب با رنگدانه‌های طبیعی زیاد جهت افزایش شفافیت رنگ تهیه شده است. این گواش حرفه‌ایی بسیار باکیفیت است و یک انتخاب خوب برای افرادی که به صورت حرفه‌ایی با گواش کار می‌کنند است. 

نکات مثبت محصول:

  • دارای قلم مو
  • قابل استفاده به صورت خالص یا ترکیب با آب

آبرنگ 48 رنگ سنت پیترزبورگ کد 103486

این محصول یک آبرنگ حرفه‌ایی است که برای انجام نقاشی‌های حرفه‌ای توصیه می‌شود.  خلق یک اثر هنری زیبا قطعا نیازمند وسایلی حرفه‌ای مانند آبرنگ سنت پترزبورگ با کیفیت فوق العاده است. رنگدانه‌های قوی و پیگمنت بالای این آبرنگ باعث افزایش کیفیت و شفافیت نقاشی شما می‌شود.

نکات مثبت محصول:

  • ماندگاری بالای اثر ایجاد شده و عمر طولانی محصول

آبرنگ 24 رنگ پلیکان آلمان مدل K24

آبرنگ 24 رنگ پلیکان یک آبرنگ حرفه ایی و باکیفیت برای نقاشی با آبرنگ است. این برند آبرنگ آلمانی است و دارای شاسی می‌باشد. 

آبرنگ 24 رنگ آقا میری کد 564

اگر به دنبال یک آبرنگ با قیمت مناسب و البته بسیار باکیفیت هستید ما به شما این آبرنگ را پیشنهاد می‌کنیم. 

آبرنگ 24 رنگ آقامیری برای افراد مبتدی در نقاشی و تازه کارها بسیار مناسب است.  

آبرنگ 24 رنگ سن پترزبورگ مدل Artist کد 1942017

آبرنگ سن پترزبورگ همانطور که از اسمش مشخص است ساخت کشور روسیه است و بسیار باکیفیت می‌باشد. این آبرنگ کاملا حرفه‌ایی است و برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مناسب است. 


در ادامه بخوانید : معرفی و انتخاب بهترین مداد رنگی و پاستل

گواش چیست؟

گواش نیز ساختاری شبیه به آبرنگ دارد. می‌توان گفت نوعی آبرنگ مرطوب است که در آن نیز رنگدانه‌ها با نوعی صمغ بهم متصل شده‌اند. در گواش نسبت صمغ به رنگدانه‌ها بیشتر است و اثر ایجاده شده با آن مات و غیر شفاف است. جالب است بدانید قدمت استفاده از گواش به 600 سال پیش برمی‌گردد.

تفاوت انواع ابرنگ و گواش چیست؟

  • گواش غلیظ‌تر است و به نسبت آبرنگ از رنگدانه‌های بیشتری برخوردار است. به همین دلیل رنگی که با آن ایجاد می‌شود جلوه‌ای مات دارد و پوشانندگی بیشتر ایجاد می‌کند.
  • آبرنگ روان‌تر است و جلوه‌ای درخشان‌تر و شفاف‌تر دارد، شاید به همین دلیل محبوبیت بیشتری بین هنرمندان دارد.
  • آبرنگ‌ها به خصوص نوع قرصی آن را در ترکیب با آب به کار می‌روند. همینطور اگر شما بخواهید رنگ آبرنگ را روشن‌تر کنید و رنگی جدید بسازید، باید آن را با آب ترکیب کنید. اما برای ساخت رنگ روشن با گواش می‌توانید، آن را با رنگ سفید ترکیب کنید. 
  • رنگی که با آبرنگ می‌کشید نسبت به رنگی که با گواش می‌کشید، دیرتر خشک می‌شود و کمی زمان بر است.
  • آبرنگ‌ها در تماس با آب تغیییر شکل و رنگ می‌دهند، اما گواش مقاومت بیشتری نسبت به گواش دارد.

سخن آخر: 

نقاشی بازی رنگ‌ها است. در نقاشی نمی‌توان خود را محصور و محدود به یک ابزار یا رنگ کرد بلکه باید از بازی و آمیزش رنگ‌ها در هم لذت برد و قلم خود را آزادانه بر صفحه به نمایش در آورد تا زیباترین اثر شما پدید بیاید. امیدواریم مطالب این مقاله توانسته باشد کمک کوچکی به شما در انتخاب بهترین مارک آبرنگ داشته باشد. همچنین در پایان به شما پیشنهاد می‌کنم بوم و سه پایه نقاشی را نیز مطالعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.